abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135129677
quote:
Vitessenaar Mori niet welkom in Abu Dhabi
Dan Mori is zondag niet met de selectie van Vitesse mee op trainingskamp in Abu Dhabi. De verdediger is vanwege zijn Israëlische nationaliteit niet welkom in de Verenigde Arabische Emiraten.

Mori meldt dat op zijn Facebook-pagina. Hij kreeg zaterdag een telefoontje dat hij thuis moest blijven. De Arnhemse club heeft dit zondagavond bevestigd. Mori koestert geen wrok. Ik ben trots op mijzelf. Gezegend bent u Heer. Ik train wel in Nederland. Ik wens iedereen een fijne week toe.

http://www.gelderlander.n(...)-abu-dhabi-1.4164020
quote:
Dat voetbalclub Vitesse een Israëlische speler thuislaat van zijn trainingskamp in de Verenigde Arabische Emiraten, is zondagavond niet goed gevallen in de Tweede Kamer. Onder anderen Geert Wilders (PVV) en Pieter Omtzigt (CDA) hebben scherpe kritiek op de Arnhemse eredivisionist.

Vitesse-speler Dan Mori komt uit Israël en mag daarom de Emiraten niet in. Het Arabische land erkent de Joodse staat niet. Mori liet zondag weten dat hij in Nederland blijft om met de beloften van Vitesse te trainen. Vitesse zelf gaat wel naar de Emiraten. De Arnhemmers oefenen daar tegen de Duitse clubs VfL Wolfsburg en Hamburger SV.

Omtzigt noemt Vitesse 'een club zonder ruggengraat door hieraan toe te geven en gewoon naar Abu Dhabi te gaan'. Volgens Wilders had Vitesse uit protest thuis moeten blijven. 'Nu accepteren ze jodenhaat Emiraten. Laf.'

http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)op-laf-Vitesse.dhtml
quote:
Israëlische ambassade noemt besluit Vitesse 'triest'

De Israëlische ambassade in Nederland noemt het 'triest' dat Vitesse ervoor heeft gekozen om zonder verdediger Dan Mori af te reizen naar Abu Dhabi.

De speler van de Arnhemse voetbalclub werd de toegang tot de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) geweigerd, omdat hij de Israëlische nationaliteit draagt.

"Dusdanige discriminatie in de sport is toch triest, terwijl juist sport boven politiek moet staan, nog afgezien van het 'buitenspel' zetten van één van de spelers", verklaart de ambassade in een statement.

De VAE weigeren Israëli de toegang, omdat het Israël niet als staat erkent. De Israëlische ambassade is van mening dat Vitesse "er aan bijdraagt om een speler uit te sluiten op grond van zijn nationaliteit".

"Het is erg jammer dat de voetbalclub uit Arnhem heeft gehandeld in strijd met de basisprincipes van de internationale sport, zoals non-discriminatie, moraliteit en sportmanschap."

Afzeggen

De trip afzeggen was volgens Vitesse-woordvoerster Ester Bal een dag voor vertrek geen optie. De wedstrijdorganisatie zou hebben toegezegd dat Mori het land in zou kunnen.

"We spelen tegen clubs die er op rekenen dat we komen", aldus Bal. "En we willen ons goed voorbereiden op de tweede seizoenshelft."

Kritisch

De PVV, de VVD en het CDA reageerden zondag kritisch op de beslissing van Vitesse om toch af te reizen naar de Verenigde Arabische Emiraten.

De PVV heeft kamervragen gesteld over de kwestie.

Bron: nu.nl
Stelling
Vitesse is een club zonder ruggengraat.

[ Bericht 29% gewijzigd door Ajacied422 op 06-01-2014 17:19:44 ]
pi_135129806
Interessant onderwerp. Ben benieuwd wat Vitesse gaat zeggen.

[ Bericht 46% gewijzigd door Erasmus op 05-01-2014 23:46:51 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 23:48:44 #3
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_135129921
Abu Dhabi is de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten.

Die Omtzigt is duidelijk iemand die zich niet heeft ingelezen. (Zijn we wel gewend van de Wilders-aanhangers.)

edit: oh, het was een CDA'er. :')
pi_135129965
Lekkere teamspirit in ieder geval :'). "Oh, word jij gediscrimineerd op je nationaliteit? Prima, dan gaan we zonder jou".

Het had ze gesierd als ze dat hele trainingskamp af zouden blazen, of te verplaatsen naar een wat vriendelijkere regio.
pi_135130026
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:48 schreef DarkAccountant het volgende:
Die Omtzigt is duidelijk iemand die zich niet heeft ingelezen. (Zijn we wel gewend van de Wilders-aanhangers.)
Er staat niets in deze zin dat ergens op slaat.
  zondag 5 januari 2014 @ 23:53:32 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_135130101
Wilders kan zich als wereldverbeteraar beter druk maken om de illegale nederzettingen in Palestina en de annexatie van gronden en huizen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_135130228
Heeft Wilders nu opeens een groot probleem met landen met een zeer streng toelatingsbeleid?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_135130405
Je gaat naar een land in ontwikkeling. Dat land staat bekend om bijzondere wetten en gewoontes. Dan had je dit gewoon kunnen weten.

Vitesse :')

Ajax gaat daar toch ook niet heen?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 6 januari 2014 @ 00:00:32 #9
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_135130408
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:51 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Er staat niets in deze zin dat ergens op slaat.
Nee, ik had dit ook verkeerd gelezen en geïnterpreteerd. Mijn excuses. :D
pi_135130446
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:00 schreef Five_Horizons het volgende:
Je gaat naar een land in ontwikkeling. Dat land staat bekend om bijzondere wetten en gewoontes. Dan had je dit gewoon kunnen weten.

Vitesse :')

Ajax gaat daar toch ook niet heen?
Haast alle Eredivisieclubs blijven in Europa, behalve Vitesse denk ik.
  maandag 6 januari 2014 @ 00:06:12 #11
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_135130613
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 06-01-2014 04:47:42 ]
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_135130685
Benieuwd of Qatar (WK in 2022) hier ook zo over denkt..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 6 januari 2014 @ 00:22:32 #13
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_135131238
Buiten het klimaat om , waarom zou je daar op trainingskamp gaan ?
Zeker oefenen tegen de plaatselijke FC Burka of zo.
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 6 januari 2014 @ 00:22:58 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_135131253
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:57 schreef RM-rf het volgende:
Heeft Wilders nu opeens een groot probleem met landen met een zeer streng toelatingsbeleid?
Tsja, hoe hypocriet kan je zijn :')
  maandag 6 januari 2014 @ 00:24:27 #15
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_135131301
quote:
9s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:22 schreef Enchanter het volgende:
Buiten het klimaat om , waarom zou je daar op trainingskamp gaan ?
Zeker oefenen tegen de plaatselijke FC Burka of zo.
Geld ophalen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Overall beste user 2022 maandag 6 januari 2014 @ 00:29:44 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_135131464
Ik ben als Ajaxfan ook ontzettend tegen jodenhaat in het voetbal. Als teams als Vitesse, Twente, Utrecht, Feyenoord en PSV gewoon het statement maken dat joden de beste zijn in het spelletje en dat er dus wel reden tot afgunst is, maar zeker niet tot haat, zou het al heel veel schelen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_135131503
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:01 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Haast alle Eredivisieclubs blijven in Europa, behalve Vitesse denk ik.
Zwolle zit in Zuid Afrika geloof ik
  maandag 6 januari 2014 @ 00:32:58 #18
3185 Adelante
To let it go now
pi_135131565
Dan moar nie :')
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 6 januari 2014 @ 00:36:10 #19
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_135131661
Reactie uit Abu Dhabi van technisch directeur Mo Allach over Dan Mori, die het land niet inkomt. 'Erg sneu voor hem.'

_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_135131732
Gezellig zo'n werkgever die achter zijn personeel staat. :') :') Zegt heel veel over de teamgeest, die ontbreekt kennelijk volledig.
pi_135131744
In sommige delen van de wereld willen ze nog wel eens anders denken over Israel.

Vooral als ze geen schuldgevoelens hebben door een holocaust, en in tegenstelling tot hier ze als agressor worden gezien.
pi_135131805
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:39 schreef expans het volgende:
In sommige delen van de wereld willen ze nog wel eens anders denken over Israel.

Vooral als ze geen schuldgevoelens hebben door een holocaust, en in tegenstelling tot hier ze als agressor worden gezien.
Dat is natuurlijk niet het punt. Het punt is dat Vitesse wel gaat ook al mag een teamlid vanwege zijn afkomst niet het land in. Vitesse is hier het probleem, niet Abu Dhabi.
pi_135131828
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:40 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet het punt. Het punt is dat Vitesse wel gaat ook al mag een teamlid vanwege zijn afkomst niet het land in. Vitesse is hier het probleem, niet Abu Dhabi.
Aah zo.

Achja, geld gaat voor denk ik dan.
pi_135131864
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 00:29 schreef Ulx het volgende:
Ik ben als Ajaxfan ook ontzettend tegen jodenhaat in het voetbal. Als teams als Vitesse, Twente, Utrecht, Feyenoord en PSV gewoon het statement maken dat joden de beste zijn in het spelletje en dat er dus wel reden tot afgunst is, maar zeker niet tot haat, zou het al heel veel schelen.

Besef jij dat zowel religie als voetbal gereedschappen zijn om mensen hun geest te beheersen?
  maandag 6 januari 2014 @ 00:47:04 #25
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_135131945
Ik zie waardeloze WIlders technisch directeur Mohammed Allach nog wel aanspreken op het feit dat hij Moslim is. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')