Is dat niet een Chinese naam van een andere merk? Of is het echt een Chinees merk, daar gemaakt enal.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:35 schreef DieselTank het volgende:
Great wall is toch chinees?oliesjeik vs chinees word het over een paar jaar
dat laatstequote:Op zondag 5 januari 2014 23:35 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Is dat niet een Chinese naam van een andere merk? Of is het echt een Chinees merk, daar gemaakt enal.
puur Chinees. Het merk dan. Deze auto's zijn gewoon BMW's met een andere plastic body er om. Net als de mini;s dus.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:35 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Is dat niet een Chinese naam van een andere merk? Of is het echt een Chinees merk, daar gemaakt enal.
Dat bedoelde ik eigenlijk hahaquote:Op zondag 5 januari 2014 23:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
puur Chinees. Het merk dan. Deze auto's zijn gewoon BMW's met een andere plastic body er om. Net als de mini;s dus.
Elk jaar weer, vorig jaar ook een special van hen; die kerel loopt daar ook gewoon met een team monteurs rond om te servicen en dingen aan te passen ter plekke voor de teamsquote:Op zondag 5 januari 2014 23:37 schreef densmee het volgende:
Reiger heeft veel moeten afrekenen vandaag
Paar K per stuk, maar met die budgetten kan dat best; vering is superbelangrijk in zulke rally'squote:Op zondag 5 januari 2014 23:41 schreef DieselTank het volgende:
Gelukkig zeggen ze niks over de prijs
Heerlijk team dat, ook in de truckracerij.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:42 schreef Waffle het volgende:
Toch vind ik het van reiger niet erg. Altijd tof om succesvolle Nederlandse techniek bedrijven te zien.
Ook tof om buggyra te zien in de rally laatst nog eens opgezocht toen ik op zoek was naar afbeeldingen van supertrucks
Sommige mensen hebben ook nog iets genaamd werk & school hihiquote:Op zondag 5 januari 2014 23:45 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Inderdaad, uitzending zou live moeten zijn en de hele nacht door![]()
naar de klote rijden gaat sneller dan bouwenquote:
minisprongquote:Op zondag 5 januari 2014 23:47 schreef Anne het volgende:
Wie zei trouwens dat Gordon geen sprong maakte bij de start?
Ik zie toch echt 4 wielen van de grond.
[ afbeelding ]
Reiger bied voor jan met de korte achternaam ook prima dempers hoor. En ze bieden via hun site ook heel netjes gebruikte aan! Goede servicequote:Op zondag 5 januari 2014 23:41 schreef DieselTank het volgende:
Gelukkig zeggen ze niks over de prijs
Beetje jammer dat Eurosport en RTL op hetzelfde moment zijn. Anders had je mooi twee uur gehad. Oké wel met twee keer bijna dezelfde beelden. Maar van Dakar beelden kan ik niet genoeg krijgenquote:Op zondag 5 januari 2014 23:45 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Inderdaad, uitzending zou live moeten zijn en de hele nacht door![]()
En daarom interactieve tvquote:Op zondag 5 januari 2014 23:51 schreef Waffle het volgende:
[..]
Beetje jammer dat Eurosport en RTL op hetzelfde moment zijn. Anders had je mooi twee uur gehad. Oké wel met twee keer bijna dezelfde beelden. Maar van Dakar beelden kan ik niet genoeg krijgen
Is nog niet online. Zal zo wel komen (maar of ik dan nog niet in bed lig kan ik niet beloven).quote:
Gewoon wakker blijven, doe ik ookquote:Op maandag 6 januari 2014 00:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Is nog niet online. Zal zo wel komen (maar of ik dan nog niet in bed lig kan ik niet beloven).
Kuipers rijdt dit jaar voor Veka.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:21 schreef densmee het volgende:
Zou de rooy ook met ferm sleutelen, wat een ellende moet dat zijn
Motoren en Quads:quote:Op maandag 6 januari 2014 12:41 schreef theclansman het volgende:
is te hopen dat vandaag meer waypoints het doen anders word wel erg saai.
route van vandaag. de auto's motoren en vrachtwagens rijden allemaal een deel gescheiden als ik goed had begrepen.
[ afbeelding ]
en de eerste duintjes komen we tegen
Helaas nog steeds niet online trouwensquote:
Nu is het te laat, het etappeverslag van de trucks staat al ruim 10 uur onlinequote:Op maandag 6 januari 2014 13:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Helaas nog steeds niet online trouwens!
Als pleister op de wond deze dan maar:
[ code verwijderd ]
voorlopig komt er weer bar weinig binnen via de live trackingquote:Op maandag 6 januari 2014 13:37 schreef Alexxxxx het volgende:
De term 'te veel informatie' bestaat niet.
edit: op afdeling inkomende goederen dan.![]()
![]()
twitter:RallyRAIDio twitterde op maandag 06-01-2014 om 13:37:21Chilean rider Cristiįn Peralta is the only rider not to start SS2 due to a broken foot. reageer retweet
quote:An early wake up , 4:00 to Frederick, since motorcycles and ATVs are the first to go for this first step. It connects San Luis Rosario , in 809 km 629 km link and 180 special .
Message left by Frédéric on my phone last night :
" Very bad day , I made the first connection with Yannick , everything went well, after he took special earlier than me and after I took the start.
After 80 km my engine started cutting out. An engine that cuts in a rough track and you are in trouble , it was a bit difficult , I fought against the bike , I finally changed the famous ignition sensor , I drove 20 km - even , and then it happened again . I changed the coil, I changed the suppressor , I drove 5 km and then it happened again and then finally I got the idea that my problem may be coming from the fuel petcock because the fuel filter was not very full so I tinkered to avoid going through the fuel valve and then I hads an awesome time, it worked great.
I did 40 km super strong, the petcock was actually the cause of all my problems from the beginning and since I lost a lot of time, I got caught up by trucks and then in a somewhat technical up hill climb, there is a truck that has not used its sentinel , so that I was not warned that he was coming, so it surprised me and I was lying on the side and behind , 50 m behind the first truck, there was another truck and it did not avoid me and rolled on my bike , it really destroyed everything , navigation tower and instrumetns , I'm riding through the bend handlebar, 2 rear tanks crushed, made a hole in the ignition cover, I repaired it was leaking oil, shoe store water leaking saddle was torn , there is nothing that works. Eventually I managed to get the special anyway I just shit, here is good , I go to camp and work on the bike all night, I must see what I can do to leave tomorrow . Shitty day , Dakar bad start but I finished the stage and I will be classified." (http://advrider.com/forums/showpost.php?p=23146436&postcount=970)
Deed vorig jaar de motoren voor rallymaniacs, heeft ervaring als rallydeelnemer ook. Was ook in Le Havre.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:10 schreef MrBanaan1 het volgende:
Gert-Jan Veenendaal (wie is dat eigenlijk haha)
twitter:rallyraidnieuws twitterde op maandag 06-01-2014 om 14:15:00Officiėle tijdregistratie waypoints (wp) werkt niet.Als dat zo blijft hebben we alleen stempel op KM 177 die we kunnen zien. #Dakar reageer retweet
en terechttwitter:MaxxisRoom twitterde op maandag 06-01-2014 om 14:33:55Anyone ready to kick the guy who is in charge of the live tracking?!! Otherwise I am!! reageer retweet
Yupquote:Op maandag 6 januari 2014 14:37 schreef MrBanaan1 het volgende:
"Nog meer slecht nieuws: bij de auto's en trucks is er geen fysiek checkpoint (CP), dus daar hebben we straks helemaal geen tussentijden. Het is weer zo'n dag... "
Aldus Omroep Brabant
nee, gister was er 1 fysieke stempelpost vor iedereen, vandaag alleen voor de motoren, niet bij de auto's en trucks.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:55 schreef theclansman het volgende:
achja gister deed alleen 1 het nu misschien alleen 5 of 6
Er zijn ook regels voor gewicht. Die Jamal is niet extreem klein of zo? Alleen de verhoudingen zijn wat apart, net als bij de rooyquote:Op maandag 6 januari 2014 14:55 schreef Coelho het volgende:
Even wat anders: Wat is de definitie van vrachtwagen in Dakar? Die longnoses lijken stukken kleiner dan de traditionele wagens, de hummer van Robby Gordon lijkt zelfs groter. Gaat het alleen om wielbasis en hoogte en minder om volume?
Jij bent daar ter plekke?quote:Op maandag 6 januari 2014 15:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Er zijn ook regels voor gewicht. Die Jamal is niet extreem klein of zo? Alleen de verhoudingen zijn wat apart, net als bij de rooy
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar blijft ie, of waar kunnen we 'm bewonderenquote:Op zondag 5 januari 2014 21:00 schreef Impry het volgende:
Peter van Merksteijn als derde Nederlander binnen.
[ afbeelding ]
http://instagram.com/p/iy-bsyw_KN/
Stonden zelf bij de derde bocht van deze proef, was al groot snelheidsverschil te zien.
Poulton met de Zuid-Afrika Toyota ging erg hard! Sainz volle bak onderstuur, wel erg gave auto!
Morgenvroeg video verslag online.
quote:
Ah okeequote:Op maandag 6 januari 2014 15:46 schreef Anne het volgende:
Impry is wel ter plekke.
[..]
Waar blijft ie, of waar kunnen we 'm bewonderen?
Niet extreem klein? Hij doet aan alsof de bak net zo groot is als de cabine. Waarschijnlijk door de lange neus lijkt het daarom alsof hij zo 2 meter korter is dan de overige wagens.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Er zijn ook regels voor gewicht. Die Jamal is niet extreem klein of zo? Alleen de verhoudingen zijn wat apart, net als bij de rooy
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Min. lengte, breedte, gewicht, motorinhoud, chassisdikte, wielbasis, wielmaat, en zo nog een zooitje andere zaken.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:55 schreef Coelho het volgende:
Even wat anders: Wat is de definitie van vrachtwagen in Dakar? Die longnoses lijken stukken kleiner dan de traditionele wagens, de hummer van Robby Gordon lijkt zelfs groter. Gaat het alleen om wielbasis en hoogte en minder om volume?
Hij heeft anders wel de snelste tijd nuquote:Op maandag 6 januari 2014 16:57 schreef theclansman het volgende:
4 motoren binnen en sunderland staat vast in de duinen
vergist in de naam had dit bericht gezien British rider Ben Grabham has been stopped for several minutes in an area of large dunes, shortly after 280 km of the bike and quad special stage. He is likely to have got stuck in the sand. It should also be noted that the temperature is currently very high, slightly above 40°C according to forecasts.quote:Op maandag 6 januari 2014 17:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hij heeft anders wel de snelste tijd nu
Gaf al aan dat hij erg sterk in de duinen is, heeft hier dus ook aardig wat tijd goedgemaakt.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:32 schreef theclansman het volgende:
1 250 PATRONELLI (ARG) YAMAHA 004:40:37 00:00:00
2 253 BONETTO (ARG) HONDA 004:43:31 00:02:54 00:00:00
3 252 SONIK (POL) YAMAHA 004:45:34 00:04:57 00:00:00
4 255 HUSSEINI (NLD) HONDA 004:46:43 00:06:06 00:00:00
5 256 LAFUENTE (URY) YAMAHA 004:46:48 00:06:11 00:00:00
6 251 CASALE (CHL) YAMAHA 004:49:24 00:08:47 00:00:00
4de plaats voor husseini
Flink gat inderdaadquote:Op maandag 6 januari 2014 19:07 schreef M.Melandri het volgende:
Peterhansel en Sainz pakken aardig wat tijd.
Volgens de Dakar-site een General Motors V8 met een inhoud van 7 liter. Ik denk dat het een versie van de Corvette-motor zal zijnquote:Op maandag 6 januari 2014 19:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Door welk merk motor wordt die SMG buggy van Sainz aangedreven?
Zal dan wel de GM LS7 motor zijn.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Volgens de Dakar-site een General Motors V8 met een inhoud van 7 liter. Ik denk dat het een versie van de Corvette-motor zal zijn
500kquote:Op maandag 6 januari 2014 19:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Nog een vraagje. In de eerste uitzending van RTL Dakar stonden de motoren van v/d Pelt, Knuiman en Verhoeven op een rij. Budgetten waren ¤50k, ¤100k en tot slot ... Wat was het budget van Verhoeven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |