ik was er laatst. Het is makkelijk.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:07 schreef Archibaltus het volgende:
Haha, waar is dat gebied eigenlijk en wat als er mensen van buitenaf het terrein op weten te komen?
Ik heb er een liggen zelfsquote:
Het is hier:quote:Op zondag 5 januari 2014 16:07 schreef Archibaltus het volgende:
Haha, waar is dat gebied eigenlijk en wat als er mensen van buitenaf het terrein op weten te komen?
Ik zou er bijna zo'n ding voor aanschaffenquote:Op zondag 5 januari 2014 16:01 schreef Erasmo het volgende:
De eerste persoon die een drone met camera de loods in weet te vliegen krijgt ¤50 van ondergetekende![]()
Wie doet er mee?
Gaat mij meer om de reactie van de deelnemers en vooral om Sjonnie te pesten met al zijn regelgeneukquote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
dus al 100 euro voor een paar wazige beelden van de loods / terrein met een drone
k had in gezet op minimaal 720P kwaliteit en scherp :-P en minimaal 5 minuten materiaal
Geweldig die Bing Maps, computer 10 minuten vastgezeten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:28 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Het is hier:
http://www.bing.com/maps/(...)1=crailo&form=LMLTCC
Luchtfoto:
[ afbeelding ]
Het wordt goed bewaakt:
https://www.anpfoto.nl/search.pp?eventid=1705912
https://goo.gl/maps/D3LG9quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:14 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Geweldig die Bing Maps, computer 10 minuten vastgezeten.
Nog een leugen gespot. Zijn geen honden te bekennen daarquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:28 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Het is hier:
http://www.bing.com/maps/(...)1=crailo&form=LMLTCC
Luchtfoto:
[ afbeelding ]
Het wordt goed bewaakt:
https://www.anpfoto.nl/search.pp?eventid=1705912
Waarschijnlijk lopen er gewoon af en toe bewakers met honden langs die hekken daar.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:35 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Nog een leugen gespot. Zijn geen honden te bekennen daar
Ok ik wist alleen van heli's. Aan de andere kant JdM zegt wel meer... #regelloosquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:54 schreef Mirjam het volgende:
John de Mol zegt net dat er idd al drone vliegtuigjes over het terrein gevlogen zijn
als ie een proces aan zijn broek wil wel ja!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:45 schreef dieenebart het volgende:
Schiet de tuinman dat ding dan niet uit de lucht?
http://glamora.ma/2013/12/maxim_hartman_wordt_boswachter.html
Waarmee, met z'n bezem?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:45 schreef dieenebart het volgende:
Schiet de tuinman dat ding dan niet uit de lucht?
http://glamora.ma/2013/12/maxim_hartman_wordt_boswachter.html
Dat is Huub zijn werkquote:Op woensdag 8 januari 2014 03:27 schreef Rica het volgende:
Als we nou een lijst met alle achterbakse dingen die in het geniep gezegd worden bijhouden kunnen we die mooi droppen.
Als het zaakje inkakt nog wel een idee. Een montage maken met alle achterbaksigheid en die de bewoners laten zien.quote:
Is al eens gedaan en ik kan niet anders zeggen dat ik compleet voor openheid benquote:Op woensdag 8 januari 2014 03:35 schreef Rica het volgende:
[..]
Als het zaakje inkakt nog wel een idee. Een montage maken met alle achterbaksigheid en die de bewoners laten zien.
True. Zal niet afdwalen verder. Het was alleen een suggestie om de drone iets van een 'missie' mee te geven.quote:Op woensdag 8 januari 2014 03:39 schreef PC eend het volgende:
[..]
Is al eens gedaan en ik kan niet anders zeggen dat ik compleet voor openheid ben
Maar goed daar zijn andere topics voor, hier hoop ik op filmpjes van kwade bewakers en medewerkers die gepest worden door drones
Mjah als er iets op het terrein gedropt wordt zullen de bewoners het eerst wel even mogen oppakken om te kijken of het geen bom is en daarna zullen ze het wel in moeten leveren bij de redactiequote:Op woensdag 8 januari 2014 04:00 schreef Rica het volgende:
[..]
True. Zal niet afdwalen verder. Het was alleen een suggestie om de drone iets van een 'missie' mee te geven.
Dat is de consequentie van het hek openzetten en interactie toestaan. Keuze van de productie. Daar kunnen de kijkers ge(mis)bruik van maken. Wie weet wat je binnenhaalt zogenaamd voor een pannenkoek.quote:Op woensdag 8 januari 2014 04:07 schreef PC eend het volgende:
[..]
Mjah als er iets op het terrein gedropt wordt zullen de bewoners het eerst wel even mogen oppakken om te kijken of het geen bom is en daarna zullen ze het wel in moeten leveren bij de redactie
Als je roddels wil droppen is daar genoeg gelegenheid voor, mensen mogen het terrein op....
Druist wel een beetje in tegen je principe van gesloten setting en tegen sturing zijn, maar dat is vast: if you cant beat them, join them?
Of je komt gewoon met een camouflage-old-school-drone en zet er een hele grote tekst opquote:Op woensdag 8 januari 2014 04:15 schreef Rica het volgende:
[..]
Dat is de consequentie van het hek openzetten en interactie toestaan. Keuze van de productie. Daar kunnen de kijkers ge(mis)bruik van maken. Wie weet wat je binnenhaalt zogenaamd voor een pannenkoek.
Kan natuurlijk ook, maar dit is minder opvallendquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:58 schreef TigerXtrm het volgende:
Waarom niet gewoon langs de weg naast de A1? Daar loopt een ventweg naast waar je gewoon kan komen en dat is een stuk korter.
Nee, dat wordt hem dan niet. Het moet wel een geavanceerde drone zijn welke de beelden direct doorstuurt...quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:05 schreef TigerXtrm het volgende:
Maar kan je met die drone ook zien waar je vliegt dan? Anders vlieg je blind en dat gaat em niet echt worden
HAHAHAHAHAquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:26 schreef UtopiaVolger het volgende:
Streamlock.
Eigen invulling van streamlock:
De stem: ''Als er een drone over Utopia vliegt moet je die negeren.''
Bij welk hek precies? Volgens mij kun je door het bos heel dichtbij komen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 19:36 schreef Kamerpflanz het volgende:
iemand enig idee hoe dicht we "legaal" bij dat hek kunnen komen?
Bij het hek van het terrein waar hun opzitten, want zoals ik al eerder zei is een AR drone 2.0 en een wifi range extender gevoed door een externe stroombron genoeg om daar wat rond te cirkelen, en mogelijk naar binnen te vliegen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 19:45 schreef basst2005 het volgende:
[..]
Bij welk hek precies? Volgens mij kun je door het bos heel dichtbij komen.
[ afbeelding ]
Ik weet niet of die parkeerplaats ook openbaar toegankelijk is?
Eerst de boel gaan verkennen met zo'n rondleiding. Beetje voorbereiding.quote:Op donderdag 9 januari 2014 19:36 schreef Kamerpflanz het volgende:
iemand enig idee hoe dicht we "legaal" bij dat hek kunnen komen?
Talpa gaat geen rechtzaak voelen tegen een stel goedwillende forumfanboys die gewoon een leuke stunt willen uithalen. Zolang er niemand gewond raakt is er niks aan de hand. De broodnodige sensatie en gratis publiciteit, kunnen ze wel waarderen als de mediahype een beetje over het hoogtepunt begint te raken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:50 schreef Kamerpflanz het volgende:
Het lijkt me niet dat je met een rondleiding langs het hek komt, als je daar vlakbij kan komen (lees binnen 10 meter) dan zijn er weinig problemen die we gaan ondervinden.
De kosten vind ik niet eens zo heel erg, zolang je maar niet vervelende rechtzaken aan je broek krijgt.
Goed bezig! Wat van drone heb je precies?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:00 schreef Tadango het volgende:
Zondag is een prachtige dag. Vanuit Groningen met de auto die kant maar eens op. Wie wil mee rijden? Meer drones kan handig zijn
Ik wil best mee met 2 vrienden van me, probleem is we wonen in Nijmegen, zijn onder de 18 alle 3 dus geen vervoer. ;pquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:33 schreef Tadango het volgende:
Ik plaats geen details over de drone, kan wel eens tegen je worden gebruiktIk kan alleen zeggen dat ik niet in de buurt hoef te zijn en het veilig ga aanpakken (zowel voor utopia als mezelf).
Weet iemand hoe je in contact kan komen met andere (prive bericht oid)? Kunnen we iets afspreken wellicht. (never mind, hover icoontjes)....
Ik heb je een dm gestuurd, want kon zo snel je e-mailadres niet vindenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:33 schreef Tadango het volgende:
Ik plaats geen details over de drone, kan wel eens tegen je worden gebruiktIk kan alleen zeggen dat ik niet in de buurt hoef te zijn en het veilig ga aanpakken (zowel voor utopia als mezelf).
Weet iemand hoe je in contact kan komen met andere (prive bericht oid)? Kunnen we iets afspreken wellicht. (never mind, hover icoontjes)....
Klopt het dat je nog steeds het emailadres t**@hotmail.com (gecensureerd) gebruikt?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:43 schreef Tadango het volgende:
Net aangemeld dus mag nog geen dm's versturen. Email heb ik hier ook maar niet neergezet, al is het niet lastig om uit te vissen wie ik benEr is inmiddels al een hoop support dus dat zit wel goed.
Oke, check je mail.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:11 schreef Tadango het volgende:
nee maar kan die nog wel uitlezen indien nodig
Die heb ik wel liggen, kun je zo lenen, 720p + 32GB kaartje is goed voor 3 uur netjes filmen!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
oost groningen
en dan moet ik nog een cameratje fixen die onder mn RC heli past
wtf wat heeft dat ding een ziek bereik!quote:
Is een TBS Discovery.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:49 schreef Mender het volgende:
[..]
wtf wat heeft dat ding een ziek bereik!Weet jij toevallig de specs van dat ding?
"Je hebt geen toegang tot dit forum"quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Is een TBS Discovery.
Moest even zoeken, maar de specs staan hier. Echt een bazending ja.
Zijn bereik is gelimiteerd door de accu, is zo'n 8km.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:07 schreef Mender het volgende:
[..]
"Je hebt geen toegang tot dit forum"
Blijkbaar omdat ik minder dan 50 posts heb op het tweakers forum
Ziek bereik dan. Wist niet dat dat mogelijk was
quote:Zo, eindelijk eens tijd om hier ook eens te posten
Ik ben ook aardig verslaafd geraakt aan multicopters. Lang geleden begonnen met een speelgoed heli, die vrij snel vervangen voor een vrij professionele 3d heli maar dat bleek wel iets een steile leercurve te hebben
Tijdje niks met die heli gedaan tot ik de Team Blacksheep filmpjes zag. Ik raakte geïnteresseerd in multicopters en heb toen een AR Drone 2.0 gekocht.
Leuk maar net als bij de speelgoedheli begon ik me al heel snel te ergeren aan de beperkingen van zo'n ding.
Dus...gelijk naar het andere extreme, een TBS Discovery met alles er op en er aan:
Even een korte uitleg voor mensen die er nog niet zo heel erg in thuis zijn is misschien handig. Wat maakt dit nou anders dan een AR Drone of andere goedkope quad? Eigenlijk 3 dingen:
1) Bereik!
2) Stabiliteit/betrouwbaarheid
3) FPV
In theorie heb ik met deze setup een bereik van 8km. Dan is de accu leeg en moet ik 'm op gaan halen![]()
Dit grote bereik doe ik nu met een UHF zender (die zie je achterop de zender geplakt) op 433Mhz en het videokanaal zit op 2,4Ghz. Als de batterij groter zou kunnen zijn zou je een theoretisch bereik van wel 100km kunnen halen (besturing nog verder, videokanaal werkt dan niet meer).
De Disco is uitgerust met een DJI Naza, de controller. Er zijn er meer maar deze is veruit het makkelijkste qua configuratie en is erg betrouwbaar en van hoge kwaliteit qua besturing. Je ziet een witte schotel, dat is de GPS uitbreiding. Hiermee kan de quad op exact dezelfde plek stilhangen en zelfs geheel autonoom terugkeren naar huis als bijvoorbeeld de zender uitvalt (Return To Home functionaliteit). De Quad is erg makkelijk te vliegen en is super stabiel.
Tevens is ' ie uitgerust met een OSD, ofwel On Screen Display. Dit is super handig, die geeft je informatie als:
- Huidige stroomverbruik
- Totale stroomverbruik
- Hoogte
- Snelheid
- Afstand
- Waar is "home" pijltje (super handig!)
Hier een mooi voorbeeldfilmpje van een GoPro en OSD:
FPV, ofwel First Person View. Normaal kijk je naar de heli/quad en zo bestuur je 'm. Dit is de normale manier en ook erg moeilijk. Helemaal in het begin gaat het nog wel maar o wee als je terug moet vliegen, dan moet je ineens de andere kant opsturen
Dat is echt bijzonder moeilijk en kost je jaren om echt goed te leren. Dan is FPV veel makkelijker.
Je ziet op mijn Disco helemaal links een klein cameraatje zitten, het beeld wat daar vanaf komt gebruik je om te besturen. Ik doe dat met een bril:
(Basisstation: Ontvanger, antenne, de bril en een accu om alles stroom te geven)
Helemaal in het begin erg eng!! Het is onnatuurlijk om zo een quad te besturen en je ziet ook minder dan met je eigen ogen (field of view is smaller zeg maar). Dus in het begin erg wennen en heel voorzichtig oefenen.
Maar als je eenmaal vertrouwen in het meteriaal en je eigen kunnen hebt...te gek!
Dichter bij echt vliegen kom je niet!
Normaal staat er ook een GoPro op trouwens, die zie je niet op de foto. Hiermee maak je hoge kwaliteit video om achteraf terug te kijken.
Mijn eerste testvlucht op de hei gemaakt een tijdje terug, zo zag dat er uit:
Hier een van de eerste video's die ik gemaakt heb op de hei:
En eentje met mijn pa om te oefenen:
Inmiddels heb ik er al een crash op zitten (waarschijnlijk hardware storing) en hij is nu net weer klaar. Er zit een andere video antenne op nu waardoor ik hopelijk een betere video link krijg.
Ook dempings materiaal geplaatst voor de GoPro om trillingen uit het beeld te halen.
Zelf nog goed leren vliegen..dan kan ik daarna ook op het video-gedeelte letten (netter vliegen, minder schokken, etc).
Zo, heel verhaal maar als iemand nog wat wil weten...shoot!
O ja, nog een belangrijk puntje: Ik ben een beetje in de materie thuis maar in de praktijk ben ik een enorme rookieIk moet zelf ook nog veel oefenen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |