Het is al meermaals uitgerekend dat het verschil in niveau veel dichter bijelkaar zit als dat iedereen denkt. Dat komt door het enorme geweld van Taylor/Lewis/MvG dus is de verwachting hoger. Wil niet zeggen dat bepaalde BDO spelers minder zijn dat wijst het gemiddelde uit dat dat niet zo is.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:18 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ach ja, er zijn er een stuk of 5 à 6 van de BDO die meekunnen met de top 32 van de PDC, maar dat is het dan ook.
Gemiddelde zegt ook niet alles natuurlijk.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:20 schreef MolFan het volgende:
[..]
Het is al meermaals uitgerekend dat het verschil in niveau veel dichter bijelkaar zit als dat iedereen denkt. Dat komt door het enorme geweld van Taylor/Lewis/MvG dus is de verwachting hoger. Wil niet zeggen dat bepaalde BDO spelers minder zijn dat wijst het gemiddelde uit dat dat niet zo is.
Ja dat denk jij. Dat zeg je goed.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:17 schreef MolFan het volgende:
[..]
6 spelers denk ik meer niet op een totaal van 300 spelers wow veel man
Vuurwerk dat klopt alhoewel ik op Lakeside maar zat fantastische potten heb gezien. Maar dat komt voornamelijk door de top 6 bij de PDC, rest zitten ook maar zat zaadpotten tussen.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:21 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Gemiddelde zegt ook niet alles natuurlijk.
Kijk het aantal gemiste dubbels. Daarnaast is er veel minder vuurwerk.
Ligt er ook maar aan welke statistieken je pakt, als je kijkt naar de WK 's van 2013, dan vind ik het verschil toch enorm (Bij Statistics staan de toernooigemiddelden):quote:Op zondag 5 januari 2014 16:20 schreef MolFan het volgende:
[..]
Het is al meermaals uitgerekend dat het verschil in niveau veel dichter bijelkaar zit als dat iedereen denkt. Dat komt door het enorme geweld van Taylor/Lewis/MvG dus is de verwachting hoger. Wil niet zeggen dat bepaalde BDO spelers minder zijn dat wijst het gemiddelde uit dat dat niet zo is.
Nou maak er 10 van op een totaal van ruim 300 spelers. Om even aan te geven dat een toernooigemiddelde van 95 dus erg goed is anders zouden er wel veeeeel meer spelers zijn die dat zouden halenquote:Op zondag 5 januari 2014 16:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja dat denk jij. Dat zeg je goed.
Whitlock, van Gerwen, Taylor, van Barneveld, Wright, Wade, Anderson, Hamilton, Thornton, Newton, Huijbrechts.
Zouden dat stuk voor stuk kunnen. Jammer alleen dat ze elkaar treffen in kwart- halve- of finale.
Maar stuk voor stuk schaal ik ze hoger in dan Wilson.
Ow je bedoelt de vergelijking tussen het PDC WK en de immers zwaarbezette Zuiderduin masters?quote:Op zondag 5 januari 2014 16:18 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Kom op. Ik heb argumenten genoeg gegeven. Je blijft gewoon doorzeiken.
Ik kan niet anders bedenken dat je gewoon een geintje zit te maken.
Nee het PDC WK is zwaarbezet met mannen als Lam, Hashimoto en een paar van die Oostblokkersquote:Op zondag 5 januari 2014 16:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ow je bedoelt de vergelijking tussen het PDC WK en de immers zwaarbezette Zuiderduin masters?
Sterk argument ja
Ik heb je gezegd dat het gemiddelde van alle wedstrijden op het PDC WK rond de 95 was.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ow je bedoelt de vergelijking tussen het PDC WK en de immers zwaarbezette Zuiderduin masters?
Sterk argument ja
Leer lezen.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:23 schreef MolFan het volgende:
[..]
Nou maak er 10 van op een totaal van ruim 300 spelers. Om even aan te geven dat een toernooigemiddelde van 95 dus erg goed is anders zouden er wel veeeeel meer spelers zijn die dat zouden halen
Zie je, nu moet ik lachen.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Leer lezen.
Ik heb gezegd dat ik niet onder de indruk was van 95 gemiddeld. Vervolgens noem ik 10 spelers op bij de PDC die dat ook kunnen, en dan betrek jij het op 300 spelers???
Laat maar zitten knul want je leest alleen wat je wilt lezen. Een gemiddelde van 95 over een heel toernooi is heel goed zei ik. Jij zegt ik ben niet onder de indruk (terwijl hij in de finale 100 gemiddeld stond te gooien overigens). Ik geef aan dat het bijzonder goed is aangezien er maar weinig dat halen, 10 spelers bij de PDC en 2-3 bij de BDO op een totaal van 300 spelers om aan te geven dat het dus heel knap is. 300 spelers die vermeld staan op de order of merit. En dan heb ik de WDF lijst nieteens meegeteld. Als het niet zo bijzonder was zouden veel meer spelers dat halen lijkt mij?quote:Op zondag 5 januari 2014 16:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Leer lezen.
Ik heb gezegd dat ik niet onder de indruk was van 95 gemiddeld. Vervolgens noem ik 10 spelers op bij de PDC die dat ook kunnen, en dan betrek jij het op 300 spelers???
Omdat dat toernooi niet te vergelijken is met de Zuiderduin masters misschien?quote:Op zondag 5 januari 2014 16:25 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik heb je gezegd dat het gemiddelde van alle wedstrijden op het PDC WK rond de 95 was.
Hoe is dat niet een sterk argument?
Wilson gewoon top 16 PDC. Is niet slechter dan een Newton en dat soort mannen. Gooit 100 gemiddeld in zijn eerste tv finale, dan kun je wel wat lijkt mij. Zijn er maar weinig die 100 in een finale gooien.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat dat toernooi niet te vergelijken is met de Zuiderduin masters misschien?
Groter format, dus veel moeilijker om een hoog gemiddelde te halen. En een veel groter deelnemersveld.
Tevens, als het toernooi gemiddelde (PDC WK) 95 zou zijn, zou Wilson niet meer dan een grijze muis zijn in het PDC veld.
Je gooit toch je eigen wedstrijd?quote:Op zondag 5 januari 2014 16:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat dat toernooi niet te vergelijken is met de Zuiderduin masters misschien?
Groter format, dus veel moeilijker om een hoog gemiddelde te halen. En een veel groter deelnemersveld.
Tevens, als het toernooi gemiddelde (PDC WK) 95 zou zijn, zou Wilson niet meer dan een grijze muis zijn in het PDC veld.
Zoals ik al zei, als je onder de indruk bent van 95 over een toernooi, ben je gewoon snel onder de indruk.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:29 schreef MolFan het volgende:
[..]
Laat maar zitten knul want je leest alleen wat je wilt lezen. Een gemiddelde van 95 over een heel toernooi is heel goed zei ik. Jij zegt ik ben niet onder de indruk (terwijl hij in de finale 100 gemiddeld stond te gooien overigens). Ik geef aan dat het bijzonder goed is aangezien er maar weinig dat halen, 10 spelers bij de PDC en 2-3 bij de BDO op een totaal van 300 spelers om aan te geven dat het dus heel knap is. 300 spelers die vermeld staan op de order of merit. En dan heb ik de WDF lijst nieteens meegeteld. Als het niet zo bijzonder was zouden veel meer spelers dat halen lijkt mij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |