Ik hou niet zo van skiën nee, kloptquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo herken je de nepsportliefhebber
Dat vind jijquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:53 schreef -0- het volgende:
Langlaufen vind ik ook niet de meest spannende sport. Biathlon is stukken leuker om te kijken.
Al vind ik de 50km langlaufen wel mooi altijd, geweldig hoe zwaar dat moet zijn, je ziet die mannen gewoon totaal uitgeput over de finish vallen.
Alpineskien is echter over het algemeen inderdaad een stuk attractiever om naar te kijken dan het wat tragere Noorse skien.
Klopt, toch denk ik dat ook bij het gemiddelde publiek dat dus puur sport kijkt uit interesse maar het verder niet volgt alpineskien als attractiever ervaren wordt. Geen harde bewijzen maar ook als ik in mijn omgeving kijk zullen mensen eerder afstemmen op alpine skien dan Noords (My bad) skien.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat vind jij
Zelf ga ik vooral zitten voor het biatlon, langlaufen, schaatsen, shorttrack, noordse (niet Noorse) combinatie, bobsleeën/rodelen/skeleton, skiën en natuurlijk schansspringen
Dat zijn ook de sporten die ik in de winter sowieso volg, World Cups enzo. De andere sporten kijk ik wel, want OS en dus kijk ik alles, maar ze hebben wel minder mijn interesse dan de bovengenoemde sporten
Ik merk dat je voor skispringen het een tijdje moet volgen. Dan zie je mensen opkomen en dan wordt het ineens leuk. Wie springt verder en wie blijft mentaal goed. In het begin vond ik het ook maar zo zo.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alpineskiëen is wel attractief, ik vind het schansspringen zelf geen klap aan. Alleen bij de noordse combinatie is het wel grappig. Freestyleskieen en langlaufen vind ik ook niet zo bijzonder.
Maar langlaufen is beter dan snelwandelen.
Ik snap wel hoe iemand verder kan springen, sporttechnisch is het wel interessant, maar je ziet niets behalve de gezichtsuitdrukkingen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:24 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik merk dat je voor skispringen het een tijdje moet volgen. Dan zie je mensen opkomen en dan wordt het ineens leuk. Wie springt verder en wie blijft mentaal goed. In het begin vond ik het ook maar zo zo.
Zelfde als bij schaatsen inderdaad. Als er geen mensen meer inrijden, is de luchtcirculatie weg en hebben de schaatsers die nog moeten geen schijn van kans.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Je moet maar net in een windvlaag komen en je bent kampioen.
Kwaliteitspost dit.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:35 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Zelfde als bij schaatsen inderdaad. Als er geen mensen meer inrijden, is de luchtcirculatie weg en hebben de schaatsers die nog moeten geen schijn van kans.
Heeft Martin toch gelijk
Eigenlijk is het net wielrennen. De tegenstander hoeft alleen maar een lekke band te krijgen en hatseflats hier met die titelquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Die schansspringers zullen toch allemaal wel weten wat een goede techniek is om ver te komen? Je moet maar net in een windvlaag komen en je bent kampioen.
Als je beide sporten nooit kijkt kan ik me inderdaad wel voorstellen dat alpineskiën boeiender is. Aan de andere kant, bij langlaufen (en de noordse combinatie) zijn de gevechten rechtstreeks, tegen elkaar, in plaats van 1 voor 1 tegen de klok. Nou ja, behalve bij de individuele start bij het langlaufen dan, dat is dan ook verreweg mijn minst favoriete onderdeelquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:21 schreef -0- het volgende:
[..]
Klopt, toch denk ik dat ook bij het gemiddelde publiek dat dus puur sport kijkt uit interesse maar het verder niet volgt alpineskien als attractiever ervaren wordt. Geen harde bewijzen maar ook als ik in mijn omgeving kijk zullen mensen eerder afstemmen op alpine skien dan Noords (My bad) skien.
Sterker nog, die heeft de laatste maanden een vorm te pakken...niet normaal. Het is bijna alsof zijn allerbeste dagen terug zijn, nadat hij de vorige jaren toch wat terug begon te vallen.quote:
2 Japanners uit dat team zijn zelfs nog actief, hoewel ze de Spelen dit jaar helaas niet gaan halenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:23 schreef -0- het volgende:
Bij het horen van Japan en schansspringen in 1 zin zie ik altijd weer die Japanners voor me in Nagano die helemaal emotioneel werden. Ik was toen tien en het waren de eerste spelen die ik bewust keek. Die momenten bij het schansspringen en de schaatshoogtepunten (Vooral Romme en Timmer) staan me nog goed bij.
![]()
Oke, het volleybalgoud uit Atlanta is nog net iets eerder qua bewuste herinnering van de spelen.
Ze hebben wel een puntencompensatie voor de wind gelukkig. - als je profijt hebt, + als je nadeel hebtquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Die schansspringers zullen toch allemaal wel weten wat een goede techniek is om ver te komen? Je moet maar net in een windvlaag komen en je bent kampioen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |