abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135089239
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:59 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

goed, ik wil wel aannemen dat je geen kloon bent. Of je in goden gelooft of niet maakt me niet zoveel uit, maar de onzin uit de OP presenteren als 'bewijs' , tsja daaruit trek ik wel mijn conclusies ja...
Die voorbeelden hebben een diepere betekenis. Maar sommigen hier gaan overhaaste conclusies trekken en alles als ''onzin'' kwalificeren.
  zondag 5 januari 2014 @ 00:03:14 #52
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_135089254
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:58 schreef RegularShow het volgende:

[..]

Dat klopt. Er zijn 2 stromingen binnen de islam. Die hebben maar paar kleine verschillen (wat niet zo erg is). Beide stromingen komen gewoon bijeen als er gebeden wordt bij Kaaba. Niet beiden stromingen hebben vaak concurrentie.
In die stromingen heb je nog meer stromingen. En waarom slaan katholieken en protestanten elkaar (in Ierland) de koppen in, terwijl ze in dezelfde God geloven? Als God zou bestaan, zouden ze dat niet eens hoeven te doen. Blijkbaar zijn er toch dusdanige verschillende verhalen (die eigenlijk hetzelfde zijn, ja zeer paradoxaal :P), dan is er dus maar 1 verhaal waar, als er al eentje waar is. Dus van de tientallen verhalen van verschillende godsdiensten, is er maar eentje waar. Dat zou alleen al moeten aangeven dat het hele geloof onzin is. Of ja, misschien zou je het ook niet moeten willen bewijzen. Want 'geloof' is geloven. Niet bewijzen.

Ik respecteer alle gelovigen van alle godsdiensten, maar ik geloof het gewoon niet. Ik geloof in de wetenschap en met de wetenschap is de theorie over een god niet te bewijzen.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_135089293
http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/2002041
Aldus de Jehova getuigen.
Ben niet van de Jehova hoor, maar die hebben wel overal vaak een aannemelijk antwoord op vind ik.

Ze hebben zelfs een zoekmachine!
  zondag 5 januari 2014 @ 00:05:15 #54
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_135089327
Het eerste is net zo hard een bewijs voor God als voor de roze kabouters, een almachtige theepot en de tandenfee.

Het tweede zou betekenen dat gelovigen niet ziek worden en geen ellende kennen. Aangezien het Reformatorisch Dagblad nog steeds overlijdensadvertenties kent is ook dat onwaar.

Kortom: je bewijzen volgen niet. En logisch ook. God is niet te bewijzen. Hoogstens zijn er argumenten te geven, en zelfs die argumenten overtuigen niet. Uiteindelijk komt het neer op een keus en een stap van geloof.
pi_135089374
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:03 schreef DuTank het volgende:

[..]

In die stromingen heb je nog meer stromingen. En waren slaan katholieken en protestanten elkaar (in Ierland) de koppen in, terwijl ze in dezelfde God geloven? Als God zou bestaan, zouden ze dat niet eens hoeven te doen. Blijkbaar zijn er toch dusdanige verschillende verhalen (die eigenlijk hetzelfde zijn, ja zeer paradoxaal :P), dan is er dus maar 1 verhaal waar, als er al eentje waar is. Dus van de tientallen verhalen van verschillende godsdiensten, is er maar eentje waar. Dat zou alleen al moeten aangeven dat het hele geloof onzin is. Of ja, misschien zou je het ook niet moeten willen bewijzen. Want 'geloof' is geloven. Niet bewijzen.

Ik respecteer alle gelovigen van alle godsdiensten, maar ik geloof het gewoon niet. Ik geloof in de wetenschap en met de wetenschap is de theorie over een god niet te bewijzen.
Stromingen die zelfde geloof hebben en concurrentie hebben en in ernstige gevallen oorlog voeren zijn in de war. Bij de islam moet je in God/Allah geloven en je moet geloven dat Mohammed (vrede zij met hem) zijn profeet is. Dat zijn belangrijke hoofdpunten. Sommige stromingen hebben paar kleine verschillen (qua bidden bijvoorbeeld in islam). Wij moslims geloven niks van de bijbel (wij geloven dat het door mensenhanden veranderd is). Wetenschap kan niet alles bewijzen. Bij geloof moet je ook geloven.
pi_135089476
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:05 schreef Jovatov het volgende:
Het eerste is net zo hard een bewijs voor God als voor de roze kabouters, een almachtige theepot en de tandenfee.

Het tweede zou betekenen dat gelovigen niet ziek worden en geen ellende kennen. Aangezien het Reformatorisch Dagblad nog steeds overlijdensadvertenties kent is ook dat onwaar.

Kortom: je bewijzen volgen niet. En logisch ook. God is niet te bewijzen. Hoogstens zijn er argumenten te geven, en zelfs die argumenten overtuigen niet. Uiteindelijk komt het neer op een keus en een stap van geloof.
God is aannemelijker dan roze kabouters, een almachtige theepot, tandenfee etc. Meeste gelovigen nemen het echter aan als bewijs.
pi_135089607
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  zondag 5 januari 2014 @ 00:17:35 #58
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_135089869
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:08 schreef RegularShow het volgende:

[..]

God is aannemelijker dan roze kabouters, een almachtige theepot, tandenfee etc.
Waarom?
quote:

[..]

Meeste gelovigen nemen het echter aan als bewijs.
Dus?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 5 januari 2014 @ 00:19:06 #59
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_135089931
quote:

[..]

God is aannemelijker dan roze kabouters, een almachtige theepot, tandenfee etc. Meeste gelovigen nemen het echter aan als bewijs.
Hoe verklaar je wonderen in de verschillende gelovige boeken (net zoals in sprookjes), maar dat deze om de een of andere rare reden nooit meer gebeuren?
  zondag 5 januari 2014 @ 00:21:02 #60
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_135090001
quote:

[..]

God kan best aannemelijker zijn, maar dat bewijs je niet met dat verhaaltje.
pi_135091196
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:19 schreef Treinhomo het volgende:
:|W
Ура для россии
pi_135091926

[ Bericht 100% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 05-01-2014 01:25:48 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_135091947

[ Bericht 100% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 05-01-2014 01:25:39 ]
pi_135094953
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:17 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Waarom?

[..]
Denk na :')
Dus?
Wij kunnen het aannemen als soort bewijs. Dat wilt niet zeggen dat het onzin is.
  zondag 5 januari 2014 @ 10:16:29 #65
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_135095333
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 09:44 schreef RegularShow het volgende:

[..]

Denk na :')
Ik zie niet in waarom het bestaan van god(en) aannemelijker is dan het bestaan van roze kabouters, almachtige theepotten, onzichtbare eenhoorns, etc. Zelfs na even nadenken. Daarom vraag ik je om uit te leggen aan deze simpele geest waarom dat aannemelijker is.

quote:

[..]

Wij kunnen het aannemen als soort bewijs. Dat wilt niet zeggen dat het onzin is.
Ik kan de onzichtbare, immateriele uitwerpselen die hier voor de deur liggen ook aannemen als soort bewijs voor onzichtbare eenhoorns. Dat wil niet zeggen dat het geen onzin is.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_135095366
ts, vervang in je eerste verhaaltje god voor evolutie of casper het spookje, en je hebt zojuist bewezen dat zij bestaan. lol.

niemand zegt dat god niet bestaat omdat je hem niet kan zien. god bestaat niet omdat hij door mensen verzonnen is, en jij met geen mogelijkheid kan bewijzen dat hij er werkelijk is. ik kan best bewijzen dat die leraar zn hersenen bestaan.

en het is ook geen argument dat god niet bestaat omdat mensen niet kunnen voorstellen dat hij zo vreed is. iedereen die een bijbel of quran leest, weet dat deze verzonnen meneer zo vreed is als hitler, keer 8 mijard.
pi_135095481
Als je nou was aangekomen dat God niet meer op de directe methode werkt was het misschien nog wel geloofwaardig geweest, nu is het gewoon bagger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_135095495
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:19 schreef pokkerdepok het volgende:
ts, vervang in je eerste verhaaltje god voor evolutie of casper het spookje, en je hebt zojuist bewezen dat zij bestaan. lol.

niemand zegt dat god niet bestaat omdat je hem niet kan zien. god bestaat niet omdat hij door mensen verzonnen is, en jij met geen mogelijkheid kan bewijzen dat hij er werkelijk is. ik kan best bewijzen dat die leraar zn hersenen bestaan.

en het is ook geen argument dat god niet bestaat omdat mensen niet kunnen voorstellen dat hij zo vreed is. iedereen die een bijbel of quran leest, weet dat deze verzonnen meneer zo vreed is als hitler, keer 8 mijard.
Eerste voorbeeld uit de OP heb je blijkbaar niet goed begrepen. God is niet verzonnen. Waarom zou een stichter van een religie dan in zijn/haar eigen leugen geloven?
pi_135095537
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:31 schreef RegularShow het volgende:

[..]

Eerste voorbeeld uit de OP heb je blijkbaar niet goed begrepen. God is niet verzonnen. Waarom zou een stichter van een religie dan in zijn/haar eigen leugen geloven?
omdat ie gestoord is?
heb het wel begrepen, dat ie niet bestaat is mijn persoonlijke mening.
pi_135095561
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

omdat ie gestoord is?
heb het wel begrepen, dat ie niet bestaat is mijn persoonlijke mening.
Slechte argument. Maar het viel te proberen :)
pi_135095576
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:36 schreef RegularShow het volgende:

[..]

Slechte argument. Maar het viel te proberen :)
je reageert helemaal niet op wat ik schreef. ik hoef niet te bewijzen dat god niet bestaat, jij moet bewijzen dat ie wel bestaat.
pi_135095625
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:37 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je reageert helemaal niet op wat ik schreef. ik hoef niet te bewijzen dat god niet bestaat, jij moet bewijzen dat ie wel bestaat.
Je bent hier gekomen om het tegendeel te bewijzen uit de OP, toch? Denk toch na.
pi_135095665
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:41 schreef RegularShow het volgende:

[..]

Je bent hier gekomen om het tegendeel te bewijzen uit de OP, toch? Denk toch na.
nee ik reageer gewoon op je OP.
jouw voorbeelden gaan ervan uit dat een afvallige beweert dat god niet bestaat, en dan wordt 'bewezen' dat hij dat niet kan beweren.
ik draai het om. bewijs jij maar eens dat god bestaat. dan kan ik hetzelfde spelletje spelen als jij doet, want dat kun jij namelijk niet bewijzen.

en zoals ik al heb gezegd, ik kan best bewijzen dat die leraar hersenen heeft.
  zondag 5 januari 2014 @ 10:49:33 #74
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_135095712
Hersenen (viewer discretion graphic image):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat nu god maar eens zien.
pi_135095809
oO<
Edensnator over 'n out
  zondag 5 januari 2014 @ 11:07:48 #76
372811 Mensenvriend
<gecensureerd>
pi_135095968
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 10:31 schreef RegularShow het volgende:

[..]

Jouw god is overduidelijk verzonnen.

Waarom een stichter van een religie in zijn/haar eigen leugen zou geloven ? Omdat het volhouden van die leugen meer oplevert, bovendien is die persoon er in een bepaalde mate niet van bewust dat die religie niet deugt.
"Waarom moet ik een bron hebben ?"
pi_135096098

Helemaal afkijken.

Maar als je geen zin hebt, dan in ieder geval de 10 seconden van 9:59 tot 10:09.

[ Bericht 3% gewijzigd door MrMiguel op 05-01-2014 11:27:58 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 11:22:25 #78
372811 Mensenvriend
<gecensureerd>
pi_135096195
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:13 schreef RegularShow het volgende:
1. De Leraar En De Leerling

Op een dag staat een leraar voor zijn klas. Hij wil de kinderen iets uitleggen over de evolutie-theorie. Dus begint hij de kinderen vragen te stellen...
Lag ook wel weer voor de hand dat de evolutietheorie het moest ontgelden :')

quote:
Leraar: "Zie je die boom buiten?"
Ahmed: "Ja"
Leraar: "Zie je dat gras buiten?"
Leraar: "Ga naar buiten en kijk of je de hemel ziet."
Ahmed: "Ok (een minuut later is hij weer terug)..., ja ik zag de hemel."
Leraar: "Zag je ook God?"
Ahmed: "Nee"

Leraar: "Dat wilde ik jullie even duidelijk maken. We zien God niet omdat
Hij er niet is en omdat Hij niet bestaat."
Buiten dat dit totaal niets met de evolutietheorie heeft te maken, maar meer met een leerkracht die geen idee heeft wat didactiek is, is dit natuurlijk een non-sequitur van jewelste.

Alleen wat je ziet, bestaat, ja ? :')

Buiten dat we goden niet zien, kunnen die ook niet voelen, ruiken, proeven, of anderzijds met zintuigen waarnemen. Ook hebben we geen enkele empirische meting of manier om deze in de waarneembare realiteit te ontdekken.

quote:
Meisje vraagt Ahmed: "Zie je die boom buiten?"
Meisje: "Zie je dat gras buiten?"
Ahmed: "Jaaa"
Meisje: "En daarnet buiten, zag je toch de hemel?"
Ahmed: "Jaaaaa"
Meisje: "Zie je de leraar?"
Ahmed: "Ja jaaaa"
Meisje: "Zie je ook zijn hersenen?"
Ahmed: "Nee"
Meisje: "Nu naar aanleiding van wat we vandaag geleerd hebben, moet hij geen hersenen hebben.....!
Kom op, dit is echt letterlijk en figuurlijk kleuterklaslogica...

Succes, inderdaad.
"Waarom moet ik een bron hebben ?"
pi_135096224
pi_135097137
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:13 schreef RegularShow het volgende:

succes atheisten :)
_O-
Conscience do cost.
  zondag 5 januari 2014 @ 12:26:40 #81
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135097516
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:26 schreef RegularShow het volgende:
Waarom moeten jullie de waarheid ontkennen? Kijk om je heen. Er moet een God zijn. Je krijgt niet zomaar ogen, neus, longen etc : :|W
Hoe trek jij daaruit de conclusie 'God'?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 5 januari 2014 @ 12:28:30 #82
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135097557
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:02 schreef RegularShow het volgende:

[..]

Die voorbeelden hebben een diepere betekenis. Maar sommigen hier gaan overhaaste conclusies trekken en alles als ''onzin'' kwalificeren.
De voorbeelden uit je OP komen op mij over als veel-voorkomende theistische drogredenen, niet als zaken die een diepere betekenis hebben.
  zondag 5 januari 2014 @ 12:30:57 #83
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135097601
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:06 schreef RegularShow het volgende:

[..]

Stromingen die zelfde geloof hebben en concurrentie hebben en in ernstige gevallen oorlog voeren zijn in de war. Bij de islam moet je in God/Allah geloven en je moet geloven dat Mohammed (vrede zij met hem) zijn profeet is. Dat zijn belangrijke hoofdpunten. Sommige stromingen hebben paar kleine verschillen (qua bidden bijvoorbeeld in islam). Wij moslims geloven niks van de bijbel (wij geloven dat het door mensenhanden veranderd is).
Waarom moet dat met geweld worden afgedwongen? Is de waarheid zover wij die kennen niet op een vreedzame manier demonstreerbaar? En zo nee, kennen we die waarheid dan wel echt?

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:06 schreef RegularShow het volgende:

Wetenschap kan niet alles bewijzen. Bij geloof moet je ook geloven.
Dat betekent niet dat het vergelijkbare kennismethodieken zijn. Alleen wetenschap is verifieerbaar, geloof is dat niet.
  zondag 5 januari 2014 @ 12:33:11 #84
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135097654
quote:

[..]

God is aannemelijker dan roze kabouters, een almachtige theepot, tandenfee etc.
Dat vind jij. Maar er is niets in je voorbeelden dat over specifiek god gaat.

Het enige wat je daar zegt is "ik snap het niet, daarom god". En dat argument kun je voor vanalles en nog wat gebruiken, niet alleen god. Zo zijn daar:

"Ik snap het niet, daarom buitenaardse wezens".
"Ik snap het niet, daarom geesten".
"Ik snap het niet, daarom reincarnatie".
"Ik snap het niet, daarom smurfen".

etc, etc, etc.

Het is een conclusie die je trekt vanuit onwetendheid, en dat is gewoon een denkfout. Geen diepe gedachte.
  zondag 5 januari 2014 @ 12:33:33 #85
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135097661
quote:

[..]

Als je iets aanneemt zonder argument is het toch wel echt onzin.
pi_135098402
Trouwens, zoek nog eens op wat "bewijs" precies betekent. Die verhaaltjes in de OP hebben, zelfs įls het op de een of andere manier logica had bevat, helemaal niets te maken met bewijs.
Conscience do cost.
  zondag 5 januari 2014 @ 13:04:21 #87
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135098554
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:59 schreef ems. het volgende:
Trouwens, zoek nog eens op wat "bewijs" precies betekent. Die verhaaltjes in de OP hebben, zelfs įls het op de een of andere manier logica had bevat, helemaal niets te maken met bewijs.
Och, een deductief bewijs is ook een bewijs. Maar dan moeten we het eens zijn over de premissen, en de deductie moet geldig zijn.

Dat is voor de voorbeelden in de OP geen van beide het geval als je het mij vraagt.
pi_135099802
Het ergste is nog dat TS (onbewust) gelovigen belachelijk maakt. }:|
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 5 januari 2014 @ 13:49:29 #89
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135099921
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:46 schreef Morrigan het volgende:
Het ergste is nog dat TS (onbewust) gelovigen belachelijk maakt. }:|
Dat doen alle gelovigen. Alleen hebben ze dat meestal niet door ten aanzien van hun eigen geloof. :+
pi_135100314
Tering, die bewijzen in de OP hebben me over de streep getrokken hoor!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 5 januari 2014 @ 14:02:53 #91
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_135100527
Yo TS, ik geloof in The Matrix. Ik heb precies dezelfde redenatie en bewijzen. Maar wat is nu waar?
pi_135100575
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:26 schreef RegularShow het volgende:
Waarom moeten jullie de waarheid ontkennen? Kijk om je heen. Er moet een God zijn. Je krijgt niet zomaar ogen, neus, longen etc : :|W
Klopt, maar daar is god niet verantwoordelijk voor, wel de piemel van je vader.
  zondag 5 januari 2014 @ 14:05:05 #93
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_135100628
TS doet me denken aan Edward Current. Alleen is hij wel atheist :)
Checkmate, atheists!
  zondag 5 januari 2014 @ 15:40:19 #94
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135104600
Goede punten. Je hebt me overtuigd. Prijs de HEERE!
  zondag 5 januari 2014 @ 15:44:28 #95
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135104779
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat vind jij. Maar er is niets in je voorbeelden dat over specifiek god gaat.

Het enige wat je daar zegt is "ik snap het niet, daarom god". En dat argument kun je voor vanalles en nog wat gebruiken, niet alleen god. Zo zijn daar:

"Ik snap het niet, daarom buitenaardse wezens".
"Ik snap het niet, daarom geesten".
"Ik snap het niet, daarom reincarnatie".
"Ik snap het niet, daarom smurfen".

etc, etc, etc.

Het is een conclusie die je trekt vanuit onwetendheid, en dat is gewoon een denkfout. Geen diepe gedachte.
Bewijs maar dat ze niet bestaan. :D
  zondag 5 januari 2014 @ 15:48:08 #96
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135104963
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Bewijs maar dat ze niet bestaan. :D
Het argumentum ad ignorantiam is vermoed ik na de ad hominem de meest populaire drogreden op het internet. :)
  zondag 5 januari 2014 @ 15:54:04 #97
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135105204
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het argumentum ad ignorantiam is vermoed ik na de ad hominem de meest populaire drogreden op het internet. :)
Dat kun je niet bewijzen!
pi_135106237
Volgens mij heeft TS 'argument' 2 niet helemaal begrepen, het wordt gebruikt als een van de redenen waarom er zoveel leed op aarde is.
pi_135106883
"Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken en daarom is er zoveel ellende op de wereld."

Dus tsunamidrenkelingen en verkeersslachtoffers komen door ongeloof, als iedereen maar geloofde was er geen leed meer. Ga eens kijken bij een gemiddelde christelijke uitvaart hoe blij iedereen is.

Jezus heeft de zonden van de wereld op zich genomen maar duidelijk niet het leed.
  zondag 5 januari 2014 @ 16:41:20 #100
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_135106997
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat kun je niet bewijzen!
Daarom zei ik: 'vermoed ik'. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo