Hay,
Helaas zit ik met een veel voorkomend probleem. Mijn relatie van 2,5 jaar is afgelopen zaterdag stukgelopen. Via een voicemail werd er een punt achter gezet. De dag daarna had ik een dubbel gevoel, aan de ene kant vond ik het verschrikkelijk en wilde ik dit absoluut niet. Aan de andere kant was ik een héél klein beetje opgelucht, onze relatie was namelijk al lang niet meer wat het was geweest aan het begin, en elke vorm van interactie moest mijn initiatief zijn, dat was best wel kwetsend. Vorige jaar, ook vlak voor de feestdagen zijn we ook even uit elkaar geweest, dat was ook zijn beslissing, maar mijn ex kreeg spijt en zijn we na een weekje weer bij elkaar gekomen. Dat was toen even goed voor onze relatie, maar de enthousiasme, vooral van zijn kant, verdween dus weer na driekwart jaar. De grootste factor die hierin meespeelt is denk ik zijn hobby, muziek. Iets wat hij ook studeert. Ik had het idee dat ik mijn vriendje moest delen met het begrip “muziek”, die 75% van hem kreeg, en ik de rest.
Maar nu, voel ik me ongelofelijk eenzaam en kan ik alleen denken aan de dingen in onze relatie die wel geweldig waren en die ik ontzettend mis. Wat moet ik doen? Proberen hem terug te winnen? En zo ja hoe? Of moet ik niets doen en hopen dat dit gevoel snel weer verdwijnt.
Nog een paar andere dingen die misschien handig zijn om te weten:
- We zitten in dezelfde vriendengroep, dus we komen elkaar vroeg of laat weer tegen.
- Ik heb hem als laatste gezien op een feest, 5 dagen geleden, het was erg ongemakkelijk, vooral omdat we wel steeds elkaars blikken vingen.
- Ik heb hem sinds toen niet meer gesproken, we zitten wel in dezelfde groeps-App met een stuk of 12 andere vrienden waar ik wel eens wat zeg maar nooit tegen hem.
- Hij zei dat hij vrienden wilde blijven.
Ik wilde graag weten, van een neutrale partij, aangezien al mijn vrienden mijn ex ook kennen, wat mijn kansen nog zouden kunnen zijn. En of ik het wel moet proberen of door moet gaan met leven, volgend schooljaar ga ik studeren en alles, dus misschien kan ik me dan beter afleiden. Hoe lang duurt het om een relatie als deze heen te komen?
X-Littlelightson
One day, we will find a place where our dreams and reality collide.