Dit!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:54 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja. De ketel vindt de waterdruk te laag en gaat in storing. Zodra je je CV hebt bijgevuld tot 1.5 bar doet ie het waarschijnlijk wel weer.
Wat houdt dat ontluchten precies in? Doe ik dat ook bij de ketel zelf? Of de radiatoren?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:58 schreef Gieliovd het volgende:
Vullen en dan ontluchten, ook als je ketel dat zelf al doet. Volslank altijd eerst vullen met water en dan pas de koppeling vast draaien.
Volslankquote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:58 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Dit!
Waterdruk maandelijks controleren en bijvullen zodat hij altijd minimaal boven de 1,5 bar staat, bij voorkeur gewoon 1,8-2 Bar.
Vullen doe je als de stekker uit de ketel is, of ketel uit. Bij voorkeur laat je hem even afkoelen.
Vullen en dan ontluchten, ook als je ketel dat zelf al doet. Volslank altijd eerst vullen met water en dan pas de koppeling vast draaien.
Succes!
Met volle slang, om te voorkomen dat je lucht in het systeem perst.quote:
Dat weet ik niet. Ik heb het over de waarde die de meter in de ketel aangeeft. Daar moet je toch vanuit gaan? Staat in die handleiding niet de waarde die het moet zijn?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Met volle slang, om te voorkomen dat je lucht in het systeem perst.
Een druk (g) van 1,5 - 2,0 is genoeg. Da's 2,5 - 3 bar (a). Want niemand die hier post, geeft even aan of het absoluta- dan wel overdruk is.
Dat is wel duidelijk, maar volgens mij heeft zijn auto-correct volslank gemaakt van vulslang.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:35 schreef blomke het volgende:
[..]
Een druk (g) van 1,5 - 2,0 is genoeg. Da's 2,5 - 3 bar (a). Want niemand die hier post, geeft even aan of het absoluta- dan wel overdruk is.
Het hangt van je meter af. Als die begint op 0 bar, kan je ervan uitgaan dat dat (g) is gezien het feit dat je ketel niet op vacuüm kan staan.. Begint ie op 1 bar, dan zal dat (a) zijn.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat weet ik niet. Ik heb het over de waarde die de meter in de ketel aangeeft. Daar moet je toch vanuit gaan? Staat in die handleiding niet de waarde die het moet zijn?
Slim! Die associatie had ik nog niet gelegd.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:38 schreef Woelwater het volgende:
Dat is wel duidelijk, maar volgens mij heeft zijn auto-correct volslank gemaakt van vulslang.
Schijnt wel vaker te gebeurenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:39 schreef blomke het volgende:
Slim! Die associatie had ik nog niet gelegd.
Maar of dat een vooruitgang is......bij sommige merken.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:09 schreef Hi_flyer het volgende:
LDS is de luchtdrukschakelaar. Je toestel is waarschijnlijk al op leeftijd? De huidige kleine ketels hebben geen luchtdrukschakelaar meer.
Waarom moeilijker maken dan het is?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:35 schreef blomke het volgende:
[..]
quote:
Sommige merken zouden zich niet eens met cvketels bezig moeten houden...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:04 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar of dat een vooruitgang is......bij sommige merken.
Vraag dat maar niet maat.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:00 schreef webbyplus het volgende:
zal gelijk eens vragen in hoeverre dat ding aan vervanging toe is.
Je hebt het toch niet over Remeha hequote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:54 schreef cvboer het volgende:
[..]
Sommige merken zouden zich niet eens met cvketels bezig moeten houden...
Nee, echt niet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:33 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Je hebt het toch niet over Remeha he
En ik maar denken dat jij een Agpo-boer was.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:36 schreef cvboer het volgende:
[..]
Nee, echt niet.Ben erg gecharmeerd van Remeha. Ik heb zelf een Remeha Tzerra
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En ik maar denken dat jij een Agpo-boer was.
Bazenketeltje hequote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:36 schreef cvboer het volgende:
[..]
Nee, echt niet.Ben erg gecharmeerd van Remeha. Ik heb zelf een Remeha Tzerra
want?quote:
Absoluut.quote:
Mijn monteur wil die van mij niet eens meer repareren.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:38 schreef Catch22- het volgende:
[..]
want?
Ik vroeg t mijn monteur ook en die zei dat we gek waren als we onze ketel (10 jaar ongeveer) zouden vervangen. Het was de meest betrouwbare die hij kende...
o das apart. Wij hebben de ketel overgenomen en hij was eind 2011 nog geserviced. Verder prima ding.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:41 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Mijn monteur wil die van mij niet eens meer repareren.
De W28 is volgens mij inderdaad de meest betrouwbare ketel die Remeha ooit gemaakt heeft.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:38 schreef Catch22- het volgende:
[..]
want?
Ik vroeg t mijn monteur ook en die zei dat we gek waren als we onze ketel (10 jaar ongeveer) zouden vervangen. Het was de meest betrouwbare die hij kende...
in tegenstelling tot de W23, soms nog nachtmerries van die dingen. De eco series, W21, W28, zijn een stap in de goede richting.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:03 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
De W28 is volgens mij inderdaad de meest betrouwbare ketel die Remeha ooit gemaakt heeft.
Ja. Dus expansievat + overstort vervangen. Overstort, of overdrukventiel is dat ding waar het water uit kwam.quote:Op zondag 5 januari 2014 11:46 schreef webbyplus het volgende:
Vanochtend merkte ik na de verwarming een uurtje aan te hebben staan dat de druk op 3 bar stond, en dat er bij het expansievat een lek was bij de leidingen..
Betekent dit dat het expansievat kapot is?
Een foto zegt vaak meer dan 1000 woorden.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:15 schreef webbyplus het volgende:
Het water leek ook uit de leiding te komen moet ik dat na laten kijken?
Ja herkenbaar, ik heb veel vrouwelijke collega's, al heel wat keren gesmst,: wanneer kom je hoer.. ipv hier..quote:Op zaterdag 4 januari 2014 14:09 schreef Gieliovd het volgende:
[..]![]()
![]()
Auto-correct, tragisch.... Lach me kapot hier.
Ik heb ook al heel wat keer in de vluggigheid "hoer" geschreven naar diverse bevriende dames, om maar wat te noemen. Dan tik je wat, je ziet het staan en tikt verder (tik nogal snel) en als het weg is denk je![]()
Dat ding met dat rode kapje erop. Zit in de leiding naar je expansievat.quote:
Als de druk te hoog oploopt, gaat dat rode klepje open. Die zal eventueel defect zijn.quote:
Hoef niet perse, zo'n enorme drukschommeling is al een indicatie dat ie op sterven na dood is.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:08 schreef webbyplus het volgende:
Overigens wel vreemd dat het expansievat niet helemaal vol zit, of hoeft dat niet per se een indicatie te zijn dat ie kapot is ?
Officieel heet de voorziening die een te hoge druk aan de proceskant van een stookinstallatie moet voorkomen ‘Veiligheidsklep’, maar veelal komen we ook de volgende benamingen tegen: overstort, overstortklep, ontlastklep, ontlastventiel, of veiligheidsventiel.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |