Neuh, doe maar niet. De winter tot nu toe bevalt me primaquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:35 schreef Slobeend het volgende:
[ afbeelding ]
Laat de control maar uitkomen, ben dit regenachtige winderige weer zat.
En jij beweert dat het niet warm en zonnig of koud en grijs kan zijn?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:35 schreef Slobeend het volgende:
[ afbeelding ]
Niet aan deze kant van het landquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En jij beweert dat het niet warm en zonnig of koud en grijs kan zijn?
Nee, dat beweer ik niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En jij beweert dat het niet warm en zonnig of koud en grijs kan zijn?
Gooi het Elfstedentochtforum maar alvast openquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:35 schreef Slobeend het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, zo'n pluim had ik niet verwacht! Die is mooi, ik teken ook voorquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:35 schreef Slobeend het volgende:
[ afbeelding ]
Holy shit, die control is weer eens ouderwets van het padje!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:35 schreef Slobeend het volgende:
[ afbeelding ]
En daarna gaat ie door over propaganda, manipulatie en zelfs ons kouder wordende klimaat. De beste man is namelijk een aanhanger van de nieuwe ijstijd theorie. Nog een tikje erger dan een winterfanaat dusquote:Ja hij is mooi! In mijn hoofd komen spontaan melodieën op zoals “Zo ‘ne goeie hebbe wij nog niet gehad, zo ‘ne goeie …”. Het model – dat mijns inziens echt complex genoeg is om een “ziel” te hebben – brengt ons met name met de controlerun in hogere staten. Dat is wat ik de afgelopen dagen in bepaalde commentaren bedoelde: meteofiction is pas meteofiction als het ook echt alles erop en eraan heeft…. als de meteofiction ook nog slappe hap is …. dan is er echt geen hoop. Er moeten eerst echt harde tendensen zijn.
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:25 schreef Evertjan het volgende:
In Rio is het nu 40 gradenhttp://nos.nl/artikel/593358/
Iemand post één pluim en zegt dat hij dat wel graag wil hebben.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:19 schreef Lemans24 het volgende:
Oh, het is nog erger, de proza van de wintersportweerman:
[..]
En daarna gaat ie door over propaganda, manipulatie en zelfs ons kouder wordende klimaat. De beste man is namelijk een aanhanger van de nieuwe ijstijd theorie. Nog een tikje erger dan een winterfanaat dus
We weten ondertussen wel dat jij geen winter wilquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:19 schreef Lemans24 het volgende:
Oh, het is nog erger, de proza van de wintersportweerman:
[..]
En daarna gaat ie door over propaganda, manipulatie en zelfs ons kouder wordende klimaat. De beste man is namelijk een aanhanger van de nieuwe ijstijd theorie. Nog een tikje erger dan een winterfanaat dus
Je begrijpt me verkeerd. Door het posten van deze pluim kon ik niet wachten om de reactie daarop op dat blog van de wintersportweerman te lezen. Heeft niets met jullie te maken, maar is toch wel entertainment?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:42 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Iemand post één pluim en zegt dat hij dat wel graag wil hebben.
Kom jij met al deze zooi aan!
En jij begrijpt het ook niet. Wat ik wil is niet relevant in deze. Ik post even eens stukje van een ander blog, meer niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:51 schreef aloa het volgende:
[..]
We weten ondertussen wel dat jij geen winter wil![]()
De boodschap is duidelijk...
Misschien moet je iets duidelijker zijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En jij begrijpt het ook niet. Wat ik wil is niet relevant in deze. Ik post even eens stukje van een ander blog, meer niet.
Haten is sterk overdreven. Maar ik word wel heel enthousiast van het huidige weer ja. Verder vind ik de reacties op langetermijn voorspellingen gewoon puur vermaak.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Misschien moet je iets duidelijker zijn.![]()
Je komt over als iemand die de winter haat.
Duidelijkquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Haten is sterk overdreven. Maar ik wordt wel heel enthousiast van het huidige weer ja. Verder vind ik de reacties op langetermijn voorspellingen gewoon puur vermaak.
Noordoost lees ik ergens.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:03 schreef roislecxe het volgende:
Zometeen nog even een rondje lopen voor het slapen.
Hopelijk wat vallende sterren bemachtigen, moet kunnen.
Beste kijk ik naar het oosten denk ik he?
Hier regent het nog een beetje. Trekt wel weer weg. Hoogtepunt is toch pas tegen 1en las ik.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:14 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Noordoost lees ik ergens.
De buien zijn net langsgeweest hier (ben stiekem naar Vlissingen gegaan ondertussen), zo ff loeren!
Laat het maar tot eind februari aansukkelen met de winter, prima. En dan op naar de 15<quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:20 schreef Lemans24 het volgende:
Beetje regen morgen en verder op maandag, valt wel mee toch?
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:59 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Laat het maar tot eind februari aansukkelen met de winter, prima. En dan op naar de 15<
JOKI?...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 01:05 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
JOKI kan van 0 naar 1.
http://archief.weer.nl/?m(...)rusenjoki27122005.wnquote:Op zaterdag 4 januari 2014 01:06 schreef roislecxe het volgende:
[..]
JOKI?...
En dit gaat niet gebeurenMark my words.
De ZW-wind zijn we nog lang niet kwijt.
Stond een goed stuk over op Weer.nl half december, ze hebben vooralsnog helemaal gelijk gehad.
Als je interesse hebt zoek ik het op, anders ben ik te lui.
Wat een bonus he, ongelofelijk dit.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 01:12 schreef roislecxe het volgende:
Paar jaar terug in augustus was het echt helemaal mooi. In een uur 48 vallende sterren gezien, waaronder een stel hele mooie felle.
Beter trekt het binnen het uur nog een beetje open, vind het altijd wel een mooi schouwspel.
Trouwens, onweer en vallende sterren binnen 24 uur, what's going on?!
Nice. Kom hier al jaren, maar heb er werkelijk nog nooit over gelezenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 01:20 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
http://archief.weer.nl/?m(...)rusenjoki27122005.wn
Ik hoop het nog eens mee te maken van aantal jaren terug, vanuit het noorden kwam de kou erin zitten waardoor de temperatuur als baksteen onder nul vloog. Dit ging niet geruisloos want er stak een stormachtige noorden wind opquote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:03 schreef Lemans24 het volgende:
Opvallend is overigens het verschil tussen het noorden en het zuiden voor de 12e januari. Op de Wadden geeft de hoofdrun van het ECMWF dan al een maximum van -1 aan en in Limburg nog +6 graden.
Ze zijn wat lui, het blijft bij 3 stuks.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 01:42 schreef roislecxe het volgende:
De eerste sterren breken door![]()
Nog een klein beetje geduld...
Vaak heb ik hierin best wel gelukquote:Op zaterdag 4 januari 2014 01:46 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ze zijn wat lui, het blijft bij 3 stuks.
Trustequote:Op zaterdag 4 januari 2014 02:06 schreef Rabieluh het volgende:
Ja ik heb nog 2 hele flauwe gezien, ga nu ook maar naar bed.
Sommigen vliegen elkaar zelfs in de haren om elkaars mening over de langetermijn verwachting.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Haten is sterk overdreven. Maar ik wordt wel heel enthousiast van het huidige weer ja. Verder vind ik de reacties op langetermijn voorspellingen gewoon puur vermaak.
Vind het hier meevallen. De meeste mensen hier houden gewoonweg van de natoer die z'n spierballen laat zien. Op weerwoord, bijvoorbeeld, heb je echt mensen met een OCD stoornis voor kou en sneuw. Beetje wishcasten hoort erbij, zij verzinnen hele scenario's en nemen dit aan voor waarquote:Op zaterdag 4 januari 2014 02:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Sommigen vliegen elkaar zelfs in de haren om elkaars mening over de langetermijn verwachting.
Het zijn vooral diegenen met een haast obsessief-compulsieve blik op de jaargetijden ("in de zomer moet het warm en zonnig zijn en in de winter moet het vriezen en sneeuwen") die nogal prikkelbaar worden als de langetermijn verwachting niet naar hun zin is, of slechts aan het einde er hoopvol voor hun uitziet (wishcasting) en er wordt weinig waarde aan gehecht.
Nou ja, zo werkt de natuur niet. Net zoals dat het geen cyclus aanhoudt, of dat het ''compenseerd''. Wel kun je kaarten van voorgaande jaren bekijken en kijken of er overeenkomsten zijn, soms valt daar iets uit te halen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 02:52 schreef KKOPPI het volgende:
Er is nog vrijwel geen of weinig vorst geweest dit jaar...met de extreem hoge temperaturen van nu kan het alleen betekenen dat februari en maart wel extreem koud moeten gaan worden.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 02:52 schreef KKOPPI het volgende:
Er is nog vrijwel geen of weinig vorst geweest dit jaar...met de extreem hoge temperaturen van nu kan het alleen betekenen dat februari en maart wel extreem koud moeten gaan worden.
Het is 4 januari. Vrij kort jaar nog hè.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 02:52 schreef KKOPPI het volgende:
Dit is idd ook vrij normaal. In de jaren 70 en 80 had je ook meer winters zoals nu. Daarom springen de koude winters er ook uit zoals 79, 85, 86 en 97.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 02:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vind het hier meevallen. De meeste mensen hier houden gewoonweg van de natoer die z'n spierballen laat zien. Op weerwoord, bijvoorbeeld, heb je echt mensen met een OCD stoornis voor kou en sneuw. Beetje wishcasten hoort erbij, zij verzinnen hele scenario's en nemen dit aan voor waar
Al geniet ik stiekem ook wel een beetje dat de kaarten voor over ruim een maand weg uit de kast worden getrokkenzegt genoeg over de verwachtingen op dit moment. Al ''gun'' ik iedereen z'n pleziertje
Voor mensen als ik, die in de jaren 90 zijn opgegroeid, is dit een ''normale'' winter. Hell, ik kan me zoveel winters herinneren zonder sneeuw. Misschien zelfs zonder vorst. Ik weet dat dat geen gewone winters zijn.. puur je referentiekader.
Ssssst.... Het is Piet Paulusmaquote:Op zaterdag 4 januari 2014 08:05 schreef Klonk het volgende:
[..]
Mensen die denken als jij maken dit topic al jaren leuk, echt alsof weer in dat soort patronen te voorspellen is.
Maar goed ergens ter wereld worden februari en maart vast erg koud, of dat ook in Nederland is, wie weet
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:36 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Deze sloeg gistermiddag 200m van mijn huis in.
Laatste zomers waren idd meer cc-onweders maar die hadden meer ontladingen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:44 schreef Fred0w het volgende:
Is het zo dat onweer s 'winters harder klinkt dan zomers en agressiever is?
Het viel me ook op dat er meer CG's waren dan normaal.
Ik was niet thuis, zat in de auto en zag het van een km afstand gebeuren.quote:
Weer.nl zegt:quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:44 schreef Fred0w het volgende:
Is het zo dat onweer s 'winters harder klinkt dan zomers en agressiever is?
Het viel me ook op dat er meer CG's waren dan normaal.
KNMI zegt:quote:Onweer in de winter
Anders is het in de koudere periode van het jaar, ofwel de periode van oktober tot en met maart. Van de warme en vochtige lucht is dan geen sprake en het onweert in de winter dan ook veel minder vaak en over het algemeen is het onweer kleinschaliger. Wel is er in deze tijd van het jaar nog sprake van relatief warm Noordzeewater en nu en dan van aanvoer van koude poollucht vanuit het noorden. Deze combinatie levert soms ook flinke donderbuien op, maar het aantal ontladingen is veel kleiner dan in de zomer.
Zodra de koude poollucht vanuit het noorden tot noordwesten (net als afgelopen woensdag) over het Noordzeewater strijkt, is ook hier sprake van een groot temperatuursverschil. Het water van de Noordzee is momenteel nog een graad of 15 en in de situatie van gisteren was de bovenlucht (500 hPa vlak, ofwel op ongeveer 5 kilometer hoogte) op dat moment -31 graden. Een verschil van 46 graden! Een geldende regel binnen de meteorologie is dat bij een temperatuursverschil boven 40 graden onweer en hagel kan voorkomen.
De ‘warme’ lucht boven het zeewater hoeft in deze situatie niet heel sterk te stijgen om in de koudere lucht terecht te komen en de basis van zo’n onweersbui ligt in de winter dus veel lager en ook zal de wolk veel eerder gaan verijzen (de wolk bestaat in deze tijd van het jaar vaak bijna alleen uit een ijskap). De ontladingen vinden in de herfst- en winterperiode daardoor op veel geringere hoogte in de wolk plaats, waardoor de kans op inslaan groter is dan bij een zomerse onweersbui.
Een ander verschil tussen zomer- en winteronweer is dat het onweer in de koudere periode op ieder moment van de dag kan voorkomen, terwijl dat in de zomermaanden veelal in de namiddag en avond het geval is. Alleen bij passage van een koufront zal het in de zomer ook op een ander tijdstip tot onweer komen.
Heeft er dus waarschijnlijk mee te maken dat de ontladingen lager plaats vinden dan in bijvoorbeeld de zomer. Dat in combinatie met het nu nog relatief warme zeewater kan het wel heftiger maken denk ik?quote:De meeste najaarsbuien ontstaan wanneer koude poollucht over het dan nog relatief warme zeewater wordt aangevoerd. Landinwaarts nemen deze buien boven het koudere aardoppervlak in intensiteit af. Vooral wanneer het zeewater relatief warm is en herhaaldelijk koude poollucht naar ons land wordt gevoerd kan het vaak tot onweer komen.
Normaal onweert het langs onze kust zowel in oktober als in november op twee tot vier dagen, maar in sommige jaren kan het aantal onweersdagen daar in die maanden drie keer zo groot zijn. In het binnenland onweert het gemiddeld in oktober en november op een of twee dagen.
In december is de temperatuur van het zeewater zover gedaald dat de zee nog maar weinig invloed heeft op de buien. De verschillen tussen de kust en het binnenland worden dan minder groot en de kans op onweer is ook kleiner. In december, januari, februari en maart bedraagt het aantal onweersdagen zowel aan de kust als in het binnenland gemiddeld over dertig jaar ongeveer één dag in de maand. Verscheidene wintermaanden gaan dus geheel zonder onweer voorbij.
Winterse buien met sneeuw en hagel kunnen lokaal aanleiding geven tot gladheid en gaan soms vergezeld van onweer en blikseminslagen (foto: Jannes Wiersema)
Winterse buien met sneeuw en hagel kunnen lokaal aanleiding geven tot gladheid en gaan soms vergezeld van onweer en blikseminslagen (foto: Jannes Wiersema)
In de winter is het aantal ontladingen in een onweerswolk en daarmee ook het totale aantal blikseminslagen veel kleiner dan in de zomer. De kans dat een enkele ontlading inslaat is echter relatief iets groter dan in de zomer. In de koude periode van het jaar vinden de ontladingen op geringere hoogte in de buienwolk plaats, waardoor ze eerder kunnen inslaan. Bovendien is de stroomsterkte van een ontlading in een winterse onweersbui groter dan bij een zomers onweer.
Een ander verschil is het moment van de dag waarop de onweersbuien voorkomen. De buien kunnen op elk moment van de dag plaatsvinden, maar in de zomer ontladen de meeste onweersbuien zich aan het eind van de middag of in de avond, terwijl de winterse onweersbuien een lichte voorkeur hebben voor de nanacht en de ochtend.
Als het maar geen koudegolf wordt net als vorig jaar. Beetje vriezen is geen probleem, maar het weer zoals het nu is heb ik lieverquote:Op zaterdag 4 januari 2014 10:34 schreef aloa het volgende:
Gemiddelde is weer kouder als gister.
[ afbeelding ]
Die weten beter, de kou zit namelijk bij hunquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:50 schreef Straatcommando. het volgende:
De Amerikanen gaan niet mee trouwens.
[ afbeelding ]
Het is bitter koud daar jaquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die weten beter, de kou zit namelijk bij hun
Tot nu toe is het niet heel anders dan in 2012 en 2013. Niet héél anders, want er zijn wel verschillen natuurlijk, met name in hoe november en december verliepen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:02 schreef FoXje het volgende:
Zou het nog winter worden? Van mij hoeft het niet ... maar vind het wel vreemd.
In mijn herrinnering lag er toen al sneeuw ... maar sneeuw enzo zou nog kunnen deze winter? hoe ging dat voorgaande jaren dan ?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tot nu toe is het niet heel anders dan in 2012 en 2013. Niet héél anders, want er zijn wel verschillen natuurlijk, met name in hoe november en december verliepen.
Kan allemaal nog. EC en GFS worden steeds kouder op lange termijn.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:02 schreef FoXje het volgende:
Zou het nog winter worden? Van mij hoeft het niet ... maar vind het wel vreemd.
De winter van 2013 begon inderdaad met een koude periode in december, daarna werd het zachter.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:05 schreef FoXje het volgende:
[..]
In mijn herrinnering lag er toen al sneeuw ... maar sneeuw enzo zou nog kunnen deze winter? hoe ging dat voorgaande jaren dan ?
Het blijft Nederland natuurlijk. Met een zeeklimaat ben je afhankelijk van de stroming. Geen winter betekent hier west stroming met veel wind, regen etc. Wat er voorgaande jaren is gebeurd is eigenlijk niet boeiend...het betekent in ieder geval niets.!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:05 schreef FoXje het volgende:
[..]
In mijn herrinnering lag er toen al sneeuw ... maar sneeuw enzo zou nog kunnen deze winter? hoe ging dat voorgaande jaren dan ?
Wat vorige jaren is gebeurd, is wel relevant. Niet de statistiek, maar wel specifieke situaties. Ik zeg niet 'een zachte oktober, betekent een koude winter' of zoiets, want dat is inderdaad onzin.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Het blijft Nederland natuurlijk. Met een zeeklimaat ben je afhankelijk van de stroming. Geen winter betekent hier west stroming met veel wind, regen etc. Wat er voorgaande jaren is gebeurd is eigenlijk niet boeiend...het betekent in ieder geval niets.!
De winter is net bezig....quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:05 schreef FoXje het volgende:
[..]
Vandaag was dag 35 van 90, we zitten bijna op de helft. Schiet aardig op althans.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:49 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De winter is net bezig....
En sneeuw... is er / valt het hele jaar door.
Ja de weerkundige winter is allang bezigquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vandaag was dag 35 van 90, we zitten bijna op de helft. Schiet aardig op althans.
Wat me eigenlijk nog het meest opvalt, van het weer in 2013, is dat het iedere maand veel meer heeft gewaaid dan gemiddeld. Elke maand, zonder uitzondering, was het minder vaak windstil dan in de periode 1981-2010. Daar heb ik nog geen verhaal over gelezen bij het KNMI op weer.nl
Die fototwitter:helgavanleur twitterde op zaterdag 04-01-2014 om 18:24:04Cool!!! "@MichaelvdPoel: En dan doe je de voordeur open. Oopss! @thefutureyousee Snow in St. John's #nlwx http://t.co/ldFrveQplg reageer retweet
Wat de winter verder gaat brengen is nog niet duidelijk in ieder geval. Kan alle kanten op.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wat vorige jaren is gebeurd, is wel relevant. Niet de statistiek, maar wel specifieke situaties. Ik zeg niet 'een zachte oktober, betekent een koude winter' of zoiets, want dat is inderdaad onzin.
Trouwens, we hadden een relatief droge, zeer zonnige december, met westcirculatie, dus dat is juist het aparte aan de huidige winter
De combinatie zacht/zonnig in december is nogal ongebruikelijk.
De barbeque kan dus uit de opslagquote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:17 schreef aloa het volgende:
ECMWF komt weer met hogedruk boven Scandinavië.
[ afbeelding ]
Nou daar zou ik ook wel een wat over willen weten, die wind steeds!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vandaag was dag 35 van 90, we zitten bijna op de helft. Schiet aardig op althans.
Wat me eigenlijk nog het meest opvalt, van het weer in 2013, is dat het iedere maand veel meer heeft gewaaid dan gemiddeld. Elke maand, zonder uitzondering, was het minder vaak windstil dan in de periode 1981-2010. Daar heb ik nog geen verhaal over gelezen bij het KNMI of op weer.nl
Ja hoor..quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De barbeque kan dus uit de opslag
barbecuequote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo ver weg en zo zwak. Dat word helemaal niets.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:17 schreef aloa het volgende:
ECMWF komt weer met hogedruk boven Scandinavië.
[ afbeelding ]
Barbecue.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
nu.nlquote:'Komende week lenteachtige temperaturen'
De winterdepressie die in de Verenigde Staten en Canada de afgelopen dagen tot ijzig winterweer heeft geleid, brengt voor Nederland juist ongewoon hoge temperaturen mee.
Foto: NU.nl/Els Bax
De komende dagen wordt het in Nederland lenteachtig warm, voorspelt weeronline.nl. Dat heeft alles te maken met de zuidwestelijke wind die warme lucht uit zuidwest-Europa aanvoert.
Vanaf maandag kan het kwik oplopen naar 14 graden, waar 5 graden normaal is voor begin januari. De relatieve warmte gaat wel gepaard met regen.
Maandag zou de warmste 6 januari ooit kunnen worden, aldus de weerwebsite. Het dagrecord dateert van 1999 en staat op 13,1 graden in De Bilt.
Na woensdag gaan de temperaturen omlaag, maar echt winterweer lijkt er voorlopig niet in te zitten.
Eventjes onder nul, en dan knalt ie ineens weer omhoog ... Maar afgelopen winters is het in Februari best wel eens koud geworden.quote:
lijkt wel zo, maar blijft nog wel lange termijn.quote:Op zondag 5 januari 2014 10:26 schreef NaturalScience het volgende:
Gaan we dan toch de winter in duiken? Er is twee dagen geleden een tweedeling ontstaan op de lange termijn en iedere run kiezen steeds meer members voor de koudere oplossing.![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |