Waarom zou het mislukken? Als ik het goed begrepen heb moet een dergelijke lak op waterbasis niet vergelen. En bij een trap doen ze dit toch ook vaak?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:07 schreef blomke het volgende:
Ik zou eerst eens afwachten hoe het over een tijd is. Je verflaag moet wekn doorharden (chemisch proces).
Ik vraag me nl. af of een (parket)lak over een bestaande dekkende verflaag (je RAL tig) wel zo'n succes is.
Sluit ik mij volledig bij aan! Zelf goede ervaringen met de lakken van Rambo en deze zijn nog behoorlijk betaalbaar. Ben zelf alleen niet zo'n voorstander van lak op waterbasis.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:17 schreef blomke het volgende:
De trappen die ik geschilderd heb, deed ik (2 lagen) met een slijtvaste deklaag in de kleur die ik wilde. Ik blijf de combinatie van (een) kleurlak (blijkbaar niet slijtvast) met een blanke laklaag (wel slijtvast) daar weer over, een beetje onlogisch vinden. Plus het risico dat 't niet lekker op elkaar aansluit.
Maar goed, proberen kan altijd.
Welke lak dan precies? Of bedoel je hier ook lak op kleur?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:20 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Geen idee wat je met je vensterbanken doet. Zelf goede ervaringen met Wijzonol en Sikkens.
De Rubbol BL Safira, erg onder de indruk van de kwaliteit. En Rubbol BL Primer als grondlaag.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:24 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Welke lak dan precies? Of bedoel je hier ook lak op kleur?
Echt veel bijzonders doe ik niet met mijn vensterbanken. Ik wissel de plekken van planten en andere decoratie nog weleens, maar daarbij til ik wel bewust de boel op.
Dus dat ging dus verder prima, geen hechtingsproblemen etc, dus.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:27 schreef Gwywen het volgende:
Gaat dat op den duur niet toch gelig uitslaan?
Wij hadden in ons vorige huis een zelfgebouwd badkamermeubel met dus inderdaad eerst gewone verf en daarover lak. Maar dat werd in de loop der jaren steeds geliger.
Was wel bootlak overigens, dus mss lag het daaraan.
In tien jaar nooit een krasje op gekomen overigens, dat dan weer niet
Hoe zat dat ook al weer, terpentinebasis over waterbasis, of andersom? Een van de twee "pakt" niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:35 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Dus dat ging dus verder prima, geen hechtingsproblemen etc, dus.
Was die bootlak op waterbasis? Ik heb nl. altijd begrepen dat waterbasis niet tot nauwelijks vergeeld en op terpentine basis wel. Ik heb daar ook bewijs van, want onze keuken hebben we ook met Flexa Colors geverfd, maar dan op terpentine basis. Kozijnen en deuren in de rest van het huis op waterbasis. De keuken is inmiddels duidelijk zichtbaar vergeeld en de kozijnen en deuren nog altijd mooi wit.
Maar misschien dat transparante lak weer anders "werkt"?![]()
Waterbasis over terpentine kan, andersom juist niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hoe zat dat ook al weer, terpentinebasis over waterbasis, of andersom? Een van de twee "pakt" niet.
Ik denk dat wij watergedragen verf hadden en de bootlak op terpentinebasis was. (Kan me namelijk niet heugen dat wij ooit verf op terpentinebasis hebben gebruikt)
Bij ons ging het iig wel goed, nooit blaren of zo in de lak gehad. Maar het werd dus wel geel, waardoor wij het niet voor herhaling vatbaar vonden.
Bedenk plotseling dat ik de beste ervaring qua duurzaamheid, ook kleurechtheid, met een Poly Urethaan Verf van Sikkens heb.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:34 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
De Rubbol BL Safira, erg onder de indruk van de kwaliteit. En Rubbol BL Primer als grondlaag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |