Gesprek gisteren ging wel goed. Gamen is een afleiding maar ik moet wel ermee oppassen omdat ik hier al 2x een serieuze verslaving voor heb opgebouwd. Maar heb daar op dit moment geen last van gelukkig. Zit nu zelf bij INDIGO dus lets hope for the best.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Zorg ervoor dat je een verzekering hebt die het dekt. Ik heb een hele tijd een wat hogere premie gehad maar mijn psycholoog werd veel vaker vergoed. Eigen risico knal je er zo doorheen.
RIAGG is gratis maar is kut. Ik ken maar 1 iemand die er baat bij had maar dat was omdat hij direct goeie medicijnen kreeg. RIAGG heb ik slechte ervaringen mee. Ik kreeg al direct (na 2 gesprekken) een diagnose waar ik mezelf totaal niet in kon vinden. Ik ben 5x op een andere psycholoog/psychiater gezet en de meeste waren stagairs.
Ik denk dat een psychiater + psycholoog (kan ook 1 persoon) in jouw geval het beste is. Je hebt al medicijnen (van huisarts?). Wat ik zelf herken en wat heel veel andere depressieve mensen hebben is dat het lang zoeken is naar de juiste persoon.
En realiseer je dat een psycholoog/psychiater geen wonderdokter is. Zoveel weten we helaas niet over psychologie en de meeste psychologen denken in hokjes om het overzicht te bewaren. Al die hokjes staan in de DSM V. De strakke scheidingen tussen psychologische 'stoornissen' zijn wel wat verminderd in de DSM V (die sinds een jaar?) uit is.
Over die gameverslaving: ben je echt verslaafd of is het gewoon afleiding als je je kut voelt (net zoals de alcohol).
Hoe was je gesprek vandaag?
Krijg je diagnose? Therapie? Psycholoog of psychiater?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:49 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Gesprek gisteren ging wel goed. Gamen is een afleiding maar ik moet wel ermee oppassen omdat ik hier al 2x een serieuze verslaving voor heb opgebouwd. Maar heb daar op dit moment geen last van gelukkig. Zit nu zelf bij INDIGO dus lets hope for the best.
Pff.. eh.. diagnose enzo heb ik al. Krijg psycholoog en volgende gesprek ook met dde psychiater voor misschien happy pills zodat ik me wat vrolijker voel. Maar die zie ik zelf niet echt zitten.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Krijg je diagnose? Therapie? Psycholoog of psychiater?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why are you wearing that stupid man suit?
Wat fijn allemaal! Hopelijk kun je dit vasthouden om die stressvolle periode goed door te komen en zit je straks in NY.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:32 schreef Paganitzu het volgende:
Het gaat nog steeds goed![]()
Er komt nu wel een potentieel stressvolle periode aan. Indien dit qua prestaties niet succesvol is gaat mijn plannetje om (tijdelijk) naar NYC te vertrekken voorlopig niet door.
Het voelt echt zo prettig om weer enthousiast te kunnen zijn, om geconcentreerd te kunnen leren/werken en om soms zelfs euforisch naar bed te gaan én wakker te worden!
Ik heb eigenlijk geen vrienden meer, maar ik heb nu eigenlijk ook geen behoefte om het weer op te bouwen. Ik vind het eigenlijk wel prima zo! Ik zie door toevalligheden eigenlijk voornamelijk vrouwen op dit moment. Ze vinden het blijkbaar nogal prettig om hun problemen te storten bij me. Ik vind dit eigenlijk wel fijn, rustig luisteren en advies geven geeft me energie en een positief gevoel. Vervolgens kan ik lekker alleen naar huis gaan om in mijn eentje te genieten van Doctor Who, wat is het leven toch mooi!
Pics?quote:Op zondag 12 januari 2014 13:00 schreef Gray het volgende:
[..]
Seriekijkende girlgamer... trouwen?![]()
[..]
Als je niet enthousiast bent, doe dan niet enthousiast. Wees wie je bent, of dat nou down is of heel vrolijk op dat moment. Verontschuldig je nooit voor hoe je je voelt.
Ik ben in behandeling maar zit nu net in een soort overgangsfase zeg maar. Therapie is nog niet begonnen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:24 schreef Melodicloud het volgende:
[..]
Pics?![]()
En ik ben... vrij ingetogen, eigenlijk alleen rond mensen die ik niet ken. Dus sowieso bij sollicitaties, haha. Bij mijn vrienden flap ik er de raarste dingen uit en denk ik dat ik de leukste thuis ben.![]()
Ik voel me nu iets beter. Zal wel komen omdat ik van het weekend onder de mensen ben geweest die graag bij me zijn en andersom, ik en mijn beste vriend liepen elkaar de hele avond achterna, zoals gewoonlijk.Morgen nog wel afspraak met de dokter, weet alleen niet zo goed wat ik moet zeggen. Dat ik af en toe echt enorme grote dipjes heb, waarin ik geen zin meer heb om te leven? En dat ik er ook geen nut in zie? Niet dat het leven echt nut heeft, maar ik kan mijn leven ook moeilijk voorstellen. Leef eigenlijk in het nu, en problemen worden later wel mee gedealed. Niet erg handig als volwassen vrouw.
@Paganitzu Wat tof dat het zo goed gaat! En erin blijven geloven als je terug begint te geraken in je oude patroon!
@kuolema: Zit je momenteel in therapie?
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Behandeling = therapie, of niet?quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:01 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik ben in behandeling maar zit nu net in een soort overgangsfase zeg maar. Therapie is nog niet begonnen.
Succes morgen! Heb je die afspraak omdat je zo snel mogelijk weer in behandeling wilt? Dan zeg je dat en leg je uit waarom (dat weet jij zelf het beste natuurlijk).
Bij Indigo!quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:17 schreef Senor__Chang het volgende:
Online vragenlijst of bij een instelling?
Lukt het om die mail naast je neer te leggen?quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bij Indigo!De instelling. Ik heb dat soort toetsjes ook vaak genoeg voor de 'leuk' thuis gedaan. Maar dan kwam er altijd vaak iets rondom het gemiddelde uit. Geen extremen bijv.
Hoe zat dat bij jou? Overigens weer een mail van mijn ex gekregen en heb nu mirtazepine voorgeschreven gekregen voor de 'moeilijke' slaap momenten.
Ah ok. Nee, ik denk dat ik op een heel andere uitslag zou komen. Wil wel eens een algemene psychologische test doen bij de GGZ. Ik denk dat ik eens zal vragen hoe dat allemaal zit.quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bij Indigo!De instelling. Ik heb dat soort toetsjes ook vaak genoeg voor de 'leuk' thuis gedaan. Maar dan kwam er altijd vaak iets rondom het gemiddelde uit. Geen extremen bijv.
Hoe zat dat bij jou? Overigens weer een mail van mijn ex gekregen en heb nu mirtazepine voorgeschreven gekregen voor de 'moeilijke' slaap momenten.
Zit Indigo bij GGZ? Ik weet daar verder ook niet het zijne van. Bij mijn vorige therapeut heb ik ook wel eens online testjes moeten doen waar hij met een link kwam aanzetten. Of dat ik een schilderij moest beschrijven. Ik allemaal onzin vertellen wat de gedachte er achter zou kunnen zijn.. zei ie' doodleuk. Nee, dat klopt niet. Het zijn kladders en klodders verf op papier. That's it. De rest doe je echt zelf. Dat soort intellectuele triggers zijn wel voor mij besteedquote:Op woensdag 15 januari 2014 00:45 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ah ok. Nee, ik denk dat ik op een heel andere uitslag zou komen. Wil wel eens een algemene psychologische test doen bij de GGZ. Ik denk dat ik eens zal vragen hoe dat allemaal zit.
Vraag me af waarom ze maar blijft mailen. Neem aan dat je het enkel leest en het antwoorden achterwege laat.
Het blijft lees, slik, weg. In een beschonken toestand wil ik nog wel eens terugmailen maar daar blijft het bijquote:Op woensdag 15 januari 2014 00:43 schreef minthy het volgende:
[..]
Lukt het om die mail naast je neer te leggen?
Ja je hebt gelijk, ik heb het even gegoogeld en het zijn synoniemen van elkaarquote:Op woensdag 15 januari 2014 00:17 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Behandeling = therapie, of niet?
Wat lastig dat je nog steeds met dit gedoe zitquote:Op woensdag 15 januari 2014 01:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het blijft lees, slik, weg. In een beschonken toestand wil ik nog wel eens terugmailen maar daar blijft het bijHet heeft ook te maken omdat veel van deze meuk exact een jaar geleden naar voren kwam.
Deeltijd moet je enkel doen als je bereid bent om ook voor een groep je bescherming te laten zakken en eerlijk te zijn. Mocht je dat kunnen, raad ik het je zeker aan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 01:25 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk, ik heb het even gegoogeld en het zijn synoniemen van elkaarDat wist ik niet.
Ik zit sinds oktober bij persoonlijkheidsproblematiek en heb eerst een training gedaan.
Vorige week het eerste gesprek gehad met een psychotherapeut van deze afdeling (een man). Maar welke therapie ik ga doen is nog niet helemaal duidelijk. Het plan is eigenlijk deeltijd maar ik weet het nog niet.
Hoe gaat het nu met jou? Gaat het nog goed met je studie en de meds?
Ik vind het wel mooi hoe we de vooruitgang bij S_E hebben kunnen volgen. Gaat er nu een stuk beter mee om.quote:[..]
Wat lastig dat je nog steeds met dit gedoe zitGelukkig kun je er nu beter mee om gaan, maar toch.
Ik wil deeltijd dus ook eigenlijk niet. Het lijkt me echt super eng. Maar het is me wel aangeraden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 01:45 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Deeltijd moet je enkel doen als je bereid bent om ook voor een groep je bescherming te laten zakken en eerlijk te zijn. Mocht je dat kunnen, raad ik het je zeker aan.
Studie gaat goed. Alles gehaald tot nu toe en als ik het volgende blok ook haal, heb ik mijn BSA binnen. Medicatie is wat minder nu, maar dat is wel logisch denk ik. In het begin merk je toch wel het grootste verschil. Toch ga ik wel door, want ik mijn iets verhoogde zelfbeel wel lekker voelen.![]()
Jij had het eerste jaar gehaald toch?
[..]
Ik vind het wel mooi hoe we de vooruitgang bij S_E hebben kunnen volgen. Gaat er nu een stuk beter mee om.
Ja, dezelfde studie ook als het goed is. Vind de tentamens makkelijk, de opdrachten kut, want geen motivatie.quote:Op woensdag 15 januari 2014 02:01 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik wil deeltijd dus ook eigenlijk niet. Het lijkt me echt super eng.
Ik had vorig jaar 18 (eigenlijk 15 want 1 van de 2 onderdelen voor een 6 ec vak wel gehaald) van de 60 ec niet gehaald, zou dat dus dit jaar doen plus wat tweedejaarsvakken, maar dat gaat tot nu toe bagger.
Fijn dat het bij jou wel goed gaatZit jij ook nog in je eerste jaar dan?
Ja dat wist ik nogquote:Op woensdag 15 januari 2014 02:07 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ja, dezelfde studie ook als het goed is. Vind de tentamens makkelijk, de opdrachten kut, want geen motivatie.
Deeltijd wordt wel vaak aangeraden ja, maar volgens mij wordt het belang van de bereidheid om open te zijn in een groep te weinig aangekaart. Zou het daar dus echt eerst nog over hebben met je behandelaar.
Luisteren jullie trouwens veel muziek? Weet dat S_E dat (onbegrijpelijkerwijs) niet doet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat we het behandelplan sowieso nog gaan bespreken. De psych zei ook dat het belangrijk is dat ik mijn propedeuse haal en als deeltijd daarbij in de weg staat is dat niet zo'n goed idee. Daar ben ik het uiteraard mee eens maar aangezien het vak dat ik zou gaan doen op dit moment misschien niet zo handig is (gesprekspracticum) en andere vakken er naar mijn idee wel naast zouden kunnen, lijkt dat me niet zo'n punt. Vrijdag heb ik weer een afspraak. En donderdag ga ik naar de studieadviseur. Hopelijk kom ik er een beetje uit.Why are you wearing that stupid man suit?
quote:Op woensdag 15 januari 2014 02:30 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja dat wist ik nogMisschien ook wel aan dezelfde uni. Ik heb over het algemeen ook geen moeite met tentamens maar wel met opdrachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik studeer niet in de Randstad trouwens.Ik hoop het ook.quote:Ik denk dat we het behandelplan sowieso nog gaan bespreken. De psych zei ook dat het belangrijk is dat ik mijn propedeuse haal en als deeltijd daarbij in de weg staat is dat niet zo'n goed idee. Daar ben ik het uiteraard mee eens maar aangezien het vak dat ik zou gaan doen op dit moment misschien niet zo handig is (gesprekspracticum) en andere vakken er naar mijn idee wel naast zouden kunnen, lijkt dat me niet zo'n punt. Vrijdag heb ik weer een afspraak. En donderdag ga ik naar de studieadviseur. Hopelijk kom ik er een beetje uit.Denk ook wel dat het lukt. Als je er zo middenin zit, kan je het soms nog al eens groter maken dan het is dus zo'n gesprek kan veel helpen.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 02:41 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik studeer niet in de Randstad trouwens.
[..]
Ik hoop het ook.Denk ook wel dat het lukt. Als je er zo middenin zit, kan je het soms nog al eens groter maken dan het is dus zo'n gesprek kan veel helpen.
Tuurlijk Ken ik Kenan and Kell. Mmm, orange soda.quote:Op woensdag 15 januari 2014 02:54 schreef kuolema het volgende:
[..]Dank je, hier moest ik om lachen.
Ik zat al te twijfelen of je al met die dingen bekend was. Nu lijkt het net alsof ik slim ben
Die gast doet me een beetje denken aan Kel. Je weet wel, van Kenan & Kel, wat altijd 's avonds op nick at nite kwam als het al bijna bedtijd was.
Ik zal uiteindelijk zelf een beslissing moeten nemen en laat dat nou net iets zijn waar ik heel slecht in benToen ik eind vorig jaar bij de studieadviseur zat om dit jaar te plannen zat ik ook de hele tijd van 'hm ja, dit kan, maar dat ook, of dat, ik weet het niet, misschien dat, of toch beter dit..' Het gesprek duurde veel langer dan de bedoeling was
Jeugdsentimentquote:Op woensdag 15 januari 2014 03:05 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Tuurlijk Ken ik Kenan and Kell. Mmm, orange soda.
Slechte beslissingen ja.. Wat je ook kiest, je gaat toch twijfelen.![]()
Wat is je avatar eigenlijk? Snap het na al deze tijd nog steeds niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door kuolema op 15-01-2014 03:21:29 ]Why are you wearing that stupid man suit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |