Wacht, ik post het verhaal wel even dat ik op Facebook had gezet.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:13 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Ben je naar België geweest voor een gebouw terwijl je ook had kunnen karten?
quote:Waarschuwing! Dagboekverhaal! Château de Noisy!
Lang verhaal, heel lang. Nadat Jos Meijer voorstelde om met een groep wat aan urban exploring te doen in het pittoreske Celles bij kasteel Noisy (tegenover Château de Vrêves) was ik direct van de partij. Helaas haakte Jos en zijn vrienden allemaal af, dus bleven alleen Toine en ik over. Enfin, de Jaguar was al geregeld, dus toch maar gegaan. Na 250km comfortabel toeven toch uiteindelijk in Celles belandt.
Eerst een beetje zoekend rondgereden tot we de torens boven het bos uit zagen steken. Vervolgens een rondje gemaakt om het (immens grote) terrein, waarna ik alleen verder het bos in ging. Dus over het prikkeldraad geklommen en het bos ingedoken. Voor de kenners, ik ging over het hek heen bij de bosingang, bij de kapel van Celles. Al snel vond ik de weg die ik dan ook maar direct als leidraad nam. En wat bleek; foute boel. De boswachter zijn terreinwagen doemde al snel voor me op. Vlug week ik van het pad af en nam een wat dieper gelegen bospad op de proef. Daar liep het al snel stuk wegens stemmen (en een kettingzaag) die akelig luid klonken. Dus maar omgedraaid en het terrein verlaten om het anderhalf uur met 2 Belgen die ik daarna tegenkwam opnieuw te proberen.
Dat mislukte natuurlijk nog dieper. Ik was amper over het hek heen toen er een automobilist stopte en ons vriendelijk mededeelde dat hij de politie over onze aanwezigheid had geïnformeerd en we beter zo snel mogelijk op konden donderen. De Belgen kozen het hazenpad, maar ik besloot om op een andere plek toch verder te gaan. De boswachter was net met een lading hout weggereden, dus in principe was op het terrein niemand. Ik vond al snel hetzelfde pad terug (over dat bruggetje inderdaad, zie foto's), en passeerde inderdaad het punt waar een stapel hout lag te wachten op de boswachter. Verder het bos in, want de hoofdweg was natuurlijk niet veilig meer na het belletje van de automobilist. Ik begon al bijna te vrezen dat ik totaal verkeerd liep totdat ik plotseling de bosrand bereikte en de hoofdweg weer tegenkwam. Op die hoofdweg (kun je ook zien hoe breed hij is..) trof ik dat rode voertuigding. Even later doemde kasteel Noisy dan ook voor me op. Het is wonderbaarlijk hoe goed dat kasteel verscholen blijft in de bossen. Zelfs op 100m afstand had ik geen idee waar het was.
Prima. Eerst natuurlijk een rondje om de vesting maken. Even checken voor bewakingsapparatuur enzulks, maar daar niets van. Wel kwamen snel 4 Duitsers omhoog, waarmee ik snel overeenkwam om samen het kasteel te betreden, ware het niet dat twee Fransen roet in het eten gooiden. Na een kort onderhoud kwamen we te weten dat de politie inderdaad actief was, er reeds 2 mensen aangehouden waren en een boete van 250 euro moesten betalen, er 2 mensen zich verscholen in het kasteel, en dat zij zo snel mogelijk weg zouden gaan.
De Duitsers kozen net als de eerder genoemde Belgen het hazenpad, en ik bleef alleen over. Toch maar door het raam naar binnen geklommen, anders had ik nog niets gezien. Eenmaal binnen stuit ik werkelijk waar binnen 5 minuten op de verstekelingen, een jonge Fransman en Fransvrouw. Werkelijk waar aardige mensen, en na 10 minuten samen op de eerste etage vertoefd te hebben (de foto's die na het trappenhuis komen!) zag ik twee mensen naderen die zowaar dezelfde nationaliteit bleken te hebben: Nederlanders. Algauw sloot ik me bij dit gezelschap aan, en na de toren en de tweede verdieping bezichtigd te hebben bliezen we toch rap de aftocht voordat de boswachter eens het kasteel zou komen inspecteren. Beneden nog even het lazerus geschrokken van een andere explorer, maar uiteindelijk toch veilig thuis gekomen.
Uiteindelijk toch een dagje vol spanning, avontuur en sensatie gehad. In hoeverre dat anno 2014 nog kan.
Uiteraard ook binnen geweest. Het is een beroemde lokatie voor urban exploring (het fotograferen van vervallen monumenten/gebouwen). Ik vond het wel een leuk dagtripje, dus had de Jaguar meegenomen en die zooi maar eens doen.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:17 schreef joppie_saus het volgende:
What the fuck doe je daar? Kijken naar een verlaten kasteel?!
quote:Op zondag 5 januari 2014 20:20 schreef Kiprollade het volgende:
Ik hou niet van lezen, beter spreek je het in, dan luister ik het wel als ik een keer met de hond ga lopen.
Hierna ben ik niet verder gegaan, gewoon uit principequote:Enfin, de Jaguar was al geregeld, dus toch maar gegaan.
quote:Op zondag 5 januari 2014 20:20 schreef joppie_saus het volgende:
Doe was foto's posten van in dat kasteel dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 20:26:24 ]
Houd je mond man. Godenbak.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:23 schreef Kiprollade het volgende:
Oke, ik heb toch een klein stukje gelezen, en dit viel me op:
[..]
Hierna ben ik niet verder gegaan, gewoon uit principe
Waarom zet je altijd erbij dat jullie een Jaaaaaag rijden? Hoef je niet trots op te zijn hoor aangezien het een X-type is
Och, lijkt me best vet zoiets eens te zien. Dan graag wel in het donker met een groep vrienden en genoeg bier achter de kiezen.quote:
Nu nog even in een spoilertje mikken, maar ik kan dit soort fratsen wel waarderen.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:24 schreef Amoeba het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mij ook wel maar dit is toch niet de tijd en plek om dat te gaan posten.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:24 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Och, lijkt me best vet zoiets eens te zien. Dan graag wel in het donker met een groep vrienden en genoeg bier achter de kiezen.
Een Ford heeft toch gewoon zoveel minder uitstraling vergeleken met een Jaguar? Feit is dat mijn ouders niet megarijk zijn zodat ze een XJ kunnen betalen. Voor de klasse van mijn ouders (Vader: LTS, moeder: havo) vind ik dat ze een prachtige auto rijden. Voorheen hadden we een E-klasse. Zuipbak was dat zeg.quote:
Lijkt mij ook wel vet, al zou ik er geen 250km voor willen rijden. Zelfs niet in een Jag.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:24 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Och, lijkt me best vet zoiets eens te zien. Dan graag wel in het donker met een groep vrienden en genoeg bier achter de kiezen.
Dit is een (thema)SC, wat loop je nou te ouwehoeren man. Het is weekend.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:28 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Mij ook wel maar dit is toch niet de tijd en plek om dat te gaan posten.
Morgen komt ie met een dagboek dat hij bij z'n oma is geweest
Zo heel veel is dat nu ook weer niet.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:28 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel vet, al zou ik er geen 250km voor willen rijden. Zelfs niet in een Jag.
Goed punt. Mja hij zei alleen dat hij een leuke trip gehad had, en toen gingen wij (lees: ik) daarop doorvragen.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:28 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Mij ook wel maar dit is toch niet de tijd en plek om dat te gaan posten.
Morgen komt ie met een dagboek dat hij bij z'n oma is geweest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staat er niet zoiets ergens in Groningen? Boven de stad is toch vrij weinigquote:Op zondag 5 januari 2014 20:28 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel vet, al zou ik er geen 250km voor willen rijden. Zelfs niet in een Jag.
#26 || Luciano da Silva
quote:Op zondag 5 januari 2014 20:30 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Goed punt. Mja hij zei alleen dat hij een leuke trip gehad had, en toen gingen wij (lees: ik) daarop doorvragen.Er staan vast wel wat fabrieken leeg, zoals de strokartonfabriek in Scheemda, maar ik betwijfel of je daar makkelijk in kan komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Staat er niet zoiets ergens in Groningen? Boven de stad is toch vrij weinig
Het is ook juist een sport om het terrein (ongezien) te betreden. Bij Noisy hingen (zeker bij de hoofdoprijlaan) wel detectiecamera's. Ze weten donders dat goed iedere toerist daar voor dat kasteel komt, zeker in Celles is verder geen fuck te beleven. Maar normaal is er geen boswachter die het terrein beheert, en dat was hier (toevallig) wel.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:32 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Er staan vast wel wat fabrieken leeg, zoals de strokartonfabriek in Scheemda, maar ik betwijfel of je daar makkelijk in kan komen.
Die wordt nu toch verbouwd?quote:Op zondag 5 januari 2014 20:32 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Er staan vast wel wat fabrieken leeg, zoals de strokartonfabriek in Scheemda, maar ik betwijfel of je daar makkelijk in kan komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |