quote:Met maar liefst veertig camera's in en rondom De School laten we zien hoe het er écht aan toe gaat op een middelbare school.
Niet eerder werd het schoolleven zo direct en volledig in beeld gebracht. Welkom bij De School!
Ik vind het eigenlijk wel wat hebbenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:18 schreef Plofkipje het volgende:
Alsof iemand daar behoefte aan heeft, kan me niet voorstellen dat iemand het wilt kijken terwijl elk persoon zelf ooit op de middelbare gezeten heeft.
TV-programma's worden alsmaar slechter
Ohquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:19 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel wat hebben
Tuurlijk. Reken maar dat sommige leerlingen bewust bepaalt gedrag voor de camera's vertonen gewoon omdat ze nog tiener zijn en zich willen waarmaken. Vergeet niet: het gaat er niet om om zo een 'realistisch' beeld neer te zetten. Maar om spannende tv te maken.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:21 schreef Beaudelaire het volgende:
Ik ga het kijken.
Maar ik vraag mij af of je dan geen geforceerde boel krijgt als iedereen weet dat er camera's hangen. Ik zou, als havo'er, lekker lollig gaan doen voor tv.
Die aardrijkskunde-docent? Dat soort figuren zorgen hoogstpersoonlijk voor het verneuken van de jeugd.quote:
Nee. Die vrouwquote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die aardrijkskunde-docent? Dat soort figuren zorgen hoogstpersoonlijk voor het verneuken van de jeugd.
"Het voornaamste is dat de leerlingen het hier leuk gehad hebben. De lesstof is niet eens het belangrijkste"![]()
Ik begreep dat er leerlingen uit verschillende 4 havo klassen gevolgd werden. Als ze dan geen leerlingen uit zouden lichten zou het niet te volgen zijn, denk ik.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:27 schreef iBenny het volgende:
Oh. Ze doen het door leerlingen uit te lichten. Das wel jammer.
De leraren konden je flauwe grappen niet meer aan?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:36 schreef tong80 het volgende:
Sorry voor mijn topic. Heb deze over het hoofd gezien.
Zelf in HAVO-4 gezeten. Zou het niet terug willen zien. Was onhandelbaar.
Uitslover. Ik heb het tot HAVO-3 gered, daarna mocht ik wieberen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:36 schreef tong80 het volgende:
Sorry voor mijn topic. Heb deze over het hoofd gezien.
Zelf in HAVO-4 gezeten. Zou het niet terug willen zien. Was onhandelbaar.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:38 schreef tong80 het volgende:
Scrutinizer. Medeleerlingen spraken me in HAVO-5 aan met meneer en U.
Toch wel jammer dat al dat respect weer weg is op zo'n forum als dit.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:38 schreef tong80 het volgende:
Scrutinizer. Medeleerlingen spraken me in HAVO-5 aan met meneer en U.
Het lijkt sowieso of deze mensen 4 keer zo 'volwassen' zijn als in mijn tijd.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:39 schreef Keukendrol het volgende:
Echt een gigantisch verschil in gedrag met de havo4 op mijn school.
Ja, ook al je cijfers, lessen, etc. Zelfs het rooster van je leraren.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:41 schreef vencodark het volgende:
Ik ben oud; je kunt als leerling dus zelf online kijken hoe vaak je te laat was, spijbelde of ziek was?
Herkenbaar en mooi.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:41 schreef iBenny het volgende:
Hij heeft meer in zn mars dan hij zelf denkt
Deze jongen was volgens mij in DWDD. Ouders waren net gescheiden, geloof ik.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:41 schreef iBenny het volgende:
Hij heeft meer in zn mars dan hij zelf denkt
Yup. Zelfs het afmelden voor lessen kan in sommige gevallen via internetquote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:41 schreef vencodark het volgende:
Ik ben oud; je kunt als leerling dus zelf online kijken hoe vaak je te laat was, spijbelde of ziek was?
Klopt inderdaad. Hij woont samen met z'n moeder en zusjequote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Deze jongen was volgens mij in DWDD. Ouders waren net gescheiden, geloof ik.
Kan dat met magister?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:43 schreef iBenny het volgende:
[..]
Yup. Zelfs het afmelden voor lessen kan in sommige gevallen via internet
Ja, dat soort praktische zaken snap ik maar je redenen voor verzuim had ik niet verwacht.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:43 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja, ook al je cijfers, lessen, etc. Zelfs het rooster van je leraren.
Somtoday ook niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:46 schreef iBenny het volgende:
[..]
Van magister weet ik dat eigenlijk niet
Nee ik moet wel zeggen of ik niet weet of dat nou wel echt een voordeel is, het gaat allemaal zo snel tegenwoordig.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat soort praktische zaken snap ik maar je redenen voor verzuim had ik niet verwacht.![]()
Het is nu wel makkelijker dan vroeger. Als je je rooster niet wist moest je bellen naar een klasgenoot.
Je hebt inderdaad minder smoesjes om te gebruiken als je te laat was ofzo.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:48 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Nee ik moet wel zeggen of ik niet weet of dat nou wel echt een voordeel is, het gaat allemaal zo snel tegenwoordig.Niet dat ik lui ben.
Je kan nooit als smoesje gebruiken ik wist het nietquote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat soort praktische zaken snap ik maar je redenen voor verzuim had ik niet verwacht.![]()
Het is nu wel makkelijker dan vroeger. Als je je rooster niet wist moest je bellen naar een klasgenoot.
Ja maar ik bedoel ook over het algemeen in het onderwijs, maar je kan altijd nog een te laat briefje schrijven.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad minder smoesjes om te gebruiken als je te laat was ofzo.
Die whatsapp je gewoon.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:50 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel ook over het algemeen in het onderwijs, maar je kan altijd nog een te laat briefje schrijven.
1995-2001quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:51 schreef vencodark het volgende:
Hoe lang is bij jullie de middelbare school geleden?
Ik zat er van 1998-2002.
1993-1999quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:51 schreef vencodark het volgende:
Ik zat er van 1998-2002.
2008-2014.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:51 schreef vencodark het volgende:
Ik zat er van 1998-2002.
Inderdaad. Ik had altijd het beeld dat niemand mij kende.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:52 schreef Palomar het volgende:
[..]
1993-1999
Wel grappig om dit te zien. Komt me nog veel bekend voor. Al heb ik nooit zo stilgestaan bij die lerarenoverleggen dat ze je helemaal gaan bespreken
Er zaten in dat overleg ook genoeg docenten die alleen maar de cijfertjes op papier zagen, volgens mij.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik had altijd het beeld dat niemand mij kende.
Ja vaak zijn er maar een paar leraren die daar voor die specifieke klas zitten en die gaan dan maar nakijken ofzo.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:55 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Er zaten in dat overleg ook genoeg docenten die alleen maar de cijfertjes op papier zagen, volgens mij.
MANU trainingspakquote:
Werkt soms wel denk ik. Leerlingen zelf een taak geven.quote:
Krijg je meteen een pauper voor je neus die je zn huiswerk laat makenquote:
Ja preciesquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:03 schreef AF_ het volgende:
[..]
Krijg je meteen een pauper voor je neus die je zn huiswerk laat maken
The hot foet is too kolt en du kolt foet is too hotquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:05 schreef AF_ het volgende:
if joe loek around everyboody sits on the foon
Onder de tafel werkt altijdquote:
Als ze een hekel had gehad aan die lerares was ze blijven zitten.quote:
Ik ken iemand die een zwakke leerling hielp met het examen. Resultaat; zwakke leerling slaagt door de hulp. Helper zakt.quote:
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:07 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Ik ken iemand die een zwakke leerling hielp met het examen. Resultaat; zwakke leerling slaagt door de hulp. Helper zakt.
Inderdaad. Gewoon een smoes allemaal. Hij loopt het allemaal expres te verstieren natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:07 schreef MrBanaan1 het volgende:
och och och wat heeft ie stakkert het zwaar
Tijdens een toets ook.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:07 schreef Sirolf het volgende:
"Mathijs, als ik je mobiel inneem..."
Dat ze uberhaupt een mobiel in de klas mogen gebruiken tegenwoordig, in mijn tijd was dat nog uit ten boze...
Bij ons ook hoor, dit is echt geen typische school hoor.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:07 schreef Sirolf het volgende:
Dat ze uberhaupt een mobiel in de klas mogen gebruiken tegenwoordig, in mijn tijd was dat nog uit ten boze...
En dan godverdomme bij de leraren liggen huilen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:07 schreef AF_ het volgende:
Thuis huilen ik ga niet over. Wacht maar tot mama dit ziet
Ouders waren gescheidenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:07 schreef marcodej het volgende:
Hij heeft vast problemen thuis enzo, maar dit soort gasten echt, ik kots ererp.
Zo hard en zo veel mogelijk inderdaad.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:07 schreef marcodej het volgende:
Hij heeft vast problemen thuis enzo, maar dit soort gasten echt, ik kots ererp.
Dat was meer retorisch bedoeld denk ik.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:07 schreef Sirolf het volgende:
Inderdaad. Degene met een mobiel moesten hm inleveren.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:07 schreef Sirolf het volgende:
Ze hebben inderdaad veel geduld allemaal. Veel mensen hadden gezegd bekijk t maar lekkerquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:07 schreef PiraatPiet het volgende:
Daar ga je toch geen energie meer in stoppen als leraar zijnde?
Die wimpers zijn echt irritant lang.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:09 schreef vencodark het volgende:
Ohja en de wimpers en nagels van deze meid.
Ik wordt...mongool.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:09 schreef MrBanaan1 het volgende:
K*nker toch op ik wordt er slecht van, mongolen.
ik wordtquote:
Nu de liveshowquote:
Zie het. Mijn welgemeende sorryquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik quote juist degene die het fout deed.
Hij kon al niet meer overgaanquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:12 schreef sonnyspek het volgende:
Ik stond 8 tekort vorig jaar (met enkele zware) met de laatste toetsweek in zicht. Toch nog geprobeerd en overgegaan...Maar wat een instelling van deze gozer.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:13 schreef tong80 het volgende:
Tong was de diploma-uitreiking vergeten. Zat in de Bios.
Dag later langs de klassen.
Leraren moesten lachen.
Stoer!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:13 schreef tong80 het volgende:
Leraren moesten lachen.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:13 schreef tong80 het volgende:
Leraren moesten lachen.
Is dat al zo lang geleden?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:13 schreef WheeleE het volgende:
Iets zegt me dat we aan het einde van de serie zo'n onthulling krijgen als 15 jaar geleden bij Finals.
Baasquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:13 schreef tong80 het volgende:
Leraren moesten lachen.
wat was dat ook alweer?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:13 schreef WheeleE het volgende:
Iets zegt me dat we aan het einde van de serie zo'n onthulling krijgen als 15 jaar geleden bij Finals.
Hij moet zijn leraren nietquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:13 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Doe dan tenminste nog wat als een soort blijk van dank voor die leraren.
Helemaal zeker ben ik er niet van, maar het is wel ergens in die richting. Ik voel me ook oud...quote:
Een tvprogramma dat werd gebracht als documentaire van een eindexamenleerling, maar dat bleek later allemaal geacteerd te zijn.quote:
Och, net als de gemiddelde real-life soap dus (Big Brother, Gouden Kooi, Utopia...).quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:18 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Een tvprogramma dat werd gebracht als documentaire van een eindexamenleerling, maar dat bleek later allemaal geacteerd te zijn.
Mwah, Finals was wél spannend. En wist heel wat kijkers voor de gek te houden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:20 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Och, net als de gemiddelde real-life soap dus (Big Brother, Gouden Kooi, Utopia...).
Bij mij waren de docenten mijn diploma bij de diplomauitreiking vergeten. Klasgenoten konden feestvieren. Ik kon een paar dagen later terugkomen om mijn diploma in een vaag hokje overhandigd te krijgen, van iemand die ik verder niet kende.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:13 schreef tong80 het volgende:
Leraren moesten lachen.
Screenshotsquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:26 schreef Sirolf het volgende:
Over voor de gek houden gesproken: Het lijkt alsof deze liveshow uit een of andere hal van een school komt qua decor... maar stiekem is het gewoon het BNN-pand in Hilversum (is te zien aan de bar, die soms ook te zien is in Spuiten & Slikken).
Ik verwachtte eens een héél slecht rapport voor de Kerst. Toen waren ze vergeten de cijfers in te vullen. Dat heb ik toen maar zelf gedaan, hadden m'n ouders ook eens een keer een goed humeur in de Kerstvakantie.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:23 schreef iBenny het volgende:
[..]
Bij mij waren de docenten mijn diploma bij de diplomauitreiking vergeten. Klasgenoten konden feestvieren. Ik kon een paar dagen later terugkomen om mijn diploma in een vaag hokje overhandigd te krijgen, van iemand die ik verder niet kende.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik verwachtte eens een héél slecht rapport voor de Kerst. Toen waren ze vergeten de cijfers in te vullen. Dat heb ik toen maar zelf gedaan, hadden m'n ouders ook eens een keer een goed humeur in de Kerstvakantie.
Naaah. Das wel een hele anderequote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:34 schreef Sirolf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lijkt er wel héél erg op.
Ik zat op die school, tot 4 jaar geleden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:51 schreef vencodark het volgende:
Ik zat er van 1998-2002.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:10 schreef Pannenkoeken het volgende:
Dat die economie docent "goed gedaan" zei
quote:
nou enquote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:30 schreef Gramulanion het volgende:
Geloven sinds je vader overlijdt. Uh, oké.
Neequote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:32 schreef MrBanaan1 het volgende:
Is dit die met die 3,8 waar ze blij mee was?
Bij ons werd dat nieteens bijgehouden in de bovenbouwquote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:33 schreef AF_ het volgende:
telaat 6 x
eruit gestuurd 2x
boeken vergeten 9 x
huiswerk vergeten 14x
Nou ik deed het niet veel beter hoor
Hij dacht al dat ze de D wildequote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:35 schreef iBenny het volgende:
"Als je slaagt dan trakteer ik je op een..."
'Een appeltaart lijkt me wel wat'!
je voelt je zelf wel een heertje niet?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:35 schreef AF_ het volgende:
Naar belgie gaan
en dan natuurlijk huilen als je verkracht wordt
Niet slapen tijdens presentatiesquote:
Neejoh, vervelingquote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:36 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
je voelt je zelf wel een heertje niet?
Sowieso, huilen om een uurtje nakomen....quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:39 schreef AF_ het volgende:
25 april en 16 mei is toch ook te overzien
Nee, maar puur omdat ik die vrouw ook niet zo trekquote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:41 schreef AF_ het volgende:
Ben ik de enige hier die Femnogwat deels gelijk geef?
Ik snap beide kanten wel, maar ze begrijpen elkaar gewoon niet en communiceren volledig langs elkaar heen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:41 schreef AF_ het volgende:
Gaat toch gwn via roosterkamer/coordinator oidquote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:42 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ze hebben ook serieus iemand die over absente leerlingen gaat? Volgens mij hadden wij dat niet hoor.
Wij ook niet, volgens mij regelde de conciërge dat.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:42 schreef Aspergermeisje het volgende:
Ze hebben ook serieus iemand die over absente leerlingen gaat? Volgens mij hadden wij dat niet hoor.
Ze gebruikt dr moeder wel voor alles als excuus. Je kunt zelf toch ook ergens een postit plakken omdat je iets moet onthouden? Daar heb je je moeder niet voor nodig...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:41 schreef AF_ het volgende:
Daarom geen kinderen nemen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:45 schreef Chai het volgende:
Man, ik kan mijn eigen handtekening nog niet eens fatsoenlijk zetten.![]()
Ziet er zeker altijd fake uit als mijn kind later een briefje inlevert met mijn handtekening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |