Oké, dus het beste is nu om uit te zoeken waar het door komt zodat ik het kan voorkomen dat het gebeurt?quote:
Ja, desnoods zoek je er even hulp bij. Meerdere malen per dag zo boos zijn dat je zo uit je ster gaat, is niet goed.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:01 schreef J.James het volgende:
[..]
Oké, dus het beste is nu om uit te zoeken waar het door komt zodat ik het kan voorkomen dat het gebeurt?
Oké, bedankt voor het advies Mirjam.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:02 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, desnoods zoek je er even hulp bij. Meerdere malen per dag zo boos zijn dat je zo uit je ster gaat, is niet goed.
Mooi zo. Ik hoop dat het helpt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:25 schreef J.James het volgende:
Ik ben er inmiddels achter waardoor een groot deel van mijn frustraties veroorzaakt werden. Ik zal niet in detail gaan maar het komt erop neer dat die personen nu niet langer in mijn leven zijn doordat ik mijn dagelijkse bezigheden op een andere manier ingedeeld heb. Zo raak ik niet langer gefrustreerd door hun uitspraken en gedrag. Ik hoop dat ik op deze manier het springen tot een minimum kan beperken en dat ik het misschien alleen gebruik voor incidentele gevallen.
Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp en advies. Zonder jullie was ik hier waarschijnlijk nooit achter gekomen en had ik ook niet de beslissing genomen om mijn leven anders in te delen. Ik voel me echt veel beter nu omdat ik die zitzak niet telkens "nodig" heb om even af te koelen. Het voelt gewoon veel beter zo, nu ik voorkom dat ik gefrustreerd word. Maar het is goed dat die zitzak er nog wel is voor het geval dat.
Ja, daar heb je helemaal gelijk inquote:Op donderdag 23 januari 2014 19:51 schreef LizzyYAY het volgende:
Beter afreageren op een zitzak dan op jezelf en/of iemand anders...toch?
Mijn zitzak is bij mij ook vaak de lul als ik boos ben, werkt meestal prima.
Mij is altijd verteld dat je woede/frustratie eruit gooien altijd beter is dan het binnenhouden.
Teveel frustraties zijn nooit goed nee, dat kun je beter uit de weg gaan.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:20 schreef J.James het volgende:
[..]
Ja, daar heb je helemaal gelijk in
Ik gebruik 'm ook gewoon als ik boos ben hoor. Maar ik heb nu gelukkig heel wat minder frustraties doordat ik die mensen niet meer zie
En ik denk dat dat wel beter is, dat ik nu minder frustraties heb. Maar wanneer er wel iets is dan ga ik even op de zitzak.
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:23 schreef LizzyYAY het volgende:
[..]
Teveel frustraties zijn nooit goed nee, dat kun je beter uit de weg gaan.
Maar je af en toe even laten gaan kan heeeeeeeeeel erg lekker zijn haha.
In de eerste instantie sloeg of schopte ik tegen een harde muur aan, maarja dat deed ook best wel pijn natuurlijk. Dus toen kreeg ik van een vriend de tip om tegen iets aan te slaan/schoppen dat iets zachter was. En toen kwam ik op het zit-zak idee.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:24 schreef J.James het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
Fijn dat ik niet de enige ben die dit doet. Hoe ben jij erop gekomen dat je op deze manier makkelijk van je woede af komt?
Oké, ja dan is het wel goed dat je die zitzak gebruikt. Anders doe je jezelf nogal pijn. Ik zou dat niet kunnen hoor, tegen een muur slaan of schoppen. Ik wil mezelf niet pijn doen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:36 schreef LizzyYAY het volgende:
[..]
In de eerste instantie sloeg of schopte ik tegen een harde muur aan, maarja dat deed ook best wel pijn natuurlijk. Dus toen kreeg ik van een vriend de tip om tegen iets aan te slaan/schoppen dat iets zachter was. En toen kwam ik op het zit-zak idee.Jij?
Als de oorzaak aan te pakken is wel. Als je kwaad bent omdat het vandaag toevallig regent en je eigenlijk een winterBBQ had willen houden, tsja dan moet je je er toch bij neerleggenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:34 schreef J.James het volgende:
[..]
Oké, dus ik kan beter op zoek naar de oorzaak dan op deze manier zorgen dat het voor me "verdwijnt"? Of allebei?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |