Oké, fijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:28 schreef RichardDawkins het volgende:
Ja hoor, prima manier, kan niks mee fout gaan.
Kwestie van tijd natuurlijk voordat dat ding ontploft en je de stofzuiger kunt gaan halen.
Oké, fijnquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:30 schreef Yi-Long het volgende:
Afgezien van het feit dat je er waarschijnlijk als een debiel uit zult zien, zal het verder weinig kwaad kunnen, en je frustraties uiten op zo'n onschuldige fysieke manier, is verder gewoon prima....
Oké, dus ik kan beter op zoek naar de oorzaak dan op deze manier zorgen dat het voor me "verdwijnt"? Of allebei?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:30 schreef Scootermuisje het volgende:
Ik denk dat het wel even oplucht, maar of de oorzaak van je woede/frustratie ermee verdwijnt.. Dat denk ik niet.
Mooi zo. Ja, ik vind het ook fijn dat ik er op zo'n manier kan zorgen dat de frustratie weggaat. Anders zit je er ook maar mee de hele tijd.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:34 schreef Hallmark het volgende:
Prima, toch? Andere mensen gaan ruzie zoeken of geirriteerd doen. Ik ben blij dat je op deze manier een uitlaat-klep hebt
Als ik zit te chagrijnen, dan houdt mijn vriendin wel eens een kussen omhoog met de melding "ga hier maar eens lekker op rammen". Werkt prima![]()
Oké, bedankt. Dan moet ik dat maar eens doen denk ik.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:36 schreef jogy het volgende:
Kan best hoor maar ik zou op zich wel een zoektochtje gaan doen naar de achterliggende oorzaak van die uitbarstingen.
Nee, het is hoogstens 1x per dag. In heel uitzonderlijke gevallen 2x.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:40 schreef Plofkipje het volgende:
Denk niet dat t kwaad kan. Tenzij je 3x per dag op zo een manier je woede kwijt moet zien te raken, dan zou ik toch even na gaan denken waar de woede vandaan komt.
Bij elke dag en soms vaker zou ik t alsnog overwegenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:48 schreef J.James het volgende:
[..]
Nee, het is hoogstens 1x per dag. In heel uitzonderlijke gevallen 2x.
Oh, nee. Ik scheef het verkeerd. Ik bedoelde niet dat het elke dag is. Misschien 1x in de 2 weken of 1x in de maand. Maar als het dan is, dan is het ook maar 1x die dag.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:48 schreef Plofkipje het volgende:
[..]
Bij elke dag en soms vaker zou ik t alsnog overwegen
Als iets jou zodanig irriteert of frustreert, zorg er dan voor dat dat niet gebeurd zodat je ook niet meer zo gefrustreerd raakt. Zonde van je tijdquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:34 schreef J.James het volgende:
[..]
Oké, dus ik kan beter op zoek naar de oorzaak dan op deze manier zorgen dat het voor me "verdwijnt"? Of allebei?
Beter dat dan dat je een familielid op dezelfde manier gaat bewerken.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:29 schreef J.James het volgende:
Ik bedoelde dus vooral of het kwaad kan, of ik hiermee de woede niet meer opkrop ofzo.
Ik heb al geprobeerd om mezelf af te leiden of om iets anders te doen. Maar dat lukt me niet echt. Soms afleiding door eten wel, maar aangezien ik ook aan mijn gewicht wil werken is dat niet altijd een optie.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:46 schreef owl. het volgende:
Is geen goede manier, sterker nog je blijft langer boos dan als je het niet zou doen en de kans is groter dat je zelfs 'agressiever' gaat gedragen om je woede en frustraties maar zo te kunnen blijven uiten. Je wordt er haast afhankelijk van en het werkt een beetje als een drugs.
Beter is om rustig aan te doen en jezelf af te leiden met iets dat helemaal geen verband heeft met agressief gedrag. Tel tot tien en ga wat anders doen als je echt af wilt koelen.
Brad J. Bushman heeft hier meerdere onderzoeken naar gedaan, bovenstaande is ook min of meer zijn conclusie daaruit.
Bedankt voor de link. Ik ga het even lezen.quote:
Familietrekje? Heb een broer die normaal de rust zelf is behalve als hem iets frustreert....altijd lachen als er dan iemand bij loopt die je niet geloofde dat zo'n rustig type zo kan ontploffen (alleen met woorden hoorquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:36 schreef jogy het volgende:
Kan best hoor maar ik zou op zich wel een zoektochtje gaan doen naar de achterliggende oorzaak van die uitbarstingen.
Niet zozeer volgens mij, meer volgens die psycholoog die hier meerdere malen onderzoek naar heeft gedaan met consequente resultaten. Daar baseer ik mij op, maar bijvoorbeeld Freud vond 'jouw' manier van afkoelen wel weer goed, heb ik zelf wat minder mee omdat hij niet echt onderzoek ernaar deed maar meer via gefilosofeer op zulke ideeën kwam.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:56 schreef J.James het volgende:
[..]
Ik heb al geprobeerd om mezelf af te leiden of om iets anders te doen. Maar dat lukt me niet echt. Soms afleiding door eten wel, maar aangezien ik ook aan mijn gewicht wil werken is dat niet altijd een optie.
Maar ik begrijp dat volgens jou deze manier van "afkoelen" niet een goede is.
[..]
Bedankt voor de link. Ik ga het even lezen.
Dat is wel een goed idee ja. Ik denk dat ik onbewust toch telkens weer die frustraties opzoek. Misschien moet ik er eens wat bewuster mee omgaan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:51 schreef Scootermuisje het volgende:
[..]
Als iets jou zodanig irriteert of frustreert, zorg er dan voor dat dat niet gebeurd zodat je ook niet meer zo gefrustreerd raakt. Zonde van je tijd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |