Met familie minder omdat je die goed kent, maar vreemden of iemand die je niet goed kent bellen is een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:27 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je dat ook met familie en eventueel vrienden? Of bel je die ook niet/durf je die ook niet te bellen?
Dit deed/doequote:Op vrijdag 3 januari 2014 08:51 schreef RunForrestRun het volgende:
Belscriptjes schrijven. Dus opschrijven wat je gaat zeggen/vragen en vast nadenken over de antwoorden die mensen kunnen geven. Dat heeft mij heel erg geholpen en nu bel ik overal zonder problemen naartoe.
Ja, zoiets. Of je geen domme dingen gaat zeggen en of ze je wel gaan begrijpen en of je misschien niet iets vergeet. En voor eventuele stiltes die zouden kunnen vallen (die ervaarde ik dan als ongemakkelijk).quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:30 schreef Tropanzia het volgende:
Waar ben je precies bang voor? Op de manier waarop jezelf overkomt???
Eerder onzekerheid over hoe je overkomt waarschijnlijk. Persoonlijk heb ik ook een hekel aan bellen omdat ik normaal met veel gebaren, emoties, gezichtsuitdrukkingen en geluiden praat/communiceer.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:29 schreef Perrin het volgende:
Gaat hier een vervelende/traumatische telefoonervaring aan vooraf of groeit zo'n belangst geleidelijk?
Hopen dat videochat snel telefonie vervangtquote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Eerder onzekerheid over hoe je overkomt waarschijnlijk. Persoonlijk heb ik ook een hekel aan bellen omdat ik normaal met veel gebaren, emoties, gezichtsuitdrukkingen en geluiden praat/communiceer.
Klinkt lomp, maar het is echt zo. Bellen en ontdekken dat de andere kant niet 'bijt'. Ik had ook belangst, maar ben in 2007 toch in een callcenter gaan werkenquote:
Het is meer dat je er weinig ervaring mee hebt, omdat je er dus telkens tegenop zit en op een andere manier probeert op te lossen (door bijvoorbeeld iemand anders te laten bellen). Je weet simpelweg niet hoe je ermee om moet gaan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:29 schreef Perrin het volgende:
Gaat hier een vervelende/traumatische telefoonervaring aan vooraf of groeit zo'n belangst geleidelijk?
Ja dat lijkt me zelfs nog irritanter eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hopen dat videochat snel telefonie vervangt
Hehehehe, herkenbaar. Wanneer jij het gesprek moet sturen (omdat je iets nodig hebt), zeg maar.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik had nooit zozeer problemen met de telefoon opnemen als er naar ons huis werd gebeld, wel met het opbellen als ik wat moest regelen of iets anders moest hebben van een vreemde.
Ja precies. Achter dingen aanbellen en zo, sollicitatiebrief die je hebt ingestuurd voor stage bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hehehehe, herkenbaar. Wanneer jij het gesprek moet sturen (omdat je iets nodig hebt), zeg maar.
Dat is dan weer simpel: door het vaak te doen. Misschien kun je jezelf dwingen om vrienden af en toe te bellen voor een afspraak in plaats van via whatsapp of een ander medium.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:15 schreef Saleu het volgende:
Hoe kan ik het beste over de belangst heenkomen?
Met vrienden is het toch wel anders, bij mij dan. Je kent ze, dus telefonisch contact is dan geen probleem. Het speelt (speelde) eigenlijk bij onbekenden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is dan weer simpel: door het vaak te doen. Misschien kun je jezelf dwingen om vrienden af en toe te bellen voor een afspraak in plaats van via whatsapp of een ander medium.
Same here. Gewoon doen en je bent er binnen 2 weken vanaf.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 05:58 schreef Tussendoortje het volgende:
Ik had het heel extreem. Toen ben ik werk gaan doen waarbij ik heel veel moest bellen en nu is het over.
Dus zoals iedereen al zegt: gewoon doen.
Het contact is niet direct... Dus nee.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:26 schreef Perrin het volgende:
Hoe zit dat dan trouwens met online communiceren (zoals hier op Fok!)? Is dat dan niet net zo eng als bellen?
Maar met andere mensen in dezelfde ruimte is dat juist weer een extra drempel.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:29 schreef Re het volgende:
op speaker zetten, dat geeft al een trigger minder
Volgens mij heb ik in mijn hele leven nog nooit een voicemail ingesproken. Waarom zou je ook? Vind het ook altijd gruwelijk irritant als mensen dat bij mij doen. Even terugbellen (ik zie toch gewoon wie gebeld heeft?) kost minder tijd dan eerst die ellendige voicemail af te luisteren.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:25 schreef UpsideDown het volgende:
Ik heb voicemail-inspreekangst. Ik kom nooit uit mijn woorden als ik na de piep iets moet inspreken en gooi dan snel de hoorn er op. Best wel dom eigenlijk. Als ik de persoon gewoon aan de lijn krijg is er niets aan de hand.
Heb ook maar zelden een (goede) voicemail ingepsroken, luister mijn eigen ook niet af en bel inderdaad gewoon terug.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik in mijn hele leven nog nooit een voicemail ingesproken. Waarom zou je ook? Vind het ook altijd gruwelijk irritant als mensen dat bij mij doen. Even terugbellen (ik zie toch gewoon wie gebeld heeft?) kost minder tijd dan eerst die ellendige voicemail af te luisteren.
Gebeld worden is toch wel aders dan zelf bellen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Na 1,5 jaar fulltime voor helpdeskmedewerker gespeeld te hebben heb ik totaan geen belangst meer. Ik vind het hooguit vervelend.
Je leert anders wel goed om te gaan met 'dat soort mensen'. Mijn ervaring als helpdeskmedewerker heeft mij wel geholpen sterker in mijn schoenen te staan wanneer ik een of andere instantie moet bellen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Gebeld worden is toch wel aders dan zelf bellen.
Ik heb t zelf ook 1.5 jaar gedaan, enige waar t mij mee geholpen heeft is meer begrip hebben voor de medewerkersquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je leert anders wel goed om te gaan met 'dat soort mensen'. Mijn ervaring als helpdeskmedewerker heeft mij wel geholpen sterker in mijn schoenen te staan wanneer ik een of andere instantie moet bellen.
Zorg ervoor dat je zelf het gesprek kan leiden door een doel voor ogen te hebben. Anders doet de ander dat voor je (dat was mijn taak als helpdeskmedewerker).
Dat ook. Ik weet nu echter ook dat indien een medewerker het écht wil, dat ie wel een oplossing voor je kan vinden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik heb t zelf ook 1.5 jaar gedaan, enige waar t mij mee geholpen heeft is meer begrip hebben voor de medewerkers
Klopt of in ieder geval zn best voor je gaat doen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:15 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat ook. Ik weet nu echter ook dat indien een medewerker het écht wil, dat ie wel een oplossing voor je kan vinden.
Is misschien toch nog wel zo.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:40 schreef Saleu het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat meer mensen moeite hebben met iemand in het echt aanspreken dan met iemand te bellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |