tnxquote:
tnxquote:Op donderdag 1 mei 2014 08:25 schreef Uncle het volgende:
De stemmen zijn geteld en de winnaar is bekend. We mogen deze maand van harte feliciteren.....
*roffel*
Sunchaser![]()
Gefeliciteerd! Een prachtige plaat!![]()
[ afbeelding ]
Ik moet er nog 3 laten maken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:16 schreef Uncle het volgende:
[..]
Een gouden kans op een mooi canvas#badumtsss
nou 2 er van voor mijn verjaardag gekregenquote:
FOT / De FOK!fotowedstrijd - mei & juni - Goudquote:Op zondag 18 mei 2014 11:10 schreef nielsgeode het volgende:
Wanneer is de instuurdeadline en hoe kan je meedoen? Ik kan het nergens vinden, dus het wordt op prijs gesteld als iemand even antwoord geeft...
Maar dat is mijn vraag nietquote:Op maandag 19 mei 2014 09:21 schreef Uncle het volgende:
Let erop dat de foto gemaakt moet zijn tijdens de duur van deze wedstrijd. We hebben al een aantal archief foto's moeten afwijzen!
quote:Gelden voor wat wel en niet toegestaan is qua nabewerking dezelfde regels als voor de maandelijkse fotowedstrijd?
Dat was ook geen antwoord op jouw vraagquote:
Nee, bij de maandelijkse mag je bewerken wat je wil bij de canvas mag je beperkt bewerkenquote:Op zondag 18 mei 2014 11:33 schreef nielsgeode het volgende:
Gelden voor wat wel en niet toegestaan is qua nabewerking dezelfde regels als voor de maandelijkse fotowedstrijd?
Wat mag dan wel en wat mag dan niet?quote:Op maandag 19 mei 2014 11:20 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, bij de maandelijkse mag je bewerken wat je wil bij de canvas mag je beperkt bewerken
• Probeer fotobewerkingen zoveel mogelijk te beperken, dit is een fotowedstrijd, geen Photoshop-wedstrijd. Levels, crops e.d. zijn uiteraard geen enkel probleem, bewerkingen die daadwerkelijk het karakter van de foto aantasten zijn dat wel.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:33 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Wat mag dan wel en wat mag dan niet?
Bijvoorbeeld stitchen van foto's of stacken om meer scherptediepte te creeren, mag dat?
Deze discussie is al vaak geweestquote:Op maandag 19 mei 2014 11:33 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Wat mag dan wel en wat mag dan niet?
Bijvoorbeeld stitchen van foto's of stacken om meer scherptediepte te creeren, mag dat?
Focusstacken is niet hetzelfde als dingen toevoegen of verwijderen. Het enige wat je doet is meerdere afzonderlijke foto's combineren zonder het karakter van de foto's die je gebruikt te veranderen.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:47 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Deze discussie is al vaak geweest
Samenvoegen, dingen verwijderen of toevoegen mag niet
1 foto in lagen bewerken qua kleur, contrast, etc mag wel
Dan bewerk je vijf fotos toch en niet 1?quote:Op maandag 19 mei 2014 17:49 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Focusstacken is niet hetzelfde als dingen toevoegen of verwijderen. Het enige wat je doet is meerdere afzonderlijke foto's combineren zonder het karakter van de foto's die je gebruikt te veranderen.
5 Foto's gemaakt @ 1:1 met f/4 geven hetzelfde (maar scherper) resultaat als 1 foto @ f/22.
Voorbeeld:quote:Op maandag 19 mei 2014 17:59 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dan bewerk je vijf fotos toch en niet 1?
Klopt.quote:Op maandag 19 mei 2014 20:45 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Voorbeeld:
1) Je gebruikt de panoramafunctie van de camera om een automatisch panorama te genereren. Dit geeft 1 enkele jpg die je alleen nog wat extra contrast geeft. Dit mag.
2) Je schiet 5 foto's in raw die je aan elkaar plakt om er een panorama van te maken. Resultaat is hetzelfde, maar nu is het niet toegestaan?!
Daarom vind ik (niet meer dan terecht) dat er duidelijke regels moeten zijn voor wat wel en niet mag. Alleen "je mag het karakter niet veranderen" is veel te vaag.quote:Op maandag 19 mei 2014 20:46 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Klopt.
Maar deze discussie heb ik zelf al een half jaar geleden gevoerd.
Sinds ik vorige maand heb gewonnen boeit het me niet meer
Die komt er niet omdat ook dichtgetimmerde regels zorgen voor interpretatieruimtequote:Op maandag 19 mei 2014 20:48 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Daarom vind ik (niet meer dan terecht) dat er duidelijke regels moeten zijn voor wat wel en niet mag. Alleen "je mag het karakter niet veranderen" is veel te vaag.
Bij deze dus:
Ik wil graag een overzicht met het wedstrijdregelement waarin zwart op wit staat wat precies wel en niet mag.
Hoe kom ik hieraan en wie gaat hierover?
ik heb er nog 2 die ik moet verzilveren.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:11 schreef SunChaser het volgende:
Tnx
Heb vanochtend de canvas besteld van de vorige wedstrijd met deze plaat
Voor de nieuwe heb ik ook al een bestemming
Feitje, deze foto is op de zelfde locatie gemaakt als de vorige foto waarmee ik won, dat was het trappenhuis naar de toren
Tnxsquote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:59 schreef Nalbandian het volgende:
Gefeliciteerd Sunchaser en over_hedge!
Die is er toch al elke maand?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:53 schreef over_hedge het volgende:
!
Kunnen toch wel gewoon een wedstrijd doen alleen dan zonder prijs?
quote:Op woensdag 2 juli 2014 10:41 schreef Puala het volgende:
Kijk ik verkeerd of is er nog geen nieuwe wedstrijd?
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:53 schreef over_hedge het volgende:
Vanwege de vakantieperiode is er in overleg met de sponsor de komende 2 maanden geen foto-opdracht. Na deze twee maanden gaan we kijken hoe we verder gaan met de fotowedstrijd!
Kunnen toch wel gewoon een wedstrijd doen alleen dan zonder prijs?
Het is een complotquote:
Ja mag ik eindelijk meedoenquote:Op woensdag 2 juli 2014 10:57 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het is een complot
Maar serieus, wel jammer idd best veel inzendingen met best n lsstig thma. Valantie had mooi kunnen zijn, desnoods 2,,5 maand inzenden
Heb jij t mailtje al gehad? Ik nog nietquote:Op dinsdag 8 juli 2014 23:47 schreef over_hedge het volgende:
Wie moet ik pmen voor mijn prijs ?weet al welke ik ga laten afdrukken
http://500px.com/photo/76(...)r-?from=user_library die
Nee nog nietquote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:00 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Heb jij t mailtje al gehad? Ik nog niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |