abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135429715
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:30 schreef Iwanius het volgende:
Wordt die tractor nog gerepareerd of is dat ding alleen maar een prop.
Ze zijn hem aan het fixen geweest, Harold is aan de knutsel geweest. Je kunt ook niet alles binnen een dag doen ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135429897
quote:
Als wij een blik werpen in kluis van Aike constateren wij dat de stand gelijk is gebleven ten opzichte van gisteren. Vandaag komt hier verandering in.

De inwoners zijn van plan om de kringloopwinkel te bellen voor extra beddengoed. Paul gaat een nieuwe wc-bril aanschaffen en er komt een teil voor de afwas.
http://www.utopiatv.nl/news/detail/1118/aike-s-kassa-9
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135429917
12-01-2014
quote:
De rondleidingen van gisteren hebben veel geld in het laatje gebracht.

Gisteren stonden de rondleidingen op het Utopia terrein natuurlijk centraal. Een goede keus van geld verdienen, want dit heeft veel geld opgebracht. De inwoners hebben deze dag ¤1264,- opgehaald!

Er werd ook weer geld uitgegeven aan de boodschappen en een koelsysteem. Hiervoor hebben de inwoners ¤384,- neergelegd.

Een goede dag voor de, want voor het eerst is bedrag in de kluis hoger dan de dag ervoor. Na een op- en aftelsom komen wij uit op een bedrag van ¤6408,60 in de kas.
http://www.utopiatv.nl/news/detail/1054/aike-s-kassa-8
pi_135430145
IN:

UIT:

Overzicht:

Dit is met de sluit van 12-01-2014
pi_135430355
plannen:
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:11 schreef blanket het volgende:

Aike, Emile, Rienck, Ruud en Peter zitten bij de haard en hebben het over bootcamp. 25 januari zou er een bezoeker zijn verjaardag in utopia willen vieren. Eerst bootcamp en daarna verjaardag feestje. Aike vraagt om hoeveel personen het zou gaan. Emile zegt dat het er 10 zouden zijn. Pannenkoekje erbij.

Rienck is bezorgd dat 10 mensen erbij onrust veroorzaakt zeker als er drank in het spel zou zijn. Emile wuift dit weg en Rienck zegt ach mijn voorspellingen zijn nooit uitgekomen. (sarcastisch)
Peter wil ze 225 euro bootcamp laten betalen en 500 euro zaalhuur.

pi_135430866
Aike en Hakim zitten de kas te tellen en het boekje bij te werken.

Die tellen we niet mee, want dat is een kunstwerk geworden. Denk doelend op het plankje met de 20 euro erin.

Maar ze zeggen inkomsten gisteren 1240.....

Ze bespreken met Vanessa hoe ze dat gaan doen met de boodschappen, want zo komen ze niet zo goed uit. Vanessa zegt we kunnen van ma-ma berekenen.
Hakim zegt: Iets van een boer waar we aardappelen enzo vandaan kunnen halen.
Iemand zegt iets dat ze de supermarkt ook mogen aanspreken en zeggen nee joh dat is veel te duur.
Aike: En de Douche ... wat is daarvoor begroot.
Paul: maakt zo een nieuwe begroting.
Aike: vind haar schriftje erg overzichtelijk.
Aike: 500 a 600 euro wat er voor boodschappen eraf moet, koeltank 260 eraf, kas 450 eraf. Ik vind eigenlijk dat dit en dit eraf mogen. Dan heb je nog ongeveer... 57.. enneu dan heb je nog ongeveer... Heuh dat kan niet!
3400 bouwmarkt met de tuin erbij. Alles bij elkaar heb je nog 1500 ongeveer over.
Paul: Ik geef nu 200 uit. wasbak schroeven, schanier voor deur Andrea, stroom naar achter voor de koelmachine.
Hakim: Kijk eens wat een bankschroef kost
Aike: Dan hebben we zo meteen dus nog ongeveer een ruggetje.
Paul: Ik moet alleen nog het stopcontact erbij
Hakim: De douche was niet zo duur toch?
Paul: Tel dit even op. en dan komt er een ketel bij :D
dolletje van Paul en Aike:
Paul: Mag ik even een potloodje, want als het dan fout is gum ik het snel even uit.. dan heb ik het nooit gedaan ;) Slim he.
Aike: Een rat!
Paul: Een rat he!

Aike 2500 euro per maand verdienen .. dan kunnen we lekker leven.
Paul: een eenvoudig iets. De 11de zaten we nog met plannen. We hoeven maar 1000 euro binnenhalen en dan zitten we weer op het budget. En dan kunnen we projecten gaan doen. Dan houden we geld over.
Aike: Er zullen ook echt nog wel investeringen gedaan moeten worden in energie enzo hoor.
Hakim: Met die hoofdje rekenen.... moet dit er nou bij?
Paul: Nee dat zijn totalen. (Gaat over de begroting douche)
Hakim: is dit 30 of 50?
Paul: 30

Stream gaat op Paul die gaat bellen terwijl Aike en Hakim verder gaan. Paul krijgt een voicemail.

investering 451,65 komt Hakim op uit voor een koude douche. rond de 500 euro dus voor een koude douche. Ze halen een ketel van het internet af.

Kaasproductie 1600 per maand, zegt Aike.
Ze vinden dat met die honden niet zo steady. De bio-markt moeten ze goed gaan uitwerken. Paul zegt: Je moet kramen maken.. maar Hakim en Aike zeggen.. nee die gaan we huren.
Hakim: Je kunt wel je eigen kraam gaan maken straks. Bijvoorbeeld voor je kaas.
Aike: Idd een kraam voor de Utopia-kaas en een voor de pannenkoekjes en een voor de massage.
Paul: Dan moet je sloopmateriaal voor gebruiken en opzoeken.

Lin werd gevraagd op hoeveel de melkproductie werd geschat voor d ekaas en wat ze over zouden houden. 40 liter per maand over houden en de rest naar de kaas en dat zou nu 700 a 800 verdienen. Hakim zegt de melk van nu is het niet veel en hij komt dat straks halen. Dus is het nog niet veel.
Aike: Volgende maand kunnen ze dus bekijken hoeveel ze kunnen verdienen enz.
Hakim: over jonge kaas kan je niet veel vragen.
Lin wilt het toegankelijk houden voor mensen. En dus minder geld voor een kaas vragen dan de boer.
Emil is het er niet zo mee eens, maar laat het niet echt tot uiting.
Hakim: Wilt graag iets goedkoper en dat je het kwijtraakt ipv dat je duur maakt en er mee blijft zitten
Ze zeggen iets van 20. De volgende keer kan je iets naar hoger.. Als het blijft liggen wordt het toch vanzelf oude kaas.

Over de yogadame. Ze willen de ruimte gewoon gaan verhuren. Emil zegt dat ze de sporters ook warm kunnen maken voor massages enz.

Aike: focussen op bio-markt maar er komt weer een telefoongesprek tussendoor, die geen gehoor geeft.

Komt helemaal goed met hun kasboek ^O^

[ Bericht 33% gewijzigd door Dottey op 13-01-2014 12:35:07 ]
  maandag 13 januari 2014 @ 12:16:05 #132
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_135431070
6305 + 39.40 klein geld in kas volgens hakim
er word weer gezegd dat er 1245 opgehaald is bij de open dag
160 opgehaald aan eerdere rondleidingen ( 20 ingelijst dus niet meegeteld+hond)
IN kluis 6344.40 dus
Paul heeft wel een bestelling gedaan vandaag en dat word waarschijnlijk vandaag geleverd
Vanessa zegt dat ze onder de 400 blijft met de boodschappen (van maandag tot maandag)
volgens Aike hebben ze nog ongeveer 1500
Paul geeft nu ongeveer 200 uit
wasbak,schroeven, scharnieren voor deur, stroom naar de koelmachine, stopcontact
HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
pi_135431164
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:16 schreef Capaja het volgende:
6305 + 39.40 klein geld in kas volgens hakim
er word weer gezegd dat er 1245 opgehaald is bij de open dag
160 opgehaald aan eerdere rondleidingen ( 20 ingelijst dus niet meegeteld+hond)
IN kluis 6344.40 dus
Paul heeft wel een bestelling gedaan vandaag en dat word waarschijnlijk vandaag geleverd
Vanessa zegt dat ze onder de 400 blijft met de boodschappen (van maandag tot maandag)
volgens Aike hebben ze nog ongeveer 1500
Paul geeft nu ongeveer 200 uit
wasbak,schroeven, scharnieren voor deur, stroom naar de koelmachine, stopcontact
Goed bezig. Ik heb gewoon kunstwerk 20 euro in de uitgavenlijst gezet voor vandaag.
Vreemd dat het zoveel scheelt dus he met wat Talpa op de site zet van kasbedrag.. wat wij zien en horen van binnenkomsten en uitgaven en dat het tig keer veranderd van bedrag.
Dus drie verschillende bedragen. ^O^

[ Bericht 70% gewijzigd door Dottey op 13-01-2014 12:29:51 ]
pi_135432394
Massages van dre, stonden op 50 euro voor een kwartier een beetje veel.
Hakim: Dan zou het dus een zijn met happy ending.
Maar er stonden mensen die een kruisje erbij hadden gezet. Andrea had er geen prijs bij gezet, dus daar zouden ze even naar moeten kijken... Ze vinden dat wel heel veel. Emil zegt we moeten wel even kijken of ze wel zoveel mensen achter elkaar kan en wil.

Ze nemen allerlei "paketprijzen" door.
Massages
Bootkamp
Vrijgezellenfeesten met of zonder Ruud
Feestje in de schuur (verjaardagen enz)

Aike zegt dat hoeft toch niet in het weekend. Dat kan toch ook door de weeks.
Hakim zegt we moeten er naar toewerken dat we steeds vol gaan zitten in het weekend.

Manager van Miss Montreal komt om te babbelen.

Ze zitten weer op de kaas.. 20 of 25. Het is bijzondere kaas, ze gaan voor de 20.
pi_135432545
Paul belt zijn bestelling door. De man moet zelf de sifon en een korfje zoeken.
PVC dikwandig
Verloop
Schanieren 10x
50 meter rol
slagvaste buis
Buisklem 2 zak
dubbel stopcontact 2x
Of die band van die kruiwagen gaat lukken vandaag, maar het is een tubeless binnenband dus moet er een stop in. Paul vraagt of ze een binnenband met tube en de band terug kunnen geven en eventueel een pomp hebben. Of een reserveband. De meneer aan de telefoon zegt dat het lawaaibomenrubber geen plug kan hebben en gaat kijken voor een bandje erbij doen.
pi_135433173
172,10 voor de boodschappen
pi_135433321
Ze gaan kijken samen met de manager van Sanne of ze een concertje kunnen regelen en organiseren voor ongeveer 40 fans (met kaartverkoop). Ze hebben een constructie bedacht wat het allemaal zou gaan kosten en opbrengen en indien ze over de 4k winst uitkomen dat ze die winst weer delen met het kantoor van de manager.
pi_135433328
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:20 schreef renevanlaaren het volgende:
172,10 voor de boodschappen
^O^
pi_135441282
hornbach 232,95
pi_135441916
diesel tractor : 7,51
pi_135472903
plannen gekopieerd uit het streamverslag!
quote:
Aike belt met een marktkraam verhuurder. Als de marktkraam verhuurder zijn spandoek met naam mag ophangen wil hij wel wat aan de prijs doen. Hij is een hele bekende in Amsterdam. 17.50 per dag per kraam, per dag extra 5 euro.125 euro voor brengen en opbouwen.
pi_135472940
van de utopiasite: 14/01/2014
quote:
Het eerst verdiende geld is uitgegeven. Paul heeft gisteren bij Hornbach besteld.

Er is onder andere diesel voor de tractor besteld. Ook is er een nieuwe wc-bril aangeschaft. De bestelling heeft bij elkaar ¤247,45 gekost. Daarnaast is er voor ¤172,10 aan boodschappen gedaan. Dit brengt de nieuwe kluisstand op ¤5959,05.

pi_135483912
148 euro boodschappen waarvan 100 beltegoed
pi_135502525
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:54 schreef renevanlaaren het volgende:
148 euro boodschappen waarvan 100 beltegoed
^O^ :*
  woensdag 15 januari 2014 @ 00:16:04 #145
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_135506337
Slimmer om een abo met internet of zo te nemen
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_135510191
hornbach is langs geweest maar kon de prijs niet horen me streams klappen er steeds uit :(
pi_135514197
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:26 schreef Dottey het volgende:

Ze zijn hem aan het fixen geweest, Harold is aan de knutsel geweest. Je kunt ook niet alles binnen een dag doen ;)
Nee,dat begrijp ik. Maar had niet door dat er al aan geknutseld was. Zap er ook maar heel af en toe langs op weg naar andere zenders en zie dan wel elke keer een shot van die tractor.
pi_135514404
Van John Boer is er ook net een factuurtje gegeven.. maar die noemen ze ook niet..

hakim hoor ik iets zeggen over 55,75

Boer had het afgerond naar 55

[ Bericht 18% gewijzigd door Dottey op 15-01-2014 12:31:13 ]
pi_135551536
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:46 schreef Goejedag het volgende:
Verf + Acculader: ¤591.35
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:47 schreef oma-Nijn het volgende:

[..]

+ spullen voor de douche
pi_135551691
15e
quote:
Wij kunnen constateren dat er niet veel veranderd is in de kas van Aike. Er is maar één uitgave gedaan en er is niks bijgekomen.

De boodschappen zijn weer besteld. Dit heeft in totaal ¤148,- gekost. Als we dit bedrag aftrekken van de kas van gisteren, komen we uit op ¤5811,05,-
16e
quote:
Langzaam maar zeker nadert de kas van Aike de ¤5000,00. De inwoners lijken zich niet druk te maken om de inkomsten, terwijl de uitgaven stijgen.

De inwoners begonnen de dag met een kasstand van ¤5811,05. De bouwmarkt kwam vandaag opnieuw langs voor het leveren van kleine materialen. Met de bestuurder van de auto is daarom ¤56,50 afgerekend. Ze betaalden ¤6,00 voor diesel. Een bezoekje van de kringloop bezorgde de inwoners een meevaller: ze kregen van hen nog ¤30,00 terug. Van die ¤30,00 euro werd er ¤3,50 betaald voor wederom een kleine levering. De koeien werden ook verwend: er werd een nieuwe pot uierzalf gekocht bij de boer. Een duur grapje, want de uierzalf kost ¤55,00.

Als we dit in recordtijd optellen en aftrekken kunnen wij de conclusie trekken dat de inwoners de dag beginnen met een bedrag van ¤5720,05 in de kluis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')