Dankje, ik pas het zo even aan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:02 schreef tompsv18 het volgende:
9 mensen voor de rondleiding = 90 euro
- kruiwagen, uien + haspel van 33 euro
verdiensten van vandaag dus 57 euro
Dat klopt als een bus. Soort van. Ze zagen hier dat wij de kas gaan bijhouden en even later stond er een net lijstje op die website. Dus ik heb hun nettere lijstje overgenomen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:28 schreef Hunter het volgende:
Hebben ze op de Utopia site nou ons topic gejat?
Link?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:28 schreef Hunter het volgende:
Hebben ze op de Utopia site nou ons topic gejat?
even zoeken leverde dit op: http://www.utopiatv.nl/news/detail/573/aike-s-kassaquote:
Ik denk niet dat een rechter er zo over zal denken. Door aan het programma mee te doen is er al een arbeidsrelatie. Met hetgeen zij doen wordt immers door talpa geld verdiend (althans, men probeert dat). Er is in ieder geval sprake van een machtsvehouding omdat men het programma kan stoppen en men 'regels' heeft gesteld. Dus is het gewoon en arbeidsrelatie. En ze moeten nog maar kijken wat de arbo gaat doen als er echt onveilige zaken plaatsvinden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:13 schreef ior het volgende:
[..]
Het vergoeden van de vaste lasten kan gezien worden als een element van een arbeidsrelatie, maar waar het meer om gaat is of er sprake is van een gezagsrelatie.
In bv de 'gouden kooi' moesten deelnemers opdrachten uitvoeren. Verschillende juridische procedures hebben er toe geleid dat daarom inderdaad sprake was van een arbeidsrelatie (http://www.arbeidadvocate(...)uridische-discussie/)
In utopia is er m.i. geen sprake van opdrachten die door Talpa gegeven worden aan de bewoners en dus ook geen gezagsrelatie. Van een formele arbeidsrelatie is dan ook geen sprake.
Hakim en Paul vertelden in de stal dat ze beide 10k hadden betaald, iemand anders zei dat het naar draagkracht was en was de conclusie dat Rienk voor niks daar zit.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 06:52 schreef SupremeDutch het volgende:
[..]
Dat is misschien wel verplicht voor Talpa. Mochten ze ernstig gewond raken gedurende het programma, dan kan Talpa ze niet zomaar aan hun lot overlaten. Treden deelnemers van Utopia niet gewoon in dienst bij Talpa? Ze vergoeden namelijk ook de vaste lasten van de deelnemers.
Interessante gedachte is dan wat het gevolg kan zijn als iemand 'weg wordt gestemd'. Dat is namelijk geen vorm van beeindiging van een arbeidsrelatie.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:03 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een rechter er zo over zal denken. Door aan het programma mee te doen is er al een arbeidsrelatie. Met hetgeen zij doen wordt immers door talpa geld verdiend (althans, men probeert dat). Er is in ieder geval sprake van een machtsvehouding omdat men het programma kan stoppen en men 'regels' heeft gesteld. Dus is het gewoon en arbeidsrelatie. En ze moeten nog maar kijken wat de arbo gaat doen als er echt onveilige zaken plaatsvinden.
Jij ook,geef het nou maar toe.quote:
Ik heb niet één aflevering van dat progamma gezien, ik zou niet eens weten waarneer het word uitgezonden.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:01 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Jij ook,geef het nou maar toe.![]()
Iedereen die nu hartstochtelijk zit te ontkennen dat hij niet naar de start van Utopia kijkt die zit zichzelf in de maling te nemen omdat bijna elk mens zijn nieuwsgierigheid zelden kan bedwingen en hoe dan ook er iets van kijkt. Ik dus ook, al was het alleen maar om er iets van te vinden later.
Ben er wel mee gestart te speurenquote:Op donderdag 9 januari 2014 13:53 schreef Capaja het volgende:
heeft iemand het bijgehouden wat er nog in de kas zit ?
of moeten we de cossen doorworstelen ?
Maar die gaan we niet vertrouwenquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:12 schreef Capaja het volgende:
alles staat gewoon op de utopia site zie ik nu bij het nieuws
Nu al een verschil ontdektquote:
heb ze even op een rij gezet voor jequote:
140.35 boodschappen (9-1-14)quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:23 schreef Capaja het volgende:
280 matrassen (4-1-14)
57.05 boodschappen (6-1-14)
54.65 kringloop ( accu voor telefoon e,a,)(6-1-14)
775.6 bouwmarkt (8-1-14)
11.30 boodschappen (8-1-14)
192.4 bouwmarkt (8-1-14)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |