Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, brokkenpiloot regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset)
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Het was vroeg vanochtend, maar (wat later zou blijken) het was het allemaal waard. Om 06:00 uur ging de wekker, eigenwijs als ik ben snooze ik nog twee keer, waarna ik er na een kwartiertje toch maar uit moet rollen. Moeizaam stap ik onder de douche om de slaap van me af te spoelen. Na een ontbijt, en m'n lunchpakket gesmeerd te hebben, spring ik op de fiets om richting de bushalte te fietsen. In de bus check ik m'n telefoon, en inmiddels zijn we alweer in Heerenveen. Ik had 8 minuten over voordat de trein zou vertrekken, dus koop ik van m'n laatste kleingeld een kop koffie bij de AH to go voor ¤1,50 en krijg er zelfs nog een spaarsticker bij! (nog 3 te gaan voor een gratis kop koffie). Terwijl de koffie uit het automaat druppelt, hoor ik een omroepbericht. Het zal toch niet, denk ik nog. ''Dames en heren, i.v.m. een sein- en overwegstoring rijden er tussen Zwolle - Meppel minder treinen. Tevens moet u rekening houden met een langere reistijd van 15 - 30 minuten.'' Ja hoor, moet ik een keer in Zwolle beginnen, heb je dit. Al met al 10 minuten later dan gepland in Zwolle aangekomen. Een bus later ben ik op weg naar het ophaaladres, midden in een woonwijk ergens in Zwolle. Terwijl ik uitstap, en om me heen kijk, denk ik: wat een paupers. Echt overal lag gewoon resten van vuurwerk op straat, geen hond die zich kennelijk geroepen voelde om het op te ruimen. Aangekomen bij het huis waar ik moest zijn, zie ik de Megane al op de oprit staan die naar Nieuwegein gebracht moet worden. Ik bel aan, in de verwachting dat er een man open doet (gezien de ritgegevens). De deur gaat open, en daar staat een prachtige vrouw, en ik overdrijf niet, echt prachtig van begin 30!
Ze zegt: Goedemorgen, jij komt zeker voor de auto? Een fractie van een seconde blijft het even stil, en betrap ik mezelf erop dat ik aangenaam verrast was. ''G-g-goedemorgen, ja dat klopt'' zeg ik. Kom maar even mee naar binnen, klinkt het vervolgens. Ik stem zwijgzaam toe, en loop mee naar binnen. Wil je koffie? Ik bedank vriendelijk en zeg dat ik 10:45 uur in Nieuwegein moet zijn. Na het schaderondje en de gebruikelijke dingen, loop ik weer terug naar binnen voor de naam (voor FB ) en handtekening. Terwijl ze haar handtekening zegt vraagt ze nogmaals of ik echt geen koffie wil. Wederom bedank ik haar vriendelijk voor het aanbod, en zeg dat ik direct door moet. Na nog een kort gesprek over het hiken, haar een hand gegeven en nog een hele fijne dag gewenst. Ik stap de auto in, en start de motor. Terwijl ik hem in de R zet, zie ik haar bij het keukenraam staan. Ze wacht tot ik wegrijd, zwaait nog een keer en lacht me vriendelijk toe. Ik rijd op weg naar Nieuwegein, en de hele rit vervloek ik mezelf dat ik tot tweemaal toe een kop koffie met deze knappe, leuke, spontane vrouw heb afgewezen.
Eerste keer had ik trouwens een ingreep, toen zei die examinator: je kan heel goed rijden, maar ja, ingreep en regels zijn regels, dus gezakt. Tweede keer zei de examinator: je kan heel goed rijden, maar af en toe ga je een beetje langzaam, dus gezakt. Derde keer zelfde examinator als de tweede keer, ik reed voor mijn gevoel véél slechter, toen zei ie: uitstekend gereden, niks op aan te merken, gefeliciteerd!
Dus het zal allemaal wel meevallen joh
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Eerste keer had ik trouwens een ingreep, toen zei die examinator: je kan heel goed rijden, maar ja, ingreep en regels zijn regels, dus gezakt. Tweede keer zei de examinator: je kan heel goed rijden, maar af en toe ga je een beetje langzaam, dus gezakt. Derde keer zelfde examinator als de tweede keer, ik reed voor mijn gevoel véél slechter, toen zei ie: uitstekend gereden, niks op aan te merken, gefeliciteerd!
Dus het zal allemaal wel meevallen joh
Je bent een man, dus ik hoef me hoogstwaarschijnlijk geen zorgen te maken wat autorijden betreft
Op donderdag 2 januari 2014 16:51 schreef Irritatie100 het volgende: Ik vind mezelf altijd een hele goede chauffeur, alleen al omdat ik meestal de enige automobilist ben die gebruik maakt van spitsstroken
Join de club, iedereen vind zich een goede chaffeur