Like a traveller bossquote:
Must-have?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:04 schreef TC03 het volgende:
https://itunes.apple.com/(...)dle/id333710667?mt=8
Deze app is zowel gratis als geniaal. Must-have.
Foto maken van bonnetje, automatisch uploaden naar Dropbox, weggooien. Ideaal.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:15 schreef Luigi het volgende:
Must have?
Ik heb echt nog nooit de behoefte gehad een stuk papier met mijn iPhone te scannen?.
Oh ik vind de tip wel erg fijn hoor, maar om gelijk met het predikaat must-have te smijten... als je er dan zo'n use case van Merkie bij zet snap ik het al weer een stuk beterquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:18 schreef no1uknow het volgende:
Je zal nog eens een keer een suggestie doen
Evernotequote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Must-have?
Evernote kan dat tegenwoordig prima zelf, heb ik geen externe scan app meer voor nodig.
Vreselijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:22 schreef Luigi het volgende:
[..]
maar om gelijk met het predikaat must-have te smijten...
Nee, dat zeg ik ook niet. Ik verwonder me slechts. En vraag iets op een vriendelijke manier, toch? Wat is je probleem precies vriend?quote:
Oké, gek. Als ik een brief binnen krijg die ik moet bewaren, maak ik altijd een foto en gooi ik hem daarna weg. Ik bewaar geen enkel stuk papier in principe (uitzonderingen daar gelaten).quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:58 schreef very het volgende:
[..]
Must-have?
Ik heb in de 6 jaar dat ik smartphones gebruik welgeteld 0 keer een app nodig gehad die zoiets doet.
Dit soort applicaties moeten snel en to-the-point zijn aangezien je het niet dagelijks gebruikt. Evernote is alles behalve snel. Je moet daar veel te veel handelingen doen om een simpele foto te maken.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Must-have?
Evernote kan dat tegenwoordig prima zelf, heb ik geen externe scan app meer voor nodig.
Dus je scant überhaupt nooit? Zou ik wel doen. Als ik bijv. een ticket print of krijg, maak ik ook altijd een foto ter backup.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:15 schreef Luigi het volgende:
Must have?
Ik heb echt nog nooit de behoefte gehad een stuk papier met mijn iPhone te scannen?.
Heb je echt een use-case nodig om het nut te bedenken van een app waarmee je makkelijk documenten digitaal kan opslaan? Lijkt me gewoon zo obvious.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:22 schreef Luigi het volgende:
[..]
Oh ik vind de tip wel erg fijn hoor, maar om gelijk met het predikaat must-have te smijten... als je er dan zo'n use case van Merkie bij zet snap ik het al weer een stuk beter.
Same here, maar JUIST daarom wil ik een digitale backup van de dingen die onverwachts toch niet digitaal zijn. Aangezien bijna alles digitaal is, heb ik geen map met facturen o.i.d. en die ga ik ook niet aanmaken. Maar kreeg vorige week een brief over mijn zorgtoeslag, meteen een pdf van gemaakt en de brief weggegooid. Prima toch.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:35 schreef Luigi het volgende:
Komt misschien omdat 99 van de 100 dingen die ik tegenwoordig koop, via internet gaan en daar heb je dan dus automatisch een digitale 'bon' oid van.
Ah so. Ik heb nog niet zo de behoefte om al mijn analoge post te digitaliseren eigenlijk. Ik vind een ouderwetse ordner nog steeds een retesnel en betrouwbaar systeem over het algemeen. Ter backup vind ik er wel iets voor te zeggen overigens! Bedenk me net dat we maar weinig backups hebben van die analoge ordners (waarvan er 1 of 2 écht belangrijk zijn). Maar dan jaag ik het pak papier wel even door de multifunctional heen hierquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Same here, maar JUIST daarom wil ik een digitale backup van de dingen die onverwachts toch niet digitaal zijn. Aangezien bijna alles digitaal is, heb ik geen map met facturen o.i.d. en die ga ik ook niet aanmaken. Maar kreeg vorige week een brief over mijn zorgtoeslag, meteen een pdf van gemaakt en de brief weggegooid. Prima toch.
Bijkomend voordeel is dat ik me nu bij alles afvraag: moet ik dit bewaren? En heel vaak is het antwoord nee. Als je een order hebt, krijg je de neiging om alles erin te gooien waardoor je al gauw meerdere dikke orders vol hebt met troep die je nooit nodig hebt. Ik ben nu heel selectief met wat ik wel en niet bewaar. Daardoor blijft het overzichtelijk en kan ik de dingen die ik wel nodig heb snel vinden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:39 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ah so. Ik heb nog niet zo de behoefte om al mijn analoge post te digitaliseren eigenlijk. Ik vind een ouderwetse ordner nog steeds een retesnel en betrouwbaar systeem over het algemeen. Ter backup vind ik er wel iets voor te zeggen overigens! Bedenk me net dat we maar weinig backups hebben van die analoge ordners (waarvan er 1 of 2 écht belangrijk zijn). Maar dan jaag ik het pak papier wel even door de multifunctional heen hier.
Ik vind Evernote leuk om recepten, tattoo-ideeën of knutseldingetjes in op te slaan. Foto maken, categoriseren en opslaan. Ooit kennis mee gemaakt tijdens een Time Management cursus.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:26 schreef Luigi het volgende:
Jullie doen echt rare dingen met je telefoon![]()
.
Evernote leek me nog wel handig voor studenten ofzo? Ooit eens een middagje mee gestoeit. Ik ben echt een te simpele gebruiker dus.
Nooit last van gehad. Steady hand en een vochtige badkamer werken best goed bij die foliedingen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je krijgt ook gauw van die luchtbelletjes onder je screenprotector, ziet er schraal uit en is onhandig.
Ik scan álles wat hier binnenkomt en flikker papier dan weg. Ideaal. En via ifttt.com vele recipes lopen die automatisch zaken (Facebook/Instagram-foto's etc.) in Evernote backuppen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:26 schreef Luigi het volgende:
Jullie doen echt rare dingen met je telefoon![]()
.
Evernote leek me nog wel handig voor studenten ofzo? Ooit eens een middagje mee gestoeit. Ik ben echt een te simpele gebruiker dus.
Nooit gehoord dat een gescande brief juridisch ongeldig werd verklaard.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:50 schreef Luigi het volgende:
Of papier weggooien ideaal is vraag ik me af. Geen idee wat de rechtsgeldigheid van een fotootje van een documentje via je telefoon is...
Printen en de notitie "kopie" is voldoende anders...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:50 schreef Luigi het volgende:
Of papier weggooien ideaal is vraag ik me af. Geen idee wat de rechtsgeldigheid van een fotootje van een documentje via je telefoon is...
Heb op de link geklikt en uiteindelijk in iTunes geopend en op downloaden geklikt. Echter zie ik hem niet op de iPhone verschijnen? Bij Android (aub ff geen flamewars hierover) komt ie gewoon op de toestel zonder kabeltje ertussen, bij IOS werkt dit blijkbaar niet zo?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:04 schreef TC03 het volgende:
https://itunes.apple.com/(...)dle/id333710667?mt=8
Deze app is zowel gratis als geniaal. Must-have.
Jawel, als je dat in instellingen voor de Store op je telefoon hebt aangevinkt.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:53 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Heb op de link geklikt en uiteindelijk in iTunes geopend en op downloaden geklikt. Echter zie ik hem niet op de iPhone verschijnen? Bij Android (aub ff geen flamewars hierover) komt ie gewoon op de toestel zonder kabeltje ertussen, bij IOS werkt dit blijkbaar niet zo?
Hmmm... alleen updates stond aan. Nu ook Apps aangezet. Echter moest ik hem nog wel zelf downloaden (stond wel een wolkje a la iCloud erbij)quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Jawel, als je dat in instellingen voor de Store op je telefoon hebt aangevinkt.
Waarschijnlijk gaat het vanaf nu wel zoals je zou verwachtenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:39 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Hmmm... alleen updates stond aan. Nu ook Apps aangezet. Echter moest ik hem nog wel zelf downloaden (stond wel een wolkje a la iCloud erbij)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |