En na een klein poosje enorm keldert.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:34 schreef tompsv18 het volgende:
Door de vele promo's zullen veel mensen wel benieuwd zijn, dus voor de eerste uitzending zet ik in op 740.000
Dat zal wel ja, op SBS6 scoort helemaal niks.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:44 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En na een klein poosje enorm keldert.
Sbs denkt met losse flodders ineens bergen met kijkers te kunnen trekken. Dat lukt dus niet en is een kansloze missie. Waarom kijken er zoveel mensen naar RTL4? Omdat die een breed aanbod heeft en daardoor de tv daar toch al op staat afgestemd, niet omdat de programmas nou zo goed zijn..quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:45 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dat zal wel ja, op SBS6 scoort helemaal niks.
Uiteindelijk wel. Ik Ook Van Jou bleef rond de 220k hangen, Biggest Loser zat rond de 350 tot 400k, met wat uitschieters her en der. DWDD zit natuurlijk ook op een nieuw tijdstip. Er zal veel aandacht voor zijn in het begin en na x weken, wanneer het echt beoordeeld kan worden.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:46 schreef Copycat het volgende:
Ik schat dat het gaat steken rond de 300/350.000.
bronquote:Utopia in elk geval drie maanden op tv
Utopia van SBS 6 krijgt in elk geval drie maanden de kans om zich te bewijzen. Dat zegt producent en mede-eigenaar van SBS John de Mol vandaag in het AD. Utopia begint maandag om half acht. “Utopia moet minimaal 10 procent marktaandeel halen, anders is het volleidg mislukt. We geven het programma sowieso drie maanden de kans. Als het begint met 1,5 miljoen kijkers en daarvan blijven er 800.000 over, dan ben ik heel tevreden“, aldus De Mol.
Het slagen van Utopia is belangrijk voor SBS 6, maar het moet niet worden overdreven, stelt de mediatycoon. “Ik ontkracht de stelling dat als dit niet lukt, SBS wel kan sluiten. Dit is een van de vele pogingen van SBS om stapje voor stapje beter te worden in de vooravond.”
De Mol geeft niet op met het noodlijdende SBS 6. “Op prime time doen we het niet eens zo slecht. Het blijft een kwestie van geduld. Misschien komt het succes straks uit totaal onverwachte hoek. Wie had ooit gedacht dat het bakken van een cake een hit zou worden.”
Toch denkt De Mol er niet lichtzinnig over. “Kijk, ik zou er wel even enorm de pest in hebben Maar je moet het ook niet overschatten, het is maar een halfuurtje tv per dag.“
Zo lees ik het bericht ook jaquote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:08 schreef Copycat het volgende:
Dat is dus na drie maanden van de buis.
Ik vind het al grappig dat hij zijn verwachtingen heeft teruggebracht naar die 10%. DGK haalde dat volgens mij makkelijkquote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:03 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
10% marktaandeel - zeker in de doelgroep - is nog wel haalbaar, maar 1,5m... wtf echt.
Nou makkelijk ... 10% om 7 uur komt neer op tussen de 450 en 500 duizend kijkers.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:51 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik vind het al grappig dat hij zijn verwachtingen heeft teruggebracht naar die 10%. DGK haalde dat volgens mij makkelijk
Dat moet op zich wel kunnen lukkenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nou makkelijk ... 10% om 7 uur komt neer op tussen de 450 en 500 duizend kijkers.
Ik hoop het voor ze.quote:
Biggest Loser zat om 20u, en had gemiddeld 375 tot 420k ongeveer denk ik, en iets van 6 a 7% marktaandeel.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:46 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik denk dat als het programma goed gemaakt is, dus niet zoals Secret Story liefdeloos bij elkaar geharkt is en vol technische fouten, het uiteindelijk dagelijks zo'n 450.000 kijkers kan trekken. Ongeveer vergelijkbaar met The Biggest Loser dat eerder op dat timeslot zat. Maar goed: ik heb er nog geen seconde van gezien dus ik lul maar wat
In de doelgroep 20-54, dat is niet 6+ kijkers... Maar dan nog. Ik vraag het me uberhaupt af of het een keer naar de 1 miljoen gaat. Zo heel veel aandacht is er nu ook niet echt. DWDD zit vanaf maandag om 19u, het RTL4 journaal doet het ook goed...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nou makkelijk ... 10% om 7 uur komt neer op tussen de 450 en 500 duizend kijkers.
En dat zal me niets verbazen. SBS is al een kwakkelzender, de concurrentie op andere netten is enorm, zeker op dit tijdstip en Masterchef kent volgens mij best wat trouwe volgers. Net als DWDD en het half acht nieuws. Die kijkers zie ik echt niet blijvend switchen naar 'het zoveelste fake-realityprogramma'.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:22 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
NET5 zal maar beter gaan scoren met die nieuwe Masterchef series...
Dat is dan alvast 1.499.999quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:44 schreef Copycat het volgende:
Ik zit tijdens de eerste uitzending in de yogastudio.
Er komt een Nederlandse Masterchef omdat de Australische versie goed scoorde. De junior versie was wel een flop op SBS6. Net5 doet het beter na het Secret Story fiasco.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat zal me niets verbazen. SBS is al een kwakkelzender, de concurrentie op andere netten is enorm, zeker op dit tijdstip en Masterchef kent volgens mij best wat trouwe volgers. Net als DWDD en het half acht nieuws. Die kijkers zie ik echt niet blijvend switchen naar 'het zoveelste fake-realityprogramma'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
En vervolgens na een week "sorry mensen mijb twitter was gehackt"quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:56 schreef danos het volgende:
Ik hoor net dat John voor iedere kijker 1 euro stort op 555
Of: "mijn zoon had mijn telefoon gejat"quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:02 schreef Haque het volgende:
[..]
En vervolgens na een week "sorry mensen mijb twitter was gehackt"
Dat is mooi, half 8 vind ik dus echt een rottijd.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:15 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik zag dat de reguliere uitzending ook nog om 23:25 herhaald gaat worden. Hoe lang zal het duren voor ze de kijkers van de herhaling optellen bij die van de reguliere om het toch nog wat te laten lijken?
Zo slecht vond ik secret story niet wat bedoel je eigenlijk met die fouten?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:46 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik denk dat als het programma goed gemaakt is, dus niet zoals Secret Story liefdeloos bij elkaar geharkt is en vol technische fouten, het uiteindelijk dagelijks zo'n 450.000 kijkers kan trekken. Ongeveer vergelijkbaar met The Biggest Loser dat eerder op dat timeslot zat. Maar goed: ik heb er nog geen seconde van gezien dus ik lul maar wat
Met al die publiciteit de laatste tijd moet dat toch lukken? Met 1,5 miljoen is John zeer tevreden, zei hij. Als het minder dan de helft daarvan is ...quote:
Tuurlijk joh.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Met al die publiciteit de laatste tijd moet dat toch lukken? Met 1,5 miljoen is John zeer tevreden, zei hij. Als het minder dan de helft daarvan is ...
Alleen begint het vanavond om 1900. Voor de rest een realistische schatting denk ik. Misschien wordt het ietsje hoger.quote:Op maandag 6 januari 2014 01:50 schreef DGK_Tegengas het volgende:
Mijn schatting voor 6 januari 2014
19.30 uur 410.000 kijkers.
23:25 uur 99.000 kijkers.
in de gids staat 19.30-20.30quote:Op maandag 6 januari 2014 13:03 schreef Gert het volgende:
[..]
Alleen begint het vanavond om 1900. Voor de rest een realistische schatting denk ik. Misschien wordt het ietsje hoger.
Na vanavond haken er vervolgens zo'n 100 tot 150 duizend kijkers af, komende tijd.
DGK lukte het, na een tijdje kwakkelen, om redelijk steady een half miljoen per dag te scoren. Dat is voor Utopia m.i echt het hoogst haalbare, dan mogen ze hun handjes dichtknijpen. En het moet ook een beetje meezitten met wat daar allemaal gebeurt ( al dan niet geregisseerd).
O kut, lekker bijdehand weer dan.quote:
Nou ja, dat zit jij gewoon om 7 uur al klaar met een frisje en popcornquote:
Yep!twitter:xlchris twitterde op dinsdag 07-01-2014 om 07:58:40Ha, kijkonderzoek.nl ligt plat. Door #Utopia? reageer retweet
Maar niet in UTO. Vind het zwaar tof dat een nieuwe RLS toch weer zoveel kijkers weet te interesseren.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:03 schreef SunChaser het volgende:
DWDD verslaat Boulevard is nog leuker
Zeker. Al denk ik dat kijkers gaan afhaken door dat gedoe met Andrea, is stap te ver denk ik in een aandachtshoer willen zijn. Dochter met kanker en niet thuis zijn als ze dood gaatquote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:07 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar niet in UTO. Vind het zwaar tof dat een nieuwe RLS toch weer zoveel kijkers weet te interesseren.![]()
En als gezegd, als ze de helft vast weten te houden de komende tijd dan is dat prima.
Nou inderdaad zwaar tof, ik gun het Jdm ook wel, hij steekt toch zn nek uit.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:07 schreef Gert het volgende:
[..]
Maar niet in UTO. Vind het zwaar tof dat een nieuwe RLS toch weer zoveel kijkers weet te interesseren.![]()
En als gezegd, als ze de helft vast weten te houden de komende tijd dan is dat prima.
SS was te ingewikkeld, met al die verhalen, regels en het was in Portugal. Dit is gewoon overleven in hilversum, puntquote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:12 schreef Stranger het volgende:
Dit is het dubbele van wat ik had verwacht, en het 3dubbele van de kickoff van Secret Story.. Zou er dan toch nog een kans zijn op een succesvolle RLS in Nederland?
Ja maar dat wist je bij de kickoff nog niet he?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:13 schreef SunChaser het volgende:
[..]
SS was te ingewikkeld, met al die verhalen, regels en het was in Portugal.
Plus dat John de Mol nu zelf overal reclame maakt. SS was van Endemol niet van Talpaquote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:16 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ja maar dat wist je bij de kickoff nog niet he?
Anyways Secret Story zakte af van 500K bij het begin naar 200K voor de reguliere shows, als utopia ook ongeveer 2/5e weet vast te houden is het alsnog een aardig succes.
Iedereen die "iets" met John de Mol heeft of wil, keek natuurlijk sowieso al.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:23 schreef Chrizs het volgende:
Het lijkt wel of heel bekend Nederland heeft gekeken als je de tweets van Utopianl leest
Hij zei volgens mij dat hij tevreden zou zijn als hij uiteindelijk op een vaste kijkersschare van 800K zou uitkomen. Na deze kick off is dat wellicht haalbaar, hoewel ik zelf denk dat het te hoog is en dat 500K realistischer is. Maar we gaan het de komende weken zien!quote:Op maandag 6 januari 2014 11:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Met al die publiciteit de laatste tijd moet dat toch lukken? Met 1,5 miljoen is John zeer tevreden, zei hij. Als het minder dan de helft daarvan is ...
Neuhj. Er is gewoon poepieveel aan marketing in gepropt. Daarnaast hoor je er toch aardig wat mensen over. Het leeft toch wel een beetje. Hopelijk houden ze dat vastquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:12 schreef Ronaldsen het volgende:
Je zou bijna denken dat John wat smeergeld heeft betaald aan stichting kijkonderzoek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |