goede antwoorden heb jij altijdquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:23 schreef BrandX het volgende:
EQ en IQ zijn twee verschillende dingen, dus de hoogte van IQ zou dan los staan van de hoogte van iemandzijn / haar EQ, Ook beide standpunten (door IQ beter kunnen snappen hoe te gebruiken c.q. door IQ te arrogant om tijd te verdoen aan) vereffend dit weer over het gemiddelde aantal mensen genomen.
Daarbij is gemaakte aardigheid die niet van nature voor dat type moment al aanwezig is in de persoon, precies dat: gemaakt. En 'gemaakte' emotie/affectie/emphatie is iets wat de andere persoon doorgaans feilloos doorheeft en dus nooit het volledig gewenste effect heeft en vaak zelfs averechts werkt.
Als je het puur op iemands aardigheid/vriendelijkheid bekijkt, dan is er volgens mij geen correlatie tussen intelligentie en aardig zijn.quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vroeg me af of er ooit onderzoek hiernaar is gedaan. Heel vaak wordt intelligentie gezien als een voordeel en dat is ook zo. Maar er zijn ook bepaalde nadelen.
Ik weet niet of er mensen hier zijn met een objectieve antwoord, iemand die persoonlijkheidspsychologie studeert en vanwege een ander reden weet of mensen die bovengemiddeld intelligent zijn gemiddeld minder aardig/vriendelijk/meegaand zijn, of in ieder geval zo gevonden worden.
Ik weet dat knappe mensen gemiddeld minder aardig zijn, uit onderzoek gebleken. Fysiek sterkere mensen ook. Wie weet is het ook zo bij intelligentie?
Dit. Het idee dat voor elke positieve eigenschap een negatieve eigenschap moet bestaan wordt vooral de wereld ingeholpen door mensen die zelf niet perfect zijn en dat niet kunnen accepteren. Laagopgeleide mensen denken dat zij gezellig en sociaal zijn, en hoogopgeleiden niet, etc. Allemaal onzin.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:02 schreef Fokpop het volgende:
Persoonlijkheid is geen zero sum game, als je dom bent en lelijk hoeft dat niet gecompenseerd te worden met een supergoede persoonlijkheid. Er zijn genoeg mensen die dom, lelijk en kut zijn.
Een computer is verre van intelligent, juist extreem dom. Die kan namelijk niets meer of minder dan wat je er in stopt. Kenmerk van intelligentie is juist dat je met die informatie meer kunt dan de informatie zelf; verbanden leggen, conclusies trekken, problemen oplossen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:02 schreef Canillas het volgende:
Hoe groter je denkvermogen hoe 'makkelijker' het in je hoofd leven en niet echt aanwezig in jezelf zijn is en dus ook hoe verder je verwijderd bent van het ervaren van wat je voelt. Dingen als aardig zijn, rekening houden met een ander en meeleven zijn gevoelsmatige zaken, iemand die geleefd wordt door het in het hoofd leven kan daar 'gewoonweg' niet (zo makkelijk) bij. Er zit een groot verschil tussen intelligent (een computer bijv is intelligent) en slim/wijs zijn, dat heeft veel meer met voelen, intuïtie en compassie te maken.
En ik ken aardig wat hele domme hoogopgeleide mensen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dit. Het idee dat voor elke positieve eigenschap een negatieve eigenschap moet bestaan wordt vooral de wereld ingeholpen door mensen die zelf niet perfect zijn en dat niet kunnen accepteren. Laagopgeleide mensen denken dat zij gezellig en sociaal zijn, en hoogopgeleiden niet, etc. Allemaal onzin.
Ook dat kan gewoon inderdaad.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En ik ken aardig wat hele domme hoogopgeleide mensen.
Andersom kan trouwens ookquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En ik ken aardig wat hele domme hoogopgeleide mensen.
Doen alsof je aardig bent =/ aardig zijnquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoe definieer je aardig zijn? Je kan aardig doen zonder dat het oprecht is. Ben je dan aardig of doe je alsof?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |