abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 januari 2014 @ 10:45:22 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_134976760
Ik vroeg me af of er ooit onderzoek hiernaar is gedaan. Heel vaak wordt intelligentie gezien als een voordeel en dat is ook zo. Maar er zijn ook bepaalde nadelen.

Ik weet niet of er mensen hier zijn met een objectieve antwoord, iemand die persoonlijkheidspsychologie studeert en vanwege een ander reden weet of mensen die bovengemiddeld intelligent zijn gemiddeld minder aardig/vriendelijk/meegaand zijn, of in ieder geval zo gevonden worden.

Ik weet dat knappe mensen gemiddeld minder aardig zijn, uit onderzoek gebleken. Fysiek sterkere mensen ook. Wie weet is het ook zo bij intelligentie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 2 januari 2014 @ 10:49:47 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134976859
Nee, intelligente mensen zijn gewoon niet zo dom om hun tijd te verkwanselen door tegen iedereen aardig te zijn

[ Bericht 46% gewijzigd door Dven op 02-01-2014 10:57:12 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_134977002
Ten eerste moet je intelligente mensen definiëren. Ten tweede hoe heb jij de intelligentie van die mensen gemeten? Ten derde je perceptie is niet altijd de realiteit in het algemeen. misschien voelde je je geïntimideerd omdat je onbewust al aannam dat ze meer intelligenter zijn dan jij.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_134977020
Misschien nogal onmogelijk hierop antwoord te geven zonder gedegen onderzoek.

Alhoewel hieronder genoeg mensen zullen speculeren.
pi_134977063
TS is vast heel aardig ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_134977090
Persoonlijkheid is geen zero sum game, als je dom bent en lelijk hoeft dat niet gecompenseerd te worden met een supergoede persoonlijkheid. Er zijn genoeg mensen die dom, lelijk en kut zijn.
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:03:58 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134977133
Aardig doen of aardig zijn? Een intelligent persoon zal eerder snappen dat aardig doen meer kan opleveren.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:08:48 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_134977243
En: onderaan de sociale ladder ben je meer gedwongen aardig/onderdanig te doen. Hoe hoger op die ladder (en dat heeft o.a. met intelligentie te maken), hoe meer je je kunt veroorloven onaardig/bazig tegen anderen te doen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_134977353
Tja, hoe ga je aardigheid meten? Nogal subjectief
pi_134977534
Is zeker waar. Ik ben immers de uitzondering die de regel bevestigt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Boks-Chick donderdag 2 januari 2014 @ 11:23:44 #11
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_134977544
EQ en IQ zijn twee verschillende dingen, dus de hoogte van IQ zou dan los staan van de hoogte van iemandzijn / haar EQ, Ook beide standpunten (door IQ beter kunnen snappen hoe te gebruiken c.q. door IQ te arrogant om tijd te verdoen aan) vereffend dit weer over het gemiddelde aantal mensen genomen.

Daarbij is gemaakte aardigheid die niet van nature voor dat type moment al aanwezig is in de persoon, precies dat: gemaakt. En 'gemaakte' emotie/affectie/emphatie is iets wat de andere persoon doorgaans feilloos doorheeft en dus nooit het volledig gewenste effect heeft en vaak zelfs averechts werkt.
lolwut
pi_134977623
quote:
19s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:23 schreef BrandX het volgende:
EQ en IQ zijn twee verschillende dingen, dus de hoogte van IQ zou dan los staan van de hoogte van iemandzijn / haar EQ, Ook beide standpunten (door IQ beter kunnen snappen hoe te gebruiken c.q. door IQ te arrogant om tijd te verdoen aan) vereffend dit weer over het gemiddelde aantal mensen genomen.

Daarbij is gemaakte aardigheid die niet van nature voor dat type moment al aanwezig is in de persoon, precies dat: gemaakt. En 'gemaakte' emotie/affectie/emphatie is iets wat de andere persoon doorgaans feilloos doorheeft en dus nooit het volledig gewenste effect heeft en vaak zelfs averechts werkt.
goede antwoorden heb jij altijd :Y
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:28:24 #13
416931 yats
(non) Average Joe
pi_134977655
Je bent aardig of je bent het niet. Zoiets heet karakter en vormt zich door ervaringen en opvoeding gedurende een leven. Je karakter aanpassen is sowieso erg lastig. Zelf ben ik volgens mij vrij intelligent (twee universitaire studies afgerond) en ook vrij aardig. Of dat ook werkelijk klopt valt niet te zeggen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_134977727
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 10:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vroeg me af of er ooit onderzoek hiernaar is gedaan. Heel vaak wordt intelligentie gezien als een voordeel en dat is ook zo. Maar er zijn ook bepaalde nadelen.

Ik weet niet of er mensen hier zijn met een objectieve antwoord, iemand die persoonlijkheidspsychologie studeert en vanwege een ander reden weet of mensen die bovengemiddeld intelligent zijn gemiddeld minder aardig/vriendelijk/meegaand zijn, of in ieder geval zo gevonden worden.

Ik weet dat knappe mensen gemiddeld minder aardig zijn, uit onderzoek gebleken. Fysiek sterkere mensen ook. Wie weet is het ook zo bij intelligentie?
Als je het puur op iemands aardigheid/vriendelijkheid bekijkt, dan is er volgens mij geen correlatie tussen intelligentie en aardig zijn.

Ik heb in mijn leven heel wat mensen ontmoet, zowel intelligent als niet-zo-intelligent (laatstgenoemden zijn in mijn beleving een heel stuk talrijker) en geen verschil gezien.

Zijn trouwens wel wat dingetjes die volgens mij wel verschillend zijn afhankelijk van je intelligentie, maar aardig zijn is daar m.i. niet 1 van :)
pi_134978041
als het al zo zou zijn herken je het niet, je moet enige mate van intelligentie bezitten om je aardig voor te doen ;)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:47:42 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134978172
het zal ook een perceptie zijn, van misplaatste zelfreflectie enerzijds en gebrek aan inlevingsvermogen anderzijds… als er al een correlatie is natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_134978629
Hoe groter je denkvermogen hoe 'makkelijker' het in je hoofd leven en niet echt aanwezig in jezelf zijn is en dus ook hoe verder je verwijderd bent van het ervaren van wat je voelt. Dingen als aardig zijn, rekening houden met een ander en meeleven zijn gevoelsmatige zaken, iemand die geleefd wordt door het in het hoofd leven kan daar 'gewoonweg' niet (zo makkelijk) bij. Er zit een groot verschil tussen intelligent (een computer bijv is intelligent) en slim/wijs zijn, dat heeft veel meer met voelen, intuïtie en compassie te maken.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_134978689
Bij heel intelligente mensen wordt vaak de link naar aanverwante autistische stoornissen gelegd zoals bij Dr. Cooper uit de Big Bang Theory:

Ook de link naar hoog opgeleid wordt vaak gelegd. Beiden zijn niet geheel terecht. Zo zijn er onder de zeer hoog begaafden juist veel schoolverlaters omdat de lesstof op de basisschool al niet aansluit waardoor ze te laag in het voortgezet komen en daar ook uitvallen. Gelukkig is daar veel verbetering in gekomen met extra lesstof en Leonardo scholen. Voor veel hogere opleidingen is het vermogen lesstof te stampen vaak belangrijker dan een hoog IQ (verbanden leggen en oplossingsgericht denken)

Verder hebben zeer intelligente mensen gewoon een heel ander denkpatroon dan doorsnee intelligente mensen. Dat maakt communicatie al lastig; alsof de één Chinees praat en de ander Fins of zo. En stel je eens voor dat je 24/7 omringd bent met geestelijk gehandicapten van hoog niveau (net niet intelligent genoeg om zelfstandig te functioneren). Dat je je leven met hen moet delen, met hen moet werken en met hen moet communiceren. Sterker nog; dat zijn de mensen die jouw functioneren beoordelen, die jou lesgeven, die jou begeleiden, jouw leidinggevenden. Hoe goed zou dat gaan? Zouden ze jou ook niet al snel "niet aardig" vinden? Of "arrogant"? Of "een betweter"? Zou je hen echt werkelijk kunnen begrijpen? Waarom ze reageren zoals ze reageren? Zou je je aan kunnen passen aan hun niveau? Altijd?

Het is volgens mij geen kwestie van 'aardig zijn' maar van een andere taal spreken, van een ander denkpatroon. En van onzekerheid en niet-begrijpen door de doorsnee bevolking.
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:07:47 #19
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_134978768
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:02 schreef Fokpop het volgende:
Persoonlijkheid is geen zero sum game, als je dom bent en lelijk hoeft dat niet gecompenseerd te worden met een supergoede persoonlijkheid. Er zijn genoeg mensen die dom, lelijk en kut zijn.
Dit. Het idee dat voor elke positieve eigenschap een negatieve eigenschap moet bestaan wordt vooral de wereld ingeholpen door mensen die zelf niet perfect zijn en dat niet kunnen accepteren. Laagopgeleide mensen denken dat zij gezellig en sociaal zijn, en hoogopgeleiden niet, etc. Allemaal onzin.
2000 light years from home
pi_134978860
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:02 schreef Canillas het volgende:
Hoe groter je denkvermogen hoe 'makkelijker' het in je hoofd leven en niet echt aanwezig in jezelf zijn is en dus ook hoe verder je verwijderd bent van het ervaren van wat je voelt. Dingen als aardig zijn, rekening houden met een ander en meeleven zijn gevoelsmatige zaken, iemand die geleefd wordt door het in het hoofd leven kan daar 'gewoonweg' niet (zo makkelijk) bij. Er zit een groot verschil tussen intelligent (een computer bijv is intelligent) en slim/wijs zijn, dat heeft veel meer met voelen, intuïtie en compassie te maken.
Een computer is verre van intelligent, juist extreem dom. Die kan namelijk niets meer of minder dan wat je er in stopt. Kenmerk van intelligentie is juist dat je met die informatie meer kunt dan de informatie zelf; verbanden leggen, conclusies trekken, problemen oplossen.
Slim zijn heeft ook niets te maken met 'voelen', intuïtie of compassie. Hoog intelligente mensen kunnen prima voelen, compassie hebben en intuïtie hebben. Wat zij daar echter mee doen en hoe ze dat uiten is anders dan bij de doorsnee bevolking. Zij kijken daarbij namelijk vaak veel verder dan anderen doen.
pi_134978879
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:07 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dit. Het idee dat voor elke positieve eigenschap een negatieve eigenschap moet bestaan wordt vooral de wereld ingeholpen door mensen die zelf niet perfect zijn en dat niet kunnen accepteren. Laagopgeleide mensen denken dat zij gezellig en sociaal zijn, en hoogopgeleiden niet, etc. Allemaal onzin.
En ik ken aardig wat hele domme hoogopgeleide mensen.
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:12:53 #22
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_134978887
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ook dat kan gewoon inderdaad.
2000 light years from home
pi_134978902
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Andersom kan trouwens ook :P
pi_134978905
Hoe definieer je aardig zijn? Je kan aardig doen zonder dat het oprecht is. Ben je dan aardig of doe je alsof?
pi_134978919
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoe definieer je aardig zijn? Je kan aardig doen zonder dat het oprecht is. Ben je dan aardig of doe je alsof?
Doen alsof je aardig bent =/ aardig zijn :P

Verder goeie vraag wel, even opzoeken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')