abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:01:47 #1
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134968070
Hoi, allen.

Ik open dit topic omdat ik met een raar gevoel zit. Let me explain.

Laatst was ik logeren bij mijn oom en tante. Mijn oom is een slimme man die graag over wetenschap, maatschappij en filosofie ed praat. Ik ben daar ook dol op, dus die paar dagen dat ik bij hem ben ga ik helemaal los.

Nu maakte mij tante daar de hele tijd een beetje grapjes over, dat ze erg moe van me werd, dat het altijd ingewikkelde discussies moesten zijn. dat ik een wandelende informatieprocessor was, dat ik maar niet ophield met denken en praten, dat ze gek zou worden als ik langer dan 2 dagen daar was,, enz enz

Het was niet op een gemene manier bedoeld, maar ik word er toch wat onzeker van. En als nou alleen zij dit zo voelde.. Maar mijn moeder en broertje zeggen ook vaak dat ze heel moe worden van alle 'moeilijke' dingen waar ik graag over wil praten. En mijn vriendje moppert ook wel eens 'dat ik nooit uit sta'.

Heb besloten wat minder te praten over alles waar ik over nadenk, maar toch...

pppfff. Voel me wel een beetje een 'freak of nature' Niet fijn. Word ook niet gelukkig van mezelf inhouden. Wie herkent?
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:02:58 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_134968146
Ik ken ook zo iemand.
Soms heb ik andere dingen aan mijn hoofd en heb ik geen zin in moeilijke verhalen waarbij ik me verplicht voel te reageren.
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:06:11 #3
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134968312
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:02 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ken ook zo iemand.
Soms heb ik andere dingen aan mijn hoofd en heb ik geen zin in moeilijke verhalen waarbij ik me verplicht voel te reageren.
Ja, ik weet, soms staat je hoofd niet naar een filosofisch verantwoorde reactie. Maar het gekke was, ik was met mijn oom aan het praten, dus tante hoefde niet te reageren..
pi_134968390
Misschien een lichte vorm van autisme of zo?
Mensen hebben niet altijd zin om serieus of diepgaand over zaken te praten en als je dat dan niet oppikt kan het zijn dat je als hinderlijk ervaren wordt door ze.
blablablabla
pi_134968413
De één is nu eenmaal slimmer en intellectueel actiever dan de ander.

De meeste mensen zijn nu eenmaal al tevreden met een krat bier/goedkope fles wijn en een TV met SBS6 erop.

Laat je dus ook geen shit aanpraten zoals autisme en andere onzin van zelfbenoemde psychs: je bent prima zoals je bent.
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:08:46 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_134968441
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:06 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Ja, ik weet, soms staat je hoofd niet naar een filosofisch verantwoorde reactie. Maar het gekke was, ik was met mijn oom aan het praten, dus tante hoefde niet te reageren..
Als je je verder niet opdringt, dan zou je tante natuurlijk jaloers kunnen zijn. Het blijft een vrouw he.
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:16:56 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134968870
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:06 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Maar ze zat er wel bij?

Er kunnen zoveel redenen zijn waarom ze zo reageerde.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:20:39 #8
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134969061
quote:
7s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:07 schreef Elan het volgende:
Misschien een lichte vorm van autisme of zo?
Mensen hebben niet altijd zin om serieus of diepgaand over zaken te praten en als je dat dan niet oppikt kan het zijn dat je als hinderlijk ervaren wordt door ze.
Ik heb meestal wel door of de partner A op een gesprek zit te wachten en B met welk onderwerp ik bij welke persoon aan kan komen. Ik val mijn tante niet lastig met Sheldon-discussies over kernfusie.

Maar toch heb ik wél die autistische fixatie op intellectuele wetenschappelijke dingen. Ik ben iemand die geobsedeerd raakt door bepaalde onderwerpen en daar helemaal in duikt. Ik heb wel eens om half 10 pas gegeten omdat ik me niet los kon rukken van het programmeren.

Ook merk ik dat ik ideeën interessanter vind dan mensen. Niet dat ik niks geef om de mensen om mij heen. Maar las ik bijvoorbeeld word voorgesteld aan een nieuw persoon op een feestje vind ik die persoon niet per definitie interessant, het wordt pas boeiend als die persoon iets boeiends te vertellen heeft over werk of hobby. Verhalen over dat die en die een baby heeft en die en die met die gaat daat ben ik niet zo meer bezig.
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:21:02 #9
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134969081
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:08 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Als je je verder niet opdringt, dan zou je tante natuurlijk jaloers kunnen zijn. Het blijft een vrouw he.
haha :D
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:22:39 #10
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134969181
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar ze zat er wel bij?

Er kunnen zoveel redenen zijn waarom ze zo reageerde.
ja, het ligt dus niet alleen aan haar. Ook andere mensen vinden mij vermoeiend, ook als ik niet tegen hen praat, maar met iemand anders. Ik ben ook vermoeiend denk ik.
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:22:52 #11
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134969191
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:08 schreef TimMer1981 het volgende:
De één is nu eenmaal slimmer en intellectueel actiever dan de ander.

De meeste mensen zijn nu eenmaal al tevreden met een krat bier/goedkope fles wijn en een TV met SBS6 erop.

Laat je dus ook geen shit aanpraten zoals autisme en andere onzin van zelfbenoemde psychs: je bent prima zoals je bent.
O+
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:24:33 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134969285
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:22 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

ja, het ligt dus niet alleen aan haar. Ook andere mensen vinden mij vermoeiend, ook als ik niet tegen hen praat, maar met iemand anders. Ik ben ook vermoeiend denk ik.
Ach, en jij vindt mensen die over hun kinderen praten waarschijnlijk vermoeiend...
pi_134969308
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:20 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Ik heb meestal wel door of de partner A op een gesprek zit te wachten en B met welk onderwerp ik bij welke persoon aan kan komen. Ik val mijn tante niet lastig met Sheldon-discussies over kernfusie.

Maar toch heb ik wél die autistische fixatie op intellectuele wetenschappelijke dingen. Ik ben iemand die geobsedeerd raakt door bepaalde onderwerpen en daar helemaal in duikt. Ik heb wel eens om half 10 pas gegeten omdat ik me niet los kon rukken van het programmeren.

Ook merk ik dat ik ideeën interessanter vind dan mensen. Niet dat ik niks geef om de mensen om mij heen. Maar las ik bijvoorbeeld word voorgesteld aan een nieuw persoon op een feestje vind ik die persoon niet per definitie interessant, het wordt pas boeiend als die persoon iets boeiends te vertellen heeft over werk of hobby. Verhalen over dat die en die een baby heeft en die en die met die gaat daat ben ik niet zo meer bezig.

Nou daar is niets raars aan, niemand zit op de poepluier verhalen te wachten.
pi_134969368
Terwijl je tante niet doorheeft dat alle geniale uitvindingen en theorieën die haar leven beter/makkelijker/mooier maken waarschijnlijk ontsproten zijn uit het brein van mensen zoals jij. Ik waardeer mensen zoals jij juist heel erg. :) Ik heb eerder moeite met slap gelul dan met een gesprek op niveau.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2014 23:27:00 ]
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:26:44 #15
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134969396
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:26 schreef Silven het volgende:
Terwijl je tante niet doorheeft dat alle geniale uitvindingen en theorieën die haar leven beter/makkelijker/mooier maken waarschijnlijk ontsproten zijn uit het brein van mensen zoals jij. Ik waardeer mensen zoals jij juist heel erg. :)
O+
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:27:22 #16
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134969442
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ach, en jij vindt mensen die over hun kinderen praten waarschijnlijk vermoeiend...
Vermoeiend niet, saai wel.
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:28:09 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134969510
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:27 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Vermoeiend niet, saai wel.
Als saai maar lang genoeg duurt, wordt het vanzelf vermoeiend.
pi_134969628
Oh en het is ook zo dat ongeveer elk mens gefrustreerd raakt als ze in een gesprek zitten wat boven hun niveau gaat. Sommigen gaan zich minderwaardig voelen als ze totaal niet begrijpen waar jij het met een ander over hebt. Ze gaan als reactie hierop proberen een luchtiger gesprek aan te snijden ofwel afgeven op degenen die het wel begrijpen. Is vaak dus gewoon onmacht/niet snappen. Dit is dan ook een seintje om inderdaad even over het weer te gaan praten ofzo...
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:30:54 #19
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134969720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:25 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nou, helaas kennelijk toch wel, want hele verjaardagen worden ermee volgeluld.

Ik vind kinderen lief., maar als er een koter mee komt wordt er geen normaal gesprek meer gevoerd.. allemaal zitten ze naar dat kind te staren, en ieder woordje kikje, boertje, wordt geanalyseerd. 'jaja, dat is een au-to, jaja dat vindt de kleine man leuk hé? ' ;(
pi_134969728
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:20 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Het feit dat je zelf toegeeft dat bepaalde zaken je niet boeien en dat je er dan dus niet naar wil luisteren is niet zo zeer een gebrek maar neigt naar antisociaal gedrag.

Even redeneren vanuit haar perspectief:

Jij eist haar levenspartner om door urenlang over de meest complexe en voor haar wellicht onzinnige materie te lullen, en vervolgens als zij even iets wil vertellen of met een verhaal aankomt laat je duidelijk merken dat het je geen reet boeit omdat JIJ nu eenmaal de pseudo-hoogbegaafde professor wil uithangen en niet openstaat voor geneuzel over koetjes en kalfjes.

Lijkt me ook strontvervelend als mijn partner regelmatig zo iemand in huis haalt waarbij ik eigenlijk niet besta dus ik begrijp je tante volledig dat ze jou daar op aanspreekt.

Wat is er vanuit het fatsoensoogpunt mis om even te luisteren en te kletsen over koetjes en kalfjes in plaats van 12 uur lang te lullen over kwantummechanica en hogere wiskunde?
blablablabla
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:32:07 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134969841
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:29 schreef Silven het volgende:
Oh en het is ook zo dat ongeveer elk mens gefrustreerd raakt als ze in een gesprek zitten wat boven hun niveau gaat. Sommigen gaan zich minderwaardig voelen als ze totaal niet begrijpen waar jij het met een ander over hebt. Ze gaan als reactie hierop proberen een luchtiger gesprek aan te snijden ofwel afgeven op degenen die het wel begrijpen. Is vaak dus gewoon onmacht/niet snappen. Dit is dan ook een seintje om inderdaad even over het weer te gaan praten ofzo...
Of het interesseert ze gewoon niet. Het is niet zo'n strikte scheiding tussen dom en slim.
pi_134969870
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:30 schreef Noordsestern het volgende:

[..]

Nou, helaas kennelijk toch wel, want hele verjaardagen worden ermee volgeluld.

Ik vind kinderen lief., maar als er een koter mee komt wordt er geen normaal gesprek meer gevoerd.. allemaal zitten ze naar dat kind te staren, en ieder woordje kikje, boertje, wordt geanalyseerd. 'jaja, dat is een au-to, jaja dat vindt de kleine man leuk hé? ' ;(
Ja dat is heel irritant, heb zelf een dochter, vertel wel eens iets, maar daar hoeft het echt niet de hele avond over te gaan, mijn leven is wel ruimer dan alleen het moederschap.
pi_134969906
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:29 schreef Silven het volgende:
Dezelfde mensen die bij iemand met een hoog IQ gelijk lopen te roepen: "Maar wat is zijn EQ?" :r
  woensdag 1 januari 2014 @ 23:38:06 #24
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134970170
quote:
10s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:30 schreef Elan het volgende:

Wat is er vanuit het fatsoensoogpunt mis om even te luisteren en te kletsen over koetjes en kalfjes in plaats van 12 uur lang te lullen over kwantummechanica en hogere wiskunde?
Het is niet zo dat ik niet 'even' mijn mond wil houden voor iemand anders. Het is juist andersom.

Het hele jaar laveer ik lang koetjes, kalfjes, nieuws, sport en 'lastiger' onderwerpen. Ben ik aan het inchatten wat de ander wil horen en pas mijn onderwerp erop aan. Maar mijn oom is net zo energiek als ik, dus dan gaan we los. 1 dag in het jaar. Niet regelmatig dus.

Maar waarschijnlijk heb je wel een punt, en zal ik ook bij deze logeerpartijen even aan moeten passen.

Em ja, waarschijnlijk ben ik ook antisociaal. Wetenschap ik idd leuker en interessanter dan de kleindochter van de buren..
pi_134970179
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 23:25 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan de doelgroep.

Stel dat iemand jouw woning binnenkomt vallen en vervolgens de hele godganse dag met je partner over poepluiers( of welk voor jou totaal oninteressant onderwerp dan ook) gaat zitten lullen.

Dat is een beetje wat die tante overkomt.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')