Inderdaad, hier nog een mooie link ! http://www.fnvbondgenoten(...)beidsvoorwaarden-meequote:Op woensdag 1 januari 2014 11:49 schreef moeiljkeusername het volgende:
Echt veel verstand het ik er niet van, maar volgens mij is het niet nodig een nieuw contract te ondertekenen! Al helemaal omdat ze al een vast contract heeft. Sterkte ermee!
Lees dit eens: http://www.intermediair.n(...)enaar-nieuw-contract
quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:51 schreef mvdejong het volgende:
Geen nieuw contract tekenen, gewoon op het werk verschijnen. De nieuwe eigenaar heeft alle verplichtingen, en als hij van haar af wil is hij degene die naar de rechter zal moeten.
Nee.quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:46 schreef Bessensap het volgende:
Mijn vraag is, kan hij dit zomaar zeggen?
Absoluut NIET!quote:Moet zij een contract tekenen om te mogen werken morgen?
Dit dus.quote:In principe heeft zij een vaste aanstelling dus kan zij hierop toch gewoon doorwerken, de kliniek is immers met alle bestaande contracten overgekocht.
Dat zal hem een boel knaken gaan kosten met 9 jaren arbeidsverleden.quote:Ook zegt hij dat als zij een rechtzaak begint, haar veel succes hiermee te wensen en dat hun wegen daar dan scheiden.
Dat kan altijd. Dan meld ze, per brief, dat ze alsnog, gedurende de looptijd van het contract, oproepbaar is voor werk.quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:53 schreef Bessensap het volgende:
Hij kan haar dus niet naar huis sturen ofzo?
Hij kan haar best naar huis sturen, maar dat wil niet zeggen dat hij dan het loon niet hoeft door te betalen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:53 schreef Bessensap het volgende:
Hij kan haar dus niet naar huis sturen ofzo?
Ik zou er 'beschikbaar' van maken.quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:54 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dat kan altijd. Dan meld ze, per brief, dat ze alsnog, gedurende de looptijd van het contract, oproepbaar is voor werk.
Iemand enig idee waar deze werkgever op doelt?quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:46 schreef Bessensap het volgende:
Echter, hij zegt, dat er een wetsartikel is waarin staat dat als hiervoor geen budget is, hij dit niet hoeft te betalen.
Dat hadden wij ons uiteraard ook al bedacht, maar goed, gelukkig is hij daar niet altijd.quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Hij kan haar best naar huis sturen, maar dat wil niet zeggen dat hij dan het loon niet hoeft door te betalen.
Het ziet er naar uit dat de arbeidsrelatie eigenlijk al verstoord is. Je vriendin zal wellicht de slag winnen, maar de oorlog gaat ze verliezen, want leuk wordt het niet meer op het werk.
Gewoon gaan werken morgen. Als hij haar wegstuurt, dan moet ze even vragen of hij dat schriftelijk wil bevestigen. Wil hij dat niet, dan moet ze het bij thuiskomst zelf even doen. Met een mailtje bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:55 schreef Bessensap het volgende:
Ik hoop overigens dat hier iemand is met het liefst professionele kennis, want alles is nu natuurlijk dicht: vakbonden, juridische winkels etc. Hoe moeten wij nu verder, want morgen moet zij namelijk gewoon weer aan de slag.
Vraag het de werkgever; hij kent blijkbaar het artikelquote:Het kromme is ook, dat hij de salarissen ook helemaal niet conform de CAO houdt. In de CAO staat gewoon dat als je aangesloten bent bij het BPW dat je gewoon verplicht bent pensioen te betalen. Wie kan beamen dat hij dit inderdaad niet niet hoeft als hij het niet kan bekostigen?
Je vriendin moet morgen 2 januari gewoon op haar werk verschijnen. Word ze naar huis gestuurd: dan is dat zo. Dan moet je zorgen dat er op 3 januari, het liefst aangetekend, een brief bij de nieuwe eigenaar ligt dat ze per direct beschikbaar is voor werk (prima aanpassing Queller).quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:55 schreef Bessensap het volgende:
Hoe moeten wij nu verder, want morgen moet zij namelijk gewoon weer aan de slag.
Inderdaad, want ik kan het nergens vinden. Zoals gezegd, in artikel 7:662 van het Burgerlijk Wetboek staat dat bij de overname van een bedrijf ‘alle rechten en verplichtingen uit de arbeidsovereenkomst' meegaan naar de nieuwe onderneming. En in het arbeidsovereenkomst staat dat zij volgens CAO werkt. En in de CAO staat dat de werkgever pensioenpremie moet betalen als hij aangesloten is bij het BPW. En dat was haar oudewerkgever. Is toch heel simpel zou je zeggen, maar hij zegt dus:quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Iemand enig idee waar deze werkgever op doelt?
Ja, het is duidelijk dat de nieuwe eigenaar een eikel is, die met leugens en intimidatie probeert zijn personeel te bestelen. Dus, je vriendin zal op zoek moeten gaan naar een nieuwe baan, maar niet voordat ze ontslagen is, en de juridische zaken afgewikkeld zijn, inclusief de ontslag-vergoeding.quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Hij kan haar best naar huis sturen, maar dat wil niet zeggen dat hij dan het loon niet hoeft door te betalen.
Het ziet er naar uit dat de arbeidsrelatie eigenlijk al verstoord is. Je vriendin zal wellicht de slag winnen, maar de oorlog gaat ze verliezen, want leuk wordt het niet meer op het werk.
Top! Het begin is er dusquote:Op woensdag 1 januari 2014 11:57 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Je vriendin moet morgen 2 januari gewoon op haar werk verschijnen. Word ze naar huis gestuurd: dan is dat zo. Dan moet je zorgen dat er op 3 januari, het liefst aangetekend, een brief bij de nieuwe eigenaar ligt dat ze per direct beschikbaar is voor werk (prima aanpassing Queller).
Dus waarom zou er dan een nieuw contract nodig zijn ?quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:46 schreef Bessensap het volgende:
Echter, hij zegt, dat er een wetsartikel is waarin staat dat als hiervoor geen budget is, hij dit niet hoeft te betalen.
Ik geloof er geen drol van. Wellicht is er ergens een uitweggetje, maar dan zal dat minimaal na toestemming moeten zijn, onder strikte voorwaarden en tijdelijk. Het kan niet waar zijn dat elke werkgever zelf maar mag beslissen of hij vindt dat hij er budget voor heeft.quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:58 schreef Bessensap het volgende:
Inderdaad, want ik kan het nergens vinden. Zoals gezegd, in artikel 7:662 van het Burgerlijk Wetboek staat dat bij de overname van een bedrijf ‘alle rechten en verplichtingen uit de arbeidsovereenkomst' meegaan naar de nieuwe onderneming. En in het arbeidsovereenkomst staat dat zij volgens CAO werkt. En in de CAO staat dat de werkgever pensioenpremie moet betalen als hij aangesloten is bij het BPW. En dat was haar oudewerkgever. Is toch heel simpel zou je zeggen, maar hij zegt dus:
In datzelfde wetboek staat ook dat als ik het niet kan bekostigen dat dit niet hoeft. Maar dit kan ik dus niet vinden.
Dit is alles voor nu; meer dan dat hoeft je vriendin morgen nietquote:Op woensdag 1 januari 2014 11:58 schreef Bessensap het volgende:
Top! Het begin is er dusBen jullie nu al ontzettend dankbaar.
Artikel 35b van zijn dikke duim volgens mij.quote:Op woensdag 1 januari 2014 11:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Iemand enig idee waar deze werkgever op doelt?
Zo is het! Morgen weer een dagquote:Op woensdag 1 januari 2014 12:02 schreef Bessensap het volgende:
Bedankt mensen! Ik houd jullie zeker op de hoogte. Voor nu dan nog een fijne Nieuwjaarsdag..
Eigenlijk heerlijk toch dat er soms nog werkgevers zijn die zich zo in de vingers snijden door het vreselijk fout te doen aan het beginquote:Op woensdag 1 januari 2014 12:02 schreef Janneke141 het volgende:
Artikel 35b van zijn dikke duim volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |