abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:25:49 #201
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_135017291
In elk geval is Berlin Hbf niet ontworpen voor treinen die op volle snelheid doorrijden, zoals de schrijver van dat stukje suggereert. Sowieso stelt 'volle snelheid' op de lijnen waar het station aan ligt niet zo veel voor.

Bij op volle snelheid doorrijden in combinatie met meerdere niveau's denk ik als eerste aan Ashford International, waar de Eurostar met 300km/h over het viaduct raast.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:32:52 #202
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135017512
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:41 schreef greavy het volgende:
Begin vorig jaar is de spoorlijn Gerolstein - Kaisersesch stilgelegd omdat de regionale overheden geen geld meer gingen spenderen in deze altijd druk bezochte toeristische attractie, want zij wilden de spoorlijn upgraden naar een normale spoorlijn, die dan aanbesteed wordt. Er zou dan minimaal een uursdienst gereden moeten worden.

Inmiddels hebben de regionale overheden weer geld toegezegd om de spoorlijn Gerolstein - Prüm (niet dezelfde als Gerolstein - Kaisersesch) te reactiveren, voor toeristische attractie met museummaterieel.
De Rhein-Sieg-Eisenbahn (RSE) zal de spoorlijn Gerolstein - Prüm uitbaten. Er wordt op dit moment opnieuw gelobbyd om de spoorlijn Gerolstein - Kaisersesch ook te reactiveren voor hetzelfde doel, want de regionale overheden hebben besloten dat Gerolstein - Kaisersesch voor de normale dienst te duur wordt, en dus niet omgebouwd zal worden.
Kijk nu word ik weer wakker in Schleswig-Holstein gebeurt er ook zo iets, einde dit jaar wordt de lijn Kiel-Schönberger Strand gereactiveerd, dit gaat dan ten koste van: Museumsbahnen Schönberger Strand die daar allerlei leuk spul hebben rondtuffen en waarschijnlijk moeten stoppen/minderen.

dus als je het nog wil zien, hop vlug naar Schleswig-Holstein.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:40:12 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135017663
maar wat is dat voor onzin om binnen 2 jaar eerst een lucratieve toeristische lijn stil te leggen omdat je hem commercieel wilt gaan uitbaten, en na een paar maanden "oh nee toch niet"? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:15:21 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135018755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet jouw schuld hoor, maar dit bericht stond twee maanden geleden al op de betere nieuwssites. http://www.spoorpro.nl/sp(...)-dubbeldeksstations/
Grappig dat je met dit niveau hoogleraar kunt worden. Doe mij maar alvast de Nobelprijs dan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_135018899
In de nieuwe Railway Journal staat de NMBS/SNCB centraal. Leesvoer:
http://content.yudu.com/A(...)digital-edition.html

Groot artikel overigens ook over 'Hoe verder na Fyra?'
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:30:28 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135019285
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:19 schreef b2py het volgende:

Groot artikel overigens ook over 'Hoe verder na Fyra?'
Door Quintus Vosman.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:06:58 #207
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135020384
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?



http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:43:33 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135021766
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:06 schreef bork het volgende:
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?

[ afbeelding ]

http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html
Heeft Ronde Venen al een goed bordeel?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_135025180

Bron

Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
pi_135027976
quote:
Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Ai, dat lijkt me toch niet al te veilig!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:13:18 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135028530
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron

Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Sluitseinen :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135029913
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarheid! Waar vond je dit? Overigens zijn de schakelfrequenties in vermogenselektronica nog lang geen 200 kHz... Dan zouden wij niks meer horen maar alle honden zouden ongelukkig worden.
Railforum.com geloof ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135029959
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:25 schreef ReisT het volgende:
In elk geval is Berlin Hbf niet ontworpen voor treinen die op volle snelheid doorrijden, zoals de schrijver van dat stukje suggereert. Sowieso stelt 'volle snelheid' op de lijnen waar het station aan ligt niet zo veel voor.

Bij op volle snelheid doorrijden in combinatie met meerdere niveau's denk ik als eerste aan Ashford International, waar de Eurostar met 300km/h over het viaduct raast.
Vanaf Berlijn Tief knal je anders zo 160.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135030019
De Panorama-aflevering van aankomende week op Eén (Vlaanderen) gaat over de NMBS en concurrentie op het spoor.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135030317
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:10:37 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135030913
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:06 schreef bork het volgende:
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?

[ afbeelding ]

http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html
quote:
Palm zegt dat het niet gaat om de hoogste bieder, maar dat de koper iets moet toevoegen aan De Ronde Venen.
Ja. Zoals gewoon accepteren als mensen foto's willen maken :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135032243
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron

Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Vraag me af, dit is de aftermath:

Complete aardebaanconstructie weggespoeld.
pi_135033162
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Panorama-aflevering van aankomende week op Eén (Vlaanderen) gaat over de NMBS en concurrentie op het spoor.
Het programma is niet op Eén, maar op Canvas: http://www.canvas.be/prog(...)4c79469a6b#panel-epi
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:08:08 #219
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_135035935
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Vanaf Berlijn Tief knal je anders zo 160.
Het is max 120 daar beneden. Verderop mag je pas harder.
pi_135037073
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grappig dat je met dit niveau hoogleraar kunt worden. Doe mij maar alvast de Nobelprijs dan.
Het zegt meer over het niveau van de journalisten dan van de hoogleraar ;)

http://www.wetenschap24.n(...)13-spoornetwerk.html

Wat is er nou eigenlijk precies mis met het idee? Ontvlechten van intercity's en stoptreinen zou het hele systeem behoorlijk wat minder complex kunnen maken.
pi_135037181
En kansen bieden voor open-access Fernverkehr. Nu stotter je de hele tijd tegen andere intercities & sprinters..
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:45:25 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135037530
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 17:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Vraag me af, dit is de aftermath:
[ afbeelding ]
Complete aardebaanconstructie weggespoeld.
Zweeftrein!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 3 januari 2014 @ 20:00:42 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135038144
NMBS wijzigt per 1 juni 2014 het beleid betreffende ticketverkoop op de trein:

Huidig:
-> Geen ticket gekocht op voorhand, maar wel geopend loket -> ¤3 toeslag (als de tbg dat al vraagt, die toeslag betaal je vaker niet dan wel...)
-> Geen ticket gekocht op voorhand, en geen geopend loket -> geen toeslag

Straks:
-> Zonder ticket op de trein en direct kunnen betalen is ¤7 toeslag. Ongeacht of het loket geopend of gesloten was.
Per 1 juni 2014 moeten alle stations voorzien zijn van kaartautomaten, dus op stations waar géén loket is dient de reiziger naar de kaartautomaat te gaan.
pi_135039056
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron

Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Oei, daar had ik mij als machinist van die trein mooi niet aan gewaagd...
pi_135040930
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:00 schreef greavy het volgende:
Per 1 juni 2014 moeten alle stations voorzien zijn van kaartautomaten, dus op stations waar géén loket is dient de reiziger naar de kaartautomaat te gaan.
Het zou ook eens tijd worden, nu nog minimaal de helft van loketten sluiten. Pure geldverkwisting om wat luie figuren de hele dag betaald de krant te kunnen lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')