Kijk nu word ik weer wakker in Schleswig-Holstein gebeurt er ook zo iets, einde dit jaar wordt de lijn Kiel-Schönberger Strand gereactiveerd, dit gaat dan ten koste van: Museumsbahnen Schönberger Strand die daar allerlei leuk spul hebben rondtuffen en waarschijnlijk moeten stoppen/minderen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:41 schreef greavy het volgende:
Begin vorig jaar is de spoorlijn Gerolstein - Kaisersesch stilgelegd omdat de regionale overheden geen geld meer gingen spenderen in deze altijd druk bezochte toeristische attractie, want zij wilden de spoorlijn upgraden naar een normale spoorlijn, die dan aanbesteed wordt. Er zou dan minimaal een uursdienst gereden moeten worden.
Inmiddels hebben de regionale overheden weer geld toegezegd om de spoorlijn Gerolstein - Prüm (niet dezelfde als Gerolstein - Kaisersesch) te reactiveren, voor toeristische attractie met museummaterieel.
De Rhein-Sieg-Eisenbahn (RSE) zal de spoorlijn Gerolstein - Prüm uitbaten. Er wordt op dit moment opnieuw gelobbyd om de spoorlijn Gerolstein - Kaisersesch ook te reactiveren voor hetzelfde doel, want de regionale overheden hebben besloten dat Gerolstein - Kaisersesch voor de normale dienst te duur wordt, en dus niet omgebouwd zal worden.
Grappig dat je met dit niveau hoogleraar kunt worden. Doe mij maar alvast de Nobelprijs dan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet jouw schuld hoor, maar dit bericht stond twee maanden geleden al op de betere nieuwssites. http://www.spoorpro.nl/sp(...)-dubbeldeksstations/
Door Quintus Vosman.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:19 schreef b2py het volgende:
Groot artikel overigens ook over 'Hoe verder na Fyra?'
Heeft Ronde Venen al een goed bordeel?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:06 schreef bork het volgende:
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?
[ afbeelding ]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html
Ai, dat lijkt me toch niet al te veilig!quote:Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Sluitseinenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron
Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Railforum.com geloof ik.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarheid! Waar vond je dit? Overigens zijn de schakelfrequenties in vermogenselektronica nog lang geen 200 kHz... Dan zouden wij niks meer horen maar alle honden zouden ongelukkig worden.
Vanaf Berlijn Tief knal je anders zo 160.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:25 schreef ReisT het volgende:
In elk geval is Berlin Hbf niet ontworpen voor treinen die op volle snelheid doorrijden, zoals de schrijver van dat stukje suggereert. Sowieso stelt 'volle snelheid' op de lijnen waar het station aan ligt niet zo veel voor.
Bij op volle snelheid doorrijden in combinatie met meerdere niveau's denk ik als eerste aan Ashford International, waar de Eurostar met 300km/h over het viaduct raast.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:06 schreef bork het volgende:
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?
[ afbeelding ]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html
Ja. Zoals gewoon accepteren als mensen foto's willen makenquote:Palm zegt dat het niet gaat om de hoogste bieder, maar dat de koper iets moet toevoegen aan De Ronde Venen.
Vraag me af, dit is de aftermath:quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron
Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Het programma is niet op Eén, maar op Canvas: http://www.canvas.be/prog(...)4c79469a6b#panel-epiquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Panorama-aflevering van aankomende week op Eén (Vlaanderen) gaat over de NMBS en concurrentie op het spoor.
Het is max 120 daar beneden. Verderop mag je pas harder.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vanaf Berlijn Tief knal je anders zo 160.
Het zegt meer over het niveau van de journalisten dan van de hoogleraarquote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig dat je met dit niveau hoogleraar kunt worden. Doe mij maar alvast de Nobelprijs dan.
Zweeftrein!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag me af, dit is de aftermath:
[ afbeelding ]
Complete aardebaanconstructie weggespoeld.
Oei, daar had ik mij als machinist van die trein mooi niet aan gewaagd...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron
Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Het zou ook eens tijd worden, nu nog minimaal de helft van loketten sluiten. Pure geldverkwisting om wat luie figuren de hele dag betaald de krant te kunnen lezen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:00 schreef greavy het volgende:
Per 1 juni 2014 moeten alle stations voorzien zijn van kaartautomaten, dus op stations waar géén loket is dient de reiziger naar de kaartautomaat te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |