quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:34 schreef MCH het volgende:
Of het synchroon dichtklappen van de deuren als je 's avonds bijna alleen in de trein zit op een rustig station.
Dit.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:35 schreef MCH het volgende:
Of het geluid van een wegrijdende s-bahn.
Zoek op youtube op filmpjes van een optrekkende taurus.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:38 schreef MCH het volgende:
Het viel me overigens pas deze keer op dat een opstartende RE1 in Berlijn een soort toonladder muziekje maakt. Had ik nog nooit eerder gehoord. Even een soundbite zoeken.
a electric locomotive is basically the same as a electric motor controller , in say a modern washing machine or power tool .quote:
Nah, die vind ik toch een klein beetje anders klinken hoor.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Die kreeg ik via Twitter ook al toegeworpen.
Geluid is overigens zelfde als bij de RET.
Waarheid! Waar vond je dit? Overigens zijn de schakelfrequenties in vermogenselektronica nog lang geen 200 kHz... Dan zouden wij niks meer horen maar alle honden zouden ongelukkig worden.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
i imagine someday some rock musican will be waiting at a station , and a combination of slippery rail and load on a locomotive will provide him with a new riff .
quote:Intercity's zouden sneller een station kunnen passeren als er stations met verdiepingen zouden komen. Die treinen kunnen dan met volle snelheid doorrijden. Nu moet die trein via wissels het stations passeren en dat gaat ten koste van de snelheid.
Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?quote:Hij geeft als voorbeeld het station van Berlijn. Daar zijn perrons boven elkaar gebouwd.
Niet jouw schuld hoor, maar dit bericht stond twee maanden geleden al op de betere nieuwssites. http://www.spoorpro.nl/sp(...)-dubbeldeksstations/quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:36 schreef dennistd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ingen__.html?cid=rss
[..]
[..]
Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?
En anders maar wel. Welke trein stopt er nou NIET op Berlin Hbf?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
[..]
Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?
Jahaa, er zijn treinen die niet stoppen te Hbf. Ik wist het zaterdag nog maar nu niet meer. En ja, het is een reizigerstrein.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En anders maar wel. Welke trein stopt er nou NIET op Berlin Hbf?
Sowieso hebben ze het in Duitsland beter voor elkaar door op meerdere plekken hogesnelheidswissels neer te leggen waardoor treinen op hoge snelheid een station in kunnen knallen en op het laatste moment kunnen afremmen. En Berlijn is inderdaad net als Duivendrecht of Sloterdijk alleen wel een stukkie mooier en groter. Schrijver van dat verhaal heeft het dus overduidelijk niet begrepen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
[..]
De HEX inderdaad, alleen stoppen die daar anno 2013/2014 wel geloof ik.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Jahaa, er zijn treinen die niet stoppen te Hbf. Ik wist het zaterdag nog maar nu niet meer. En ja, het is een reizigerstrein.
Volgens mij een van die private vervoerders die wel stopt te Ostbf, Alex Plz, Zoobf & Spandau.
Daar ligt zo idioot veel infra man..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:41 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Sowieso hebben ze het in Duitsland beter voor elkaar door op meerdere plekken hogesnelheidswissels neer te leggen waardoor treinen op hoge snelheid een station in kunnen knallen en op het laatste moment kunnen afremmen. En Berlijn is inderdaad net als Duivendrecht of Sloterdijk alleen wel een stukkie mooier en groter. Schrijver van dat verhaal heeft het dus overduidelijk niet begrepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |