abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135008603
Ben overigens wel aangekomen in de nieuwe tunnel van Leipzig Hbf. Ding ligt best diep. Mooie s-bahntreinen ook vanaf Halle. Haalt het alleen niet bij Berlijn natuurlijk. :P
pi_135008795
quote:
Die kreeg ik via Twitter ook al toegeworpen.

Geluid is overigens zelfde als bij de RET.
pi_135008849
quote:
a electric locomotive is basically the same as a electric motor controller , in say a modern washing machine or power tool .
it takes a.c power from the cantenary supply at say 25 000 volts . it puts it through a transformer , dropping it to say 5000 volts a.c ( voltage plucked out of the air i dont know what the transformer secondary voltage is in a locomotive . ) it then reticifies it to D.c power . you now have maybe 6000 volts d.c .it does this to smooth it out , and save having to worry about what frequency etc the a.c power coming in is . heres where the inverting part comes in . your transistor , mosfet , etc is basically a switch , turned on by a electric pulse from the control circuit . but its capable of turning off and on from say 20 times a second , to 200 000 times a second ( probably more these days ) . imagine your self turning a tap on supplying a hose turnng a water wheel . if you turn it on once a minute the wheel will turn slowly without much power . if you turn it on once a second , it will turn faster , and with more power . so too does the controller control the speed of the motor , by turning the transistor on a few time a second for slow , to 1000's of times a second for fast . as you can hear , once its up to high speed , the switch is turned on so many times per second that to the human air it sounds like a constant hum .

the "music" is simply changing frequency of the pulses . the designing engineers have intentionally or unintentionally stepped the changes in frequency to sound like popular classical scores . in addition you have up to 6 different inverters reacting to individual wheel slip speed amd changing the pulse frequency to bring it under control . i imagine someday some rock musican will be waiting at a station , and a combination of slippery rail and load on a locomotive will provide him with a new riff .
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135008851
In Dresden nam ik de s-bahn naar het laatste station voor de grens met Tsjechië (Schona). Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om even naar Decin in Tsjechië te gaan alleen moest ik in Schona een half uur op de volgende trein naar Tsjechië wachten en op de dienstregeling duurde een rit naar het eerste station in Tsjechie (Dolni Zleb) maar drie minuten dus ik dacht dat ik in dat half uur wel langs de Elbe kon wandelen naar dat station om vanaf daar de trein te pakken. Natuurlijk faalde ik daarin en de dienstregeling in Tsjechie is zo matig dat de volgende trein pas twee uur later kwam. Dus toen moest ik weer terug wandelen om niet twee uur in een godvergeten oord te verblijven. Conclusie negen kilometer voor niks gewandeld. _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2014 23:55:08 ]
pi_135008949
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Die kreeg ik via Twitter ook al toegeworpen.

Geluid is overigens zelfde als bij de RET.
Nah, die vind ik toch een klein beetje anders klinken hoor. :7
  vrijdag 3 januari 2014 @ 01:31:51 #192
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135011930
S-Bahn _O_
S-Bahn Berlin _O_ _O_
BR481 _O_ _O_ _O_
Als ik erin kon wonen had ik het misschien nog wel gedaan ook :')
doei
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:29:46 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135014718
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
i imagine someday some rock musican will be waiting at a station , and a combination of slippery rail and load on a locomotive will provide him with a new riff .
Waarheid! Waar vond je dit? Overigens zijn de schakelfrequenties in vermogenselektronica nog lang geen 200 kHz... Dan zouden wij niks meer horen maar alle honden zouden ongelukkig worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:02:47 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135015296
honden zijn kut.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 3 januari 2014 @ 10:36:21 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135016028
http://www.telegraaf.nl/b(...)ingen__.html?cid=rss
quote:
Intercity's zouden sneller een station kunnen passeren als er stations met verdiepingen zouden komen. Die treinen kunnen dan met volle snelheid doorrijden. Nu moet die trein via wissels het stations passeren en dat gaat ten koste van de snelheid.
quote:
Hij geeft als voorbeeld het station van Berlijn. Daar zijn perrons boven elkaar gebouwd.
Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_135016096
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:36 schreef dennistd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ingen__.html?cid=rss

[..]

[..]

Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?
Niet jouw schuld hoor, maar dit bericht stond twee maanden geleden al op de betere nieuwssites. http://www.spoorpro.nl/sp(...)-dubbeldeksstations/
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:39:50 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135016100
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:36 schreef dennistd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ingen__.html?cid=rss

[..]

[..]

Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?
En anders maar wel. Welke trein stopt er nou NIET op Berlin Hbf? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135016133
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En anders maar wel. Welke trein stopt er nou NIET op Berlin Hbf? 8)7
Jahaa, er zijn treinen die niet stoppen te Hbf. Ik wist het zaterdag nog maar nu niet meer. En ja, het is een reizigerstrein.
Volgens mij een van die private vervoerders die wel stopt te Ostbf, Alex Plz, Zoobf & Spandau.
pi_135016150
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:36 schreef dennistd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ingen__.html?cid=rss

[..]

[..]

Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?
Sowieso hebben ze het in Duitsland beter voor elkaar door op meerdere plekken hogesnelheidswissels neer te leggen waardoor treinen op hoge snelheid een station in kunnen knallen en op het laatste moment kunnen afremmen. En Berlijn is inderdaad net als Duivendrecht of Sloterdijk alleen wel een stukkie mooier en groter. Schrijver van dat verhaal heeft het dus overduidelijk niet begrepen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Jahaa, er zijn treinen die niet stoppen te Hbf. Ik wist het zaterdag nog maar nu niet meer. En ja, het is een reizigerstrein.
Volgens mij een van die private vervoerders die wel stopt te Ostbf, Alex Plz, Zoobf & Spandau.
De HEX inderdaad, alleen stoppen die daar anno 2013/2014 wel geloof ik.
pi_135016180
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:41 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Sowieso hebben ze het in Duitsland beter voor elkaar door op meerdere plekken hogesnelheidswissels neer te leggen waardoor treinen op hoge snelheid een station in kunnen knallen en op het laatste moment kunnen afremmen. En Berlijn is inderdaad net als Duivendrecht of Sloterdijk alleen wel een stukkie mooier en groter. Schrijver van dat verhaal heeft het dus overduidelijk niet begrepen.
Daar ligt zo idioot veel infra man.. :')
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:25:49 #201
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_135017291
In elk geval is Berlin Hbf niet ontworpen voor treinen die op volle snelheid doorrijden, zoals de schrijver van dat stukje suggereert. Sowieso stelt 'volle snelheid' op de lijnen waar het station aan ligt niet zo veel voor.

Bij op volle snelheid doorrijden in combinatie met meerdere niveau's denk ik als eerste aan Ashford International, waar de Eurostar met 300km/h over het viaduct raast.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:32:52 #202
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135017512
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:41 schreef greavy het volgende:
Begin vorig jaar is de spoorlijn Gerolstein - Kaisersesch stilgelegd omdat de regionale overheden geen geld meer gingen spenderen in deze altijd druk bezochte toeristische attractie, want zij wilden de spoorlijn upgraden naar een normale spoorlijn, die dan aanbesteed wordt. Er zou dan minimaal een uursdienst gereden moeten worden.

Inmiddels hebben de regionale overheden weer geld toegezegd om de spoorlijn Gerolstein - Prüm (niet dezelfde als Gerolstein - Kaisersesch) te reactiveren, voor toeristische attractie met museummaterieel.
De Rhein-Sieg-Eisenbahn (RSE) zal de spoorlijn Gerolstein - Prüm uitbaten. Er wordt op dit moment opnieuw gelobbyd om de spoorlijn Gerolstein - Kaisersesch ook te reactiveren voor hetzelfde doel, want de regionale overheden hebben besloten dat Gerolstein - Kaisersesch voor de normale dienst te duur wordt, en dus niet omgebouwd zal worden.
Kijk nu word ik weer wakker in Schleswig-Holstein gebeurt er ook zo iets, einde dit jaar wordt de lijn Kiel-Schönberger Strand gereactiveerd, dit gaat dan ten koste van: Museumsbahnen Schönberger Strand die daar allerlei leuk spul hebben rondtuffen en waarschijnlijk moeten stoppen/minderen.

dus als je het nog wil zien, hop vlug naar Schleswig-Holstein.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:40:12 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135017663
maar wat is dat voor onzin om binnen 2 jaar eerst een lucratieve toeristische lijn stil te leggen omdat je hem commercieel wilt gaan uitbaten, en na een paar maanden "oh nee toch niet"? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:15:21 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135018755
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet jouw schuld hoor, maar dit bericht stond twee maanden geleden al op de betere nieuwssites. http://www.spoorpro.nl/sp(...)-dubbeldeksstations/
Grappig dat je met dit niveau hoogleraar kunt worden. Doe mij maar alvast de Nobelprijs dan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_135018899
In de nieuwe Railway Journal staat de NMBS/SNCB centraal. Leesvoer:
http://content.yudu.com/A(...)digital-edition.html

Groot artikel overigens ook over 'Hoe verder na Fyra?'
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:30:28 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135019285
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:19 schreef b2py het volgende:

Groot artikel overigens ook over 'Hoe verder na Fyra?'
Door Quintus Vosman.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:06:58 #207
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135020384
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?



http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:43:33 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135021766
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:06 schreef bork het volgende:
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?

[ afbeelding ]

http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html
Heeft Ronde Venen al een goed bordeel?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_135025180

Bron

Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
pi_135027976
quote:
Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Ai, dat lijkt me toch niet al te veilig!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:13:18 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135028530
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron

Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Sluitseinen :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135029913
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarheid! Waar vond je dit? Overigens zijn de schakelfrequenties in vermogenselektronica nog lang geen 200 kHz... Dan zouden wij niks meer horen maar alle honden zouden ongelukkig worden.
Railforum.com geloof ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135029959
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:25 schreef ReisT het volgende:
In elk geval is Berlin Hbf niet ontworpen voor treinen die op volle snelheid doorrijden, zoals de schrijver van dat stukje suggereert. Sowieso stelt 'volle snelheid' op de lijnen waar het station aan ligt niet zo veel voor.

Bij op volle snelheid doorrijden in combinatie met meerdere niveau's denk ik als eerste aan Ashford International, waar de Eurostar met 300km/h over het viaduct raast.
Vanaf Berlijn Tief knal je anders zo 160.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135030019
De Panorama-aflevering van aankomende week op Eén (Vlaanderen) gaat over de NMBS en concurrentie op het spoor.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135030317
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:10:37 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135030913
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:06 schreef bork het volgende:
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?

[ afbeelding ]

http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html
quote:
Palm zegt dat het niet gaat om de hoogste bieder, maar dat de koper iets moet toevoegen aan De Ronde Venen.
Ja. Zoals gewoon accepteren als mensen foto's willen maken :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135032243
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron

Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Vraag me af, dit is de aftermath:

Complete aardebaanconstructie weggespoeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')