a electric locomotive is basically the same as a electric motor controller , in say a modern washing machine or power tool .quote:
Nah, die vind ik toch een klein beetje anders klinken hoor.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Die kreeg ik via Twitter ook al toegeworpen.
Geluid is overigens zelfde als bij de RET.
Waarheid! Waar vond je dit? Overigens zijn de schakelfrequenties in vermogenselektronica nog lang geen 200 kHz... Dan zouden wij niks meer horen maar alle honden zouden ongelukkig worden.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
i imagine someday some rock musican will be waiting at a station , and a combination of slippery rail and load on a locomotive will provide him with a new riff .
quote:Intercity's zouden sneller een station kunnen passeren als er stations met verdiepingen zouden komen. Die treinen kunnen dan met volle snelheid doorrijden. Nu moet die trein via wissels het stations passeren en dat gaat ten koste van de snelheid.
Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?quote:Hij geeft als voorbeeld het station van Berlijn. Daar zijn perrons boven elkaar gebouwd.
Niet jouw schuld hoor, maar dit bericht stond twee maanden geleden al op de betere nieuwssites. http://www.spoorpro.nl/sp(...)-dubbeldeksstations/quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:36 schreef dennistd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ingen__.html?cid=rss
[..]
[..]
Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?
En anders maar wel. Welke trein stopt er nou NIET op Berlin Hbf?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:36 schreef dennistd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ingen__.html?cid=rss
[..]
[..]
Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?
Jahaa, er zijn treinen die niet stoppen te Hbf. Ik wist het zaterdag nog maar nu niet meer. En ja, het is een reizigerstrein.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En anders maar wel. Welke trein stopt er nou NIET op Berlin Hbf?
Sowieso hebben ze het in Duitsland beter voor elkaar door op meerdere plekken hogesnelheidswissels neer te leggen waardoor treinen op hoge snelheid een station in kunnen knallen en op het laatste moment kunnen afremmen. En Berlijn is inderdaad net als Duivendrecht of Sloterdijk alleen wel een stukkie mooier en groter. Schrijver van dat verhaal heeft het dus overduidelijk niet begrepen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:36 schreef dennistd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ingen__.html?cid=rss
[..]
[..]
Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?
De HEX inderdaad, alleen stoppen die daar anno 2013/2014 wel geloof ik.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Jahaa, er zijn treinen die niet stoppen te Hbf. Ik wist het zaterdag nog maar nu niet meer. En ja, het is een reizigerstrein.
Volgens mij een van die private vervoerders die wel stopt te Ostbf, Alex Plz, Zoobf & Spandau.
Daar ligt zo idioot veel infra man..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:41 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Sowieso hebben ze het in Duitsland beter voor elkaar door op meerdere plekken hogesnelheidswissels neer te leggen waardoor treinen op hoge snelheid een station in kunnen knallen en op het laatste moment kunnen afremmen. En Berlijn is inderdaad net als Duivendrecht of Sloterdijk alleen wel een stukkie mooier en groter. Schrijver van dat verhaal heeft het dus overduidelijk niet begrepen.
Kijk nu word ik weer wakker in Schleswig-Holstein gebeurt er ook zo iets, einde dit jaar wordt de lijn Kiel-Schönberger Strand gereactiveerd, dit gaat dan ten koste van: Museumsbahnen Schönberger Strand die daar allerlei leuk spul hebben rondtuffen en waarschijnlijk moeten stoppen/minderen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:41 schreef greavy het volgende:
Begin vorig jaar is de spoorlijn Gerolstein - Kaisersesch stilgelegd omdat de regionale overheden geen geld meer gingen spenderen in deze altijd druk bezochte toeristische attractie, want zij wilden de spoorlijn upgraden naar een normale spoorlijn, die dan aanbesteed wordt. Er zou dan minimaal een uursdienst gereden moeten worden.
Inmiddels hebben de regionale overheden weer geld toegezegd om de spoorlijn Gerolstein - Prüm (niet dezelfde als Gerolstein - Kaisersesch) te reactiveren, voor toeristische attractie met museummaterieel.
De Rhein-Sieg-Eisenbahn (RSE) zal de spoorlijn Gerolstein - Prüm uitbaten. Er wordt op dit moment opnieuw gelobbyd om de spoorlijn Gerolstein - Kaisersesch ook te reactiveren voor hetzelfde doel, want de regionale overheden hebben besloten dat Gerolstein - Kaisersesch voor de normale dienst te duur wordt, en dus niet omgebouwd zal worden.
Grappig dat je met dit niveau hoogleraar kunt worden. Doe mij maar alvast de Nobelprijs dan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet jouw schuld hoor, maar dit bericht stond twee maanden geleden al op de betere nieuwssites. http://www.spoorpro.nl/sp(...)-dubbeldeksstations/
Door Quintus Vosman.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:19 schreef b2py het volgende:
Groot artikel overigens ook over 'Hoe verder na Fyra?'
Heeft Ronde Venen al een goed bordeel?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:06 schreef bork het volgende:
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?
[ afbeelding ]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html
Ai, dat lijkt me toch niet al te veilig!quote:Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Sluitseinenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron
Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
Railforum.com geloof ik.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarheid! Waar vond je dit? Overigens zijn de schakelfrequenties in vermogenselektronica nog lang geen 200 kHz... Dan zouden wij niks meer horen maar alle honden zouden ongelukkig worden.
Vanaf Berlijn Tief knal je anders zo 160.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:25 schreef ReisT het volgende:
In elk geval is Berlin Hbf niet ontworpen voor treinen die op volle snelheid doorrijden, zoals de schrijver van dat stukje suggereert. Sowieso stelt 'volle snelheid' op de lijnen waar het station aan ligt niet zo veel voor.
Bij op volle snelheid doorrijden in combinatie met meerdere niveau's denk ik als eerste aan Ashford International, waar de Eurostar met 300km/h over het viaduct raast.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:06 schreef bork het volgende:
Nog iemand geld over om een stationsgebouw te kopen waar je eigenlijk niks mee mag doen?
[ afbeelding ]
http://www.rtvutrecht.nl/(...)t-in-de-verkoop.html
Ja. Zoals gewoon accepteren als mensen foto's willen makenquote:Palm zegt dat het niet gaat om de hoogste bieder, maar dat de koper iets moet toevoegen aan De Ronde Venen.
Vraag me af, dit is de aftermath:quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[ afbeelding ]
Bron
Dat doen ze in Engeland dan wel weer goed. Best een gave plaat om te zien met die golven die over de trein slaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |