nou nouquote:Op woensdag 1 januari 2014 17:24 schreef greavy het volgende:
Ik ga dit jaar weer mijn spoorse kilometers proberen bij te houden. Mijn eerste kilometers Antwerpen Berchem - Neerpelt - Mol - Hasselt - Genk - Hasselt - Antwerpen Berchem weer gemaakt.
Wat is een handige manier om in België te berekenen? In de OP staat via de website van NMBS, maar ik vind niks over afstand / tariefeenheden, of doe ik iets fout?quote:
In Nederland is op sommige lijnen ieder half uur ook veel te veel, en als niet de kans geboden wordt om de trein te nemen is het niet zo raar dat die ene trein die wel rijdt lekker vol is...quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:39 schreef greavy het volgende:
Ondanks die 1/2u is er toch wel wat reizigersaanbod. Op elk station stonden wel zeker een man of 10, en op Leopoldsburg zelfs een man of 30 toen ik naar Hasselt ging (Mol v. 11:11).
En in België zijn er meer lijnen met 1x/2u hoor, en ook die zijn "goed genoeg" daarvoor, maar in de weekenden kan daar vaker bijvoorbeeld niet uit.
In het Nieuwe Vervoersplan (die als laatst gewijzigd was in 1998) zullen er op diverse lijnen de frequenties stijgen. De 1x/2u-diensten zouden [als ik het goed begreep] helemaal verdwijnen.
quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:30 schreef greavy het volgende:
De V250 ging vandaag bij de Nieuwjaarsduik zwemmen
Foto op Nufoto.nl
Laatste wat ik een paar maanden geleden voorbij heb zien komen zijn een treinstel die van binnen en buiten de spoorgeschiedenis weergeeft en misschien een beplakte locomotief, bijvoorbeeld eentje met een grote sticker van een stoomlocomotief erop om te zien hoe veel er veranderd is. Maar gezien de economische situatie moet je vooral iets sobers verwachten.quote:Op woensdag 1 januari 2014 01:33 schreef Bitlord het volgende:
2014: 175 jaar spoorwegen in Nederland.
[ afbeelding ]
Het zal niet zo groots worden als in 1939 en 1989, net zoals dat ik me weinig kan herinneren qua fotomateriaal in 1964. Maar wellicht toch het een en ander aan wensbeelden poneren:
* een aantal stoomritten door het land
* een leuk festival in het spoorwegmuseum
* voltooiing restauratie NS 252
* documentaire op de tv
* de toekomst in Nederland: een nieuwe Eurostar in het land, wellicht nog wat demos als de Omneo enzo in het land
* een bijdrage van particuliere vervoerders (De1+De2/Plan U op hun lijntjes)
* een of ander jubileumticket om een paar dagen het land te verkennen
* versierde VIRM
Jullie nog wat haalbare ideeën?
Er zijn gebieden die zo dunbevolkt zijn dat een treindienst die vaker dan 1x per uur rijdt gewoon niet rendabel te krijgen is. In Nederland valt het wat dat betreft best wel mee: de minimumfrequentie is 1x/uur, maar vrijwel overal rijdt wel 2x/u een trein.quote:Op woensdag 1 januari 2014 21:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een halfuursdienst is nooit veel te veel. Dat het niet uit kan klopt wel maar als je minder dan dat gaat aanbieden dan vertrekken er heel veel reizigers richting auto.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 7:22 R Badajoz (A 8:41) 8:11 IR Alcazar de San Juan (A 13:08) 8:44 R Badajoz (A 9:58) 13:42 R Villanueva de la Ser (A 13:59) 14:39 R Badajoz (A 15:55) 15:34 R Puertollano (A 18:40) 17:46 R Badajoz (A 19:03) 18:41 R Cabeza del Buey (A 20:05) 20:10 IR Badajoz (A 21:25) 21:14 R Villanueva de la Ser (A 21:31) |
Succes!quote:Op donderdag 2 januari 2014 01:34 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, nog een fijn nieuwjaar allemaal!
Hopen dat 2014 een mooi jaar wordt op en rond het spoor. Voor mezelf hoop ik de komende maanden te slagen voor mijn opleiding machinist VB en bij een reizigersvervoerder aan een leuke baan te komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |