Inderdaad.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vind je de redenering in de brief eerlijk? Ik vind het oprecht heel erg raar dat er bijvoorbeeld in staat: "De extra tariefstijging per 1 januari 2014 loopt vooruit op een verhoging van de gebruikskosten van de spoorweginfrastructuur, die echter pas op 1 januari 2015 ingaat. Reizigers die in de loop van 2014 het spoor (bijvoorbeeld wegens de zeer gebrekkige kwaliteit van het reizigersvervoer) de rug toekeren, hebben dan wel meebetaald aan extra kosten die niet voor hen zijn gemaakt." Hoe kan je nou zo logisch redeneren.
Ja, dat was alleen in december.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:51 schreef MCH het volgende:
Niedersachsen ticket vanaf Groningen geldig was maar een tijdelijke actie toch?
Tsja als we zo gaan redeneren kan je helemaal niks meer kopen natuurlijk.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vind je de redenering in de brief eerlijk? Ik vind het oprecht heel erg raar dat er bijvoorbeeld in staat: "De extra tariefstijging per 1 januari 2014 loopt vooruit op een verhoging van de gebruikskosten van de spoorweginfrastructuur, die echter pas op 1 januari 2015 ingaat. Reizigers die in de loop van 2014 het spoor (bijvoorbeeld wegens de zeer gebrekkige kwaliteit van het reizigersvervoer) de rug toekeren, hebben dan wel meebetaald aan extra kosten die niet voor hen zijn gemaakt." Hoe kan je nou zo logisch redeneren.
Ja daar heb ik dus geen fuck aan. Wie wel overigens als je uit Nederland komt?!quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:01 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, dat was alleen in december.
Niedersachsen ticket is wel blijvend geldig in de IC's tussen Leer en Bremen.
Volgens mij weet niemand het antwoord daar op.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:07 schreef James1988 het volgende:
Een Vrij reizen-abo is toch geldig op het hele traject Groningen - Leer?
Officieel niet geloof ik, maar in de praktijk wel omdat de chipkaart-apparatuur geen onderscheid maakt tussen Nederland en Duitslandquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:07 schreef James1988 het volgende:
Een Vrij reizen-abo is toch geldig op het hele traject Groningen - Leer?
Dat lijkt me inderdaad heel interessantquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:08 schreef MCH het volgende:
Epische actie van de Deutsche Bahn ten tijde van de Olympische Spelen.
Wat een drama voor je, greavyquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:34 schreef James1988 het volgende:
Wat is High Speed 1 een klotelijn voor fotografen
Ik heb een paar maanden terug in de buurt van het Medway Viaduct gestaan, wat op zich een best mooie plek is om foto's te maken van passerende HST's. Er staan echter zo veel bovenleidingportalen dat het zeer moeilijk is om een foto te maken van een trein zonder dat de neus door een portaal wordt doorsneden
Het is me wel gelukt hoor
quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een drama voor je, greavyGelukkig reed er geen VIRM toch?
Hoezo terug? Gewoon gratis heenreis dus. Kom maar door met dat bezoek aan een random mooie Duitse stad (y)quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad heel interessant
's Ochtends om 7.21u uit Bentheim vertrekken en om 20.34u weer terug zijn, daartussen moeten toch wel wat leuke reizen gepland kunnen worden.
Met een Dal Vrij/Altijd Voordeel/Altijd Vrij zou je dus ook Railplus moeten kunnen aanschaffen.quote:In Nederland kan de houder van een NS- of OV-Jaarabonnement, een Voordeelurenabonnement, OV-studentenkaart, Jaartrajectabonnement of een van de nieuwe NS-abonnementen (uitgezonderd maandabonnementen) RailPlus aanschaffen voor ¤ 15 per jaar.
Nja, maar bij de BC zit hij gewoon standaard in. Niet moeilijk doen, niet aanvragen, niet 15 euro betalen, gewoon hier asseblief dankewel.quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:07 schreef James1988 het volgende:
Ohja, uiteraard.
[..]
Met een Dal Vrij/Altijd Voordeel/Altijd Vrij zou je dus ook Railplus moeten kunnen aanschaffen.
Ik had al een Bahn-account. Normaal betaal ik altijd met Paypal, maar in dit geval kon dat niet. Ik heb de creditcard van mijn ouders maar even gebruikt nu (Rabobank), zelf heb ik alleen een virtuele creditcard (met maar een paar euro er op voor Android apps uit de Play store)quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
dennistd, hoe bestel je dat ding? Ik krijg allemaal gezeur met land enzo.
"Stoeptegel. Ausstieg Links!"quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tering, wat word je van 1 uur en 19 minuten S Bahn knettergaar zeg
Echt? Ik vind het wel chill eigenlijk. Vorige week nog gedaan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tering, wat word je van 1 uur en 19 minuten S Bahn knettergaar zeg
Ik krijg een erecte penis van een optrekkende s-bahn.quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Moet trouwens wel zeggen dat de stoeltjes van de Berliner S-Bahn heel erg chill zitten. In tegenstelling tot het meeste 15KV S-Bahn materieel.
Veel te traag manquote:Op donderdag 2 januari 2014 19:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik krijg een erecte penis van een optrekkende s-bahn.
Duur geintje, zit veel goedkoper in TS2014 via Steam..quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:00 schreef Duvel het volgende:
Voor treinsimulanten: dit is best een toffe loc om te rijden.
http://trainsimcontents.blogspot.nl/
Beter lezen! In Steam zit alleen de MRCE-versie, met een hoop lolligheden eruit gesloopt. In deze zit naast de U2 ook een testversie van de U4 (zijn ze aan het ontwikkelen) en talloze repaints.quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Duur geintje, zit veel goedkoper in TS2014 via Steam..
De spoorlijn wordt gewoon onderhouden (anders moeten ze het sluiten), maar er zijn stations op de gesloten lijn die met grote hekken zijn afgezet, en daar borden op dat het niet meer open is voor reizigers. Veel geld wordt niet meer aan de lijn gespendeerd.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:54 schreef WhiteJoker het volgende:
Daarnaast mogen ze de lijn dan ook gebruiken bij verstoringen, want hij is gewoon open en geconditioneerd. Tenminste, dat zei een mevrouw van Northern Rail PR in een filmpje over Ghost Trains.
Arriva accepteert alle abonnementen van- en naar Leer, dus ook met 40% korting. Reis je met de OV-Chipkaart is Leer een 'binnenlands' station. Met een papieren kaartje wordt je genaaid waar je bij staat, want dan zit je weer met internationale tickets te fucken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Officieel niet geloof ik, maar in de praktijk wel omdat de chipkaart-apparatuur geen onderscheid maakt tussen Nederland en Duitsland
Bestaniemeerquote:Op donderdag 2 januari 2014 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe zit het met de chippaaltjes op station Nieuweschans?
Nsch nog wel gelukkig, in tegenstelling tot Hvsn dat ik laatst invoerde om naar Hilversum Noord te gaan. 'Station niet bekend'...quote:
Dat kan toch? Ik heb visa (werkte altijd goed) maar betaal tegenwoordig met Paypal bij de DB (kaartjes).quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik wil gewoon met MasterCard betalen.
Hoe doen ze dat eigenlijk met goederenspoorlijnen, moet daar ook 1 keer per week een reizigerstrein overheen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:46 schreef greavy het volgende:
[..]
De spoorlijn wordt gewoon onderhouden (anders moeten ze het sluiten), maar er zijn stations op de gesloten lijn die met grote hekken zijn afgezet, en daar borden op dat het niet meer open is voor reizigers. Veel geld wordt niet meer aan de lijn gespendeerd.
En er zullen inderdaad ook lijnen zijn die ze nog kunnen gebruiken bij een verstoring, maar er zijn ook echt lijnen waar je dus niks aan hebt bij een verstoring. Lijnen die uitmonden op een kopstation, en dus niet aansluiten op een andere lijn enzo.
Traag, zoals met alle Arrivapaaltjes het geval is.quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe zit het met de chippaaltjes op station Nieuweschans? Ik wil op de 18e als het even kan mijn chipkaart daar weer af gaan tikken om met de kruidvat verder te reizen
Nee, want daar rijdt toch al een trein. Als er nog 'actieve' stations zijn op die lijn, die officieel niet gesloten worden, moet er wel een reizigerstrein rijden én stoppen op alle 'gesloten' stations.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat eigenlijk met goederenspoorlijnen, moet daar ook 1 keer per week een reizigerstrein overheen?
We staan daar trouwens van .49 tot .49, oftewel vrijwel niet te doen lijkt me.quote:Op donderdag 2 januari 2014 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe zit het met de chippaaltjes op station Nieuweschans? Ik wil op de 18e als het even kan mijn chipkaart daar weer af gaan tikken om met de kruidvat verder te reizen
mja, wil toch onderweg ergens af gaan tikken, omdat ik weinig zin heb om dubbel te betalenquote:Op donderdag 2 januari 2014 20:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
We staan daar trouwens van .49 tot .49, oftewel vrijwel niet te doen lijkt me.
Alleen rijden is blijkbaar genoeg. Bij dit voorbeeld: http://en.wikipedia.org/wiki/Stockport_to_Stalybridge_Line zijn het 'request stops'!quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, want daar rijdt toch al een trein. Als er nog 'actieve' stations zijn op die lijn, die officieel niet gesloten worden, moet er wel een reizigerstrein rijden én stoppen op alle 'gesloten' stations.
Je hebt 3 minuten in Winschotuhquote:Op donderdag 2 januari 2014 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, wil toch onderweg ergens af gaan tikken, omdat ik weinig zin heb om dubbel te betalen
Zoek je treinnummer (voor Den Haag - Venlo is dat 19xx) op in de reisplanner (hou de muis even stil boven het woord 'intercity' of vraag de details van de rit op vanuit de app) en zoek dan in deze lijst op datzelfde nummer: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2014-1/mat.txtquote:Op donderdag 2 januari 2014 20:39 schreef J.B. het volgende:
Rijdt er komende zondag ICM en/of DDZ in de IC van Venlo naar Den Haag? Ik moet 's ochtends van Sittard naar Rotterdam en ik wil wel eens met wat anders reizen dan altijd dat doodsaaie VIRM
In het weekend rijdt er theoretisch alleen maar DDZ en twee omlopen ICM tussen Den Haag en Venlo.quote:Op donderdag 2 januari 2014 20:39 schreef J.B. het volgende:
Rijdt er komende zondag ICM en/of DDZ in de IC van Venlo naar Den Haag? Ik moet 's ochtends van Sittard naar Rotterdam en ik wil wel eens met wat anders reizen dan altijd dat doodsaaie VIRM
En de rest?quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoi![]()
Hier nog even het mooiste nieuwe bordje van de afgelopen dagen![]()
[ afbeelding ]
Zoek ik van t weekend wel een keer uit. Heel spannend is het allemaal niet.quote:
Nou, dat met die vuurpijl daarintegenquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoek ik van t weekend wel een keer uit. Heel spannend is het allemaal niet.
Ja, maar dan moeten we weer om half 8 ons nest uit...quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, volgende keer ff wat handigers plannen.
Ja, die luchthaven was wel retegaaf eigenlijk.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
nou ja of jij gaat idd terug vliegen he. En vanaf Dortmund ook dan meteen. zoiets
Hvsmquote:Op donderdag 2 januari 2014 19:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nsch nog wel gelukkig, in tegenstelling tot Hvsn dat ik laatst invoerde om naar Hilversum Noord te gaan. 'Station niet bekend'...
Goede post, maar toch wil ik er nog even op wijzen dat het ook in de OP staatquote:Op donderdag 2 januari 2014 20:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zoek je treinnummer (voor Den Haag - Venlo is dat 19xx) op in de reisplanner (hou de muis even stil boven het woord 'intercity' of vraag de details van de rit op vanuit de app) en zoek dan in deze lijst op datzelfde nummer: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2014-1/mat.txt
Dat is de geplande inzet. Daadwerkelijke inzet kan natuurlijk altijd afwijken.
Ik zie het nu. Die link mag wel eens worden bijgewerkt, want die wijst nog naar dienstregeling 2013quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Goede post, maar toch wil ik er nog even op wijzen dat het ook in de OP staat
twitter:erikdezwart twitterde op donderdag 02-01-2014 om 22:45:36Het goede trein voornemen voor 2014! Dan hopen we deze 'Fyra' avant la lettre terug in nederland te hebben! http://t.co/K7SWQCIoUk reageer retweet
quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:34 schreef MCH het volgende:
Of het synchroon dichtklappen van de deuren als je 's avonds bijna alleen in de trein zit op een rustig station.
Dit.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:35 schreef MCH het volgende:
Of het geluid van een wegrijdende s-bahn.
Zoek op youtube op filmpjes van een optrekkende taurus.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:38 schreef MCH het volgende:
Het viel me overigens pas deze keer op dat een opstartende RE1 in Berlijn een soort toonladder muziekje maakt. Had ik nog nooit eerder gehoord. Even een soundbite zoeken.
a electric locomotive is basically the same as a electric motor controller , in say a modern washing machine or power tool .quote:
Nah, die vind ik toch een klein beetje anders klinken hoor.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Die kreeg ik via Twitter ook al toegeworpen.
Geluid is overigens zelfde als bij de RET.
Waarheid! Waar vond je dit? Overigens zijn de schakelfrequenties in vermogenselektronica nog lang geen 200 kHz... Dan zouden wij niks meer horen maar alle honden zouden ongelukkig worden.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
i imagine someday some rock musican will be waiting at a station , and a combination of slippery rail and load on a locomotive will provide him with a new riff .
quote:Intercity's zouden sneller een station kunnen passeren als er stations met verdiepingen zouden komen. Die treinen kunnen dan met volle snelheid doorrijden. Nu moet die trein via wissels het stations passeren en dat gaat ten koste van de snelheid.
Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?quote:Hij geeft als voorbeeld het station van Berlijn. Daar zijn perrons boven elkaar gebouwd.
Niet jouw schuld hoor, maar dit bericht stond twee maanden geleden al op de betere nieuwssites. http://www.spoorpro.nl/sp(...)-dubbeldeksstations/quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:36 schreef dennistd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ingen__.html?cid=rss
[..]
[..]
Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?
En anders maar wel. Welke trein stopt er nou NIET op Berlin Hbf?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:36 schreef dennistd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ingen__.html?cid=rss
[..]
[..]
Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?
Jahaa, er zijn treinen die niet stoppen te Hbf. Ik wist het zaterdag nog maar nu niet meer. En ja, het is een reizigerstrein.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En anders maar wel. Welke trein stopt er nou NIET op Berlin Hbf?
Sowieso hebben ze het in Duitsland beter voor elkaar door op meerdere plekken hogesnelheidswissels neer te leggen waardoor treinen op hoge snelheid een station in kunnen knallen en op het laatste moment kunnen afremmen. En Berlijn is inderdaad net als Duivendrecht of Sloterdijk alleen wel een stukkie mooier en groter. Schrijver van dat verhaal heeft het dus overduidelijk niet begrepen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:36 schreef dennistd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ingen__.html?cid=rss
[..]
[..]
Berlin Hbf is toch gewoon net als Duivendrecht en Sloterdijk, en niet met IC sporen op een ander niveau?
De HEX inderdaad, alleen stoppen die daar anno 2013/2014 wel geloof ik.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Jahaa, er zijn treinen die niet stoppen te Hbf. Ik wist het zaterdag nog maar nu niet meer. En ja, het is een reizigerstrein.
Volgens mij een van die private vervoerders die wel stopt te Ostbf, Alex Plz, Zoobf & Spandau.
Daar ligt zo idioot veel infra man..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:41 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Sowieso hebben ze het in Duitsland beter voor elkaar door op meerdere plekken hogesnelheidswissels neer te leggen waardoor treinen op hoge snelheid een station in kunnen knallen en op het laatste moment kunnen afremmen. En Berlijn is inderdaad net als Duivendrecht of Sloterdijk alleen wel een stukkie mooier en groter. Schrijver van dat verhaal heeft het dus overduidelijk niet begrepen.
Kijk nu word ik weer wakker in Schleswig-Holstein gebeurt er ook zo iets, einde dit jaar wordt de lijn Kiel-Schönberger Strand gereactiveerd, dit gaat dan ten koste van: Museumsbahnen Schönberger Strand die daar allerlei leuk spul hebben rondtuffen en waarschijnlijk moeten stoppen/minderen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:41 schreef greavy het volgende:
Begin vorig jaar is de spoorlijn Gerolstein - Kaisersesch stilgelegd omdat de regionale overheden geen geld meer gingen spenderen in deze altijd druk bezochte toeristische attractie, want zij wilden de spoorlijn upgraden naar een normale spoorlijn, die dan aanbesteed wordt. Er zou dan minimaal een uursdienst gereden moeten worden.
Inmiddels hebben de regionale overheden weer geld toegezegd om de spoorlijn Gerolstein - Prüm (niet dezelfde als Gerolstein - Kaisersesch) te reactiveren, voor toeristische attractie met museummaterieel.
De Rhein-Sieg-Eisenbahn (RSE) zal de spoorlijn Gerolstein - Prüm uitbaten. Er wordt op dit moment opnieuw gelobbyd om de spoorlijn Gerolstein - Kaisersesch ook te reactiveren voor hetzelfde doel, want de regionale overheden hebben besloten dat Gerolstein - Kaisersesch voor de normale dienst te duur wordt, en dus niet omgebouwd zal worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |