abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:41:38 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135046040
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe ver is dat, voor 2005 of ben ik dan te optimistisch? 2007 zou die Fyra al rijden als HST zonder Benelux. Ze waren te laat, by far.
Jij weet van de slachtoffers altijd wel daders te maken. Dat is toch een kwaliteit waar we zuinig op moeten zijn hier.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:41:41 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135046043
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh echt ja? Zou nieuw zijn :)
Bij de nieuwe kaartautomaten kan het wel. De oude automaten zijn allemaal pleite inmiddels

Ik zal morgen in Antwerpen eens kijken wat er allemaal wel en niet geaccepteerd wordt.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:43:08 #253
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135046124
Oh, ze accepteren ook muntstukken. Maar geen briefgeld.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:43:46 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135046153
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:43 schreef greavy het volgende:
Oh, ze accepteren ook muntstukken. Maar geen briefgeld.
Duitse automaten wel. Maar die hebben dan weer een eindeloos langdradige interface.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135046160
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zie mijn eerdere post.
Eigen initiatief is te lastig vermoed ik dan maar?
pi_135046184
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij weet van de slachtoffers altijd wel daders te maken. Dat is toch een kwaliteit waar we zuinig op moeten zijn hier.
Een rollenspel hoeft geen eenrichtingsverkeer te zijn natuurlijk ;)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:45:25 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135046248
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Eigen initiatief is te lastig vermoed ik dan maar?
Als je niks weet en niks bevestigd krijgt kun je nergens mee slaan, je kunt alleen lobbyen. Als de vervoerder in kwestie daar z'n kont mee afveegt sta je met lege handen.
pi_135046345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als je niks weet en niks bevestigd krijgt kun je nergens mee slaan, je kunt alleen lobbyen. Als de vervoerder in kwestie daar z'n kont mee afveegt sta je met lege handen.
Oftewel, je lobby was niet goed genoeg. Daar komt het dan wel op neer als de vervoerder daar niks mee doet.

Verder was het allang duidelijk toen er minder stellen besteld werden, 20 ipv 26, dat er geen Fyra naar Den Haag zou komen.
pi_135046455
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:27 schreef b2py het volgende:
Toen duidelijk werd wat voor plannen NS had met de HSL-Zuid had begin deze eeuw was direct duidelijk dat als er een HST zou gaan rijden van Amsterdam naar Brussel de Benelux zou vervallen.
Dat is inderdaad een misser geweest. Er op vertrouwen dat NSH de achterliggende wijsheid van het spreekwoord "je moet je oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt" in zou zien was al niet handig, maar het feit dat de Fyra niet in dezelfde prijsklasse zou rijden als de Benelux was wel reden om aan de bel te trekken. Beter eerder, maar om dan maar helemaal niet te trekken vind ik ook zo wat.

Maar goed, het hele Fyra-dossier komt al jaren er op neer dat iedereen weet dat het neer gaat komen op zwartepieten, maar niemand wil beginnen.

Terugkomend op de papieren kaartjes: de ov-chipkaart bevat nog mankementen te over, de sluiting van stations is op veel plaatsen nog verre van zeker en het is vooral een staaltje "laat ik maar doen of de wereld gek is dan lijd ik geen gezichtsverlies"-management. Daar wordt al sinds voor het ding in handen kwam van reizigers over gesteggeld en zolang het hele design schreeuwt "alles voor de vervoerder, alle risico's naar de reiziger" blijft dat ook zo.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_135046656
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Oftewel, je lobby was niet goed genoeg. Daar komt het dan wel op neer als de vervoerder daar niks mee doet.
Hand boven hoofd van Minister/staatssecretaris doet ook wonderen. Locov is natuurlijk tandeloos by design (zoals nu met de "laten we de tariefsverhoging van 2015 maar vast in 2014 gaan doorrekenen"), dus de publieke opinie is zo'n beetje het enige waar je lobby nog zin kan hebben.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 3 januari 2014 @ 22:54:18 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135046707
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een misser geweest. Er op vertrouwen dat NSH de achterliggende wijsheid van het spreekwoord "je moet je oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt" in zou zien was al niet handig, maar het feit dat de Fyra niet in dezelfde prijsklasse zou rijden als de Benelux was wel reden om aan de bel te trekken.
NS heeft letterlijk tot een half uur voordat de drgl 2013 inging volgehouden dat "het allemaal wel goed zou komen".

Nou kun je als reizigersorganisatie wel 5 jaar eerder aan de bel gaan hangen, maar je bent toch afhankelijk van wat er uiteindelijk gaat gebeuren. Je kunt simpelweg niet zeggen dat "het wel mis zal gaan" als NS ZELF er van overtuigd blijft zijn dat het wel goed komt.

Dat het daarna meteen de godgraftering in zou draaien had iedereen voorzien die er langer dan een kwart seconde over nadacht, en toont ook des te meer het volstrekte onvermogen van NS aan. Maar dan is DAT pas het moment waarop je aan de bel kunt gaan trekken. Eerder niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135046826
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een misser geweest. Er op vertrouwen dat NSH de achterliggende wijsheid van het spreekwoord "je moet je oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt" in zou zien was al niet handig, maar het feit dat de Fyra niet in dezelfde prijsklasse zou rijden als de Benelux was wel reden om aan de bel te trekken. Beter eerder, maar om dan maar helemaal niet te trekken vind ik ook zo wat.

Maar goed, het hele Fyra-dossier komt al jaren er op neer dat iedereen weet dat het neer gaat komen op zwartepieten, maar niemand wil beginnen.

Terugkomend op de papieren kaartjes: de ov-chipkaart bevat nog mankementen te over, de sluiting van stations is op veel plaatsen nog verre van zeker en het is vooral een staaltje "laat ik maar doen of de wereld gek is dan lijd ik geen gezichtsverlies"-management. Daar wordt al sinds voor het ding in handen kwam van reizigers over gesteggeld en zolang het hele design schreeuwt "alles voor de vervoerder, alle risico's naar de reiziger" blijft dat ook zo.
Nouja, het zal je verbazen hoe vaak het gebeurt. En niet alleen in de spoorse sector.
En ja, uit financieel economisch oogpunt natuurlijk volledig begrijpelijk. Dubbel personeel nodig, in plaats van dat alles van Benelux naar Fyra gaat. Je zal meer materieel moet leasen, onderhouden etc.
pi_135047175
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Nouja, het zal je verbazen hoe vaak het gebeurt. En niet alleen in de spoorse sector.
En ja, uit financieel economisch oogpunt natuurlijk volledig begrijpelijk. Dubbel personeel nodig, in plaats van dat alles van Benelux naar Fyra gaat. Je zal meer materieel moet leasen, onderhouden etc.
Nou ja, in een sector waar werkelijke concurrentie mogelijk is (en je instapkosten te overzien zijn) is de kans al een stuk kleiner. Reden te meer om bedrijven waarvan je verwacht dat ze ethisch en in maatschappelijk belang handelen niet als commercieel bedrijf neer te zetten. En als je dat dan doet het ook los te trekken zodat eventuele verliezen niet ook nog eens bij de belastingbetaler neergelegd worden.

Binnen de constructie waar de NS zich bevindt is het gedrag volkomen logisch en verklaarbaar. Alleen is het aanzienlijk meer wenselijk gedrag voor de aandeelhouder dan de reiziger.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_135047258
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:04 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou ja, in een sector waar werkelijke concurrentie mogelijk is (en je instapkosten te overzien zijn) is de kans al een stuk kleiner. Reden te meer om bedrijven waarvan je verwacht dat ze ethisch en in maatschappelijk belang handelen niet als commercieel bedrijf neer te zetten. En als je dat dan doet het ook los te trekken zodat eventuele verliezen niet ook nog eens bij de belastingbetaler neergelegd worden.

Binnen de constructie waar de NS zich bevindt is het gedrag volkomen logisch en verklaarbaar. Alleen is het aanzienlijk meer wenselijk gedrag voor de aandeelhouder dan de reiziger.
Je kan je verwachtingen dat NS handelt uit maatschappelijk belang wel uit je hoofd zetten hoor. Daar hebben voorgangers in Den Haag wel voor gezorgd.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:08:18 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135047323
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja Maestro moet je wel interesting vinden. Stel anders die vraag niet :)
Ik doelde er op dat er twee verschillende antwoorden kwamen. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_135047327
Het zou al een goed idee zijn om loketten enkel open te houden in stations waar IC's stoppen. Wat moet Etterbeek met loketten terwijl Brussel-Luxemburg en -Schuman op een steenworp afstand liggen, ophouden met die onzin.

Die nieuwe automaten accepteren normaal gezien inderdaad Maestro (hoewel ik ook heb meegemaakt dat het een keer niet werkte). Als het goed is accepteren ze ook VISA, Mastercard en American Express (heeft überhaupt iemand die creditcard?!). Volgens deze site iig: http://www.belgianrail.be(...)almogelijkheden.aspx

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2014 23:08:44 ]
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:09:42 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135047382
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:08 schreef J.B. het volgende:
American Express (heeft überhaupt iemand die creditcard?!)
Ja, ik (via m'n werk), al gebruik ik hem nooit :)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:09:59 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135047396
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Je kan je verwachtingen dat NS handelt uit maatschappelijk belang wel uit je hoofd zetten hoor. Daar hebben voorgangers in Den Haag wel voor gezorgd.
Dat was dan ook geen gunningscriterium.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:09:59 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135047397
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik doelde er op dat er twee verschillende antwoorden kwamen. :)
ja dan moet ik voorrang verlenen, ik wist niet dat de Belgen inmiddels op de hoogte waren van het bestaan van de rest van de wereld. Het spijt me :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:11:35 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135047484
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Oftewel, je lobby was niet goed genoeg. Daar komt het dan wel op neer als de vervoerder daar niks mee doet.
Ja doeg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:12:19 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135047532
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja dan moet ik voorrang verlenen, ik wist niet dat de Belgen inmiddels op de hoogte waren van het bestaan van de rest van de wereld. Het spijt me :)
Ik wist het ook niet, het was bedoeld als retorische vraag. ;(
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:13:44 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135047599
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja doeg.
Dat.

HSA legt zelfs adviezen van LOCOV/ROCOV naast zich neer ("Ja leuk dat je dat wilt, doei"), wat verwacht je dan nog van een club als ROVER, Beneluxpendelaar of VBOV?
pi_135047694
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat.

HSA legt zelfs adviezen van LOCOV/ROCOV naast zich neer ("Ja leuk dat je dat wilt, doei"), wat verwacht je dan nog van een club als ROVER, Beneluxpendelaar of VBOV?
Geen idee. Maar als jij al begint dat de er niet naar de lobby geluisterd wordt wie zegt er dan dat die lobby goed genoeg was.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:16:46 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135047746
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat.

HSA legt zelfs adviezen van LOCOV/ROCOV naast zich neer ("Ja leuk dat je dat wilt, doei"), wat verwacht je dan nog van een club als ROVER, Beneluxpendelaar of VBOV?
Men vraagt advies. Om "advies gevraagd te hebben". Niet om advies te krijgen, en al helemaal niet om daarnaar te luisteren. Maar JEUJ *O* men heeft advies gevraagd *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:17:35 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135047786
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen idee. Maar als jij al begint dat de er niet naar de lobby geluisterd wordt wie zegt er dan dat die lobby goed genoeg was.
Ja misschien moeten we Wilma gewoon gaan gijzelen, een maand of vier. Dat het dan wel doordringt. Kan best natuurlijk ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')