Jij weet van de slachtoffers altijd wel daders te maken. Dat is toch een kwaliteit waar we zuinig op moeten zijn hier.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe ver is dat, voor 2005 of ben ik dan te optimistisch? 2007 zou die Fyra al rijden als HST zonder Benelux. Ze waren te laat, by far.
Bij de nieuwe kaartautomaten kan het wel. De oude automaten zijn allemaal pleite inmiddelsquote:
Duitse automaten wel. Maar die hebben dan weer een eindeloos langdradige interface.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:43 schreef greavy het volgende:
Oh, ze accepteren ook muntstukken. Maar geen briefgeld.
Een rollenspel hoeft geen eenrichtingsverkeer te zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij weet van de slachtoffers altijd wel daders te maken. Dat is toch een kwaliteit waar we zuinig op moeten zijn hier.
Als je niks weet en niks bevestigd krijgt kun je nergens mee slaan, je kunt alleen lobbyen. Als de vervoerder in kwestie daar z'n kont mee afveegt sta je met lege handen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Eigen initiatief is te lastig vermoed ik dan maar?
Oftewel, je lobby was niet goed genoeg. Daar komt het dan wel op neer als de vervoerder daar niks mee doet.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je niks weet en niks bevestigd krijgt kun je nergens mee slaan, je kunt alleen lobbyen. Als de vervoerder in kwestie daar z'n kont mee afveegt sta je met lege handen.
Dat is inderdaad een misser geweest. Er op vertrouwen dat NSH de achterliggende wijsheid van het spreekwoord "je moet je oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt" in zou zien was al niet handig, maar het feit dat de Fyra niet in dezelfde prijsklasse zou rijden als de Benelux was wel reden om aan de bel te trekken. Beter eerder, maar om dan maar helemaal niet te trekken vind ik ook zo wat.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:27 schreef b2py het volgende:
Toen duidelijk werd wat voor plannen NS had met de HSL-Zuid had begin deze eeuw was direct duidelijk dat als er een HST zou gaan rijden van Amsterdam naar Brussel de Benelux zou vervallen.
Hand boven hoofd van Minister/staatssecretaris doet ook wonderen. Locov is natuurlijk tandeloos by design (zoals nu met de "laten we de tariefsverhoging van 2015 maar vast in 2014 gaan doorrekenen"), dus de publieke opinie is zo'n beetje het enige waar je lobby nog zin kan hebben.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Oftewel, je lobby was niet goed genoeg. Daar komt het dan wel op neer als de vervoerder daar niks mee doet.
NS heeft letterlijk tot een half uur voordat de drgl 2013 inging volgehouden dat "het allemaal wel goed zou komen".quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een misser geweest. Er op vertrouwen dat NSH de achterliggende wijsheid van het spreekwoord "je moet je oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt" in zou zien was al niet handig, maar het feit dat de Fyra niet in dezelfde prijsklasse zou rijden als de Benelux was wel reden om aan de bel te trekken.
Nouja, het zal je verbazen hoe vaak het gebeurt. En niet alleen in de spoorse sector.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een misser geweest. Er op vertrouwen dat NSH de achterliggende wijsheid van het spreekwoord "je moet je oude schoenen niet weggooien voordat je nieuwe hebt" in zou zien was al niet handig, maar het feit dat de Fyra niet in dezelfde prijsklasse zou rijden als de Benelux was wel reden om aan de bel te trekken. Beter eerder, maar om dan maar helemaal niet te trekken vind ik ook zo wat.
Maar goed, het hele Fyra-dossier komt al jaren er op neer dat iedereen weet dat het neer gaat komen op zwartepieten, maar niemand wil beginnen.
Terugkomend op de papieren kaartjes: de ov-chipkaart bevat nog mankementen te over, de sluiting van stations is op veel plaatsen nog verre van zeker en het is vooral een staaltje "laat ik maar doen of de wereld gek is dan lijd ik geen gezichtsverlies"-management. Daar wordt al sinds voor het ding in handen kwam van reizigers over gesteggeld en zolang het hele design schreeuwt "alles voor de vervoerder, alle risico's naar de reiziger" blijft dat ook zo.
Nou ja, in een sector waar werkelijke concurrentie mogelijk is (en je instapkosten te overzien zijn) is de kans al een stuk kleiner. Reden te meer om bedrijven waarvan je verwacht dat ze ethisch en in maatschappelijk belang handelen niet als commercieel bedrijf neer te zetten. En als je dat dan doet het ook los te trekken zodat eventuele verliezen niet ook nog eens bij de belastingbetaler neergelegd worden.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, het zal je verbazen hoe vaak het gebeurt. En niet alleen in de spoorse sector.
En ja, uit financieel economisch oogpunt natuurlijk volledig begrijpelijk. Dubbel personeel nodig, in plaats van dat alles van Benelux naar Fyra gaat. Je zal meer materieel moet leasen, onderhouden etc.
Je kan je verwachtingen dat NS handelt uit maatschappelijk belang wel uit je hoofd zetten hoor. Daar hebben voorgangers in Den Haag wel voor gezorgd.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, in een sector waar werkelijke concurrentie mogelijk is (en je instapkosten te overzien zijn) is de kans al een stuk kleiner. Reden te meer om bedrijven waarvan je verwacht dat ze ethisch en in maatschappelijk belang handelen niet als commercieel bedrijf neer te zetten. En als je dat dan doet het ook los te trekken zodat eventuele verliezen niet ook nog eens bij de belastingbetaler neergelegd worden.
Binnen de constructie waar de NS zich bevindt is het gedrag volkomen logisch en verklaarbaar. Alleen is het aanzienlijk meer wenselijk gedrag voor de aandeelhouder dan de reiziger.
Ik doelde er op dat er twee verschillende antwoorden kwamen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja Maestro moet je wel interesting vinden. Stel anders die vraag niet
Ja, ik (via m'n werk), al gebruik ik hem nooitquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:08 schreef J.B. het volgende:
American Express (heeft überhaupt iemand die creditcard?!)
Dat was dan ook geen gunningscriterium.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Je kan je verwachtingen dat NS handelt uit maatschappelijk belang wel uit je hoofd zetten hoor. Daar hebben voorgangers in Den Haag wel voor gezorgd.
ja dan moet ik voorrang verlenen, ik wist niet dat de Belgen inmiddels op de hoogte waren van het bestaan van de rest van de wereld. Het spijt mequote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik doelde er op dat er twee verschillende antwoorden kwamen.
Ja doeg.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Oftewel, je lobby was niet goed genoeg. Daar komt het dan wel op neer als de vervoerder daar niks mee doet.
Ik wist het ook niet, het was bedoeld als retorische vraag.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dan moet ik voorrang verlenen, ik wist niet dat de Belgen inmiddels op de hoogte waren van het bestaan van de rest van de wereld. Het spijt me
Dat.quote:
Geen idee. Maar als jij al begint dat de er niet naar de lobby geluisterd wordt wie zegt er dan dat die lobby goed genoeg was.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat.
HSA legt zelfs adviezen van LOCOV/ROCOV naast zich neer ("Ja leuk dat je dat wilt, doei"), wat verwacht je dan nog van een club als ROVER, Beneluxpendelaar of VBOV?
Men vraagt advies. Om "advies gevraagd te hebben". Niet om advies te krijgen, en al helemaal niet om daarnaar te luisteren. Maar JEUJquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat.
HSA legt zelfs adviezen van LOCOV/ROCOV naast zich neer ("Ja leuk dat je dat wilt, doei"), wat verwacht je dan nog van een club als ROVER, Beneluxpendelaar of VBOV?
Ja misschien moeten we Wilma gewoon gaan gijzelen, een maand of vier. Dat het dan wel doordringt. Kan best natuurlijkquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen idee. Maar als jij al begint dat de er niet naar de lobby geluisterd wordt wie zegt er dan dat die lobby goed genoeg was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |