abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134876350
Hallo,

Ik heb mijn zolder laten uitbouwen, op ondergaande tekening staat de situatie van nu.

Ik weet niet zo goed wat ik er nu mee aan moet, ik wil er 2 slaapkamers in, en het liefst ook nog een kleine badkamer (douche, wasbak), maar de basis vind ik 2 praktische en ruime kamers, dan mag die badkamer wel vervallen.

De hoogte is 3,80, onder de schuine kant komt opberg ruimte, en wil eigenlijk niet ook nog een vliering, omdat die hoogte juist zo fijn is daar.

Deze tekening, is van voor de bouw, niet alles kon zoals de architect het graag zag.. Dus zodoende even 2 maten erbij aangegeven.

Hier een niet op schaal gemaakte dwars doorsneden.

[ Bericht 22% gewijzigd door Nico987 op 31-12-2013 14:57:32 ]
  maandag 30 december 2013 @ 15:13:30 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_134876386
Mooie tekening.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_134876655
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 15:13 schreef kanovinnie het volgende:
Mooie tekening.
Staat er gewoon bij hoor... ;)
pi_134877661
Hm, de ruimte is niet super groot voor 2 kamers en de trap maakt het niet makkelijker om de ruimte goed te benutten. Een overloop(je) is ook een vereiste zeker?

Kun je wat meer maten plaatsen op je tekening? Van de effectieve ruimte waar je kunt staan en je trap bijvoorbeeld?
pi_134877929
die zal ik eens moeten meten dan.. dit komt uit de bouwtekening.. het is een stuk ruimer dan het het lijkt..
pi_134877986
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 15:47 schreef Nico987 het volgende:
die zal ik eens moeten meten dan.. dit komt uit de bouwtekening.. het is een stuk ruimer dan het het lijkt..
Daar waar de schuine delen beginnen, is dat in eerste instantie 1.50 m hoog? Of is het al echt knieschot hoogte?
pi_134881994
ik snap je niet..

de dakkapel is op buikhoogte.. tot die hoogte maak ik ook een kast.

de schuine delen verder maken dat je tot ongeveer die afstand ook wel kan lopen.

Het moet te doen zijn, er zijn er hier in de straat die daar zelfs 3 kamers hebben gemaakt, ik ken die mensen niet, en heb ik van horen zeggen.
pi_134884088
Als je met een overloop gaat werken, kom je al gauw op zoiets uit als onderstaand.
Al ben ik bang dat de blauwe ruimte erg smal is. 1.80m o.i.d. Exacte maten kan ik niet afleiden.
Badkamer kan je maken van een deel van de blauwe ruimte. Muurtje er tussen, deur aan de overloopzijde.

Als je iemand in de buurt hebt wonen die iets dergelijks heeft gerealiseerd, waarom bel je dan niet gewoon eens bij ze aan om te kijken? Is bij ons ook al een paar keer voorgekomen toen we de dakopbouw hadden geplaatst. En die mensen kenden wij ook niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door JantinaGr op 30-12-2013 18:02:14 ]
pi_134884354
Ik ben bij meerdere buren geweest, maar niemand had een oplossing waar ik echt gelukkig van werd, sommige hadden de trap anders geplaatst, andere vinden een kast ook een muur..

de trap verplaatsen zou erg mooi zijn, maar kost rond de 12000 euro..
pi_134884409
ik zal vanavond even gaan meten, en dan vooral wat de afstand is op 1,80..

Groet Niels
pi_134885001
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 18:02 schreef Nico987 het volgende:
ik zal vanavond even gaan meten, en dan vooral wat de afstand is op 1,80..

Groet Niels
Ben benieuwd.

Wij hebben zelf een dakopbouw laten plaatsen op zolder. We willen daar ook 2 slaapkamers maken. Het is nog een heel gepuzzel om de ruimte zo efficiënt mogelijk te benutten. Wij hebben ongeveer 25 m2 te besteden en onze trap is wat idealer gepositioneerd t.o.v. de jouwe.

Wij willen trouwens de hoogte ook behouden, maar in combinatie met een stukje vliering. Heb je ook al eens overwogen om een soort insteekvak te maken van een deel van het toekomstige plafond/muur? Daar zitten wij aan te denken.

Even wat plaatjes delen ter inspiratie :P

Gaat me hier dus om de vakken in de punt.

Of een open vliering, wat wel ruimtelijk oogt.

of als je kleine kinderen hebt:

pi_134898642
Waar wil je de kamers voor gebruiken? Studeerkamer? Ouderslaapkamer? Kinderkamers?

In het geval van kinderkamers is de hoogte ideaal te gebruiken door beide kamers een open slaap-vliering te geven. De rest van de kamer blijft dan vrij voor spelen en huiswerk maken. Een kinderkamer waar geen bed in hoeft te staan is al meteen 2m² 'groter'. Die 2x2m² die je op de vloer bespaart, is meer dan voldoende voor een kleine doucheruimte. De doucheruimte (douche+wastafel) in het huis van mijn ouders is maar 2m² en die moesten we met z'n 5-en delen.

Maak als het kan de vlieringen beiden groot genoeg voor 2 matrassen, zodat ook vriendjes gezellig op de vliering kunnen slapen als ze komen logeren.
pi_134905092
Hoi Ivo

Er zijn nu geen kinderen, maar ik vermoed dat dat over 2 jaar wel zo is..

Ik zat ook te denken aan een slaapvliering, maar jah tegen de tijd dat de evt kinderen daar oud genoeg voor is...
pi_134926561
Even wat meer maten..

Ik denk inderdaad dat ik toch een vliering erbij ga maken, die kan later eventueel dienen als soort van bedstee. tot die tijd een rommel hokkie..

Ik denk dat ik die douche maar loslaat, dit vraagt enorm veel.. in het stuk waar nu cv staat zit ook mijn kachelpijp, wil ik de water afvoer maken, moet ik daar altijd langs af, aan de andere kant zit namelijk de afvoer voor de cv, daar kan ik dus onmogelijk water omheen maken zonder een ingrijpende verandering. doe ik de douche aan de achterzijde van het huis dan moet je weer voro het raam douchen, leuk voor de achterbuurman, maar nee.. de badkamer is eigenlijk ook groot genoeg.
pi_135145593
verder niemand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')