abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140246130
Lijnloos
Lijkt me lastig gezien ze al droog was.
Hoop dat de ha of osteopaat je verder kan helpen

S was vorig jaar ook vaak droog. Wilde zelf op het potje maar was toen nog maar 14mnd. Ivm zomer liep ze vaak zonder luier en ze voelde het al zelf aan.
Helaas door de menC prik(uitgesteld tot 17mnd) werd ze behoorlijk ziek en na 3mnd ziek zijn is dat hele zindelijkheid worden op de achtergrond verdwenen (niet erg)

Sinds dinsdag (ze is nu 24mnd) wil ze geen luier meer om want plassen in een luier vind ze onprettig. Ook snachts wil ze geen luier om en blijft zelfs droog.
Ze slaapt bij ons in bed :+ dus dat was wel even spannend.
Ze doet haar behoefte op het potje en zelfs als ze aan het spelen is pauzeert ze en rent ze naar het potje. Vind dat best knap maar wel spannend om dan nu luierloos naar de winkel te gaan oid.

;( heb ik net voor 77euro luiers besteld bij bol.com
( :9 )
pi_140246881
Wat knap Zoe! En spannend ja, ook dat maar goed van haar!

We zijn net terug van de ha met een verwijzing in de zak voor een echo. Voornamelijk om verstopping uit te sluiten. Ze voelde wel wat in de buik, maar vermoedde dat dit een rollende buikspier was. Maar puur om het effe zeker te weten. Ben benieuwd!
pi_140247672
Hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben.

Hier de afgelopen 3 dagen luierlos naar de PSZ gestuurd en het ging gewoon goed.
Wel nog een keertje een ongelukje gehad net naar het middagslaapje, hij was net wakker en stond in de woonkamer, ik vroeg iets aan hem en hij keek opeens heel moeilijk....en toen zag ik het straaltje al uit zijn korte broek lopen.... nu ja, snel nieuwe kleren aan.
Kijken hoe het verder gaat, maar voor nu ben ik blij dat het al zo goed gaat.
pi_140440577
Wanneer kun je terecht voor de echo Lijnloos?

Zei ik een week geleden nog dat het hier nog niet opschoot met de zindelijkheid, gaat het nu eigenlijk al heel goed. Sinds vrijdag is ze dag en nacht droog! 's Nachts nog wel een luierbroekje aan, maar dat is iedere ochtend droog. Ik heb haar bij signalen wel naar de wc gestuurd, maar ze is ook al een aantal keer uit zichzelf gegaan! Ook naar dansles, gym, speeltuin en winkel ging goed!

Ik heb er dus alle vertrouwen in dat het goed gaat komen en vind het ook wel een opluchting :D
pi_140441083
Zoe wat goed! En Fannetje wat fijn! Dat gaat haar gewoon helemaal lukken voor school!

Lijn ik ben benieuwd! Hopelijk kunnen jullie snel terecht om dingen uit te sluiten of verder te kunnen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_140442949
Wat fijn Fannetje dat ze het ineens zo goed oppikt en ook meteen 's nachts droog blijft!

Wij mogen volgende week al voor de echo... ben benieuwd want moet uiteraard nuchter en ik moet er 's ochtends nog even 3!!! glazen water/limo in zien te proppen. Dat is bij Minke over de hele dag heen genomen al een uitdaging :D Maar goed, ben benieuwd of er iets uit komt.
pi_141827886
Lijnloos, hoe is het afgelopen met de echo van Minke? Iets op te zien? En hoe is het nu?

Hier gaat het, na wat ups en downs, nu echt heel goed. Na haar heel veel te sturen gaat ze nu zelfstandig en ook het poepen, wat het meeste moeite kostte, gaat nu netjes op de wc. Op het kinderdagverblijf poepte ze nog wel in haar broek, maar daar ging ze vandaag ook keurig naar de wc. In de nachten is ze eigenlijk ook altijd droog, dus binnenkort mag die luier ook uit.
En daarmee durf ik nu, met 3 jaar en 9 maanden, eindelijk te zeggen dat ze zindelijk is. Yeah!
pi_141828783
Wat goed Fannetje!
Echo liet niks afwijkend zien maar beetje volle darmen, dus ondanks dat het poepen heel prima ging toch een receptje voor Lactulose gekregen. Dat hebben we 2 weken gedaan maar het hielp voor geen meter (werd ook niet slechter hoor). T gaat met vlagen goed maar eigenlijk elke dag nog 1-3 ongelukjes... Ik maak me er niet meer druk om en laat het maar los... Ze gaat tegenwoordig zelf verschonen dus dat scheelt alweer :+ nu nog aanleren dat ze de natte onderbroek ook in de wasmand mikt in plaats van willekeurig in huis leggen waar ie uitgaat. Haha.
pi_141828894
Hmm wat vervelend zeg, dat het nog steeds speelt. Fijn dat je het wat beter los kan laten nu, maar ik hoop voor jullie dat het toch snel stopt.
  woensdag 2 juli 2014 @ 21:22:14 #135
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_141829715
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 21:03 schreef Lijnloos het volgende:
Wat goed Fannetje!
Echo liet niks afwijkend zien maar beetje volle darmen, dus ondanks dat het poepen heel prima ging toch een receptje voor Lactulose gekregen. Dat hebben we 2 weken gedaan maar het hielp voor geen meter (werd ook niet slechter hoor). T gaat met vlagen goed maar eigenlijk elke dag nog 1-3 ongelukjes... Ik maak me er niet meer druk om en laat het maar los... Ze gaat tegenwoordig zelf verschonen dus dat scheelt alweer :+ nu nog aanleren dat ze de natte onderbroek ook in de wasmand mikt in plaats van willekeurig in huis leggen waar ie uitgaat. Haha.
Dat is hier ook hoor.
Gaat tijden goed en nu laatste dagen weer 2-3 ongelukjes per dag.
Wij hebben het ook maar geaccepteerd. Op school gaat het in elk geval wel eigenlijk heel goed. Juf stuurt hem ook regelmatig gelukkig.
pi_143325736
ja hoi!

Mijn dame is tijdens onze vakantie op 2 nachten na droog gebleven... (en toen had ze vlak voor het slapen veel gedronken).... Helaas bij thuiskomst toch weer waterbommetjes snachts.
Ik gok omdat ze snachts hier een stuk dieper slaapt dan in elke keer wisselende hotelbedden?

Gisteren en net riep ze dat ze moest plassen maar toch was de luier al nat... Maar er is dus wel iets gaande weer op dat gebied. Wat zouden jullie doen? Wakker gaan maken om te plassen of toch gewoon afwachten en de vakantie zien als dus minder diep slapen?

(overdag is ze al 2 jaar zindelijk)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_143329913
Wakker maken om te plassen schijnt niet bij te dragen aan het zelf aanvoelen. Maar ja, ik ken veel mensen die het doen, dus je zou het kunnen proberen natuurlijk.
Ik geloof dat ik gewoon zou afwachten tot ze een week achter elkaar droog is ofzo. Er zijn zoveel kinderen die in de nacht nog niet zindelijk zijn op hun vierde.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:00:00 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_143329939
Je zou kunnen kijken of het wat uitmaakt als je haar voordat je zelf naar bed gaat nog even laat plassen.
In elk geval help je haar een beetje doordat hij blaas dan niet al zó vol is dat het al overloopt als ze het voelt ;)

Hier is het nog steeds een drama. Hoewel het hem gisteren warempel gelukt is om de hele dag droog te blijven!
pi_143332015
Even proberen kan geen kwaad. Maar gok dat het idd alleen ff voor de vakantie was ;)
We'll have love aplenty
You and Me
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:54:34 #140
5428 crew  miss_sly
pi_143334222
Ik heb het laten gaan bij S. Ze was al jaren overdag zindelijk, 's nachts heeft nog een hele tijd geduurd. Toen heeft ze ook nog een hele tijd iedere nacht een droge luier gehad, maar ze wilde toch graag een luier aan. En zomaar ineens zei ze: ik wil zonder luier, mama, ik kan dat, en sindsdien is ze ook 's nachts droog. Geen ongelukjes.

Ik heb ook getwijfeld over laten plassen, maar ik vond het eigenlijk niet heel zinvol, want het maakt niet dat ze zelf leert voelen, en dat is toch wat er moet gebeuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_143334727
Hoe oud was S toen sly?
We'll have love aplenty
You and Me
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:21:40 #142
5428 crew  miss_sly
pi_143335133
Half jaar geleden denk ik dat ze pas zonder wilde, terwijl ze al minstens een half jaar droge luiers had. Dus 4,5. Geef het de tijd, komt vast goed :)
pi_143335324
Wat goed van S.... *O*
Ik zou het ook gewoon misschien es proberen en anders gewoon nog effe laten rusten Lamb...

Hier nog steeds geen vooruitgang eigenlijk... nou ja, heel soms een droge dag, maar over het algemeen is de rest van de wereld te belangrijk om te missen om effe naar de wc te gaan. Als ik haar zie wiebelen en het vraag dan is de standaard reactie ook "neeheee..." om vervolgens verschrikt te kijken en te gaan rennen omdat het toch wel moet :')
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:23:16 #144
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143341613
Hier begint de intresse in de wc enorm te komen,hij wilt ook op de wc gaan zitten enzo. Komt ons ook halen om naar de wc te gaan.
we zetten Roy er dan ook op,netjes luier uit. Er gebeurd niks maar het blijft leuk.

we gaan hier op deze manier mee om. Zolang Roy niet de drang voelt lijkt dit het beste.
en zoals ik begreep doen ze dit op school ook op deze manier.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_143342786
Tja het was bij mijn dochter een heel drama om haar zindelijk te maken, kreeg wel eens idee dat ze het gewoon expres deed om te kijken hoe ik zou reageren, had van alles geprobeerd, potje in de keuken, toilet verkleiner, beloningssysteem elk uur proberen enz enz en uiteindelijk bij de wijkverpleegster gekomen.
Ach zegt ze laat het gewoon los en negeer het ze hoeft pas over half jaar naar school en prompt binnen een week was mijn dochter dag en nacht zindelijk, ook geen ongelukjes meer, gewoon kurkdroog.
pi_143342863
Mwah, leuk dat los laten, maar dat doen we inmiddels ook al 2/3 maanden... helpt geen hol.
  Moderator dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:58:10 #147
5428 crew  miss_sly
pi_143342932
Zindelijk maken lukt ook niet. Maar soms is loslaten ook niet de oplossing.

Ik was zelf een beetje als jouw M, Lijn. Ik kan me zelfs nog herinneren dat ik tijdens het spelen ergens op zat te houden en dan iedere keer echt net te laat besloot toch maar naar de wc te gaan, want dat lukte niet meer droog. En toen was ik echt al wel 6 of 7. Ik vond (en vind, maar ik ben intussen wat verstandiger :P ) naar de wc gaan zo'n ontzettende verspilling van tijd.
pi_143357743
Mijnes is nu 2 en is poep zindelijk ! Ja, kan ik dat zo zeggen ? Ja !
Plassen doet ze overal of in de luier. Als ik haar uit bed haal ( of soms thuis of elders) en op het potje zet gaat ze plassen. In de luier poepen wil ze echt al een half jaar niet meer.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_145253031
Hier gaat het best goed, laatst op de peuterspeelzaal nog een keer een echt natte broek...wat mij wel de laatste 2 weken opvalt dat hij nu relatief vaak een nat plekje in zijn onderbroek heeft....maar ik ben nog niet achtergekomen of hij gewoon te lang wacht om naar toilet te gaan of dat hij te snel begint met plassen en zijn piemeltje nog niet goed ontvouwen is of dat het de laatste druppeltjes zijn....het kan natuurlijk een combinatie van alles zijn of misschien een lichte blaasontsteking?
pi_145255241
Ze was er toch mee bezig dus... Ze gaat jou S achterna Sly....
Eigenlijk vrij snel na mijn vraag hier weer droge luiers.. Ze wil alleen nog nti zonder.. Ach, ff genoeg gaande in haar hoofd dus ze roept zelf maar wanneer ze zonder wil!
We'll have love aplenty
You and Me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')