abonnement Unibet Coolblue
pi_138347556
Hij heeft 's nachts nooit zo veel geplast, meestal voelde zijn luier droog aan, maar wou hij na het opstaan niet direct op het potje en liet het na een paar minuten alsnog in de luier lopen. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen dat zijn luier altijd helemaal droog was direct na het opstaan.

Hij heeft vorig jaar in de zomer over dag vaak zonder luier gelopen en dat ging toen al prima, maar toen het weer kouder werd, kreeg hij een periode dat hij gewoon weer in de luier ging plassen als hij er een aanhad. Zonder luier kon hij het al goed aangeven, maar met luier ging hij het gewoon uit gemaak, of omdat hij niet voelde dat het nat werd, laten lopen. Oh, en dan was ook weer een periode dat hij niet zonder luier wou. Op geven moment heb ik dan luierbroekjes geprobeerd, met de gedachte dat hij ze aan en uit kon trekken net als en slip om op toilet te plassen, aan en uit trekken lukte ook goed, maar hij liet het net als in de luier gewoon lopen.

Op gegeven moment, vind ik, kun je dan gewoon de volgende stap zetten en het zonder luier proberen, maar wat telt dan als ongelukje en wanneer is hij er echt nog niet aan toe? Als je het niet probeert, weet je het ook niet. Motorisch kan hij het nog niet helemaal zelfstandig, vooral bij ritsen en knopen gaat het dan nog niet snel genoeg of krijgt hij het nog niet weer dicht, maar verder kan hij nu bij mij goed aangeven dat hij moet plassen en het ook een tijdje ophouden en even wachten.
Alleen 's nachts opstaan en zelfstandig naar toilet lopen, zoals wij dat kunnen doen, zie ik niet gebeuren. Hij moet dan zijn slaapzak uitdoen, uit bed klimmen, licht aanmaken, naar toilet en dan weer terug. De hele nacht ophouden van 20.00 tot 6.30 uur lukt soms wel en soms net niet, dat is misschien ook nog afhankelijk van waat hij ' s avonds heeft gedronken. Ikzelf vind het dan niet erg om hem nog een keertje te laten plassen tussendoor op mijn initiatief, want dan is de kans groot dat hij de rest van de nacht droog doorslaapt en ik ook kan slapen.

[ Bericht 49% gewijzigd door Zana op 31-03-2014 00:41:57 ]
pi_138348136
Mex is ook zo vaak droog, maar laatst toen hij zonder luier wilde was heel zijn bed nat :')

Maar een luierbroekje aan doen scheelt een hoop gedoe toch? Als hij eenmaal zover is dat hij het s'nachts aan voelt komen roept ie je wel.
pi_138348222
oh en is hij nu gewoon zindelijk overdag dan? dan toch zonder luier naar de psz? Een psz is daar juist erg mee bezig.
pi_138348764
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 23:46 schreef Troeta het volgende:
oh en is hij nu gewoon zindelijk overdag dan? dan toch zonder luier naar de psz? Een psz is daar juist erg mee bezig.
Dat sowieso idd.
Overdag gewoon geen luier aan (en schone kleren meegeven). Ik denk dat ze daar meer van leren dan dan soms een luier om en dan weer niet.
Mijn zoon plast ook in een luier als hij die om heeft terwijl hij het prima op kan houden.
En hij leert vanzelf dat ie t tegen de juf moet zeggen. En tuurlijk is dat net iets spannender voor ze.
Mijn zoon durft (volgens mij) minder goed tegen een invaller te zeggen dat ie moet plassen dan tegen z'n vaste juf. Ja en dan heeft ie wel eens een ongelukje, hij is nog maar zo klein eigenlijk (ondanks dat ie zooooo groot lijkt)
pi_138349673
Een extra set kleren heeft hij sowieso mee naar de peuterspeelzaal, maar is er dan een bepaalde leeftijd vanaf wanneer ze het actief trainen op de PSZ, hij is nu 2 jaar en 10 maanden, maar ik heb niet de indruk dat ze daarmee bezig zijn. Ze verschonen wel een luier, maar denk niet dat ze met elk kind meekunnen naar toilet, daar ontbreekt gewoon ook de tijd en er zit een traphekje tussen speelkamer en toilet, dus de kindjes kunnen niet van zich uit daar naartoe. Ik zal het de volgende keer vragen, hoe het nu precies zit.
pi_138356310
Juist op de peuterspeelzaal zijn ze daar wel mee bezig, maar dan moet je het wel even aangeven!
Ik had een collega die standaard alle kinderen op 1 moment in de ochtend liet plassen, ook die met luier. En als ze daarbuiten moesten dan kon dat ook gewoon.
Ik deed dat niet, maar als een kindje net bezig was met zindelijkheid dan vroeg ik het wel een paar keer extra of ze moesten plassen of liet ze sowieso een keer extra gaan.
Er waren maar heel weinig kindjes die helemaal zelf al konden gaan plassen, dus er liep altijd iemand mee.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_138390849
Heb het gevraagd en ze doen natuurlijk wel een plasrondje, weet niet hoe ik kon denken dat ze dat niet zouden doen. Hij ging er ook mee, maar soms wou die niet op het toilet plassen...
En hij kon beter luierbroekjes aandoen...ja duh, enkele weken geleden zeiden ze tegen mij dat ze liever luiers hadden in verband met het verschonen, dan hoeven ze de broek niet uit te trekken...dus ik weer trouw luiers aan gedaan...
Ik had het ook aan hem zelfs gevraagd, hoe dat ging met plassen op de PSZ, maar daar kwam ik maar niet achter...soms kwam hij droog terug, soms had hij een heel ander merk luier aan dan ik in zijn tas heb zitten en meestal was hij gewoon nat. Ze eten daar ook appel en drinken iets, dus niet zo vreemd dat ze ook moeten plassen...
Ik heb dit weekeind bij de Hema een set met 26 stempels gekocht, die hadden wij bij de logopediste gezien en hij vond het daar leuk om te doen, dus nu mag hij elke ochtend, wanneer hij droog is gebleven, eentje kiezen. Hij heeft al een vliegtuig en een verkeersbord.
pi_138392471
Als kinderen bezig waren met zindelijk worden en ze alleen voor de zekerheid nog iets aan hadden, dan vond ik luierbroekjes handiger. Maar als je ze moet verschonen is een luier handiger.
Maar je kan hem evt een luierbroekje aandoen en dan een schone luier in de tas, als hij toch verschoont moet worden hoeven ze hem niet helemaal uit te kleden en blijft hij droog dan is het met naar de wc gaan handiger met zo'n broekje, dat hijs je gewoon weer op.
Dat hij het zelf niet kan vertellen vind ik niet zo raar... hij is bijna 3...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_138545860
Ok. Hier eindelijk wat vorderingen met zindelijkheid bij Sjaak (ruim 3,5jr). Hij is heel bedreven in het ophouden van zijn urine. Danst uren de pipidans ;) zodra we zien dat hij moet (wiebelen, met handen in liezen duwen ed) zetten we hem op het potje. Ook daar houdt ie het echter op. We bieden hem al zoveel mogelijk afleiding (speelgoed, tv, boekje ed als ie op t potje zit) maar hij lijkt niet te durven. Ook hier liezen duwen, wiebelen en benen over elkaar. Wij moedigen intussen aan. Dat het op het potje mag, dat dat juist heel knap is. Dat het een grote stoere jongen is. Etc etc etc. Duurt even, maar uiteindelijk volgt er dan een plas. Soms knijp ie die halverwege af, en moet ie vrijwel direct daarna weer. Wij ronden eerst dit rondje af. Juichen voor de plas, weggooien, doorspoelen, broek op en dan pas evt weer op de pot.

Herkent iemand dit? Ik hoop maar dat t na meerdere successen vanzelf makkelijker gaat
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_138553173
Ik denk dat het een kwestie is van rustig blijven proberen. Sommige kinderen vinden het eng om het los te laten zo boven een pot of wc. Het klinkt me niet raar in de oren ofzo en ik vermoed dat het wel makkelijker wordt na verloop van tijd. Misschien is er een tussenstapje die je kan nemen? Althans, ik heb wel eens gelezen dat ouders dat doen als ze op de wc moeten, bv eerst met luier om in de ruimte van de wc plassen, dan met luier om op de wc, dan luier met gat erin op de wc, dan evt luier los in de wc en dan zonder, zoiets.

Onze jongste (4 jaar) wil heel graag droog blijven 's nachts, maar ook als we haar laten plassen rond 22.00u (later is ze vaak al nat), dan red ze het niet tot de ochtend... Ze wordt er volgens mij ook niet wakker van.
Iemand een idee hoe we hier een volgende stap in kunnen maken? Ze draagt nog wel een luierbroekje, op eigen verzoek en ik vind het ook wel prettig om niet elke dag beddengoed te hoeven wassen, dus luierbroekje uit is wat mij betreft nog een stap te ver... Maar wat zou daar nog voor kunnen komen?
Zou het helpen als we haar bv een onderbroekje aandoen in de luier, zodat ze wel nattigheid voelt? Kijken of ze er wakker van wordt en dan hopen dat het onderbewuste gevoel dat ze moet plassen, haar gaat wakker maken? Of is dat een rare gedachte? Of gewoon geduld hebben?
Het is wel zo dat we vaak vrij laat eten (uur of 6 en ze gaat om 7 uur naar bed) bij het eten drinkt ze vaak nog wel een halve beker en ze drinkt soms voor het slapen gaan nog een paar slokjes water.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_138560139
Ik zou het trucje met de onderbroek gewoon proberen en als ze elke nacht nat is gewoon nog wachten. Maar voor hetzelfde krijgt ze het wel door en gaat het opeens goed. Ik weet niet hoe het precies werkt, maar soms denk ik dat de hoeveelheid drinken 's avonds helemaal niet zo veel invloed heeft. Ik vraag nu mijn zoontje elke avond voordat hij naar bed gaat om te plassen en wanneer ik ga, nog een keer, soms moet hij wel en vaak ook niet.
Ik heb op gegeven moment verteld dat wij geen nieuwe luiers meer gingen kopen en onze voorraad nog gingen opmaken, nu weet hij dat wij in de kelder nog een verpakking hebben en kan hij het stapeltje boven zien.Volgens mij moeten ze ook gewoon een beetje vertrouwen in zich zelfs krijgen, wanneer ze een paar keer droog zijn gebleven is dat ook voor hun een teken dat ze het wel kunnen. Ze moeten het ook zelf willen, het heeft geen zin om het tegen de wil van het kind te proberen. Je kunt ze wel een beetje aanmoedigen , maar verder gaat het gewoon vanzelf als ze eraan toe zijn, denk ik.
pi_138561119
Wat ik doe(ook een beetje naar aanleiding van de tips van mijn gastouder) is hem 2 uur nadat hij naar bed is gegaan wakker maken om te plassen.

A. gaf een paar maanden geleden aan dat hij geen luier meer aanwilde als hij ging slapen, en toen ging het nog te vaak mis. Na een dag of 5 vroeg hij zelf weer om een luier. Nu bleef de luier na het middagslaapje vaak droog, en we hebben hem de vrijheid gegeven om nadat hij in bed ligt ook zelf naar de wc te kunnen.

Gisteren was het weer zover, hij wilde geen luier aan bij het middagslaapje. Die ging goed, en gisteravond wilde hij ook geen luier meer aan. Ik heb hem 2 uur nadat hij naar bed ging laten plassen, en voordat wij gingen slapen, en vanmorgen om 6 uur was hij wakker, en is hij naar de wc gegaan. Hij is droog gebleven vannacht! Ik ben benieuwd of hij dat door kan zetten.
pi_138562128
Goed zeg laiveneertiekje :D
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_140123602
even en update...
Inmiddels hebben wij de potjes opgeruimd en staat of zit meneertje keurig op het toilet (hoef ik de poep niet meer uit het potje halen....wat een vooruitgang, want ook met extra toiletpapier onderin werd het bij mij vaak een kliederboel bij het omdraaien in de toiletpot....en je kunt ook niet meer over het potje struikelen, he he....
Sinds twee nachtjes is hij over naar het grote bed....dat stond al een hele tijd in zijn kamer en opeens wou hij erin....aan slaapzakjes doen wij ook sinds een paar weken niet meer, nu gewoon een deken. Dus nu kan hij in principe zelf makkelijk uit bed om te plassen, maar denk niet dat hij dat midden in de nacht in het donker doet..
'S nachts maak ik hem nog steeds een keer wakker om te plassen, ik probeer altijd op hetzelfde tijdstip en ik merk nu dat hij het al merkt wanneer ik binnenkom...
Normaal gaat het heel goed, ook tijdens langere autoritten, maar zo heel af en toe hebben wij ook ongelukjes, voor het laatst 3 weken geleden of zo. Alleen op de PSZ lukt het nog niet. Zijn luier(broekje) is meestal nat als wij thuiskomen. Het ziet er ook naar uit dat hij pas vanaf na de vakantie in de middagsgroep met de grotere kinderen kan. Denk toch dat ik hem eerder met mooi weer een keertje zonder luierbroekje laat gaan....Kijken wat dan gebeurd. Makkelijke broek aan zonder knop of rits...dat zou toch
moeten lukken...
Oh ja, bij voorkeur roept hij net als wij een winkel binnen zijn "plas!" ! Zie dan maar snel
weer naar buiten te komen langs de rijen bij de supermarktkassa's, laatst was het eerst
"plas!" wij snel buiten even een plekje gezocht, zijn wij net weer binnen, roept hij "poep!"
Ik heb nu een klein flesje met brede opening voor noodgevallen in mijn tas of als er een putje in de buurt is dan daar, maar ik zie haast nooit andere peuters plassen, kan mij niet voorstellen dat ze allemaal eerst een echt toilet kunnen zoeken...hoe doen jullie dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 19-05-2014 21:37:47 ]
pi_140127169
Zana, wat een goeie vooruitgang! Voor wat betreft winkelen, ik merk bij ons in het dorp juist dat de supermarkten allemaal WEL een wc hebben (waar je ook gebruik van mag maken) en de bibliotheek... dat zijn mijn vaste uitwijkplekken ;) En de restaurantjes/eettentjes kan ook wel, mits kleine bijdrage soms. De Hema is wel heel resoluut: Geen plassers! (eikels).

Hier is het nog steeds dik drama... ik weet het echt niet meer en overweeg serieus om gewoon weer vol over te stappen op luiers/luierbroekjes want ik word er echt gek van om 2/3 keer per dag schone kleren aan te moeten trekken en te wassen. Tis nu dik 2 maanden bal en we hebben volgens mij echt alles geprobeerd:
- Negeren (dus gewoon snel schone kleren aan en geen weging aan geven)
- Boos worden
- Belonen bij droge dagen (we hebben geprobeerd te "sparen" voor een lego prinsessenkasteel maar helaas)
- alles er tussenin...

We (zowel wij als meester op school als de meiden op de bso) sturen haar echt regelmatig aar de wc, al is het maar om te proberen of er wat komt maar zelfs als ze net 5 minuten ervoor nog is geweest kan het nog gebeuren dat ze toch weer in haar broek plast.

Nu zit ik in de modus dat ze 's ochtends een onderbroek aan krijgt maar bij het eerste ongelukje gaat er een luierbroekje aan... ik ben het echt een beetje zat hoor. Iemand nog briljante ideeen? Zou je met zoiets naar de huisarts of zo kunnen? Het is gewoon een jaar lang goed gegaan en ineens is het helemaal prut.

Ik kan ook echt geen moment of situatie bedenken waarop of waarom het zou zijn misgegaan... school was al lang en breed begonnen, ook bso, we zijn niet verhuist, er is niemand dood (nou ja, een enkele vis maar die wordt niet eens gemist :@ )...
  Moderator maandag 19 mei 2014 @ 13:23:15 #116
5428 crew  miss_sly
pi_140127331
Ik zou er zeker mee naar de huisarts gaan! Als het een jaar goed is gegaan, en ineens langere tijd misgaat, is het wel een idee om een fysiek probleem uit te sluiten, lijkt me. Geen idee wat er voor fysieke problemen zouden kunnen zijn, maar ik ben dan ook geen huisarts ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_140130515
Nou Lijnloos, wat vervelend zeg dat het nog steeds zoveel misgaat! Ik zou inderdaad ook de huisarts even bellen, denk dat je hiermee wel verwezen zult worden naar de poep en plaspoli in het ziekenhuis. Vindt ze het zelf ook zo vervelend?

Hier helaas ook nog geen vorderingen. Ik hoopte zo om een omslag in de vakantie, maar nee dus.
Vanaf gisteren heeft ze geen luier meer aan, maar alles gaat vooralsnog dus op de grond. Ik ga haar ook niet meer om het uur sturen want dan leert ze het signaal nog steeds niet herkennen. We houden gewoon vol (ze vindt het prima zonder luier) en hopen op een omslag...
pi_140133261
Lijnloos, misschien toch eens langs de huisarts, dit is wel lang na een periode dat het zo lang wel goed is gegaan. En als er geen oorzaak lijkt te zijn dan misschien maar even helemaal over op een luierbroekje en het later weer proberen?

Zana, vlot hoor.
Hier was het op een gegeven moment zo dat de jongste in elke winkel ging roepen dat ze moest plassen toen we 1 keer bij de drogist waren geweest toen ze echt moest.
Daarna heb ik haar consequent laten plassen voor het weggaan, maar blijkbaar was het heel interessant. Dus ik ben het gaan negeren, maar volgens mij was die van mij toen al wat ouder.

Breng je hem naar de psz met luier(broekje)? Ik zou dat ding uitlaten als hij verder gewoon droog is dan kan hij het daar ook. Met luier aan is de noodzaak niet zo groot om naar de wc te gaan.
En dan moeten ze maar een paar keer met hem plassen desnoods...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_140154732
ik kan verder geen tips geven, wat een echte terugval betreft, heb gewoon te weinig ervaring ermee, maar dat kan zo veranderen, ik ken wel het gevoel dat je als ouder soms machteloos staat en niet verder weet

eerlijk gezegd had ik verwacht dat zindelijkheid iets is wat van de ene op de andere dag lukt, maar bij ons is het eerder een heel proces met stapjes vooruit (zelf aanvoelen, het op tijd zeggen, op potje plassen, op toilet plassen, op potje en toilet durven te poepen), maar ook weer terug geweest (weer een luierperiode, niet willen plassen, wanneer je erna gevraagd wordt), je kunt het niet afdwingen, een kind moet het zelf voelen en willen...
er moeten gewoon ook veel dingen bij elkaar komen, de blaas moet groot genoeg zijn om het te kunnen ophouden, de motoriek moet goed zijn om zich zelf te kunnen uitkleden en op tijd op de juiste plek te zijn, ze moeten goed communiceren kunnen en dat allemaal tijdens de vaak moeilijke periode van de peuterpuberteit, waar ze zich tegen alles verzetten, het is gewoon heel complex

wat de PSZ betreft ben ik gewoon bang ze met extra verschoonwerk op te zadelen, omdat ik zo nodig het luierbroekje moet weglaten, maar aan de ander kant als het thuis zo goed gaat, waarom dan daar ook niet proberen...het is wel een andere situatie, hij kan misschien heel verdiept zijn in het spel of het niet durven te zeggen... , hij is nu een van de grootste/ oudste van de groep, dus de kleinere kinderen zijn er vaak nog niet zo mee bezig
pi_140157802
Zana, waarom wil je zo graag zonder luier? Als ik het zo lees is hij er gewoon nog niet klaar voor en dat is helemaal niet erg, want hij is nog zo jong.

Hier was het helemaal niet complex, binnen 2 dagen was hij zindelijk. Hij was er lichamelijk klaar voor en hij wilde het zelf. Poepen was nog even een probleem, maar met 1 week extra aandacht daarvoor en een stickervel was dat ook opgelost.
Als hij in de supermarkt moet plassen kan hij het ophouden tot thuis. Heb hem nog nooit in een flesje of putje moeten laten plassen, want dat hoort niet nodig te zijn. Alleen een enkele keer langs de weg tijdens een lange autorit.

Als kinderen wat ouder zijn en dit probleem hebben is het wat anders natuurlijk, maar ik snap niet waarom je zo moeilijk doet al eerlijk gezegd...
pi_140159407
Zana, het gaat thuis goed en op de psz zijn ze het echt wel gewend om kinderen te verschonen die eens een ongelukje hebben. Het lijkt me juist verwarrend om dan wel weer een luier om te moeten.
De juffen kunnen ook vragen of hij naar de wc moet of hem af en toe even meenemen voor een plas.
Geef hem dat vertrouwen. En ongelukjes zijn niet erg, dat kan gebeuren, toch?!

Althans, zo zou ik het doen, maar het klinkt ook wel een beetje alsof jij graag alle controle erover wil hebben... (maar ik kan het mis hebben).
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 20 mei 2014 @ 12:51:40 #122
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_140164998
quote:
11s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:17 schreef Lijnloos het volgende:
Zana, wat een goeie vooruitgang! Voor wat betreft winkelen, ik merk bij ons in het dorp juist dat de supermarkten allemaal WEL een wc hebben (waar je ook gebruik van mag maken) en de bibliotheek... dat zijn mijn vaste uitwijkplekken ;) En de restaurantjes/eettentjes kan ook wel, mits kleine bijdrage soms. De Hema is wel heel resoluut: Geen plassers! (eikels).

Hier is het nog steeds dik drama... ik weet het echt niet meer en overweeg serieus om gewoon weer vol over te stappen op luiers/luierbroekjes want ik word er echt gek van om 2/3 keer per dag schone kleren aan te moeten trekken en te wassen. Tis nu dik 2 maanden bal en we hebben volgens mij echt alles geprobeerd:
- Negeren (dus gewoon snel schone kleren aan en geen weging aan geven)
- Boos worden
- Belonen bij droge dagen (we hebben geprobeerd te "sparen" voor een lego prinsessenkasteel maar helaas)
- alles er tussenin...

We (zowel wij als meester op school als de meiden op de bso) sturen haar echt regelmatig aar de wc, al is het maar om te proberen of er wat komt maar zelfs als ze net 5 minuten ervoor nog is geweest kan het nog gebeuren dat ze toch weer in haar broek plast.

Nu zit ik in de modus dat ze 's ochtends een onderbroek aan krijgt maar bij het eerste ongelukje gaat er een luierbroekje aan... ik ben het echt een beetje zat hoor. Iemand nog briljante ideeen? Zou je met zoiets naar de huisarts of zo kunnen? Het is gewoon een jaar lang goed gegaan en ineens is het helemaal prut.

Ik kan ook echt geen moment of situatie bedenken waarop of waarom het zou zijn misgegaan... school was al lang en breed begonnen, ook bso, we zijn niet verhuist, er is niemand dood (nou ja, een enkele vis maar die wordt niet eens gemist :@ )...
Ga eens met haar naar een chiropractor of osteopaat, of bel een van bovenstaande en leg het eens voor. Op websites staat het meestal niet vermeld omdat er te weinig onderzoek naar is gedaan, in de praktijk zie ik veel resultaten. Er kan heel vaak geholpen worden en meestal is het iets kleins. Iets wat een HA niet ziet.

Ik kwam vertellen dat mijn mini al een paar maanden droog is 's nachts. Haar hoeven we niet wakker te maken, alleen plassen voor het slapen gaan is voldoende. De oudste maken we nog steeds wakker rond 23 uur. Dan gaat het bij hem ook goed.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_140165696
Thanks Saffier... die had ik ook nog in mijn achterhoofd inderdaad. Ik heb voor nu een afspraak gemaakt bij de huisarts (assistente vroeg nog even naar gebeurtenissen of spanningen maar was daarna heel simpel, gewoon langskomen!) voor donderdagmiddag. Als daar niks uit komt dan ga ik inderdaad een osteopaat opzoeken.

En wat goed van Y.!!! En ook T komt er wel! O+
  dinsdag 20 mei 2014 @ 13:36:11 #124
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_140166252
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 13:17 schreef Lijnloos het volgende:
Thanks Saffier... die had ik ook nog in mijn achterhoofd inderdaad. Ik heb voor nu een afspraak gemaakt bij de huisarts (assistente vroeg nog even naar gebeurtenissen of spanningen maar was daarna heel simpel, gewoon langskomen!) voor donderdagmiddag. Als daar niks uit komt dan ga ik inderdaad een osteopaat opzoeken.

En wat goed van Y.!!! En ook T komt er wel! O+
Graag gedaan!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_140204565
Saffier, wat fijn, die zindelijkheid :D!

Lijnloos, succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')