Makkelijk, uitgaan hoeft ook niet heel duur te zijn en levensonderhoud valt ook enorm mee omdat het bedrijf de inwoning en gas/water/licht/internet etc betaalt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:38 schreef Tjacka het volgende:
[..]
400 eu per maand sparen is te doen dus.
Wii vinden Coimbra zeker de moeite waard. De oude universiteit is echt prachtig, met het plein en de bibliotheek. Ook de benedenstad is erg gezellig met kleine straatjes en pleinen. Wij waren relatief vroeg op pad en dan heb je het met een dag wel gezien, het is niet heel groot. Misschien als je nog een museum wilt doen dat je je er wel 1,5 dag kunt vermakenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:16 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Leuk, wij gaan ook naar Coimbra, ben benieuwd wat jij er van vond Goede reis!
Leuk om te horen We blijven er twee nachtjes, dus voldoende tijd om de stad te verkennen. Misschien doen we Conimbriga ook nog aan, even kijken hoe dat uitkomt.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:30 schreef christiman het volgende:
[..]
Wii vinden Coimbra zeker de moeite waard. De oude universiteit is echt prachtig, met het plein en de bibliotheek. Ook de benedenstad is erg gezellig met kleine straatjes en pleinen. Wij waren relatief vroeg op pad en dan heb je het met een dag wel gezien, het is niet heel groot. Misschien als je nog een museum wilt doen dat je je er wel 1,5 dag kunt vermaken
Leuk! Ben benieuwd of jullie het ook zo leuk zullen vindenquote:Op maandag 6 juli 2015 21:55 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Leuk om te horen We blijven er twee nachtjes, dus voldoende tijd om de stad te verkennen. Misschien doen we Conimbriga ook nog aan, even kijken hoe dat uitkomt.
Uiteindelijk is het maar één nachtje geworden, want ik moest onverwachts asap terug naar Nederland. Dus de trein van Coimbra naar Porto gepakt. Treinen in Portugal zijn iig ook prima.quote:Op maandag 6 juli 2015 23:19 schreef christiman het volgende:
[..]
Leuk! Ben benieuwd of jullie het ook zo leuk zullen vinden
Ik ga 1 weekquote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:15 schreef Obiekulu het volgende:
[..]
Hoe lang ga je?
Wat zijn je plannen?
Ah balen dat jullie je reis moesten onderbrekenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 23:23 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het maar één nachtje geworden, want ik moest onverwachts asap terug naar Nederland. Dus de trein van Coimbra naar Porto gepakt. Treinen in Portugal zijn iig ook prima.
Maar, ik vond het een heel leuke stad. De uni (en overpricede bibliotheek) gezien, en ook nog even langs die oude kathedraal gelopen. Was véél te kort, wil er graag nog eens heen. Misschien van het najaar, zal iig de ticketprijzen in de gaten houden.
En Lissabon was ook weer tof, as always.
Ik ook, maar had m'n collegekaart niet meequote:Op zondag 9 augustus 2015 15:57 schreef christiman het volgende:
[..]
Ah balen dat jullie je reis moesten onderbreken
Treinen in Portugal zijn zeker prima, wij hebben zelf ook de trein gepakt naar Porto, je bent er zo.
Die bibliotheek vond ik fantastisch, ik vond de prijs goed meevallen, maar ik ben nog wel student
Prima omgeving.quote:Op zondag 16 augustus 2015 19:35 schreef Blik het volgende:
Hoe is de omgeving rondom Campo Grande? Kan daar namelijk in de buurt gratis verblijven met gespaarde hotelpunten.
Top, dan ga ik dat gewoon doen. Blijft er lekker veel budget over voor heerlijk eten/drinken en andere leuke dingen.quote:
Gewoon zelf gaan... dit soort tours zijn altijd veel te duur.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:13 schreef MissJ het volgende:
Toto, wat raad jij aan?
We willen ook een dag naar Sintra gaan. Gewoon zelf heen gaan (met de trein?) en dan op eigen houtje dingen ontdekken daar... Of een georganiseerde trip met een gids doen?
We hebben deze gezien: http://www.viator.com/tou(...)d538-5391ROYALPALACE
Dank voor je reactiequote:Op maandag 17 augustus 2015 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gewoon zelf gaan... dit soort tours zijn altijd veel te duur.
Trein naar Sintra gaat regelmatig en aldaar kun je gewoon een bus nemen naar je bestemming. Wijst zich allemaal vanzelf.
100% eens met wat Niels zegt... zelf gaan is veel leuker. Dat geldt eigenlijk bijna altijdquote:Op zondag 16 augustus 2015 20:13 schreef MissJ het volgende:
Toto, wat raad jij aan?
We willen ook een dag naar Sintra gaan. Gewoon zelf heen gaan (met de trein?) en dan op eigen houtje dingen ontdekken daar... Of een georganiseerde trip met een gids doen?
We hebben deze gezien: http://www.viator.com/tou(...)d538-5391ROYALPALACE
Ja precies. Je zit ook dicht bij de metrohalte Campo Grande vermoed ik, dus dan kan je zo overal komen met het OV.quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Top, dan ga ik dat gewoon doen. Blijft er lekker veel budget over voor heerlijk eten/drinken en andere leuke dingen.
De train naar Sintra gaat bovendien vanaf een heel mooi station. Alleen daarom is het al de moeite waard om met de trein ipv een touringcar te gaan:quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:33 schreef MissJ het volgende:
[..]
Dank voor je reactie
Ja, dat was mijn idee eigenlijk ook al. Plus met zo'n tour ben je gebonden aan bepaalde tijden wanneer je heen gaat en terug gaat en hoe lang je ergens mag rondlopen. Vind dat eigenlijk heel irritant, wil gewoon volledige vrijheid daarin hebben. Dus hmm ja, weet wel genoeg, gewoon zelf gaan dus. Het enige wat me aan zo'n tour wel fijn lijkt is dat zo'n gids heel veel kan vertellen over de geschiedenis etc. Maar aan de andere kant... ik ben iemand die vrij snel afgeleid is, dus waarschijnlijk krijg ik dan daardoor de helft niet mee, dus zo'n gids heeft dan eigenlijk vrij weinig meerwaarde voor mij
yep, loopafstandquote:Op maandag 17 augustus 2015 12:36 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja precies. Je zit ook dicht bij de metrohalte Campo Grande vermoed ik, dus dan kan je zo overal komen met het OV.
Ja, mee eens hoor. Vind dat veel fijner eigenlijk. Gewoon die vrijheid dat je zelf kan bepalen hoe laat en hoe lang etc. Beter!quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:36 schreef Toto69 het volgende:
[..]
100% eens met wat Niels zegt... zelf gaan is veel leuker. Dat geldt eigenlijk bijna altijd
Oh, ja mooi station inderdaad! Mooi, pakken we gelijk weer een bezienswaardigheid mee.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De train naar Sintra gaat bovendien vanaf een heel mooi station. Alleen daarom is het al de moeite waard om met de trein ipv een touringcar te gaan:
[ afbeelding ]
foto's!quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:29 schreef MissJ het volgende:
Groetjes uit Lissabon! Tis hier fantaaaastisch
Tasca do Chico in Bairro Altoquote:Op dinsdag 22 september 2015 21:07 schreef Obiekulu het volgende:
iemand nog tips voor een leuk fado-restaurant?
4quote:Op vrijdag 25 september 2015 13:17 schreef Blik het volgende:
Is 3 nachten voor Lissabon genoeg, of is 4 beter?
Heel veel plezier, maar dat lukt wel.quote:
Waar ben je uiteindelijk terechtgekomen/wat heb je gezien en gedaan aldaar?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:18 schreef Helpmefok het volgende:
Ik en vriendin gaan van 28 tot 31 januari naar Lissabon. Iemand tips? Waar kunnen we het beste ons hotel uitkiezen, waar moeten we absoluut heen en moeten we eventueel ook nog dingen buiten lissabon doen (e.g. auto huren bijv)?
Als het weer tegen zit kun je naar musea, je kunt Oceanarium (echt de moeite waard, super mooi) er is veel overdekt aan malls waar je leuk kunt shoppen zoals bij Expo (Rode lijn, vlakbij Oceanarium) en Colombo (blauwe lijn). Colombo is echt heel groot inclusief bioscoop en jawel... achtbaan!quote:Op donderdag 5 mei 2016 08:03 schreef MartiniNL het volgende:
Wat is er allemaal te doen als het weer tegenzit? Het oceanirio had ik al gevonden, mensen nog tips uit eigen ervaring? Vlieg dinsdagochtend vroeg die kant op en de vooruitzichten omtrent het weer zijn niet best
Kijk voor de gein eens op de buienradar. Op dit moment is heel Portugal compleet bedekt met een enorm regenfront.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:03 schreef kahlie het volgende:
[..]
Als het weer tegen zit kun je naar musea, je kunt Oceanarium (echt de moeite waard, super mooi) er is veel overdekt aan malls waar je leuk kunt shoppen zoals bij Expo (Rode lijn, vlakbij Oceanarium) en Colombo (blauwe lijn). Colombo is echt heel groot inclusief bioscoop en jawel... achtbaan!
Verder zit het weer bijna nooit 'langdurig' tegen, alhoewel je wel onwijze regenbuien kan hebben, maar dan is het over 30 minuten weer over. Ik heb er een jaar gewoond en eigenlijk heel weinig binnen gedaan (behalve de Uni natuurlijk).
Wij hebben het gehad dat het de enige dag dat we daar waren het zo was (cruise), was de enige dag in de week, bakken met regen... op sommige plekken overstromingen. Echt heel extreem. Volgende dag niets aan de hand (heb nog vrienden wonen daar).quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk voor de gein eens op de buienradar. Op dit moment is heel Portugal compleet bedekt met een enorm regenfront.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |