Onredelijk en hebben compleet gefaald in hun opvoeding.quote:
Dan begrijp ik dat je ze debielen vindt.quote:Op zondag 29 december 2013 21:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Onredelijk en hebben compleet gefaald in hun opvoeding.
Als we het er nu 10 jaar later over hebben leggen ze schuld steeds bij anderen.
Zijn inmiddels ook uit elkaar en leven compleet verschillende levens.
Je hebt helemaal geen contact meer met ze?quote:Op zondag 29 december 2013 23:22 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ze geloven, zijn homofoob en racistisch. Ik ga daarom niet meer met die tokkies om
Nope. Toen ik wat ouder was geworden en niet meer zo wereldvreemd was (opgegroeid op een achterlijk dorp) dacht ik eens goed na en besloot ik dat ik niet meer om ga met mensen die ik niet mag, omdat ik dan mijn tijd verdoe.quote:Op zondag 29 december 2013 23:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen contact meer met ze?
En jij bent nu een ongelovige afvallige ketter voor ze? Hoe lang heb je ze al niet gesproken en weten zij waar jij woont?quote:Op zondag 29 december 2013 23:43 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Nope. Toen ik wat ouder was geworden en niet meer zo wereldvreemd was (opgegroeid op een achterlijk dorp) dacht ik eens goed na en besloot ik dat ik niet meer om ga met mensen die ik niet mag, omdat ik dan mijn tijd verdoe.
Nog geen moment spijt van gehad
Geen flauw idee hoe ze over me denken, zal vast niet al te positief zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 23:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En jij bent nu een ongelovige afvallige ketter voor ze? Hoe lang heb je ze al niet gesproken en weten zij waar jij woont?
Wauw, wel heftig. Maar ik had precies hetzelfde gedaan in jouw situatie. Een beetje rare ouders dat kan nog, maar als ze zo zijn als jouw ouders dan kun je idd beter voor jezelf kiezen.quote:Op zondag 29 december 2013 23:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Geen flauw idee hoe ze over me denken, zal vast niet al te positief zijn.Het is al ~5 jaar geleden nu. En ja ik woon maar 10km verderop dus ze zullen vast weten waar ik woon omdat ik nog wel met de normale mensen uit het dorp om ga. Maar tegenkomen doe ik ze nooit, die zitten toch of thuis of in de kerk.
Maar ik ben van plan om na mijn studie in het buitenland te gaan wonen dus ik zie ze waarschijnlijk nooit meer.
Toevallig hoger opgeleid? Vroeg ik mij af, was benieuwd of het klopt. Mijn ouders zijn het beide niet, ben wel altijd geholpen met school als ik dat nodig had denk ik. Kan me zo voorstellen dat het positief werkt.quote:
Bij mij werd er gezegd "je ouders hebben altijd gelijk" als ik in discussie wilde gaan. Zo verschrikkelijk irritant vond ik dat als de deur op die manier in je gezicht werd dichtgegooid.quote:Op maandag 30 december 2013 00:00 schreef Sarasi het volgende:
In de opvoeding zijn ze altijd consequent en duidelijk geweest, maar ook altijd zachtaardig en begrijpend en oplossingsgericht. Ik mocht vanaf jongs af aan overal over meepraten waar ik een mening over had en ik werd altijd serieus genomen. Goede argumenten werden beloond.
Ja, mijn moeder via een omweg doctorandus geworden voor ze mij kreeg en mijn vader na een wo studie toch besloten dat hbo-v meer iets voor hem was. Discussieren werd en wordt altijd aangemoedigd en mijn broertje en ik volgen nu allebei een wo studie. Mijn moeder moet nog steeds lachen om dat we vroeger pimpampet speelden en zij iets moest noemen wat licht geeft met de M. Ze zei de maan, broertje/ik: 'Nee, die geeft geen licht, die reflecteert licht!' En we hadden een hele discussie over of de hemel blauw was of dat dat een weerspiegeling van de ozonlaag was oid.quote:Op maandag 30 december 2013 00:03 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Toevallig hoger opgeleid? Vroeg ik mij af, was benieuwd of het klopt. Mijn ouders zijn het beide niet, ben wel altijd geholpen met school als ik dat nodig had denk ik. Kan me zo voorstellen dat het positief werkt.
Sad storyquote:Op zondag 29 december 2013 23:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Geen flauw idee hoe ze over me denken, zal vast niet al te positief zijn.Het is al ~5 jaar geleden nu. En ja ik woon maar 10km verderop dus ze zullen vast weten waar ik woon omdat ik nog wel met de normale mensen uit het dorp om ga. Maar tegenkomen doe ik ze nooit, die zitten toch of thuis of in de kerk.
Maar ik ben van plan om na mijn studie in het buitenland te gaan wonen dus ik zie ze waarschijnlijk nooit meer.
Denkt de rest van het gezin er ook zo over?quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:49 schreef Mystikvm het volgende:
Mijn moeder is overleden, heeft altijd haar best gedaan goed voor ons te zorgen. Dat waardeer ik, maar ik was er al vrij snel achter dat ze een ander type persoon is als ik, iemand aan wie ik mij snel erger als het niet mijn moeder was geweest. Ik heb er de deur niet plat gelopen.
Voor mijn vader geldt hetzelfde. Hij leeft nog, maar is niet iemand met wie ik een band heb. We hebben contact, maar ik ga er zelden langs.
Ik spreek mijn broers ook nooit. Je kan wel zeggen dat ik familie overrated vind.
Mooi dat die nieuwe vrouw van je vader de situatie goed heeft aangevoeld. Althans dat maak ik op uit je verhaal. Is je vader nog samen met haar en zo ja, zie je haar ook als een soort van moeder?quote:Op donderdag 2 januari 2014 03:44 schreef Lilliesleaf het volgende:
Vrij turbulente jeugd gehad. Ouders gingen scheiden en hadden een behoorlijk extreme vechtscheiding. Ik werd daardoor op 12-jarige leeftijd full time therapeut van m'n moeder (extreem extravert type) en vond weinig - gewoon eigenlijk geen - steun bij m'n in zichzelf gekeerde vader (extreem introvert type) en verder geen vrienden en familie waar ik terecht kon.
Daardoor toch wel gedwongen om erg snel op te groeien en hoewel het me heeft gemaakt tot wie ik ben en ik trots ben op wie ik ben, neem ik ze ergens wel kwalijk dat ik er vanaf m'n vroege tienerjaren eigenlijk alleen voor stond.
Mijn relatie met mijn vader is nu best wel goed (ik ben nu bijna 20) maar eigenlijk non-existent met mijn moeder. Ze probeert nog steeds haar manipulatieve spelletjes te spelen dus ik ben op m'n 18de bij m'n vader ingetrokken en daarna eigenlijk al het contact afgeslagen met haar.
Vader is hertrouwd op gegeven moment. Die vrouw heeft - ondanks dat ze het waarschijnlijk zelf niet eens daadwerkelijk door heeft - heel veel voor mij betekent. Zij zag als enige hoe moeilijk ik het had en hielp mijn vader weer voor mij te zorgen, ook is zij heel betrokken, herinnert kleine dingen, bijvoorbeeld als ik een simpele toets moest doen op school en vroeg zij hoe het gegaan was na afloop. Heeft me ook veel dingen geleerd die mijn moeder me zou moeten leren, stomme, simpele dingen als hoe de wasmachine werkt of welk soort kleding me wel en niet goed staat.
Tegenwoordig gaat het godzijdank goed met me, wat gezien hoe dramatisch mijn situatie was best uitzonderlijk is. Ik ben zelfverzekerd, zeer succesvol in mijn studie, heb vrienden en een geweldige vriendje. Toch, als ik terugdenk aan die tijd, word ik vaak nog wel verdrietig, gewoon omdat ik alsnog wens dat het anders zou zijn geweest. Het is in ieder geval een goed voorbeeld van hoe ik mijn kinderen niet ga opvoeden.
Ze zijn nog steeds samen, gelukkig maar! Maar nee, ze is geen moeder van me, ook geen stiefmoeder en dat is wederzijds.quote:Op donderdag 2 januari 2014 04:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Mooi dat die nieuwe vrouw van je vader de situatie goed heeft aangevoeld. Althans dat maak ik op uit je verhaal. Is je vader nog samen met haar en zo ja, zie je haar ook als een soort van moeder?
De familie is als los zand. Mijn broers spreken elkaar iets meer, al is het alleen maar omdat ze een seizoenskaart bij dezelfde club hebben. Ze lijken ook veel meer op elkaar. Verder komen zij ook zelden bij oma's en opa's.quote:Op donderdag 2 januari 2014 03:23 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Denkt de rest van het gezin er ook zo over?
Of hebben je broers wel contact met elkaar?
Jouw pa lijkt de mijne wel, alleen moeders komen niet overeenquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:09 schreef _Dido_ het volgende:
Leuk topic
Hoe denk ik over mijn ouders? Mijn moeder: bedoelt het goed, maar wil nog wel eens te veel haar mening doordrammen. Ze kan ook niet goed tegen kritiek, daar reageert ze heel overdreven op, zelfs als je zegt dat niemand perfect is. Na twee dagen begint ze wat te veel over God te zeuren en over het feit dat de kinderen de kerk verlaten hebben, maar aangezien we daar toen ik nog thuis woonde bijna dagelijks ruzie over hadden, is dit een hele verbeteringmerk dat ze de laatste jaren milder is geworden en minder de discussie opzoekt. Dat doe ik dan ook niet meer
Mijn vader: de goedheid zelve! Kan geen onvertogen woord over hem zeggen. Luistert altijd naar me, bleef rustiger dan m'n moeder in crisissituaties. Ja, bij mijn pa kan ik altijd terecht
zijn vaders over het algemeen niet milder dan moeders?quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:18 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Jouw pa lijkt de mijne wel, alleen moeders komen niet overeen
Nee.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:07 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
zijn vaders over het algemeen niet milder dan moeders?
Meestal niet bij hun zonen maar bij mij maakt het verschil tussen pa en ma niks uitquote:Op donderdag 2 januari 2014 23:07 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
zijn vaders over het algemeen niet milder dan moeders?
Wat een kut situatie zo met zulke bekrompen ouders. Wel mooi dat je vriendin en haar vader je wel steunen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:35 schreef Tina_TV het volgende:
Hallo allemaal
Ik ben 36
Toen ik nog bij mijn ouders woonde gingen mijn ouders nooit eens een dagje uit met het hele gezin.
Ik heb ook twee zusjes waarvan de oudste zusje steeds werd voorgetrokken, daarna was mijn jongste zusje en ik kwam op de laatste plaats.
Zelf heb ik de hoognodige opvoeding gehad en meer niet ook een praatje maken zat er ook niet in. We zaten ook alleen bij elkaar op verjaardagen, kerst en jaarwisseling. Mijn ouders hadden vaak ruzie over van alles meerdere keren in de week. Ook bij ouderavonden van school was er ook altijd ruzie over wie er moest gaan. Ooit had ik tegen mijn vader de waarheid gezegd over iets toen mijn al een jaar waren gescheiden en hij werd zo kwaad dat hij mij zo hard duwde tegen de verwarming aan dat ik een hele grote blauwe plek op mijn been had.
Sinds 7 jaar geleden heb ik een fantastische vriendin met 2 stiefkinderen ontmoet en zijn samen gaan wonen.
Desondanks het niet heel erg geweldig tussen mij en mijn ouders ging kwamen we wel steeds op verjaardagen en kerst.
Op deze dagen kwamen ook mijn oudere zusje die ook een kind had en haar kinderen werden overduidelijk voorgetrokken ten opzichte van mijn stiefkinderen.
Mijn moeder is er achter gekomen dat ik bi ben en ook travestiet ben, mijn vriendin en haar vader steunen mij hier ook heel erg in maar mijn moeder heeft mij keihard laten barsten en vertelt ook dingen hier over rond in familie die niet waar zijn.
Ik heb nu al een jaar geen contact met mijn ouders gehad maar het zit mij allemaal heel erg dwars en ik voel dat ik haar flink de waarheid moet zeggen maar op een één of andere manier durf ik dat niet.
Heftig zeg. Hoop dat je nu gelukkig bent in je levenquote:Op zondag 5 januari 2014 11:41 schreef Ouder1 het volgende:
Lang gewacht met reageren omdat ik nu eenmaal niet zulke fijne ervaringen met mijn ouders heb.
Mijn moeder is een zeer dominante en egoïstische vrouw bij wie alles om haar draait. Toen ik 1 jaar oud was zijn mijn moeder en vader gescheiden en ben ik meegegaan met mijn vader waar ik tot mijn 4e bij ben gebleven. Toen heeft mijn moeder het via rechtszaken voorelkaar gekregen dat ik bij haar moest gaan wonen. Daar bleek dat ze dat alleen had gedaan om mijn vader dwars te zitten en ze heeft zich nooit om mij bekommerd, ik heb zelfs een periode bij haar ouders gewoond omdat die het niet meer aan konden zien hoe ze mij emotioneel verwaarloosde (kreeg eten en kleren en dat was alles) . Ik ben zeer jong (15) uit huis gegaan omdat mijn stiefvader zijn handjes niet kon thuis houden. Daarna (problematisch) contact gehouden tot ik zwanger werd. Mijn moeder eigende zich de baby bij voorbaat al toe en eiste dat zij fulltime oppas zou zijn bij haar thuis wat ik uiteraard gezien mijn ervaringen met mijn stiefvader absoluut niet wilde. Op haar voortdurende aandringen heb ik toen moeten zeggen waarom niet en dat heeft tot een breuk geleid omdat zij mij voor leugenaar uitmaakte, de baby (toen een week oud) volledig 24/7 opeiste (ik moest hem afstaan aan haar) en een verklaring tegenover de gehele familie (ooms, tantes, neven en nichten) eiste dat ik een leugenaar was en mijn stiefvader de beste stiefvader was die er bestond. Dat weigerde ik uiteraard.
Mijn vader is een ander verhaal. Hij weet niet wat hij met mij aan moet. Enerzijds ben ik vreselijk belangrijk voor hem en houdt hij oprecht van mij. Anderzijds weet hij niet wat hij tegen mij moet zeggen, hoe hij een gesprek met mij moet voeren en vind hij de vader-dochter band eng en een te grote verantwoording. We zien elkaar weinig, een paar maal per jaar en dan voor hem zo kort mogelijk en met zoveel mogelijk afleiding (uit pannenkoeken eten met mijn zonen en dan weer weg). We (dat wil zeggen ik) bellen wel regelmatig of sturen sms-jes. Hij is mijn hele leven nog nooit op mijn verjaardag geweest, ook niet op die van mijn zoons. Bijkomend probleem is dat hij een draak van een nieuwe vrouw heeft waar hij erg gek op is (en ik gun hem dat) maar die waanzinnig jaloers is op aandacht die hij mij geeft. Tot een paar jaar geleden heb ik voortdurend getracht het haar naar haar zin te maken maar ik heb het opgegeven; ik kan het bij haar toch nooit goed doen. Nu zie ik hem eigenlijk alleen maar zonder haar en dat is beter. Al weet ik dat hij thuis weer op zijn kop krijgt als hij een minuut te veel aandacht aan mij gegeven heeft.
Ik ben 43.
Dat is klote, zeg! Kunnen ze je gevoelens niet accepteren? Wel goed dat je ondanks dat gewoon doorzet. Wat ik me wel (serieus) afvraag: waarom staat je account niet op vrouw?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:56 schreef Tina_TV het volgende:
Ik heb hier eerder mijn verhaal gedaan over mijn ouders.
Maar ik begin nu een beetje hekel aan mijn ouders te krijgen.
Er zijn bij mij sinds oktober/november meer vrouwelijke gevoelens naar boven gekomen.
Ik voel me voor 100% vrouw van binnen maar heb het uiterlijk van een man.
Ik ben twee weken geleden naar de huisarts geweest om mijn verhaal te doen om hoe ik mij voel en heel snel kreeg de huisarts het ook door dat er iets moest gebeuren.
Ik heb een doorverwijzing gekregen voor het genderteam in Groningen.
Ik ben er zo ontzettend blij mee en ik was trots dat de eerste stap is gezet.
Het contact tussen mij en mijn ouders was slecht dus ik dacht laat ik maar een brief bij mijn ouders in de brievenbus doen met mijn telefoonnummer erbij.
Nu na twee weken hebben mijn ouders nog steeds niet gebeld.
Ik voel me zo vreselijk in de steek gelaten vooral omdat het om iets groots en bijzonders gaat.
Zo dit wou ik even kwijt
Omdat hij nog geen vrouw isquote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat is klote, zeg! Kunnen ze je gevoelens niet accepteren? Wel goed dat je ondanks dat gewoon doorzet. Wat ik me wel (serieus) afvraag: waarom staat je account niet op vrouw?
Hij is pas echt een vrouw na een operatie en hormonenbehandeling, nu is het alleen nog maar als een vrouw voelen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:22 schreef Pvoesss het volgende:
Natuurlijk is zij wel vrouw.
Dat het lichaam nog niet zo ver is zegt weinig![]()
Tina mag dat helemaal zelf bepalen wanneer dat veranderd wordt. Niet aan ons om te zeggen 'je bent nog man' of 'je bent al vrouw'. Blijkbaar koos Tina voor 'man' bij registratie. Tina's beslissing, is dat.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:22 schreef Pvoesss het volgende:
Natuurlijk is zij wel vrouw.
Dat het lichaam nog niet zo ver is zegt weinig![]()
Inderdaad. Ik vroeg me alleen af of er nog een bepaalde gedachte achter zit of dat het meer gewoonte was.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 17:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tina mag dat helemaal zelf bepalen wanneer dat veranderd wordt. Niet aan ons om te zeggen 'je bent nog man' of 'je bent al vrouw'. Blijkbaar koos Tina voor 'man' bij registratie. Tina's beslissing, is dat.
Het is ook behoorlijk klote. Als ik iets in mijn hoofd heb dan zet ik ook door!!quote:Op vrijdag 21 februari 2014 16:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat is klote, zeg! Kunnen ze je gevoelens niet accepteren? Wel goed dat je ondanks dat gewoon doorzet. Wat ik me wel (serieus) afvraag: waarom staat je account niet op vrouw?
Ah, logisch. Er zijn ook mensen die zich vrouw of man voelen en dan al het geslacht veranderenquote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:50 schreef Tina_TV het volgende:
[..]
Het is ook behoorlijk klote. Als ik iets in mijn hoofd heb dan zet ik ook door!!
Waarom ik mijn account nog op vrouw heb staan is omdat ik nog geen vrouw ben.
Zodra ik aan de hormonen ben ben ik een transvrouw en na de operatie volledig vrouw maar dat duurt allemaal nog wel een flinke tijd.
Iedereen denkt daar anders over om hun geslacht weer te geven en dat is hun goed recht. Mijn vriendin, vrienden en werkgever accepteren het gewoon ook nog nooit negatieve reacties gehad ondanks ik als vrouw gekleed alles doe en zo ga ik ook naar mijn werk. Zelf ben ik trots dat ik alles zo doe en ieder stap(je) die ik zet in dit proces zie ik als een grote overwinningquote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ah, logisch. Er zijn ook mensen die zich vrouw of man voelen en dan al het geslacht veranderenSucces met het traject, dat je vrienden je gevoelens wel accepteren
Dit, echt super!! Altijd achter ons gestaan. En nog steeds, als er iets is staan altijd voor elkaar klaar.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:21 schreef Evi_90 het volgende:
Ik zou niet zonder mijn ouders kunnen.
Probeer het nog eens met entersquote:Op vrijdag 21 februari 2014 23:23 schreef pqrstuvw het volgende:
Als jongste kind van 4 ben ik altijd beschermend opgevoed, TE beschermend bedenk je later. Ondanks dat mijn ouders het financieel echt niet zo breed hadden heb ik nooit te klagen gehad en voor mijn gevoel alles gekregen wat ik hebben wilde. Wat ik al aangaf, ik werd beschermend gehouden en dus eigenlijk lang kind gebleven.
Mijn moeder moest altijd mee als ik bijvoorbeeld eens kleding nodig had of ze nam gewoon wat voor mij mee wat haar aanstond. Ik zou anders toch maar met wat verkeerds aankomen. 's-Avonds meestal binnenblijven, in ieder geval met donker maar ook wel gewoon dat mijn moeder zei dat ik niet meer naar buiten mocht na het eten. Uiteraard moest ik best wel vroeg naar bed. Dat was jaren tussen 8 en half 9, op mijn 15e om half 10. Kwam ik eens met een vieze broek thuis door het voetballen werd mijn moeder kwaad en kon ik meteen gaan douchen en zonder eten naar bed. Toen kwam de leeftijdsperiode dat je in het weekend weleens uit wilt gaan. Dat mocht ik niet. Achteraf is het zo geweest dat mijn moeder de vrees had dat ik een meisje tegen zou komen en dan misschien ook (als laatste kind) het ouderlijk huis zou verlaten. Er was geen praten tegen, er kwam alleen maar ruzie van als ik er over begon en zat ik voor straf op zaterdagavond in mijn pyjama en moest ik voortaan de zaterdagen om 6 uur 's-avonds thuis zijn, ter voorkoming van uitgaan. Voor lul staan bij je vriendjes is één, maar je sociale achterstand die je hierbij oploopt is nog iets erger. Uiteindelijk mocht ik vanaf mijn 21e wat meer mijn vleugels uitslaan wat dat betreft.
Ik kan me niet herinneren dat mijn broers en zus op deze manier werden beperkt in hun vrijheid. Ik moest verdorie eens naar bed terwijl de kamer nog vol zat met visite. Je zag mijn tantes en nichtjes kijken en iets hebben van....?!?!?. Ik heb het er nog weleens over met mijn schoonzus dat ik zo klein werd gehouden. Mijn vader was niet zo maar moest natuurlijk wel mee in de ideeën van mijn moeder.
Uiteindelijk is het goed gekomen met mij. Op mijn 28e de deur uit gegaan, wellicht met een traan in de ogen bij mijn moeder. Nu ben ik 44 en de schade weer wat ingehaald.
Je zou denk ik altijd zelf dingen anders doen. Maar ik ben er nooit slechter van geworden. Achteraf is altijd makkelijk praten.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:27 schreef Megara het volgende:
Mijn ouders zijn wel oke, ik zou zelf genoeg anders doen maar ze geven oprecht om me en ik ben blij met waar ik nu sta (18 jaar trouwens).
Uit huis, en gauw een beetje!quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:32 schreef .Neovo. het volgende:
21 jaar oud, en nog mag ik niks beslissen.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:47 schreef ArnosL het volgende:
M'n moeder is een lieve vrouw die altijd het beste met iedereen voor heeft. Kan ook goed met haar praten en ze is geduldig.
M'n vader vind ik een autistische, depressieve en labiele man. Ik kan maar weinig positieve punten over hem opnoemen
Als je 21 ben en je woont nog steeds bij je papa en mama thuis, dan moet je gewoon je mond houden.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:32 schreef .Neovo. het volgende:
Gemengde gevoelens. Aan de ene kant zijn ze redelijk ok, aan de andere kant wil ik niks meer met (vooral mijn vader) te maken hebben.
Mijn moeder is wel ok, daar kan ik goed mee opschieten en daar kan ik goed mee praten. Maakt zich niet zo snel kwaad en heeft geduld. Is ook erg gezellig om mee te praten, maar direct ook serieus.
Mijn vader is compleet anders. Die heeft totaal geen geduld, er valt met hem niet te praten.
Als er iets moet gebeuren, dan binnen een halve minuut, anders is die de hele dag kwaad en chagrijnig. Bijna elke dag heeft ie dus wel een kuthumeur en kan ik het wel vergeten als ik hem wat wil vragen.
Op m'n laatste verjaardag heb ik niemand uitgenodigd, omdat hij anders de hele avond zit te grommen. Gezellig..
Momenteel zijn we thuis wat aan het opknappen, het eerste wat m'n vader doet bij thuiskomst is zieken dat er een hamer op de kast lag en een doekje op de grond. Meteen gezeik, en de rest van de avond was hij niet te genieten. Als er een plastic flesje omvalt, is hij al woest.
Hier baal ik van, ik kan eigenlijks niks doen wat anderen van mijn leeftijd (21-22) wel doen. Zelf bepalen waar ik heen wil bijvoorbeeld, op vakantie, een weekendje weg, een leuke aankoop etc. Dat keurt hij niet goed.
21 jaar oud, en nog mag ik niks beslissen.
In het Noorden is het vrij normaal dat e nog thuis woont op je 21e. Ik ken hier niemand die al uit huis is. Alhoewel ik best uit huis zou willen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 01:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je 21 ben en je woont nog steeds bij je papa en mama thuis, dan moet je gewoon je mond houden.
Je begint over een ontzettend sterke vrouw, maar de dingen die je daarna beschrijft (zichzelf wegcijferen, uitvluchten, moeilijk loslaten), is alles behalve emotioneel sterk zijnquote:Op maandag 3 maart 2014 18:30 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Ik zie mijn moeder als een ontzettend sterke vrouw en ik zou haar voor al het geld in de wereld niet ruilen.
Mijn moeder is een ontzettend zorgzame vrouw die zichzelf compleet wegcijfert, zij vindt een ander beter dan zijzelf. Zij is altijd druk in de weer en zit geen moment stil. Ze heeft altijd al gewerkt, wat haar uitvlucht was van de thuissituatie, en als zij thuiskwam was daar nog een complex gezin (inclusief zwaar geestelijk gehandicapt kind) waar ze alleen voor stond.
Nadat mijn moeder hem na 30 jaar rothuwelijk eindelijk los kon laten zijn ze gescheiden.
Toch gaat die tijd ooit eens komen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 18:21 schreef Evi_90 het volgende:
Ik zou niet zonder mijn ouders kunnen.
Zoo dat is wel heftig man.quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:45 schreef Friek_ het volgende:
27 jaar.
En tsja, m'n ouders zijn nogal een lang en lastig verhaal, aangezien ik als gezond kind geboren ben terwijl zij twee gehandicapt waren. Dat maakt de relatie wat anders dan normaal. Helemaal op latere leeftijd, wanneer je al vroeg met zorgtaken te maken krijgt en de rollen omgedraaid worden. Desondanks wel m'n wo-studie afgemaakt met al die drama spelend op de achtergrond.
M'n moeder was een simpele, maar lieve vrouw. Daar moet je een grijze muis op de huishoudsschool bij voorstellen, later werkend als pedicure. Inmiddels overleden aan de gevolgen van een chronische ziekte (lang en tergend proces geweest). M'n pa is ook een erg aardige en behulpzame man, maar ontbreekt het totaal aan sociale vaardigheden. Dat klinkt tegenstrijdig, maar is het niet. Je moet je een erg lief persoon bij voorstellen dat nauwelijks een gesprek kan voeren door zijn doof- en slechtziendheid. Ook om die reden ontslagen op zijn werk en uiteindelijk 100% afgekeurd (volledig terecht ook).
Hoe ik nu tegen ze aankijk, is een complex verhaal. Enerzijds zijn het ontzettend lieve mensen die hun keiharde best hebben gedaan om me goed en vrij op te voeden, voor zover ze dit konden. Ze zijn in al die jaren ook hondstrouw aan elkaar gebleven - een mooi, nastrevenswaardig ideaal. Anderzijds ben ik de ervaring dat ze echt m'n ouders waren - mensen tegen wie je opkijkt, bepaalde rolmodellen of figuren - al vele jaren geleden verloren. Ik heb al jaren het idee alsof ik er alleen voor sta, tussendoor zorgend voor m'n pa.
Al met al een moeilijk verhaal waar ik nog niet helemaal uit ben.
Hoogstwaarschijnlijk wel als alles z'n natuurlijke beloop gaat.quote:Op woensdag 5 maart 2014 01:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toch gaat die tijd ooit eens komen.
Hoe oud zijn je ouders?quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:03 schreef Evi_90 het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk wel als alles z'n natuurlijke beloop gaat.
Klinkt heftigquote:Op zondag 29 december 2013 23:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Ik denk dat je het 'moeilijk loslaten' gedeelte niet zo op moet vatten;quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:19 schreef Convergence het volgende:
[..]
Je begint over een ontzettend sterke vrouw, maar de dingen die je daarna beschrijft (zichzelf wegcijferen, uitvluchten, moeilijk loslaten), is alles behalve emotioneel sterk zijnMisschien bedoel je: wilskrachtige vrouw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |