Onredelijk en hebben compleet gefaald in hun opvoeding.quote:
Dan begrijp ik dat je ze debielen vindt.quote:Op zondag 29 december 2013 21:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Onredelijk en hebben compleet gefaald in hun opvoeding.
Als we het er nu 10 jaar later over hebben leggen ze schuld steeds bij anderen.
Zijn inmiddels ook uit elkaar en leven compleet verschillende levens.
Je hebt helemaal geen contact meer met ze?quote:Op zondag 29 december 2013 23:22 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ze geloven, zijn homofoob en racistisch. Ik ga daarom niet meer met die tokkies om
Nope. Toen ik wat ouder was geworden en niet meer zo wereldvreemd was (opgegroeid op een achterlijk dorp) dacht ik eens goed na en besloot ik dat ik niet meer om ga met mensen die ik niet mag, omdat ik dan mijn tijd verdoe.quote:Op zondag 29 december 2013 23:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen contact meer met ze?
En jij bent nu een ongelovige afvallige ketter voor ze? Hoe lang heb je ze al niet gesproken en weten zij waar jij woont?quote:Op zondag 29 december 2013 23:43 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Nope. Toen ik wat ouder was geworden en niet meer zo wereldvreemd was (opgegroeid op een achterlijk dorp) dacht ik eens goed na en besloot ik dat ik niet meer om ga met mensen die ik niet mag, omdat ik dan mijn tijd verdoe.
Nog geen moment spijt van gehad
Geen flauw idee hoe ze over me denken, zal vast niet al te positief zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 23:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En jij bent nu een ongelovige afvallige ketter voor ze? Hoe lang heb je ze al niet gesproken en weten zij waar jij woont?
Wauw, wel heftig. Maar ik had precies hetzelfde gedaan in jouw situatie. Een beetje rare ouders dat kan nog, maar als ze zo zijn als jouw ouders dan kun je idd beter voor jezelf kiezen.quote:Op zondag 29 december 2013 23:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Geen flauw idee hoe ze over me denken, zal vast niet al te positief zijn.Het is al ~5 jaar geleden nu. En ja ik woon maar 10km verderop dus ze zullen vast weten waar ik woon omdat ik nog wel met de normale mensen uit het dorp om ga. Maar tegenkomen doe ik ze nooit, die zitten toch of thuis of in de kerk.
Maar ik ben van plan om na mijn studie in het buitenland te gaan wonen dus ik zie ze waarschijnlijk nooit meer.
Toevallig hoger opgeleid? Vroeg ik mij af, was benieuwd of het klopt. Mijn ouders zijn het beide niet, ben wel altijd geholpen met school als ik dat nodig had denk ik. Kan me zo voorstellen dat het positief werkt.quote:
Bij mij werd er gezegd "je ouders hebben altijd gelijk" als ik in discussie wilde gaan. Zo verschrikkelijk irritant vond ik dat als de deur op die manier in je gezicht werd dichtgegooid.quote:Op maandag 30 december 2013 00:00 schreef Sarasi het volgende:
In de opvoeding zijn ze altijd consequent en duidelijk geweest, maar ook altijd zachtaardig en begrijpend en oplossingsgericht. Ik mocht vanaf jongs af aan overal over meepraten waar ik een mening over had en ik werd altijd serieus genomen. Goede argumenten werden beloond.
Ja, mijn moeder via een omweg doctorandus geworden voor ze mij kreeg en mijn vader na een wo studie toch besloten dat hbo-v meer iets voor hem was. Discussieren werd en wordt altijd aangemoedigd en mijn broertje en ik volgen nu allebei een wo studie. Mijn moeder moet nog steeds lachen om dat we vroeger pimpampet speelden en zij iets moest noemen wat licht geeft met de M. Ze zei de maan, broertje/ik: 'Nee, die geeft geen licht, die reflecteert licht!' En we hadden een hele discussie over of de hemel blauw was of dat dat een weerspiegeling van de ozonlaag was oid.quote:Op maandag 30 december 2013 00:03 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Toevallig hoger opgeleid? Vroeg ik mij af, was benieuwd of het klopt. Mijn ouders zijn het beide niet, ben wel altijd geholpen met school als ik dat nodig had denk ik. Kan me zo voorstellen dat het positief werkt.
Sad storyquote:Op zondag 29 december 2013 23:52 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Geen flauw idee hoe ze over me denken, zal vast niet al te positief zijn.Het is al ~5 jaar geleden nu. En ja ik woon maar 10km verderop dus ze zullen vast weten waar ik woon omdat ik nog wel met de normale mensen uit het dorp om ga. Maar tegenkomen doe ik ze nooit, die zitten toch of thuis of in de kerk.
Maar ik ben van plan om na mijn studie in het buitenland te gaan wonen dus ik zie ze waarschijnlijk nooit meer.
Denkt de rest van het gezin er ook zo over?quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:49 schreef Mystikvm het volgende:
Mijn moeder is overleden, heeft altijd haar best gedaan goed voor ons te zorgen. Dat waardeer ik, maar ik was er al vrij snel achter dat ze een ander type persoon is als ik, iemand aan wie ik mij snel erger als het niet mijn moeder was geweest. Ik heb er de deur niet plat gelopen.
Voor mijn vader geldt hetzelfde. Hij leeft nog, maar is niet iemand met wie ik een band heb. We hebben contact, maar ik ga er zelden langs.
Ik spreek mijn broers ook nooit. Je kan wel zeggen dat ik familie overrated vind.
Mooi dat die nieuwe vrouw van je vader de situatie goed heeft aangevoeld. Althans dat maak ik op uit je verhaal. Is je vader nog samen met haar en zo ja, zie je haar ook als een soort van moeder?quote:Op donderdag 2 januari 2014 03:44 schreef Lilliesleaf het volgende:
Vrij turbulente jeugd gehad. Ouders gingen scheiden en hadden een behoorlijk extreme vechtscheiding. Ik werd daardoor op 12-jarige leeftijd full time therapeut van m'n moeder (extreem extravert type) en vond weinig - gewoon eigenlijk geen - steun bij m'n in zichzelf gekeerde vader (extreem introvert type) en verder geen vrienden en familie waar ik terecht kon.
Daardoor toch wel gedwongen om erg snel op te groeien en hoewel het me heeft gemaakt tot wie ik ben en ik trots ben op wie ik ben, neem ik ze ergens wel kwalijk dat ik er vanaf m'n vroege tienerjaren eigenlijk alleen voor stond.
Mijn relatie met mijn vader is nu best wel goed (ik ben nu bijna 20) maar eigenlijk non-existent met mijn moeder. Ze probeert nog steeds haar manipulatieve spelletjes te spelen dus ik ben op m'n 18de bij m'n vader ingetrokken en daarna eigenlijk al het contact afgeslagen met haar.
Vader is hertrouwd op gegeven moment. Die vrouw heeft - ondanks dat ze het waarschijnlijk zelf niet eens daadwerkelijk door heeft - heel veel voor mij betekent. Zij zag als enige hoe moeilijk ik het had en hielp mijn vader weer voor mij te zorgen, ook is zij heel betrokken, herinnert kleine dingen, bijvoorbeeld als ik een simpele toets moest doen op school en vroeg zij hoe het gegaan was na afloop. Heeft me ook veel dingen geleerd die mijn moeder me zou moeten leren, stomme, simpele dingen als hoe de wasmachine werkt of welk soort kleding me wel en niet goed staat.
Tegenwoordig gaat het godzijdank goed met me, wat gezien hoe dramatisch mijn situatie was best uitzonderlijk is. Ik ben zelfverzekerd, zeer succesvol in mijn studie, heb vrienden en een geweldige vriendje. Toch, als ik terugdenk aan die tijd, word ik vaak nog wel verdrietig, gewoon omdat ik alsnog wens dat het anders zou zijn geweest. Het is in ieder geval een goed voorbeeld van hoe ik mijn kinderen niet ga opvoeden.
Ze zijn nog steeds samen, gelukkig maar! Maar nee, ze is geen moeder van me, ook geen stiefmoeder en dat is wederzijds.quote:Op donderdag 2 januari 2014 04:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Mooi dat die nieuwe vrouw van je vader de situatie goed heeft aangevoeld. Althans dat maak ik op uit je verhaal. Is je vader nog samen met haar en zo ja, zie je haar ook als een soort van moeder?
De familie is als los zand. Mijn broers spreken elkaar iets meer, al is het alleen maar omdat ze een seizoenskaart bij dezelfde club hebben. Ze lijken ook veel meer op elkaar. Verder komen zij ook zelden bij oma's en opa's.quote:Op donderdag 2 januari 2014 03:23 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Denkt de rest van het gezin er ook zo over?
Of hebben je broers wel contact met elkaar?
Jouw pa lijkt de mijne wel, alleen moeders komen niet overeenquote:Op donderdag 2 januari 2014 22:09 schreef _Dido_ het volgende:
Leuk topic
Hoe denk ik over mijn ouders? Mijn moeder: bedoelt het goed, maar wil nog wel eens te veel haar mening doordrammen. Ze kan ook niet goed tegen kritiek, daar reageert ze heel overdreven op, zelfs als je zegt dat niemand perfect is. Na twee dagen begint ze wat te veel over God te zeuren en over het feit dat de kinderen de kerk verlaten hebben, maar aangezien we daar toen ik nog thuis woonde bijna dagelijks ruzie over hadden, is dit een hele verbeteringmerk dat ze de laatste jaren milder is geworden en minder de discussie opzoekt. Dat doe ik dan ook niet meer
Mijn vader: de goedheid zelve! Kan geen onvertogen woord over hem zeggen. Luistert altijd naar me, bleef rustiger dan m'n moeder in crisissituaties. Ja, bij mijn pa kan ik altijd terecht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |