Jawel, zie het handboek vervoerproces:quote:Op maandag 30 december 2013 13:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is toch destijds een aanrijding gebeurd in Arnhem tussen een goederentrein en een stoptrein, waarbij de machinist van de goederentrein geen wegbekendheid had? Volgens mij kwam toen uit de rechtzaak dat wegbekendheid geen wettelijke vereiste is?
Daar staat het nu idd in, en de spoorwegwet zegt dat wegbekendheid alleen door een gecerficeerde instantie mag worden getoetst. Ten tijde van die aanrijding was volgens mij minder goed vastgelegd wanneer de wegbekendheid voldoende was, en daarom had de machinist van de goederentrein de wet niet overtreden (maar wel de interne regelgeving van ERS geschonden).quote:Op maandag 30 december 2013 13:18 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Jawel, zie het handboek vervoerproces:
[ afbeelding ]
Ik hoop het ook van harte (ook voor mijzelfquote:Op maandag 30 december 2013 02:42 schreef Cherna het volgende:
[..]
Men zegt wel eens dat ouderen niets om jongeren geven. Maar ik hoop van harte dat je lang mag genieten met een zeer gevarieerd werkpakket.
Misschien moeten we toch maar bij Arriva gaan solliciteren tegen de zomerquote:Op maandag 30 december 2013 13:51 schreef MTL het volgende:
[..]
Ik hoop het ook van harte (ook voor mijzelf).
Ik ben wel benieuwd wat dat zoveelste spoorwegpakket (of hoe heet dat?) van de EU voor invloed gaat hebben. Ik meende begrepen te hebben dat er wel mogelijkheden zijn voor een onderhandse gunning van het HRN, maar dat de definitie van HRN eigenlijk enkel IC vervoer zou worden. Heb ik dat nu inderdaad goed begrepen of blijven ook stoptreindiensten bij het HRN horen?
Ik hoop uiteraard toch wel het laatste. Geen stoptreindiensten is toch wel funest voor de wegbekendheid, dat merkte ik een maandje geleden bij station Maarsen. Normaal rijd ik daar altijd met de IC voorbij, maar ik moest toen opeens een stoptreintje in die regio rijden met mijn mentor. Mijn mentor had er ook al tijden niet meer hoeven stoppen, dus die wist het niet helemaal precies meer, en dan blijkt opeens dat het verkenbord niet op remwegafstand staat vanuit Amsterdam gezien![]()
Ik kon gelukkig nog op tijd remmen, maar als een station net iets sneller dichterbij komt dan je verwacht had, dan zit je toch wel weer ff op het puntje van je stoel![]()
Dan zie je toch maar weer hoe belangrijk die wegbekendheid is, ook voor zowel IC als SPR.
Er staat verder niks over mogelijkheden om onderhands te gunnen, behalve als het om kleine contracten gaat (de kosten voor aanbesteden zijn dan groter dan de beoogde winst).quote:Door de verordening34 inzake openbaredienstverplichtingen betreffende het openbaar
personenvervoer per spoor en over de weg te wijzigen, streeft de Commissie ernaar openbare
aanbesteding van openbaredienstcontracten met ingang van december 2019 verplicht te
stellen.
Er is niets mis het het beroep van een buschauffeur. Ook een zwaar beroep.quote:Op maandag 30 december 2013 11:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is er mis met het beroep van buschauffeur?
En heb je daar niet het probleem van verwachtingspatronen als je 40-45 jaar op dezelfde lijn zit?
Voor stoptreindiensten zal dat zeker gaan gelden. Die zijn alleen met subsidie rendabel te krijgen, tenzij ze gecompenseerd kunnen worden door de meer rendabele IC-diensten. En zo zijn er nog meer situaties denkbaar, waardoor er toch onderhands aanbesteed kan worden. Het enige wat dan niet tegengehouden kan worden is dat een private vervoerder kan besluiten om ergens in den lande een eigen IC-dienst te starten.quote:Op maandag 30 december 2013 14:08 schreef Viezze het volgende:
Het vierde spoorwegpakket omvat o.a. het volgende:
[..]
Er staat verder niks over mogelijkheden om onderhands te gunnen, behalve als het om kleine contracten gaat (de kosten voor aanbesteden zijn dan groter dan de beoogde winst).
Zie http://www.eerstekamer.nl(...)/f=/vj6yi993knm7.pdf en http://www.eerstekamer.nl(...)missiemededeling_het
De vraag is of het ook zo wordt aangenomen natuurlijk.
Hoewel je het een beetje gekscherend zegt is het natuurlijk goed om mij eens te oriënteren aan het eind van de opleiding. Dat kan nooit kwaad, lijkt me.quote:Op maandag 30 december 2013 14:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Misschien moeten we toch maar bij Arriva gaan solliciteren tegen de zomer
Dank voor de documentenquote:Op maandag 30 december 2013 14:08 schreef Viezze het volgende:
Het vierde spoorwegpakket omvat o.a. het volgende:
[..]
Er staat verder niks over mogelijkheden om onderhands te gunnen, behalve als het om kleine contracten gaat (de kosten voor aanbesteden zijn dan groter dan de beoogde winst).
Zie http://www.eerstekamer.nl(...)/f=/vj6yi993knm7.pdf en http://www.eerstekamer.nl(...)missiemededeling_het
De vraag is of het ook zo wordt aangenomen natuurlijk.
Ik hoop echt dat we dan niet te maken gaan krijgen met 'Engelse toestanden'. Grapjes waarbij vervoersbewijzen maar bij één vervoerder geldig zijn, en je dus (op papier) een kwartiersverbinding hebt, maar het betreffende bedrijf slechts één keer per twee uur rijdt i.c.m. met andere vervoerders en meer van dat soort gekkigheid.quote:"2. Spoorwegondernemingen krijgen onder billijke, niet-discriminerende
en transparante voorwaarden het recht op toegang tot de spoorinfrastructuur in
alle lidstaten met het oog op de exploitatie van alle soorten passagiersvervoer
per spoor. Spoorwegondernemingen mogen in alle stations passagiers laten inen
uitstappen. Dat recht omvat de toegang tot infrastructuur die
dienstvoorzieningen met het net verbindt als bedoeld in bijlage II, punt 2.";
Ik ben geen machinist, dus het is goed dat je me even met de neus op de verschillen drukt.quote:Op maandag 30 december 2013 14:10 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er is niets mis het het beroep van een buschauffeur. Ook een zwaar beroep.
Maar totaal iets anders. In een bus schakel(tenzij automaat) je , moet je sturen etc, veel frequenter optrekken en remmen, je maakt deel uit van het verkeer dat altijd anders is. Je maakt meer handelingen. Dan liggen de rijtijden op 2,5 uur. Een machinist moet in staat worden geacht om minimaal 4,5 uur te rijden.
Een machinist is een proces operator op rails, die niets meer doet dan het observeren en opvolgen van de seinen etc.
Nogmaals eigenlijk zou je zelf eens een keer een jaar lang alleen maar de stopper moeten rijden tussen Weert en Eindhoven. Dan praat je wel anders.
Ik heb je en aantal links gegeven hoe het werkt in Duitsland. Het ziekte percentage is daar niet te harden als het om S-bahn machinisten gaat. En ik kan dat wel berijpen, zeker al omdat ik er zelf gereden heb.
Als er inderdaad geen nieuw personeel wordt aangenomen voorlopig dan wordt het misschien nog wel werkelijkheid ook. Al vermoed ik dat dat dan ook voor andere bedrijven zoals dus Arriva geldt...quote:Op maandag 30 december 2013 14:23 schreef MTL het volgende:
[..]
Hoewel je het een beetje gekscherend zegt is het natuurlijk goed om mij eens te oriënteren aan het eind van de opleiding. Dat kan nooit kwaad, lijkt me.
Als een vervoerder zijn eigen prijzen mag bepalen en zijn eigen abbo's mag hanteren zal dat niet gebeuren.quote:Op maandag 30 december 2013 14:28 schreef Viezze het volgende:
Ik hoop dat we tegen die tijd (in ieder geval voor treinvervoer) werken met één ov-chip paal voor alle vervoerders. Anders wordt het een gigantische puinhoop.
Klopt, daarom zal volledige marktwerking bij treinvervoer ook niet gaan werken.quote:Op maandag 30 december 2013 14:30 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als een vervoerder zijn eigen prijzen mag bepalen en zijn eigen abbo's mag hanteren zal dat niet gebeuren.
En welke markt heb je als iedereen verplicht word dezelfde prijs te hanteren. Dat kun je dan toch geen markt noemen.
Tenzij verschillende treinvervoerders dezelfde trajecten rijden, kan je het sowieso geen markt noemen. Niet alsof je naar Almelo ipv. Amsterdam gaat alleen omdat die vervoerder zoveel goedkoper/comfortabeler/schoner is tenslotte.quote:Op maandag 30 december 2013 14:30 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als een vervoerder zijn eigen prijzen mag bepalen en zijn eigen abbo's mag hanteren zal dat niet gebeuren.
En welke markt heb je als iedereen verplicht word dezelfde prijs te hanteren. Dat kun je dan toch geen markt noemen.
Inderdaad. Als jij om 8.00 uur wilt vertrekken ga je niet tot 9.00 uur wachten omdat dan Vervoerder x gaat rijden. Vooral al niet als de prijzen gelijk zijn.quote:Op maandag 30 december 2013 14:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tenzij verschillende treinvervoerders dezelfde trajecten rijden, kan je het sowieso geen markt noemen. Niet alsof je naar Almelo ipv. Amsterdam gaat alleen omdat die vervoerder zoveel goedkoper/comfortabeler/schoner is tenslotte.
Die twee landen al zeker niet. Die pakken wel alles af van andere landen door zuster bedrijven op te zetten. Maar in eigen land mag je niet komen.quote:Op maandag 30 december 2013 14:37 schreef J.B. het volgende:
Dat plan komt er toch niet door, alsof pak em beet België en Frankrijk daar ooit mee zouden instemmenBeetje concurrentie zou daar overigens niet slecht zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |