Ach, ik ben ook niet de meest tactische persoon (gelukkig ook geen HCquote:Op zondag 29 december 2013 21:29 schreef Cherna het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het niet tactisch als je de mensen uit de UK vrij laat reizen en iets verderop in het zicht of hoorbaar een ander laat betalen. Agressie kan dan een gevolg zijn. Maar he, ik ben geen HC en ze hebben me ooit verteld een Mcn zal nooit uitstekend HC zijn.
Echt belachelijk. Juist in GTW kan de machinist het gespuis (dat vaak ook nog aan de drank zit) de 1e klas uitjagen. Men loopt er toch doorheen om in de cabine te komen.quote:Op zondag 29 december 2013 21:33 schreef Monopoly het volgende:
Ik controleer ook geen kaartjes en het zal mij aan mijn reet roesten of men een geldig kaartje in mijn trein heeft.
Ik trap mensen wel eens uit de 1e klas als men voeten op de bank heeft of zich niet gedraagt.quote:Op zondag 29 december 2013 21:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt belachelijk. Juist in GTW kan de machinist het gespuis (dat vaak ook nog aan de drank zit) de 1e klas uitjagen. Men loopt er toch doorheen om in de cabine te komen.
Dat geeft ook gelijk aan hoe moeilijk het is om je functie als HC uit te voeren. Verhalen worden vaak verdraaid in de media. Ik post hier zelden. Maar als ik bijvoorbeeld Charlie Aptroot hoor praten over het spoor dan draait mijn maag om. Hij weet dat NS slecht ligt bij de publieke opinie en speelt een prachtig spel om zo stemmen te halen. Maar hij verkondigd een grote partij onzin.quote:Op zondag 29 december 2013 21:35 schreef MTL het volgende:
[..]
Ach, ik ben ook niet de meest tactische persoon (gelukkig ook geen HC).
-----
Ik heb trouwens de persoon die de boete werkelijk heeft gehad niet gehoord in het hele nieuwsbericht. Iemand anders trekt de discriminatiekaart dus, voor een mevrouw die wellicht verdraait goed weet dat ze fout zat (of zich inderdaad van geen kwaad bewust was).
Dat was eigenlijk ook mijn grootste punt
Maar dat doe jij toch ook als het over zogenaamde concurrentie op het spoor gaat?quote:Op zondag 29 december 2013 21:48 schreef James1988 het volgende:
Ik hoor maar zeer weinig politici die wel zinnig over het spoor praten. Aan de ene kant heb je roepers als Aptroot die weliswaar dossierkennis hebben, maar toch flink roeptoeteren. Aan de andere kant heb je lui die de klepel nog niet weten te hangen al lopen ze er tegenaan (zoals Bashir) die alles met de mantel der liefde bedekken en er vooral op aansturen dat NS zo weinig mogelijk concurrentie hoeft te dulden.
Over zwartrijden: een getrapt systeem lijkt me een gepaste maatregel. Eerste keer ritprijs + 35 euro, tweede keer binnen 12 maanden ritprijs + 140 euro, 3e keer binnen 12 maanden een gang naar de rechter.
Jaja, we zullen het nog mooier maken dan het isquote:Op zondag 29 december 2013 20:40 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Zo kom je wel over. Altijd als er geklaagd wordt, of dat nu terecht is of niet, sta jij klaar om de NS te verdedigen en degene die klaagt te veroordelen.
Daarom post ik ook niet teveel. Zo nu en dan schrijf ik wel eens wat. Zo ook destijds over het treinongeval in Spanje waar de machinist als crimineel werd weggezet. Dat ging mij te ver.quote:Op zondag 29 december 2013 22:47 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Jaja, we zullen het nog mooier maken dan het isals ik altijd klaar zou staan om de NS te verdedigen dan had ik hier een mooie dagtaak aan deze topics. Ik heb wel wat beters te doen.
Klachten / kritiek / verbeterpunten etc. vind ik allemaal prima, laat dat duidelijk zijn. Wat me echter een beetje tegen het hoofd stoot (en de posts van Ireyon van vanmorgen waren daar een prime example van), is het gescheld en gekanker wat er dan gelijk bij komt kijken. 'Personeel is te schijterig en moet hun bek maar dichthouden'. Dat slaat nergens op, is ontzettend denigrerend naar betrokkenen toe en haalt bovendien geen ene fluit uit, behalve dat het irritaties en vijandigheid verder in de hand werkt.
Maar toen kon je nog kiezen om een kaartje in de trein te kopen (tegen hoger tarief) wanneer je gepakt werdt. Waardoor weinig mensen de echte boete kregen.quote:Op zondag 29 december 2013 22:22 schreef Bitlord het volgende:
Ik vind het gek dat de prijs voor zwartrijden nooit wordt verhoogd. Al in 1991 betaalde je voor zwartrijden + administratiekosten 70 gulden (¤31,8). Is nog geen half procent per jaar.
Dat zie je dan verkeerd, want ik geef kritiek op degenen die hun kritiek niet op een normale wijze kunnen uiten, zoals ik nu onderhand ook al meerdere keren heb uitgelegd. Jammer om te zien dat er altijd ruimte is in deze topics om op die manier kritiek te geven maar dat er nooit ruimte is voor een weerwoord zoals dat van mij, want het wordt er altijd weer opgegooid dat ik een hielenlikker van de NS ben. Beetje triest om op die manier de discussie naar je hand te zettenquote:Op zondag 29 december 2013 23:14 schreef WhiteJoker het volgende:
Je hoort mij ook geen onvertogen woord zeggen over het personeel. Mijn kritiek gaat voornamelijk over het beleid. Het valt mij gewoon op dat elke keer als er kritiek op NS wordt gegeven GlenSpey op de bres voor NS springt.
Ja heb je gelijk in. Ik negeer het grootste deel van de posts ook al want er is elke dag wel weer iets misquote:Op zondag 29 december 2013 23:08 schreef Cherna het volgende:
[..]
Daarom post ik ook niet teveel. Zo nu en dan schrijf ik wel eens wat. Zo ook destijds over het treinongeval in Spanje waar de machinist als crimineel werd weggezet. Dat ging mij te ver.
Maar voor de rest niet te druk om maken.
Ik merk in RL als ik met reizigers praat dat de gesprekken veelal plezierig verlopen.
Zoals ik zei is dat mijn constatering, maar ik lees niet alles mee door de snelheid waarmee gepost wordt. Mocht ik dat verkeerd hebben gezien, dan bied ik mijn oprechte excuses aan.quote:Op zondag 29 december 2013 23:42 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat zie je dan verkeerd, want ik geef kritiek op degenen die hun kritiek niet op een normale wijze kunnen uiten, zoals ik nu onderhand ook al meerdere keren heb uitgelegd. Jammer om te zien dat er altijd ruimte is in deze topics om op die manier kritiek te geven maar dat er nooit ruimte is voor een weerwoord zoals dat van mij, want het wordt er altijd weer opgegooid dat ik een hielenlikker van de NS ben. Beetje triest om op die manier de discussie naar je hand te zetten
Je kunt ook niet teveel zeggen want ooit is een collega op het matje geroepen omdat hij iets twitterde. De media is ook niet altijd juist en maken vaak misbruik van een situatie. Heb dat zelf mogen ervaren.quote:Op zondag 29 december 2013 23:47 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja heb je gelijk in. Ik negeer het grootste deel van de posts ook al want er is elke dag wel weer iets mismaarja zo eens in de zoveel tijd zie je iets waar je haast niet omheen kan en dan is het toch weer reageren he. Achja, zo hebben we allemaal onze bakfoutjes
GekkeHaan's verhaal over een STS is ooit in Tubantia terecht gekomen...quote:Op maandag 30 december 2013 00:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je kunt ook niet teveel zeggen want ooit is een collega op het matje geroepen omdat hij iets twitterde. De media is ook niet altijd juist en maken vaak misbruik van een situatie. Heb dat zelf mogen ervaren.
Precies. En daar liggen dan ook alsnog genoeg verbeterpunten in het buitenlandquote:Op maandag 30 december 2013 01:05 schreef Cherna het volgende:
Helaas zo gaat dat. Maar ik ben er echt van overtuigd en niet omdat ik er werk, dat NS er alles aan doet het zo goed mogelijk te doen. Nergens anders in de EU zijn er zoveel organisaties die steeds hameren op een betere kwaliteit als in NL. En ik heb een tijdje in Duitsland gereden. En daar gaat het niet beter.
Maar als je dat zegt dan spreek je met vooroordelen als NSer. Dan bereik je precies het tegenovergestelde.
Waar in NL de TRDL en seinenstelsel/ techniek ver vooruit ligt op Duitsland hoor je nooit iemand over. In Duitsland werkt men op veel Strecken nog met armseinen, bij elke overweg een post om die te bedienen etc. Zelfs per regio/ een post voor de seinen en moet je steeds van kanaal wisselen. Ouwe meuk.
Maar de DB laat natuurlijk ook alleen maar hun ICE zien en hoe geweldig het niet is. De Coladose(BR423)daar durfde geen enkele machinist in te rijden als het glad was want die remde niet. Inmiddels is die verbeterd. Maar toch.
Regelgeving totaal uit de tijd. Als je daar meld dat er langs het spoor iets loopt dan leggen ze alles plat. Hier krijg je nog een aanwijzing voorzichtig rijden. Daar gaat eerst politie de Strecke erkundigen. Bezet spoor oprijden gaat niet zomaar. En linkerspoor rijden in Duitsland is een uitzondering. Als dat moet gebeuren slaapt een machinist niet. Dan heeft ieder station zijn eigen regelgeving. Absurd.
Daar staat een boek in de cabine en daar staat alles in per Bahnhof. Een pil van een boek waar je duizelig van word.
Jammer dat het met de Fyra zo is afgelopen. Daar baal ik wel van. Waar de fout ook ligt. Het punt is dat wij daar nooit achter zullen komen. Onderhandelingen op dat niveau zijn ondoorgrondelijk
En in Belgie en Frankrijk staakt men vaker dan dat hier het spoor door het weer verziekt word.
De reinheid van de treinen (of beter gezegd: het gebrek daaraan) lijkt mij vooral een kostenbesparingsmaatregel: waarom zou je 1x per week wassen als het ook 1x per 3 weken kan? Het is tenslotte cosmetisch, een trein kan ook wel rijden als de vloer vol zand ligt en je niet naar buiten kunt kijken. Dat dit gevolgen heeft voor de beoordeling van de reizigers (lagere score) lijkt men dan weer even te vergeten.quote:Op maandag 30 december 2013 01:20 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld kijkt naar materieel (even als voorbeeld dat Benelux treintje waar laatst wat over te doen was qua reinheid etc).
De laatste grote materieelorders van NS, de V250 en de SLT, bevielen niet zo goed als gehoopt. De V250 is inmiddels al afgevoerd en voor de NS-boekhouding zelfs al volledig afgeschreven (er is een reservering opgenomen van ~300 miljoen) en voor SLT staan grote kosten op de planning: de inbouw van toiletten (vanaf 2018).quote:Ik denk dat NS 'bang' is om nieuw mat aan te schaffen qua wagons, of bepaalde investeringen te doen, omdat de toekomst onzeker is.
Ik denk dat je hier een goed punt te pakken hebt.quote:Hoe goed NS het ook doet (eerlijk is eerlijk, ondanks verbeterpunten doen ze het niet slecht gezien de drukte op het spoor), weet men daar niet hoe lang ze nog mogen rijden. Langzaam aan gaan ze toch wat lijnen kwijt raken. Het Rood-Witte monster Arriva (oké, stom woordgrapje) pakt alles wat ze pakken kunnen. Winst of verlies, als ze het maar krijgen. Dat realiseren ze zich in Utrecht ook wel.
Dit is natuurlijk niet de hoofdreden, maar ik kan me voorstellen dat men zich daar ook wel achter de oren krabt met betrekking op toekomstperspectieven.
Iemand die hier wat meer diepgang, mening of aanvullingen op heeft? Vind ik wel interessant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |