abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134892619
quote:
12s.gif Op maandag 30 december 2013 19:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Natuurlijk afspraken maken is geweldig. En hoe meer partijen je erbij betrekt hoe complexer het word en worden de lijnen juist langer dan korter. Het is zelfs al gebleken na de splitsing van Prorail en de vervoerders dat die lijnen fantastisch werken. Zo goed zelfs dat ik nog geen klomp ijs tussen een wissel mag halen met een vlaggenstok.

En dat je als machinist nog geen losse loc meer mag aanhaken aan rijtuigen. Je niet meer in de hoogspanning mag om een zekering te vervangen.

En doe je het toch en iemand krijgt er lucht van of er gaat iets fout dan zijn de rapen gaar.

Als je ooit in een vergadering hebt gezeten met 15 man die iets moeten dichttimmeren dan duurt het een eeuwigheid. Doe dat met twee man en binnen vijf minuten ben je eruit. Natuurlijk ervan uitgaande dat je bekwaam bent in je vak.

Dat je langere treinen en schonere treinen zult krijgen zonder daarvoor te betalen is wensdenken. Zeker als het maken van winst belangrijk is.
Dat heeft niks te maken met concessies, maar met een veranderende samenleving. Alles wat als hoogste risico gezien wordt, wordt aangepakt. Doe je dat over meerdere jaren, dan komen de kleinere risico's opeens bovenaan te staan. Kleinere risico's zoals een onderhouder op de rails terwijl er treinen rijden. Of, iets heel anders, een weg waar je vroeger 80 mocht, maar die nu dankzij allemaal borden, paaltjes en versmallingen waar je tegenaan kan rijden gedowngrade is naar 60: meer dan de helft van de provinciale wegen is dit lot ten deel gevallen in de laatste grofweg tien jaar.

Ik ben niet per sé voor of tegen meer concessies of opknippen, maar ik constateer wel dat sinds Connexxion op de Valleilijn rijdt, die ik regelmatig gebruik, het product met een procent of 300 is omhooggegaan in mijn beleving. Niet alleen het harde product: meer treinen (tot 400% meer in de daluren) en nieuw materieel, maar ook het zachte product: de treinen zijn altijd schoon, veel meer dan de gemiddelde NS trein. Dit alles tegen lagere kosten. Ik ben niet de enige, tevredenheidscijfer is daar echt met sprongen omhoog gegaan in de laatste jaren.

Als dat het gevolg van opdeling is, is het niet allemaal negatief in ieder geval.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 december 2013 @ 20:38:30 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_134892793
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, die ligt in de kamer naast me een schoonheidsslaapje te doen zo te horen :Z :')

Zelfs de kastelijn hier noemt Fles al Fles *)
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 december 2013 @ 20:43:00 #253
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134893079
Tevens: http://www.varmatin.com/d(...)ritimes.1530430.html

Staking in Zuid Frankrijk morgen... :O
  maandag 30 december 2013 @ 20:46:51 #254
321876 Cherna
Fuck the System
pi_134893317
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:35 schreef Panthera. het volgende:
Dat heeft niks te maken met concessies
Doch wel, want als je meerdere vervoerders op je net hebt moeten de regels wel strenger. Maar dat ga ik niet uitleggen want dat is mij een te lang verhaal. In het kort: Prorail kan doodeenvoudig geen partij meer voortrekken en moeten de regels zo maken dat iedere vervoerder op het net kan rijden.

Dat je tevreden bent en de service met 300% gestegen is prima. Ik kan daar geen oordeel over geven omdat ik niet van die lijn gebruik maak. Dus zal het wel zo zijn. Google ik ff op cijfers zie ik wat anders over die lijn. Maar goed ik ben hier niet om welke vervoerder dan ook te bekritiseren, maar heb alleen mijn bedenkingen tegen het opknippen.
Het zal mij verder worst wezen wie er rijd. Doch omdat NS echt een NL bedrijf is zou ik het wel jammer vinden een stukje NL te verliezen en niet om mij maar de generaties na mij. Maar daar heb ik dan ook alles mee gezegd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 30 december 2013 @ 20:50:39 #255
67174 Dos37
Come on Twente
pi_134893569
Veel springers vandaag. :o
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_134895176
Woorden als 'doch' gebruiken als je niet weet hoe :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 december 2013 @ 21:18:25 #257
321876 Cherna
Fuck the System
pi_134895314
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Woorden als 'doch' gebruiken als je niet weet hoe :N
Gelukkig weet jij het dan wel. En nu?
Doch of Echter wat maakt het uit. Waarbij de eerste zin Toch bedoeld was. Tja typ fouten nooit druk over gemaakt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cherna op 30-12-2013 21:25:40 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 30 december 2013 @ 22:11:46 #259
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_134898449
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 13:44 schreef Socios het volgende:

[..]

Gelukkig is ICE voorzien van een fatsoenlijke restauratiewagen die ook bemenst wordt.
Uiteraard, helaas was vrijdag de Hühnerfrikassee mit Champignons und Butterreis uitverkocht maar die heb ik zaterdag vanaf Hamburg-Altona vertrek ICE naar Nürnberg toch nog kunnen eten en vrijdag de Chili con Carne mit argentinischem Rindfleisch.
Je voelt je echt als een prins in zo'n rijtuig. Je moet er wel voor waken vind ik om alles op te hemelen van de DB, je kan de grote van het bedrijf, het land en hun cultuur niet 1 op 1 copieren naar de onze.
Zaterdagavond was ik naar Nena in Bremerhaven gegaan, hoe de security daar te keer gaat tegen mensen die filmen en fotograferen daar lusten de honden geen brood van. Dan laat je ze netjes zien wat de Duitse regels zijn t.a.v. fotagraferen krijg je doodleuk te horen "Ich muss mein Job machen", ik dacht er op dat moment niks van maar denk er maar eens over na :). Het is gechargeerd en persoonlijk maar toch.
Prima maar de DB maar Nederland is geen Duitsland.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_134911617
quote:
12s.gif Op maandag 30 december 2013 19:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Natuurlijk afspraken maken is geweldig. En hoe meer partijen je erbij betrekt hoe complexer het word en worden de lijnen juist langer dan korter. Het is zelfs al gebleken na de splitsing van Prorail en de vervoerders dat die lijnen fantastisch werken. Zo goed zelfs dat ik nog geen klomp ijs tussen een wissel mag halen met een vlaggenstok.

En dat je als machinist nog geen losse loc meer mag aanhaken aan rijtuigen. Je niet meer in de hoogspanning mag om een zekering te vervangen.

En doe je het toch en iemand krijgt er lucht van of er gaat iets fout dan zijn de rapen gaar.

Als je ooit in een vergadering hebt gezeten met 15 man die iets moeten dichttimmeren dan duurt het een eeuwigheid. Doe dat met twee man en binnen vijf minuten ben je eruit. Natuurlijk ervan uitgaande dat je bekwaam bent in je vak.

Dat je langere treinen en schonere treinen zult krijgen zonder daarvoor te betalen is wensdenken. Zeker als het maken van winst belangrijk is.
Mogen wij bij Arriva wel.
Wij mogen stukken ijs uit de wissel harken, en wij zijn zelfs bevoegd om wissels te krukken!
Hoogspanningskabels werken we niet mee.
  dinsdag 31 december 2013 @ 09:39:01 #261
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134913983
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 04:31 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Mogen wij bij Arriva wel.
Wij mogen stukken ijs uit de wissel harken, en wij zijn zelfs bevoegd om wissels te krukken!
Hoogspanningskabels werken we niet mee.
En daar zijn wij dan weer best blij mee. Overigens mogen we jullie lang niet alle wissels laten krukken. Zeker op emplacementen is dat beperkt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 31 december 2013 @ 09:45:16 #262
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134914101
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 31 december 2013 @ 10:28:32 #263
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_134915166
quote:
'Zo'n grote vuurbal jongen!'
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 31 december 2013 @ 10:34:05 #264
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_134915348
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:28 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

'Zo'n grote vuurbal jongen!'
_O- Je kon er op wachten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 31 december 2013 @ 10:34:38 #265
321876 Cherna
Fuck the System
pi_134915369
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 04:31 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Mogen wij bij Arriva wel.
Wij mogen stukken ijs uit de wissel harken, en wij zijn zelfs bevoegd om wissels te krukken!
Hoogspanningskabels werken we niet mee.
Bevoegd ben ik ook, maar krijg een negatief antwoord als ik vraag om te mogen krukken van de TRDL.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_134920520
De machinisten die naar Emmerich rijden mogen trouwens nog wel met de hoogspanningskabels werken ;)
pi_134920597
quote:
12s.gif Op maandag 30 december 2013 17:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Waarom moet ik als vervoerder die alleen maar rijd tot Eindhoven zorgen dat iemand in Adam terecht kan komen? Of de stopper naar Den Bosch moet halen. Dat gaat mij dan toch niets aan. Ik heb mijn taak netjes afgewerkt als vervoerder. Namelijk tot Eindhoven zoals is afgesproken in de concessie.
Ambtenareneilandjesdenken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_134920943
Jaaroverzicht 2013

Voor mij was 2013 een wat vreemd jaar wat treinenfotografie betreft. Dat komt deels doordat ik (noodgedwongen) van werkgever moest veranderen eind 2012. Daar weten ze wél wat werken is dus was er minder tijd voor vrije dagen en was er in het weekend vaak geen behoefte om nog op pad te gaan. Daardoor heb ik niet van iedere maand een foto kunnen uitkiezen omdat sinds de zomer tot vandaag de dag ik nog slechts 1 ochtend wat foto's gemaakt heb...

Foto 1: TXL 182 512 te Berlin Westhafen (D); 5 januari 2013.
Het jaar 2013 begon meteen goed met een trip naar de prachtige stad Berlijn. In de Duitse hoofdstad heeft vervoerder ODEG het vervoer op de RE-lijnen 2 en 4 sinds medio december 2012 overgenomen van DB Regio. Omdat de bestelde Kiss-treinstellen van Stadler nog niet zijn toegelaten werden er enkele weken rijtuigen bij de ÖBB gehuurd en diverse normaal alleen in de goederendienst rijdende Taurussen gehuurd. De kanarie gele 182 512 was op de grauwe en kille 5 januari 2013 onderweg met RE 37310 bestaande uit vier van de ÖBB gehuurde Cityshuttle rijtuigen. Achterop loopt de zilveren 182 529, eveneens van TXL, mee. Het geheel passeert hier ter hoogte van de Berlijnse Westhafen.

Foto 2: HGK DE684 te Bunnik; 4 maart 2013.
Sinds 2012 zijn HGK en de Neusser Eissenbahn samengegaan als RheinCargo. Samen staan we sterker in het Ruhrgebiet is de gedachten daarachter. Dat men daadwerkelijk sterker geworden is blijkt wel uit het binnenhalen van een vervoerscontract van kolen begin 2013. Naast de vele diesellokken die men daarvoor benodigd heeft is onder andere ook deze fraaie set witte GATX Falns'n nieuw bij RheinCargo. Met de mijns inziens nog meest fraaie zwarte class66, de DE684 met MRCE-logo, is het geheel als lege kolentrein op de zonnige 4 maart 2013 onderweg bij Bunnik naar de Amsterdam Westhaven.

Foto 3: Hectorrail 242 516 te Kaarst (D); 29 maart 2013.
De Zweedse goederenvervoerder Hectorrail is in 2004 gestart met het rijden van treinen in en rond Zweden. Sinds 2008 rijdt het ook treinen van/naar het Duitse Wanne-Eickel. In eerste instantie nog met Traxx'en maar anno 2013 alweer enige jaren met de nog veel fraaiere loks van het type "Taurus". Het vervoer is inmiddels ook flink uitgebreid. Naast de Van Dieren-KLV en DHL-speciaal verzorgt Hectorrail ook het papiervervoer iov Scandfibre tussen Zweden en Dortmund-Scharnhorst en sinds 2012 is daar dit transport van opleggers tussen het Luxemburgse Bettembourg en het Zweedse Helsingborg bijgekomen. Op vrijdag 29 maart 2013 werd de trein omgeleid via de spoorlijn Neuss-Krefeld als gevolg van werkzaamheden bij Lintorf. Normaliter staat de trein enkele uren stil te Opladen maar vanwege de aangepaste route werd de stop overgeslagen en zo passeerde de 242 516 "Ferdinand" met DGS 42710 in een flauw zonnetje bij Kaarst op weg van Trier-Ehrang Nord naar Helsingborg Central.

Foto 4: Fyra 4813 te Dordrecht Zuid; 18 april 2013.
2013 was ook het jaar van het Fyra-debacle. Na slechts enkele weken in de reguliere dienst gereden te hebben bleken er vele gebreken waardoor eerst de NMBS en even later ook de NS zich geheel uit het project hebben teruggetrokken en AnsaldoBreda, de fabrikant, aansprakelijk te stellen. Een juridische getouwtrek ging daarmee van start maar ondertussen werden er nog wel proef- en conditieritten uitgevoerd. Je weet immers maar nooit... Op 18 april 2013 was stel 4813 onderweg bij Dordrecht Zuid.

Foto 5: RTB 189 989 te Dordrecht Zuid; 25 april 2013.
Sinds 1 april 2013 heeft de Rurtalbahn de containershuttles tussen de ECT terminal op de Maasvlakte en de TCT terminal in Blerick bij Venlo overgenomen van Husa Transportation. RTB rijdt de treinen vanaf de Maasvlakte tot aan het stationsemplacement van Blerick planmatig met een lok van de serie 189. In de beginmaanden reed de kanariegele 189 989 veelvuldig tussen beide terminals en was daarmee voor velen een gewild foto-object. Op 25 april 2013 was deze lok met de avondtrein onderweg bij Dordrecht Zuid richting Blerick.

Foto 6: DB 103 235 te Erpel (D); 26 april 2013.
Op 14 februari 2013 werd bekend dat de 103 235 van de DB RegioNetz Verkehrs GmbH TEE Rheingold planmatig zou worden ingezet voor onder andere de IC-treinen 119 en 118 tussen Münster en Stuttgart op diverse dagen in de week. Het duurde vervolgens ruim twee maanden voor de lok daadwerkelijk langs de Rijn onderweg was. Op donderdag 25 april was de trein met een Ersatz-IC onderweg nadat de Oostenrijkse rijtuigen teveel vertraging opgelopen hebben. Een dag later en dus voor het eerst reed de IC 118 wel volgens planning met de 103 235 en de ÖBB rijtuigen tot aan Münster(Westf) Hbf. Onder behoorlijk druilerige weersomstandigheden werd met een kwartiertje vertraging Erpel am Rhein gepasseerd. Ruim 24 uur later bleek de lok (deels) kapot en is deze meteen uit de dienst gehaald. Reparatie ervan koste enige tijd maar de lok werd alsnog wel weer ingezet. Later in het jaar werd ze defintief vervangen door de 103 113.

Foto 7: WLC 1216 955 te Beulshausen (D); 6 juni 2013.
Hoogtepunt van het jaar is de ondertussen traditietrouw geworden voorjaarstrip naar Duitsland. Dit jaar werd gekozen voor het nog niet zo vaak bezochte Leinetal gelegen aan de NSS tussen Hannover en Göttingen, veel noordelijker dus dan het Maintal. Een aantal keer per dag rijdt de Wiener Lokalbahn containertreinen tussen de Bremer- of Hamburger Haven en het in Oostenrijk gelegen Enns danwel Wenen. Het betreffen voor een deel de voormalige zgn Linz-shuttles die tot enkele jaren geleden nog op Rotterdam reden. Op donderdag 6 juni 2013 werd de middagtrein getrokken door de prachtige 1216 955, die uitgedost is met reclame voor Roland Spedition. Het geheel passeert hier in de boog bij Beulshausen, een kleine kilometer ten noorden van Kreiensen gelegen aan de Nord-Süd Strecke.

Foto 8: CT 37 519 te Freden (D); 8 juni 2013.
Alstom's Prima E37 519 van Captrain is op deze zaterdagmorgen onderweg met 24 ketelwagens (bio)diesel in bijzonder fraaie (en overigens uit NL stammende) witte GATX ketelwagens met blauw GATX-logo. Naast de fraaie trein fleuren het koolzaad op de voorgrond en twee coureurs op het oefenparcours de plaat op.

Foto 9: HTRS 1606 te Baarn; 27 juni 2013.
Eind 2013 kwam het trieste nieuws dat Husa Transportation, als opvolger van good-old ACTS, ermee ophoudt. Hopelijk vinden alle werknemers een nieuwe baan elders in het spoorwereldje. In de zomer leek er (in ieder geval voor de buitenwereld) nog weinig aan de hand toen als gevolg van werkzaamheden aan het spoor ten noorden van Den Bosch de beladen Dolime-trein omgeleid moest worden om alsnog op haar eindbestemming bij Nedmag te Veendam te geraken. De snelste route is dan ongetwijfeld via de Maaslijn maar het is verreweg goedkoper om met een Elok een flink stuk om te rijden en half Nederland te doorkruisen. Op de verder vrij grauwe en bij vlagen zelfs kille 'zomerse' dag werd de trein na Boxtel via Tilburg, Breda, Dordrecht, Rotterdam, Gouda en Hilversum naar Amersfoort geleid en zodoende kon een plaat gemaakt worden van de 1606 met de ex HGK, nu van Railtraxx zijnde 66012 en 17 beladen Tapps'n die hier door het station van Baarn rijden. Links bevindt zich Eethuys de Generaal, waar het altijd goed toeven is onder het genot van bijvoorbeeld een goed glas bier. Een omgeleide cargo helpt daar uiteraard nog meer bij.

Foto 10: EETC 1251 te Dordrecht Zuid;28 juni 2013.
2013 was ook een bewogen jaar voor EETC. Half december werden voor het laatst de dagelijkse werkzaamheden voor DB Autozug uitgevoerd tussen de Watergraafsmeer en Amsterdam Centraal. Daarentegen ging EETC wel zelf de wintersporttreinen rijden tussen Amsterdam en Venlo, dus helemaal verdwijnen van het spoor doen de loks gelukkig niet. In de zomer van 2013 rijdt EETC zoals ieder jaar ook autoslaaptreinen naar diverse zomerse bestemmingen, waarbij de auto's zoals bekend in 's Hertogenbosch op de trein worden gezet. Aan de noordkant van station 's Hertogenbosch werd toen hard gewerkt aan een flyover om het treinverkeer van/naar Utrecht en Nijmegen van elkaar te kunnen scheiden. Als gevolg daarvan was er voor een langere periode helemaal geen treinverkeer mogelijk van/naar beide plaatsen. De aan- en afvoer van het materieel van/naar de Amsterdamse Watergraafsmeer verliep daarom via Dordrecht (Zuid).

Foto 11: CP 5629 te Vila Franca de Xira (PT); 3 juli 2013.
Even getwijfeld tussen enkele trammetjes in de binnenstad van Lissabon of een cargo langs de oevers van de Taag, maar op een cargo-georiënteerd forum (hihi!) is die keuze eigenlijk snel gemaakt. LIssabon ligt aan de oevers van de rivier de Taag. Aan de oevers van de rivier liggen diverse containerterminals en enkele daarvan hebben ook een spooraansluiting. Op de heerlijke ochtend van 3 juli 2013 passeerde deze containertrein in noordelijke richting met aan kop de schone CP 5629. Relatief vaak rijden deze treinen met een lok van de nieuwere Siemens 4700-serie maar deze zitten vrijwel allemaal onder de graffiti.

Foto 12: Strukton 303003 te Leeuwarden; 21 september 2013.
Na de sluiting van de met een spooraansluiting voorziene containerterminal in Leeuwarden in 2011 bleef het lang rustig op cargogebied in Fryslân. In het najaar van 2013 werd het terrein van de voormalige containerterminal gebruikt als tijdelijke stalling van vele betonnen dwarsliggers die nodig waren voor de spoorvernieuwing tussen Steenwijk en Heerenveen in de herfstvakantie. De tweede van in totaal vier beladen dwarsliggertreinen arriveerde op 21 september 2013 in Leeuwarden. Voor het rangeerwerk in de Friese hoofdstad is de Strukton 303003 ingehuurd. Deze fraaie Deutz-lok heeft hier het eerste deel opgepikt en zal via het racc. Schenkenschans na kopmaken 20 van de 21 wagens op spoor 79 op de voormalige containerterminal plaatsen. Na het winnen van de busconcessie Noord- en Zuidwest Fryslân en Leeuwarden gebruikt Arriva deze locatie nu als stalling voor stad- en streekbussen.
pi_134921672
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Jaaroverzicht 2013
Leuke plaatjes Z-C, bij welk bedrijf zit jij dan eigenlijk??
pi_134922070
Stuk voor stuk bekende en prachtige platen. Zag net de foto van de V250 toen ik langs de Dijksgracht reed, blijft toch bijzonder spul wat jammerlijk nu staat te roesten.
Ook bijzonder, bij de Zaanstraat staat momenteel een kopbak + rijtuig buiten. Rest staat vermoedelijk binnen.
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:55:43 #271
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_134924090
Net even met Fles op en neer geweest naar Warburg. Ik kreeg de indruk dat wat de NS doet met het boekenweekgeschenk in de boekenweek (gratis reizen op vertoon van), DB regio NRW zonzelfde soort actie heeft op op 31 december: Gratis reizen op vertoon van een halve liter blik bier :'). Iedereen maar dan ook iedereen had een halve liter in zn handen. (Behalve wij). Sommigen vervoerden zelfs hele kratten. (En dat gaat naarmate de avond toeneemt alleen maar erger worden :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Darkwing_Duck op 31-12-2013 14:03:40 ]
pi_134924177
Gezellig! Fijne jaarwisseling lui!
pi_134924997
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:15 schreef b2py het volgende:
Stuk voor stuk bekende en prachtige platen.
Dank!

quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:05 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Leuke plaatjes Z-C, bij welk bedrijf zit jij dan eigenlijk??
Dank! Ben een kantoorpik bij Arriva.

[ Bericht 15% gewijzigd door Zug-Chef op 31-12-2013 14:26:23 ]
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:20:21 #274
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_134925022
Zo, AltijdVoordeel besteld. Benieuwd of het inderdaad werkt op de eerste werkdag van 2014.
pi_134925371
Is er eigenlijk recent nog wel eens onderzoek gedaan naar het stoppen van het OV vandaag na achten? Hoewel ik enerzijds ook wel snap dat chauffeurs en bestuurders deze uren thuis willen zijn, is 20 uur wellicht wel een erg vroege tijd om te stoppen. Zeker op een avond als deze als velen naar andere plaatsen willen. Er kan toch ook om 22 uur worden gestopt?

In Vlaanderen wordt er zelfs een uitgebreid nacht(tram)net op touw gezet om iedereen veilig weer thuis te brengen:
http://www.delijn.be/nieuws/Oudejaarsnacht_2013.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')