abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 december 2013 @ 10:37:43 #1
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_134818617
Ik ben nu 28 maar ik voel me innerlijk nog als een joch van begin 20.
Mondjesmaat merk ik wel dat ik steeds sneller dingen uit het leven kan rationaliseren/afwerpen of met een volwassener blik er naar kijk (zoals vrienden van exen die je steken onder water geven/collega's die alleen maar negatief kunnen zijn/onverwachtse hindernissen etc.), maar ergens vraag ik me nog wel af hoe het leven an sich aanvoelt wanneer je ouder wordt?

Hoe voelt dat nou wanneer je eenmaal ouder wordt? Blijf je je dan nog steeds voelen als een joch/dame van 20? Of verandert dit op den duur wel?
pi_134818701
ik ben 24 maar voel me nu soms al als een bejaarde. na je 30e is je leven echt afgelopen.

ontkenners onder deze lijn:

zondag 29 december 2013 @ 10:43:31 #3
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134818743
Ach, na je 40e ben je blij met elke dag die je nog hebt.
  zondag 29 december 2013 @ 10:51:55 #4
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_134818937
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 10:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ik ben 24 maar voel me nu soms al als een bejaarde. na je 30e is je leven echt afgelopen.

ontkenners onder deze lijn:

Ik ook hoor. Soms dan heb ik zo'n avond dat ik me helemaal uitleef, maar dan heb ik de volgende dag serieus een hele dag nodig om m'n rust te pakken terwijl ik 10 jaar terug gewoon met een red bull de volgende dag weer door kon.
  zondag 29 december 2013 @ 11:00:46 #5
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_134819122
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 10:43 schreef Woelwater het volgende:
Ach, na je 40e ben je blij met elke dag die je nog hebt.
Dan heb ik al 14 jaar lang alleen maar blije dagen.
:)
pi_134826373
Persoonlijk zie ik de betrekkelijkheid van de dingen meer in maar het zal er ook aan liggen hoe je leven is verlopen in al die jaren en wat je hebt meegemaakt. Ik maak me niet meer zo druk zoals ik deed toen ik 16-20 was en vond PUB/JNG dan ook altijd zeer vermakelijk. :P In mijn hoofd ben ik ergens bij de 25 blijven hangen maar helaas zegt de spiegel wat anders over het lichaam. :') Ach hoort er ook gewoon bij en gelukkig kan ik me er niet meer druk om maken. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_134828008
Als ik naar mijzelf van 25 jaar geleden kijk, dan moet ik smakelijk lachen. Benieuwd hoe dat over nog eens 25 jaar is.
En achteraf moet ik mijn ouwe heer toch steeds vaker zijn gelijk bekennen. Alleen met die woekerpolis niet...
Farts are jazz to assholes
pi_135300428
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 14:28 schreef trovey het volgende:
Persoonlijk zie ik de betrekkelijkheid van de dingen meer in maar het zal er ook aan liggen hoe je leven is verlopen in al die jaren en wat je hebt meegemaakt. Ik maak me niet meer zo druk zoals ik deed toen ik 16-20 was en vond PUB/JNG dan ook altijd zeer vermakelijk. :P In mijn hoofd ben ik ergens bij de 25 blijven hangen maar helaas zegt de spiegel wat anders over het lichaam. :') Ach hoort er ook gewoon bij en gelukkig kan ik me er niet meer druk om maken. :+
Hoe is het dan met mensen/vrienden om je heen? Voel je je alleen?
pi_135300929
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:01 schreef Kola het volgende:

[..]

Hoe is het dan met mensen/vrienden om je heen? Voel je je alleen?
Absoluut niet, ouder worden betekent niet dat je geen vrienden/kennissen meer hebt...je gaat er alleen niet meer nachten mee aan de rol in clubs en discotheken en daar heb je ook geen behoefte meer aan (ik persoonlijk dan), zo veel andere leuke dingen die je ook kunt doen. ;)
Optimist tot in de kist
pi_135301270
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:14 schreef trovey het volgende:

[..]

Absoluut niet, ouder worden betekent niet dat je geen vrienden/kennissen meer hebt...je gaat er alleen niet meer nachten mee aan de rol in clubs en discotheken en daar heb je ook geen behoefte meer aan (ik persoonlijk dan), zo veel andere leuke dingen die je ook kunt doen. ;)
Ik heb altijd het idee van 'oudere' mensen dat ze zo serieus worden met alles. En als jij zegt je nog 25 te voelen, heb je daar dan geen last van? Dat je niet meer echt goed kan opschieten met mensen om je heen omdat ze zo anders zijn geworden? Verveelt dat niet? Tenminste daar denk ik dan wel over na, als je ouder wordt en vrienden krijgen kinderen of worden sneller moe en willen meer tijd thuis doorbrengen, krijgen andere interesses. Dan blijf je alleen over...
pi_135301960
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:24 schreef Kola het volgende:

[..]

Ik heb altijd het idee van 'oudere' mensen dat ze zo serieus worden met alles. En als jij zegt je nog 25 te voelen, heb je daar dan geen last van? Dat je niet meer echt goed kan opschieten met mensen om je heen omdat ze zo anders zijn geworden? Verveelt dat niet? Tenminste daar denk ik dan wel over na, als je ouder wordt en vrienden krijgen kinderen of worden sneller moe en willen meer tijd thuis doorbrengen, krijgen andere interesses. Dan blijf je alleen over...
Nog genoeg mensen over die er net zo over denken als ik hoor. ;) Niet iedereen doet dezelfde dingen in het leven en niet iedereen trouwt en/of krijgt kinderen en mensen komen en gaan in je leven want maar weinig vriendschappen duren eeuwig. Enige wat ik wel merk is dat ik leeftijdsgenoten nooit herken, zie ik hun kinderen en denk "Oh, die moeten van mijn leeftijd zijn, dacht dat ze 5-10 jaar ouder waren" :@ _O- Maar ik denk dat dat alleen maar positief is. :P
Optimist tot in de kist
pi_135302277
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:44 schreef trovey het volgende:

[..]

Nog genoeg mensen over die er net zo over denken als ik hoor. ;) Niet iedereen doet dezelfde dingen in het leven en niet iedereen trouwt en/of krijgt kinderen en mensen komen en gaan in je leven want maar weinig vriendschappen duren eeuwig. Enige wat ik wel merk is dat ik leeftijdsgenoten nooit herken, zie ik hun kinderen en denk "Oh, die moeten van mijn leeftijd zijn, dacht dat ze 5-10 jaar ouder waren" :@ _O- Maar ik denk dat dat alleen maar positief is. :P
Ik weet het niet. Dan heb je wel geluk denk ik, dat je nog (veel) mensen hebt waar je plezier mee kan hebben. Ik begin het nu al te merken (in de 20 pas), steeds serieuzer bezig met studeren, een carrière, relatie. En heb je daar weinig interesse in dan kun je niks meer met elkaar op een gegeven moment. Dat zijn ook de enige mensen die ik ontmoet zo'n beetje. Saai, serieus. Alleen in het weekend nog zuipen ja. Alle spontaniteit verder valt langzaam weg, als in bij elkaar langsgaan enz. Mijn idee van de toekomst is dat dat alleen maar erger wordt zodra het tijd wordt voor kinderen en iedereen een vaste baan heeft. Deprimerend. :')
pi_135302725
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:57 schreef Kola het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Dan heb je wel geluk denk ik, dat je nog (veel) mensen hebt waar je plezier mee kan hebben. Ik begin het nu al te merken (in de 20 pas), steeds serieuzer bezig met studeren, een carrière, relatie. En heb je daar weinig interesse in dan kun je niks meer met elkaar op een gegeven moment. Dat zijn ook de enige mensen die ik ontmoet zo'n beetje. Saai, serieus. Alleen in het weekend nog zuipen ja. Alle spontaniteit verder valt langzaam weg, als in bij elkaar langsgaan enz. Mijn idee van de toekomst is dat dat alleen maar erger wordt zodra het tijd wordt voor kinderen en iedereen een vaste baan heeft. Deprimerend. :')
Het zijn (bijna) allemaal andere mensen dan toen ik jouw leeftijd had. ;) Zoals ik al zei, mensen komen en gaan in een leven en bij elke leeftijd en levensfase krijg je weer andere vrienden. gebeurt inderdaad vaak (maar niet altijd) dat als mensen trouwen/kinderen krijgen het vaak gebeurt dat contacten verwateren of gewoon verdwijnen omdat je dan andere ideeën en/of een andere tijdsindeling hebt of dat mensen je als concurrentie zien (dan denkt ik maar dat ze me nooit hebben gekend dus ik ben je liever kwijt dan rijk :') ) maar als je gewoon andere contacten blijft zoeken lost dat zichzelf ook weer op want nog genoeg mensen die wel aansluiting met je hebben. Voordeel van mijn leeftijd is nu weer dat de meeste mensen wel weer uit de (kleine) kinderen zijn en je dus weer wat meer contacten krijgt met mensen die ook weer contacten zoeken omdat die kinderen hun eigen leven hebben, alleen moet ik over een flink aantal jaren dan wel de foto's van de kinderen en de kleinkinderen constant zien en hoe goed ze het wel allemaal doen....dat is wer wat minder als je dan in het bejaardentehuis zit. :'( :+
Optimist tot in de kist
pi_135303010
Kan ik weer niet foutjes corrigeren, FOK! bokt bij mij. :{
Optimist tot in de kist
pi_135304295
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 01:16 schreef trovey het volgende:

[..]

Het zijn (bijna) allemaal andere mensen dan toen ik jouw leeftijd had. ;) Zoals ik al zei, mensen komen en gaan in een leven en bij elke leeftijd en levensfase krijg je weer andere vrienden. gebeurt inderdaad vaak (maar niet altijd) dat als mensen trouwen/kinderen krijgen het vaak gebeurt dat contacten verwateren of gewoon verdwijnen omdat je dan andere ideeën en/of een andere tijdsindeling hebt of dat mensen je als concurrentie zien (dan denkt ik maar dat ze me nooit hebben gekend dus ik ben je liever kwijt dan rijk :') ) maar als je gewoon andere contacten blijft zoeken lost dat zichzelf ook weer op want nog genoeg mensen die wel aansluiting met je hebben. Voordeel van mijn leeftijd is nu weer dat de meeste mensen wel weer uit de (kleine) kinderen zijn en je dus weer wat meer contacten krijgt met mensen die ook weer contacten zoeken omdat die kinderen hun eigen leven hebben, alleen moet ik over een flink aantal jaren dan wel de foto's van de kinderen en de kleinkinderen constant zien en hoe goed ze het wel allemaal doen....dat is wer wat minder als je dan in het bejaardentehuis zit. :'( :+
Ja daar heb je gelijk in. Toch had ik altijd verwachtingen van hoe het zou zijn in de toekomst, met elkaar. En dan gaat ieder een andere, eigen, kant op en is het frustrerend en teleurstellend omdat het niet is gegaan zoals je dacht of wilde. Hoopte.
Op een gegeven moment lijkt het zo oppervlakkig te worden. Word je zelf ook zo naar anderen. Maar dat is juist wat het verpest toch? Bitter worden om dingen die zijn gebeurd, het niet kunnen laten gaan, steeds op zoek zijn naar iets soortgelijks, verlangen naar wat was en daardoor niet meer kunnen zien wat je nu kan hebben omdat het nooit zou zal zijn als toen, of zoals het met een bepaald persoon was.

Het zijn alle plannen die je wel hebt maar die op niets uitlopen omdat je de enige bent die die plannen heeft. Of je moet het alleen doen, maar alleen is ook zo alleen. Voor dingen die altijd vanzelf gingen moet je nu moeite doen. En dat krijg je natuurlijk met verantwoordelijkheden, als je dingen te doen hebt die gedaan moeten worden.
Je kan niet voor eeuwig hele dagen een kind blijven, maar soms zou het leuk zijn...
pi_135304372
Ik begin het zelf ook te merken.zeker het afgelopen jaar een flinke sprong heb gemaakt van onbezorgd leven en gewoon lekker doen waar ik zin in heb zonder zorgen naar serieus op zoek naar werk/fatsoenlijke vriendschappen onderhouden/Opzoek naar een eigen huisje/Serieuzer bezig met studeren.

Ik merk aan een aantal oude vrienden van me die nu 21-22 zijn dat die totaal niet serieus bezig zijn, als in.
Hele dag blowen, elk weekend zichzelf klem zuipen.
En als ze niet hebben geblowd maken ze zichzelf wijs dat ze een rijbewijs gaan halen, dat ze een opleiding gaan doen, dat ze wat van hun leven gaan maken, en zodra ze dan een joint opsteken interesseert het ze allemaal niet meer en hoor je ze er ook niet meer over :')

Ik wil niet zeggen dat ik mijn kinderachtige momenten niet meer heb (Ik kan af en toe flink gek doen op straat of in de kroeg en trek me van niemand wat aan) Maar overall ben ik wel een stuk serieuzer gaan kijken naar het leven.

En daar bij komt ook het afscheid nemen van oude vrienden, omdat je ze ontgroeid bent, wat steviger in je schoenen staan, niet meer over je heen laten lopen etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2014 02:41:41 ]
pi_135305071
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 02:36 schreef Kola het volgende:

[..]

Ja daar heb je gelijk in. Toch had ik altijd verwachtingen van hoe het zou zijn in de toekomst, met elkaar. En dan gaat ieder een andere, eigen, kant op en is het frustrerend en teleurstellend omdat het niet is gegaan zoals je dacht of wilde. Hoopte.
Op een gegeven moment lijkt het zo oppervlakkig te worden. Word je zelf ook zo naar anderen. Maar dat is juist wat het verpest toch? Bitter worden om dingen die zijn gebeurd, het niet kunnen laten gaan, steeds op zoek zijn naar iets soortgelijks, verlangen naar wat was en daardoor niet meer kunnen zien wat je nu kan hebben omdat het nooit zou zal zijn als toen, of zoals het met een bepaald persoon was.

Het zijn alle plannen die je wel hebt maar die op niets uitlopen omdat je de enige bent die die plannen heeft. Of je moet het alleen doen, maar alleen is ook zo alleen. Voor dingen die altijd vanzelf gingen moet je nu moeite doen. En dat krijg je natuurlijk met verantwoordelijkheden, als je dingen te doen hebt die gedaan moeten worden.
Je kan niet voor eeuwig hele dagen een kind blijven, maar soms zou het leuk zijn...
Dus je gaat er vanuit dat iedereen bitter gaat worden als hij/zij ouder gaat worden? :') Je hebt nog veel te leren maar daar kom je vanzelf nog wel achter. ;)
Optimist tot in de kist
pi_135318221
Als antwoord op de TT luidt mijn antwoord: Ja. :s)
pi_135548360
Je zal over het algemeen ander tegenover het leven staan,ik ben zelf 60+ ,zonder werk na 2x ontslagen te zijn o.a. n a een reorganisatie om mij heen veel kenissen en buren die al op veel jongere leeftijd ontslagen zijn en geen werk kunnen krijgen van een van hun loopt de ww af,hij heeft een vrouw 3 kinderen en een huis , vlak voor de crisis gekocht dan weet je het wel.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_135557610
Interessant dit. En hoe heb jij je leven nu ingevuld als in je dagelijkse doen?
  donderdag 23 januari 2014 @ 02:06:22 #21
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_135836037
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:16 schreef Iwanius het volgende:
Wat dacht je van gewoon hetzelfde als wanneer jij drie weken achter elkaar vrij hebt.
pi_136011697
Gisteren gehoord dat mijn broer prostaatkanker heeft met flinke uitzaaiingen..

Ja dan ga je toch even anders naar het leven kijken, je wordt zelf niet alleen ouder maar ook je broers
en zussen en volgend jaar kan ik zomaar een broer minder hebben. Op mijn ouders ben ik min of meer voorbereid, maar op dit niet.
pi_136017145
Hakuna blijft gewoon Hakuna, dat is het goede eraan! :)

Alleen mijn haar zal door de tijd veel langer en dikker groeien! :Y
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_136060171
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 02:06 schreef the-eye het volgende:

Wat dacht je van gewoon hetzelfde als wanneer jij drie weken achter elkaar vrij hebt.
Maar dan komt er toch op een bepaalt moment de sleur in....met als gevolg pure verveling.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:38:15 #25
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_136068014
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:05 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Maar dan komt er toch op een bepaalt moment de sleur in....met als gevolg pure verveling.
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:05 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Euh.....nee.
Man! een dag of een week is zo voorbij.
pi_136197590
40+... heerlijk!

Hoe ouder je wordt, hoe minder domme fouten je maakt. Er gaat nu best wel eens een week voorbij, waarbij ik niks doms doe, en alles op rolletjes gaat.

De eerste 40 jaar van m'n leven heb ik trouwens wel nodig gehad om uit te vogelen hoe ik het beste met mijn lichaam om kan gaan. Er zat namelijk geen gebruiksaanwijzing bij. Vroeger veel gefietst en hardgelopen, en alleen op doorzettingsvermogen toch ver gekomen. Maar laatst was ik aan het fietsen en merkte ik dat ik veel meer vermogen kan trappen dan toen ik 20 was, terwijl ik ondertussen 20 jaar ouder ben. Kwestie van een ander dieet en anders met het lichaam omgaan.

Heb nu ook veel meer vrijheid dan vroeger. In mijn jonge jaren zat ik vast aan de idiote uren van mijn werkgever (9 tot 5), terwijl ik een avondmens ben. Ik heb jaren als een zombie achter m'n bureau gezeten, en begon pas rond een uur of 4 productief te worden. Nu werk ik volgens mijn planning, op m'n eigen tempo, en dat bevalt prima.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_136240305
Dus eigenlijk zeg je dat wijsheid en inzicht bij jou ook op latere leeftijd is ontstaan?
Troost je...dat is een algemene ontwikkeling die niet bijzonder is,die uitzonderingen daar gelaten.
pi_136296983
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:16 schreef Iwanius het volgende:
Ik ga elke dag naar mijn moeder om samen met de mantelzorg voor haar te zorgen,dingen zoals wassen, samen te voet (voor de beweging) boodschappen gaan doen , klaarmaken en koken van een warme maaltijd , regelmatig een behoorlijke wandeling maken en uiteraard de aanspraak , in de avond helpen met steunkousen uitdoen ik beschouw dit nu een beetje als werken (onbetaald) en nee ik krijg geen uitkering van de staat ,bij de reorganisatie van een aantal jaren geleden heb ik een oprot premie gekregen die ben ik nu aan het opeten ik heb uitgerekend dat ik het tot mijn verlengde a.o.w. en pensioen uitkering voldoende heb om van te leven (ook is dat niet zeker met de huidige regering)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_136297212
quote:
15s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Gisteren gehoord dat mijn broer prostaatkanker heeft met flinke uitzaaiingen..

Ja dan ga je toch even anders naar het leven kijken, je wordt zelf niet alleen ouder maar ook je broers
en zussen en volgend jaar kan ik zomaar een broer minder hebben. Op mijn ouders ben ik min of meer voorbereid, maar op dit niet.
Dat is even slikken probeer zoveel mogelijk nog met de familie samen te doen,als het fout gaat dan heb je tenminste de mooie herinneringen nog.

Sterkte! Voor zowel je broer als de familie.
pi_136457028
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:43 schreef geevee het volgende:

[..]

Dat is even slikken probeer zoveel mogelijk nog met de familie samen te doen,als het fout gaat dan heb je tenminste de mooie herinneringen nog.

Sterkte! Voor zowel je broer als de familie.
Dank je wel, ik ben vanaf dat ik deze post schreef bijna constant bij familie geweest,
de dag vóór deze post vierden we namelijk nog met de hele familie de verjaardag van mijn moeder,
eigenlijk was haar verjaardag pas 2 dagen later maar zondag kwam natuurlijk beter uit voor velen.

Ik had wekenlang gewerkt aan een ''familie - foto album'' dat was mijn cadeau voor mijn moeder.
Mijn broer lag eigenlijk in het ziekenhuis voor onderzoek, maar mocht even weg om het feest
toch mee te kunnen maken, hij zag er toen slecht uit en had ook pijn, maar hij was er wel!

Mijn moeder vond het fotoboek geweldig en het gaf gelukkig veel afleiding, want de meeste van ons
kregen het nieuws pas ingefluisterd vlak voordat we naar binnen gingen.

Donderdagmorgen kreeg mijn moeder een herseninfarct en werd iedereen opgetrommeld.

We hebben met zijn allen vanaf donderdag bij haar gewaakt, ze is geen minuut alleen geweest.
Mijn zieke broer kon natuurlijk niet al te lang bij haar zijn, dus die kwam af en toe als hij kon.

Het zijn héél bijzondere dagen geweest, veel huilen, maar ook lachen, droevig en mooi tegelijk,
maar vooral héél bijzonder en mooi op een rare manier die ik niet goed kan uitleggen.

Zaterdagmorgen 2 Februari j.l. is mijn moeder overleden, vanmorgen was de crematie.

Mijn broer zal niet meer genezen, maar mijn moeder hoeft dat niet meer mee te maken en daar
zijn we allemaal heel blij mee, klinkt misschien raar maar dat is een toch een kleine troost.

Het goede nieuws vandaag was dat hij nog op vakantie kan dat wilde hij zó graag, nog één keer
samen met zijn vrouw, 2 dochters, schoonzonen en kleinkinderen, hij hoorde het gisteren en hij
straalde toen hij het ons vertelde, hij zag er belachelijk goed uit, alsof hij kerngezond is!

Leven zit raar in elkaar hoor, hoe ouder je wordt hoe meer mensen je gaat verliezen, dat is de
minder leuke kant van 40+.
pi_136460329
Gecondoleerd met het verlies van je moeder! Ik mantelzorg voor mijn moeder en dat best goed ondanks haar hoge leeftijd (92 jaar) de thuiszorg douched haar iedere morgen en helpt haar met aankleden,pillen geven en een ontbijt,daarna neem ik het over zorg voor boodschappen doe wassen kook een warme maaltijd voor haar ben haar aanspreekpunt ga met haar wandelen en help haar 's avonds in bed.

Het verlies van je vader of moeder wijst je weer even op de vergankelijkheid van het leven en nu je broer ook zo slecht is is dat nog veel moeilijker om op te vangen ,gelukkig kan hij nog eenmaal afscheid nemen van zijn familie probeer een fotoboek te maken van zijn laatste momenten voor later.

Ik probeer maar zoveel mogelijk te genieten van het leven het kan zomaar voorbij zijn.

Voor nu sterkte met je broer en met het verwerken van het verlies van je moeder.
pi_136468205
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 01:40 schreef geevee het volgende:
Gecondoleerd met het verlies van je moeder! Ik mantelzorg voor mijn moeder en dat best goed ondanks haar hoge leeftijd (92 jaar) de thuiszorg douched haar iedere morgen en helpt haar met aankleden,pillen geven en een ontbijt,daarna neem ik het over zorg voor boodschappen doe wassen kook een warme maaltijd voor haar ben haar aanspreekpunt ga met haar wandelen en help haar 's avonds in bed.

Het verlies van je vader of moeder wijst je weer even op de vergankelijkheid van het leven en nu je broer ook zo slecht is is dat nog veel moeilijker om op te vangen ,gelukkig kan hij nog eenmaal afscheid nemen van zijn familie probeer een fotoboek te maken van zijn laatste momenten voor later.

Ik probeer maar zoveel mogelijk te genieten van het leven het kan zomaar voorbij zijn.

Voor nu sterkte met je broer en met het verwerken van het verlies van je moeder.
Dat is heel mooi dat je dat voor je moeder doet en ook kán doen :Y

Wat mijn broer betreft, die heeft het ''Het Familie Boek'' zoals het nu al wordt genoemd,
het boek gaat niet alleen over de jeugd van mijn moeder maar ook over de jeugd van
ons, (9 kinderen), dus het is een behóórlijk dik boek geworden, ik had het meegekregen
maar ik heb het gisterochtend aan mijn broer gegeven, daar blijft het zolang mijn broer
er nog is.

Ik heb zelf een klein boekje dat ik al eerder voor mijn moeder gemaakt had,
dit boek is voor de hele familie, ik had met medewerking van alle broers en zussen
de foto's verzameld en één voor één gescand, dus iedereen heeft nu álle scans van
alle foto's, mijn nichtje gaat zelf zo'n boek maken voor haar vader en hun eigen gezinnetje,
maar voor nu heeft hij genoeg aan dit boek dus dat komt wel goed, ze moeten eerst maar
zo snel mogelijk op vakantie gaan.

Dat het boek zó belangrijk zou worden had ik ook niet kunnen bedenken, maar ik ben blij dat ik er
zoveel werk van gemaakt heb, mijn broer was er héél blij mee. Later kan het boek gewoon naar een ieder die daar op dat moment behoefte aan heeft.

Ik heb 8 broers en zussen, dus voor ieder een apart boek maken is onmogelijk,
maar er waren al neven en nichten die dit wel gingen doen, dus dat is mooi.

Wat begon met een klein ideetje is ineens heel groot geworden, het zal wel zo hebben moeten
zijn denk ik dan maar...

En nu gaan we het maar weer eens over leuke dingen hebben, anders wordt het wel een erg
treurig topic en dat is niet de bedoeling natuurlijk want er zijn ook nog héél veel leuke en mooie
dingen te beleven, óók als je 40+ bent.. ;)

Maar nogmaals dank! :*
pi_136469408
Gecondoleerd Fann. :* Ik heb het ouderverlies deel al gehad toen ik begin 20 en 30 was maar het blijft kut, hoe oud je ook bent, zeker omdat er nu bij jou ook nog je broer bijkomt, hoop dat het toch nog goed mag aflopen voor je broer of dat jullie in ieder geval nog een tijdje bij elkaar mogen zijn als dat niet zo is. ;(
Optimist tot in de kist
pi_136478271
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 13:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wat mijn broer betreft, die heeft het ''Het Familie Boek'' zoals het nu al wordt genoemd,
het boek gaat niet alleen over de jeugd van mijn moeder maar ook over de jeugd van
ons, (9 kinderen), dus het is een behóórlijk dik boek geworden, ik had het meegekregen
maar ik heb het gisterochtend aan mijn broer gegeven, daar blijft het zolang mijn broer
er nog is.

dit boek is voor de hele familie, ik had met medewerking van alle broers en zussen
de foto's verzameld en één voor één gescand, dus iedereen heeft nu álle scans van
alle foto's, mijn nichtje gaat zelf zo'n boek maken voor haar vader en hun eigen gezinnetje,
maar voor nu heeft hij genoeg aan dit boek dus dat komt wel goed, ze moeten eerst maar

Dat het boek zó belangrijk zou worden had ik ook niet kunnen bedenken, maar ik ben blij dat ik er
zoveel werk van gemaakt heb, mijn broer was er héél blij mee. Later kan het boek gewoon naar een ieder die daar op dat moment behoefte aan heeft.

Wat begon met een klein ideetje is ineens heel groot geworden, het zal wel zo hebben moeten
zijn denk ik dan maar...

En nu gaan we het maar weer eens over leuke dingen hebben, anders wordt het wel een erg
treurig topic en dat is niet de bedoeling natuurlijk want er zijn ook nog héél veel leuke en mooie

Fann wat een goed idee van dat boek je zou het ook nog eens in pdf formaat kunnen verspreiden dan kunnen de familieleden die daar behoefte hebben (nu of later) dit alsnog bij een copyshop laten printen.

voor nu sterkte!
pi_136478960
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 13:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

er nog is.

zijn denk ik dan maar...

Ohh wat mooi dat je nog dat boek voor haar hebt gemaakt. Daar zal ze vast van hebben genoten.
Mijn medeleven iig.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_136497902
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 14:31 schreef trovey het volgende:
Gecondoleerd Fann. :* Ik heb het ouderverlies deel al gehad toen ik begin 20 en 30 was maar het blijft kut, hoe oud je ook bent, zeker omdat er nu bij jou ook nog je broer bijkomt, hoop dat het toch nog goed mag aflopen voor je broer of dat jullie in ieder geval nog een tijdje bij elkaar mogen zijn als dat niet zo is. ;(
Dank je wel trovey, ja het maakt niet uit hoe oud je bent het blijft kut ook al weet ik dat het
beter is en dat ze het ook wel mooi vond geweest. Met mijn broer komt het niet meer goed,
maar gelukkig heeft hij nog even tijd en met behulp van medicatie op dit moment gelukkig
geen pijn, we gaan nog met zijn allen mijjn moeders as verstrooien.

Zeer binnenkort zodat hij daar ook nog bij kan zijn en dan moet hij gewoon héél snel met zijn
gezinnetje op vakantie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:52 schreef geevee het volgende:

[..]

Fann wat een goed idee van dat boek je zou het ook nog eens in pdf formaat kunnen verspreiden dan kunnen de familieleden die daar behoefte hebben (nu of later) dit alsnog bij een copyshop laten printen.

voor nu sterkte!
Fotoboek komt goed :Y ieder gaat zo zijn eigen versie maken, de scans zijn er de rest komt
later wel..

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 19:10 schreef Soury het volgende:

[..]

Ohh wat mooi dat je nog dat boek voor haar hebt gemaakt. Daar zal ze vast van hebben genoten.
Mijn medeleven iig.
Dank je wel Soury, ja ze vond het prachtig, die hele kleine fotootjes had ik laten vergroten
en ze riep meteen, Oh, zo mooi heb ik ze nog nooit gezien! Ze heeft het allemaal bekeken
en had hele verhalen bij de foto's, ongelofelijk hoeveel ze nog wist, vooral van de foto's
van haar jeugd in Indonesië heeft ze héél erg genoten.

Het was een voorrecht om dit te mogen en te kunnen doen voor haar.

en nu moet iemand écht even met een leuk verhaal komen hoor! ;)
pi_136512082
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 11:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

en nu moet iemand écht even met een leuk verhaal komen hoor! ;)
Het enige leuke aan 40 plusser zijn is dat je geld genoeg hebt om alles te kunnen doen en laten wat je wilt....voor de rest is het gewoon kut.
pi_136513455
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:13 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het enige leuke aan 40 plusser zijn is dat je geld genoeg hebt om alles te kunnen doen en laten wat je wilt....voor de rest is het gewoon kut.
:D en zelfs dat heeft niet elke 40 plusser.

Ik kan nu ook héél even niks leuks bedenken, maar Oma of Opa worden schijnt wel weer heel
leuk te zijn hoor ik altijd om me heen, helaas ook dat zal bij bij nooit gebeuren, maar morgen
kan ik misschien wél iets leuks bedenken :')
pi_136515615
quote:

[..]

Oh ja, waar kan ik dat geld dan halen, kom ik even langs. :+
Optimist tot in de kist
pi_136631544
quote:

Ach m.b.t het laatste gaat het er natuurlijk om hoe jij je leven verder indeelt.
pi_136651651
quote:

Het enige leuke aan 40 plusser zijn is dat je geld genoeg hebt om alles te kunnen doen en laten wat je wilt
Oh, dan doe ik toch iets verkeerd? :@
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_136654899
quote:
11s.gif Op donderdag 13 februari 2014 01:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Oh, dan doe ik toch iets verkeerd? :@
Hooguit heb je vroeger iets verkeerds gedaan. Geld moet je voor je 40-ste verdienen, zodat je het erna uit kan geven. ;)
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:06:59 #43
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136655048
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:00 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hooguit heb je vroeger iets verkeerds gedaan. Geld moet je voor je 40-ste verdienen, zodat je het erna uit kan geven. ;)
Als je tot je 40e bij je ouders blijf wonen lukt dat wel ja.
pi_136655195
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:06 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Als je tot je 40e bij je ouders blijf wonen lukt dat wel ja.
:')
pi_136655222
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:00 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als alles gaat in het leven zoals je dat gepland had wel. :') Helaas weet je na je 40ste ook dat niet alles in het leven maakbaar is. :P
Optimist tot in de kist
pi_136655411
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:15 schreef trovey het volgende:

[..]

Als alles gaat in het leven zoals je dat gepland had wel. :') Helaas weet je na je 40ste ook dat niet alles in het leven maakbaar is. :P
Ow....ik ben nooit een planner geweest. In mijn jeugd vond ik het al heel vreemd dat mensen van alles en nog wat uitgestippeld hadden. Studeren, goede baan, leuke vriend(in), trouwen, kinderen en dat soort zaken. Die gebaande paden zijn boring as hell en komen idd toch nooit zo als je gedacht had.

Plus dat het netto veel meer kost als dat het je oplevert.
pi_136655451
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ow....ik ben nooit een planner geweest. In mijn jeugd vond ik het al heel vreemd dat mensen van alles en nog wat uitgestippeld hadden. Studeren, goede baan, leuke vriend(in), trouwen, kinderen en dat soort zaken. Die gebaande paden zijn boring as hell en komen idd toch nooit zo als je gedacht had.

Plus dat het netto veel meer kost als dat het je oplevert.
Ik ben ook geen planner maar weet maar al te goed dat het leven totaal kan veranderen in iets wat je niet verwacht had met alle gevolgen van dien. ;)
Optimist tot in de kist
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:25:26 #48
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_136655499
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:14 schreef Kingstown het volgende:

[..]

:')
Ja wat? Net alsof je voor je 40e geen rekeningen hoef te betalen en geen leuke dingen doet. Als je daarna zoveel hebt dat je álles kan doen wat je wilt heb je echt zwaar bovenmodaal verdiend, en dat zijn er maar weinig.
pi_136658691
Als je al kort na je 40ste financieel onafhankelijk bent dan ben je echt een uitzondering.
Het merendeel van de mensen moet nog jaren doorsloeberen (als hun gezondheid dat al toelaat) om tot dat punt te komen en mij is het in ieder geval niet gelukt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_136658747
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 12:05 schreef golfer het volgende:
mij is het in ieder geval niet gelukt.
Mij ook niet hoor :N zijn er inderdaad maar weinig van denk ik...
pi_136677859
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 12:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Mij ook niet hoor :N zijn er inderdaad maar weinig van denk ik...
Ik heb nog 4 jaar :D
pi_136677909
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:16 schreef webbossing het volgende:

[..]

Ik heb nog 4 jaar :D
nog 4 jaar voordat je 40 wordt of dat je binnen bent? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')