abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136885930
Walgelijk dat er nog mensen zijn die Saddam steunen.

Deze mensen zijn de echte helden uit Iraq _O_
-
pi_136887349
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 00:42 schreef killfrenzy het volgende:
Saddam was veel beter voor de Irakezen en we hadden het toen beter dan nu.
Spreek voor jezelf. Jij had het goed. Baathist zeker?
-
pi_136887796
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:31 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Jij had het goed. Baathist zeker?
Nee, ben ik niet. Shiiet.

Statistisch gezien was het beter, dat is een feit.
And remember, respect is everything!
pi_136887862
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:46 schreef killfrenzy het volgende:
Nee, ben ik niet. Shiiet.
Genoeg sjiieten die baathisten waren.

quote:
Statistisch gezien was het beter, dat is een feit.
Statistisch gezien nog wel. Dan beschik je vast over een goede bron die je met de rest kunt delen.
-
pi_136891115
Wat een onzin. Onder Saddam was het een hel. Vele malen erger als dat het nu is. Maar toen zat de media er niet bovenop, zoals nu wel gebeurd.
-
  woensdag 19 februari 2014 @ 18:26:26 #246
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_136899767
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 14:20 schreef SteelDogg het volgende:
Wat een onzin. Onder Saddam was het een hel. Vele malen erger als dat het nu is. Maar toen zat de media er niet bovenop, zoals nu wel gebeurd.
Na Saddam heeft Irak zich echt vooruit ontwikkeld.

Vooral het Koerdische noorden nu is echt stabiel, veilig en goed ontwikkeld.
pi_136900149
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:26 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Na Saddam heeft Irak zich echt vooruit ontwikkeld.

Vooral Alleen het Koerdische noorden nu is echt stabiel, veilig en goed ontwikkeld.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_136902821
De 'sjiitische geestelijke' Moktada al-Sadr (40) is met pensioen. (+ link naar artikel van Iraakse premier)

quote:
Moktada al-Sadr, the influential anti-American Shiite cleric, reaffirmed in a speech in Najaf on Tuesday that he was withdrawing from Iraqi politics, telling his followers in Parliament to continue to serve but not on his behalf. The speech disappointed supporters who hoped that his retirement, announced Saturday on his website, was a tactical move that he would soon reverse, as he had before. But it was welcomed by many political analysts, who said the country would benefit from greater separation between religion and politics.

In the speech, Mr. Sadr, 40, encouraged all Iraqis to participate in elections so that they would be represented fairly. He criticized the current government of Prime Minister Nuri Kamal al-Maliki, saying it was behaving like a dictatorship and was using the army against the people. “Iraq is under a black cloud, bloodshed and wars, killing each other in the name of law and religion,” Mr. Sadr said, adding that the country had “no life, no agriculture, no industry, no services, no security and no peace.” He said that though the Maliki government had gained power promising to improve the lot of Iraq’s Shiite majority, which suffered under the long dictatorship of Saddam Hussein, it turned out to be “a group of wolves hungry for power and money, backed by the West and the East,” and that “politics became a door for injustice and carelessness.” Mr. Sadr did not ask the 40 lawmakers belonging to his party, the Ahrar bloc, to resign their seats in the 325-member Parliament. “If you are a good politician, continue your work — but not under my name,” he said. He said in his statement on Saturday that no one should claim to speak for the party any more.

Mr. Sadr’s withdrawal “is the first modern, unique step from a religious leader to put religion away from politics,” said Saad Saloom, a professor of political science at Al Mustansiriya University here. “He gave more space for new political leaders to step up and prove that they are qualified.” Professor Saloom added that while some of Mr. Sadr’s followers may now vote for Mr. Maliki’s party, “in general it is not good for the Shiite alliance” for the charismatic Mr. Sadr to leave the arena. Mahmood Othman, a Kurdish leader and member of Parliament, wondered about Mr. Sadr’s timing. “His withdrawal will affect the elections a lot, because he is one of the main players in the political process,” he said, adding that Mr. Sadr “seemed desperate and disappointed in the whole political process.” Some of his supporters seemed to feel the same way on Tuesday. “Now we understand him more, he can’t work among thieves and criminals,” said Falih al-Timimi of Najaf, who said he backed Mr. Sadr’s party in past elections. “Who will I vote for this time? It’s confusing.”

The violence and bloodshed that have increasingly plagued Iraq in recent months continued to rage on Tuesday. Six car bombings in Baghdad and Hilla, all attributed to Qaeda militants, claimed at least 29 lives, security officials reported. Mr. Maliki defended the country’s counterterrorism efforts in an essay published on the website of the American journal Foreign Policy. “Iraq has defeated Al Qaeda before, and we have a holistic strategy to defeat Al Qaeda again,” he wrote. He insisted that religious differences were not driving Iraq’s violence: “What we are witnessing is not sectarian strife — it is indiscriminate slaughter. Al Qaeda kills Shiites. Al Qaeda kills Sunnis. And, on Christmas, the terrorists bombed Christian neighborhoods in Baghdad, murdering more than two dozen people on their holiest day. Because Al Qaeda believes in blowing people up, not in winning people over, it can be beaten, must be beaten, and will be beaten.” Mr. Maliki said that his government was in discussions about resuming American training for its counterterrorism forces.
http://www.nytimes.com/20(...)i-politics.html?_r=0
-
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:05:22 #249
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_136903501
quote:
4s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:52 schreef Charismatisch het volgende:
De 'sjiitische geestelijke' Moktada al-Sadr (40) is met pensioen. (+ link naar artikel van Iraakse premier)

[..]

http://www.nytimes.com/20(...)i-politics.html?_r=0
Ik mag die muqtada niet ouwe. :(
pi_136903642
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:05 schreef Baklava95 het volgende:
Ik mag die muqtada niet ouwe. :(
Begrijpelijk, maar die man is wel veranderd en niet meer de 'oude Moktada'. Hij heeft de afgelopen jaren flink kritiek gehad op al-Maliki en met de seculiere sjiieten/soennieten en Koerden een blok gevormd tegen al-Maliki.
-
pi_136940749
Mortar attack strikes mainly Shiite town in Iraq, killing at least 22 people

A mortar attack struck a busy area in a mainly Shiite town south of Iraq's capital Thursday, killing at least 22 people and wounding more than 50, authorities said.

The five mortar rounds slammed into a busy market, a residential building and a parking lot around 7 p.m. as people returned home from work and shopped in Musayyib, police and hospital officials said.

http://www.theprovince.co(...)g/9530524/story.html
-
pi_137020696
Deze terrorist heeft tientallen terroristische aanvallen gepleegd. Onder andere explosieven in auto's plaatsen en opblazen in woonwijken. Maar ook gerichte aanvallen op officieren van politie/leger.

Hier is hij op een plaats delict, waar hij een auto tot ontploffing heeft gebracht, en legt aan de politie uit wat hij precies gedaan heeft. Toevallig was de moeder van 1 van zijn slachtoffers, een 23 jaar oude jongen, ook daar. Nou ja, heel toevallig was het niet, aangezien zij daar woont.
Confrontatie met de moeder;

pi_137021401
Dat ISIS heeft ineens grote stukken van Irak in handen, wow.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_137022477
quote:
8s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:53 schreef Peunage het volgende:
Deze terrorist heeft tientallen terroristische aanvallen gepleegd. Onder andere explosieven in auto's plaatsen en opblazen in woonwijken. Maar ook gerichte aanvallen op officieren van politie/leger.

Hier is hij op een plaats delict, waar hij een auto tot ontploffing heeft gebracht, en legt aan de politie uit wat hij precies gedaan heeft. Toevallig was de moeder van 1 van zijn slachtoffers, een 23 jaar oude jongen, ook daar. Nou ja, heel toevallig was het niet, aangezien zij daar woont.

Ongelovelijk dat volk.. Wat bezielt je om autobommen te gaan plaatsen in een wijk.. Ik kan er met m'n hoofd nog steeds niet bij. Onschuldige mensen.. jongeren in cafe's en markten, vrouwen en kinderen.

Wat mij betreft allemaal de doodstraf.
-
pi_137028627
quote:
8s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:53 schreef Peunage het volgende:

Denk vrijwel zeker dat hij weinig voelt van binnen. Irak kent al tijden zoveel extreem geweld langs sektarische lijnen dat er genoeg zijn die niets voelen bij zo'n sjitische moeder die krijst om haar zoon. Empathisch vermogen is compleet afgestompt, zeker wanneer het de andere groep betreft. Zelfde kant gaat Syrie op en als het "even mee zit" ook Libanon.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_137028861
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 21:15 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Denk vrijwel zeker dat hij weinig voelt van binnen. Irak kent al tijden zoveel extreem geweld langs sektarische lijnen dat er genoeg zijn die niets voelen bij zo'n sjitische moeder die krijst om haar zoon. Empathisch vermogen is compleet afgestompt, zeker wanneer het de andere groep betreft. Zelfde kant gaat Syrie op en als het "even mee zit" ook Libanon.
Ik zal het je nog sterker vertellen. Deze man is deel van een 'squad' van 4 of 5 man. 1 van z'n maten hebben ze ook genterviewd en zo. De presentator vroeg aan hem wat z'n doel was, waarom hij zoveel moorden heeft gepleegd, etc. Hij zei 'om naar de hemel te gaan'. Denk je nog steeds dat je naar de hemel gaat? 'Ja, ik wil nog steeds een martelaar worden, en ik ben overtuigd dat ik het juiste deed'. :r

Die anderen toonden iets van berouw, maar die ene bleef gewoon bij zijn overtuiging, dit is de manier om in de hemel te komen. :N
pi_137032147
Dan vraag je je echt af wat die inlichtingendienst daar doet.. Die terroristen die dit op hun geweten hebben mogen allemaal direct opgehangen worden mits ze veroordeeld zijn, voor we gevangenisuitbraken en dergelijke krijgen.
-
pi_137033107
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 22:36 schreef SteelDogg het volgende:
Dan vraag je je echt af wat die inlichtingendienst daar doet.. Die terroristen die dit op hun geweten hebben mogen allemaal direct opgehangen worden mits ze veroordeeld zijn, voor we gevangenisuitbraken en dergelijke krijgen.
Ja, alleen dat ophangen gaat niet altijd even makkelijk. We hebben een president (van de republiek, Talabani) die tegen de doodstraf is en daar gewoon voor weigert te tekenen :')
Nou heeft hij daar volgens mij wel iemand voor geregeld, die voor hem tekent, maar het gaat heel moeizaam. Daarom zie je de laatste tijd dat het leger veel minder barmhartig is en ze terroristen vaak meteen doden.
  zaterdag 22 februari 2014 @ 23:24:10 #259
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_137033921
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 18:16 schreef IPA35 het volgende:
Dat ISIS heeft ineens grote stukken van Irak in handen, wow.
Dat komt door het enorm verzwakte Irakese staat.

En Maliki wou nog vroeger de KRG aanvallen. Zijn leger kan geeneens slecht bewapende jihadisten aan. :') :') _O- _O-
pi_137034069
Ik vind alleen wel dat de opstanden niet zomaar neergeslagen moeten worden. Maliki misbruikt z'n macht zwaar, en vandaar dat ik hoop op de verkiezingen maar ik vrees het ergste :(
-
  zaterdag 22 februari 2014 @ 23:33:11 #261
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_137034225
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 23:28 schreef SteelDogg het volgende:
Ik vind alleen wel dat de opstanden niet zomaar neergeslagen moeten worden. Maliki misbruikt z'n macht zwaar, en vandaar dat ik hoop op de verkiezingen maar ik vrees het ergste :(
Maliki gaat gewoon fraude plegen en wordt een Saddam II. :Y
pi_137034527
Het lijkt er wel op ja.. helaas
-
pi_137035006
Maliki wil juist vervroegde verkiezingen.
pi_137035353
Irak opsplitsen geen idee? Geef de sjia een eigen staat, de soenni's in hun provincies ook. Bagdad een grote muur doorheen a-la Israel, sjia aan ene kant en soenni's aan de andere. Groot slot op de deur en men mag het allemaal zelf uitzoeken.

Serieus...dit soort geforceerde landsgrenzen is nergens voor nodig. Wat niet lukt moet je ook niet proberen vol te houden, gewoon opsplitsen dat zulke landen. Het terrorisme gaat niet stoppen zolang vele soenni's - terecht of onterecht - zich zwaar achtergesteld voelen en getarget door Maliki's "sjia-overheid". Helemaal nu "dezelfde" strijd hevig gaande is in buurland Syrie (en Libanon)...dat gaat niet snel meer goedkomen dus. Nu zijn de sjieten gewoon de meerderheid in Irak en als ze redelijk gebruik maken van hun democratisch stemrecht zullen bij de volgende verkiezingen de soennieten weer het onderspit delven. Moeilijk op te lossen dus. En dan nog de grotere soenni-sjia strijd in het buurland.

En zolang het niet opgelost is zal het makkelijk recruiten zijn onder boze soenni's en gaan de aanslagen op de "rafidi-sjia" die "samenheulden tegen Saddam" (lees soenni-macht) gewoon door. Zo een soenni-aanslagpleger voelt niets als hij een huilende mama ziet omdat hij daar gewoon een "rafidi" in ziet. Hoogstens vind hij het "spijtig maar het is niet anders". Empathisch vermogen buiten de eigen groep is naar ver onder 0 gedaald...opsplisten zo'n land dus :Y De inlichtingendiensten kunnen ook weinig omdat ze geen echt diep en betrouwbaar netwerk hebben buiten de eigen groep. Vandaar dat ze ondanks gigantische maatregelen nog steeds zo lek als een mandje zijn en je dagelijks gigantische aanslagen hebt.

[ Bericht 33% gewijzigd door Aloulou op 23-02-2014 00:20:06 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_137035464
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 00:13 schreef Aloulou het volgende:
Irak opsplitsen geen idee? Geef de sjia een eigen staat, de soenni's in hun provincies ook. Bagdad een grote muur doorheen a-la Israel, sjia aan ene kant en soenni's aan de andere. Groot slot op de deur en men mag het allemaal zelf uitzoeken.

Serieus...dit soort geforceerde landsgrenzen is nergens voor nodig. Wat niet lukt moet je ook niet proberen vol te houden, gewoon opsplitsen dat zulke landen.
Je kunt niet het onmogelijke doen. Hetgeen je voorstel zal wellicht in het begin goed gaan, maar de partijen zoeken dan wel weer de grenzen op en verzinnen dan wel weer wat anders. Bv. sjiieten die dan meer land willen of andersom.
pi_137035669
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 00:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
Je kunt niet het onmogelijke doen. Hetgeen je voorstel zal wellicht in het begin goed gaan, maar de partijen zoeken dan wel weer de grenzen op en verzinnen dan wel weer wat anders. Bv. sjiieten die dan meer land willen of andersom.
Ja klopt. Maar wat is beter?

Oorlog voeren om (nieuwe) landsgrenzen?

Of een gigantische sektarische burgeroorlog en na 10 jaar gewoon weer voor de volgende 10 jaar gaan met vele doden om maar hopeloos en krampachtig je vast te houden aan landsgrenzen die kolonialen met een lineaal hebben getrokken?

Joegoslavie was na een paar burgeroorlogen ook uit elkaar. Stel dat ze nu nog steeds elkaar afmaakten (al zo'n 20 jaar zou dat zijn) om maar krampachtig aan de ooit gestelde grenzen vast te houden...

Als (vergaande) autonomie niet lukt in Irak en/of federale staat moet je gewoon kiezen of je liever bij de situatie blijft zoals die nu is of definitieve onafhankelijkheid. Lijkt me in ieder geval het overwegen waard (opsplitsen).
pi_137035803
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 00:27 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ja klopt. Maar wat is beter?

Oorlog voeren om (nieuwe) landsgrenzen?

Of een gigantische sektarische burgeroorlog en na 10 jaar gewoon weer voor de volgende 10 jaar gaan met vele doden om maar hopeloos en krampachtig je vast te houden aan landsgrenzen die kolonialen met een lineaal hebben getrokken?

Joegoslavie was na een paar burgeroorlogen ook uit elkaar. Stel dat ze nu nog steeds elkaar afmaakten (al zo'n 20 jaar zou dat zijn) om maar krampachtig aan de ooit gestelde grenzen vast te houden...

Als (vergaande) autonomie niet lukt in Irak en/of federale staat moet je gewoon kiezen of je liever bij de situatie blijft zoals die nu is of definitieve onafhankelijkheid. Lijkt me in ieder geval het overwegen waard (opsplitsen).
Klopt, zit wat in.

Probleem bij de wortels aanpakken door terug te tijd in te gaan. Lang geleden toen het wahabisme en salafisme nog geen hoogtij vierden en er dus ook nog geen haat was jegens shia, en dus ook nog geen enorme wrijvingen waren. Is het mogelijk om de banden weer te herstellen? Is het mogelijk die Zeitgeist terug te halen, hetgeen me mogelijk lijkt. Immers, paar jaar geleden was die er nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2014 00:32:30 ]
  zondag 23 februari 2014 @ 00:37:38 #268
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137035928
quote:
8s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 21:19 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik zal het je nog sterker vertellen. Deze man is deel van een 'squad' van 4 of 5 man. 1 van z'n maten hebben ze ook genterviewd en zo. De presentator vroeg aan hem wat z'n doel was, waarom hij zoveel moorden heeft gepleegd, etc. Hij zei 'om naar de hemel te gaan'. Denk je nog steeds dat je naar de hemel gaat? 'Ja, ik wil nog steeds een martelaar worden, en ik ben overtuigd dat ik het juiste deed'. :r

Die anderen toonden iets van berouw, maar die ene bleef gewoon bij zijn overtuiging, dit is de manier om in de hemel te komen. :N
Echt triest ja, maar dat hij dat zelf blijft geloven snap ik vanuit zijn standpunt weer wel. Dat is de enige manier om het goed te praten wat je aan het doen bent. Zodra dat wegvalt is hij niks meer. Het geloof dat hij het juiste doet zal hij hoe dan ook zelf erin houden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137036150
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 00:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
Klopt, zit wat in.

Probleem bij de wortels aanpakken door terug te tijd in te gaan. Lang geleden toen het wahabisme en salafisme nog geen hoogtij vierden en er dus ook nog geen haat was jegens shia, en dus ook nog geen enorme wrijvingen waren. Is het mogelijk om de banden weer te herstellen? Is het mogelijk die Zeitgeist terug te halen, hetgeen me mogelijk lijkt. Immers, paar jaar geleden was die er nog.
Probleem dat erbij is gekomen en echt niet onderschat moet worden is Syrie. Dat conflict heeft ook veel invloed op de onderdrukte positie die Irakese soennieten ervaren tegenover het nieuwe Irak waar sjieten het vooral voor het zeggen hebben gezien hun demografische meerderheid. In heel Shaam (de Levant) is het nu een strijd geworden van "onderdrukte soennieten tegen sjitische machthebbers" (zo voelt men dat en die retoriek verkoopt men). Je totaal niet identificeren met de staat, het gevoel dat de staat juist tegen jouw groep is en actief bestrijdt is een perfecte situatie om mensen te recruiten, aangedikt met religieuze propaganda tegen de "nusayri's en ahlul-soennah moordenaars".

De volgende verkiezingen zullen belangrijk zijn in Irak en welke regering daaruit komt (gaan soennieten onderdeel uitmaken of niet). En daarnaast welke vorm de nieuwe verdeling van provincies (en/of verdere autonomie) gaat krijgen. Politieke toenadering dus en bijv. administratieve dmv meer zeggenschap (autonomie). Als die twee slecht uitpakken heb je een hele grote kans dat de aankomende 4 jaar de situatie alles behalve verbetert en met een Syrisch conflict ernaast wat nog steeds voortduurt maakt dat de toekomst van 1 uniform Irak er niet beter op. Aan de andere kant heb je ook genoeg soennieten die welzeker bereid zijn tegen al-qaida te vechten, de zogezegde "sahwa-groepen". Maar zonder politieke toenadering kan dat tijdelijks wat oplossen en niet blijvends.
pi_137036325
Aloulou, ja in mijn reactie sprak ik vanuit de wetenschap dat Syri dan al opgelost is en er weer vredig bij ligt. Stel dat dat het geval is, zou het dan volgens jou mogelijk zijn om die mensen daar terug te krijgen op hun eerdere tijdsgeest?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')