Dat bepaal je toch lekker zelf johquote:Op maandag 30 december 2013 11:11 schreef Aisly het volgende:
Verder gaf ze aan dat ze sowieso de eerste week de kleine op onze kamer willen hebben. Dus of we daar een wiegje of de kinderwagenbak neer willen zetten. Uhh eigenlijk is daar geen plaats voor, maar omdat ze dat echt echt echt graag willen doen (zoals ze zei) binnenkort maar eens kijken of we de bak niet ergens neer kunnen zetten.
Is het standaard om de eerste week de kleine op je slaapkamer te hebben? Nog niet helemaal thuis in dat soort dingen![]()
Ik had de intake ook al zo vroeg, ligt helemaal aan je kraamzorgorganisatie. De intake was hier met een regio-coordinator, die dus zelf geen kraamverzorgster is. Wie je kraam wordt, wordt pas bepaald tijdens/vlak na je bevalling (net wie er dan beschikbaar is en past bij jouw situatie).quote:Op maandag 30 december 2013 11:16 schreef Dot. het volgende:
En weet je al zeker dat je diegene krijgt die ook de intake heeft gedaan? Wel vroeg zeg! Mijn intake is pas tijdens mijn verlof
Ja, daarom vind ik het ook wat vreemd dat de intake-persoon 'persoonlijke' wensen doorgeeft van de kraam, terwijl nog niet helemaal niet duidelijk is wie dat is.quote:Op maandag 30 december 2013 11:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik had de intake ook al zo vroeg, ligt helemaal aan je kraamzorgorganisatie. De intake was hier met een regio-coordinator, die dus zelf geen kraamverzorgster is. Wie je kraam wordt, wordt pas bepaald tijdens/vlak na je bevalling (net wie er dan beschikbaar is en past bij jouw situatie).
Ik neem aan dat er met "ze willen" bedoeld wordt dat het kraamzorgbureau dat graag zo wilquote:Op maandag 30 december 2013 11:20 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, daarom vind ik het ook wat vreemd dat de intake-persoon 'persoonlijke' wensen doorgeeft van de kraam, terwijl nog niet helemaal niet duidelijk is wie dat is.
Ik las ergens dat je juist beter slaapt als je baby naast je ligt als verse moeder, omdat je dan veel meer meegaat in het slaapritme van je baby waardoor je beter uitrust. Als je elke keer vanuit een diepere slaap wakker moet worden als je je baby hoort op een andere kamer schijn je vermoeider te zijn dan wanneer je gewoon licht mee slaapt met je baby.quote:Op maandag 30 december 2013 11:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Aisly hier sliep ons eerste kindje vanaf dag 1 in haar eigen bedje op haar eigen kamertje. De eerste drie dagen heb ik continu de babyfoon bij me gehad en ik reageerde op ieder geluidje. Gevolg was dat ik totaal geen rust kreeg.
Voor mijn eigen gemoedsrust komt ons volgende kindje dan ook de eerste twee weken bij ons op de kamer. Ik weet alleen niet of het er qua rust voor mezelf dan beter op wordt maar we zullen zien.
Eigenlijk zou ik mini graag langer bij ons op de kamer willen hebben. Maar na die eerste twee weken moet manlief weer aan het werk. En dan gaat de wekker dus al om 4.45
Hoe doen andere mama's dat? Is jullie ervaring dat kindjes daaraan wennen of hebben jullie het geluk dat de wekker niet zo vroeg gaat?
Ik ben natuurlijk nog geen mama, maar merk wel dat baby reageert op de wekker van mijn man. Hij/zij wordt dan wakker (net als ik), beweegt een beetje en ik heb het idee dat 'ie daarna weer gewoon rustig in slaap valt (net als ikquote:Op maandag 30 december 2013 11:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Aisly hier sliep ons eerste kindje vanaf dag 1 in haar eigen bedje op haar eigen kamertje. De eerste drie dagen heb ik continu de babyfoon bij me gehad en ik reageerde op ieder geluidje. Gevolg was dat ik totaal geen rust kreeg.
Voor mijn eigen gemoedsrust komt ons volgende kindje dan ook de eerste twee weken bij ons op de kamer. Ik weet alleen niet of het er qua rust voor mezelf dan beter op wordt maar we zullen zien.
Eigenlijk zou ik mini graag langer bij ons op de kamer willen hebben. Maar na die eerste twee weken moet manlief weer aan het werk. En dan gaat de wekker dus al om 4.45
Hoe doen andere mama's dat? Is jullie ervaring dat kindjes daaraan wennen of hebben jullie het geluk dat de wekker niet zo vroeg gaat?
Begreep ikquote:Op maandag 30 december 2013 11:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er met "ze willen" bedoeld wordt dat het kraamzorgbureau dat graag zo wil
Hier tukt ze gewoon door de wekker heen, en we hebben nog wel zo'n wake-up light. Ze is er dus zeker al aan gewend!quote:Op maandag 30 december 2013 11:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Juist dat samenslapen helpt dat verbeterenquote:Op maandag 30 december 2013 11:56 schreef Hobbesje het volgende:
Hier gaat de kleine in zijn/haar eigen bedje. Mede ivm ruimtegebrek en ik kan echt niet lekker slapen met een kleintje naast me. Die ademen niet altijd even regelmatig en dat hoor ik veel te goed...
Klopt!quote:Op maandag 30 december 2013 11:22 schreef Dot. het volgende:
Ik las ergens dat je juist beter slaapt als je baby naast je ligt als verse moeder, omdat je dan veel meer meegaat in het slaapritme van je baby waardoor je beter uitrust. Als je elke keer vanuit een diepere slaap wakker moet worden als je je baby hoort op een andere kamer schijn je vermoeider te zijn dan wanneer je gewoon licht mee slaapt met je baby.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |