abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134865779
Lief dat jullie allemaal zo meedenken. Ik ga het gewoon afwachten deze (hele) lange week en blijven duimen. We zijn al verder dan de vorige keer en we hebben in ieder geval onze pinda gezien :D
pi_134865796
Kussie voor dyre :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 30 december 2013 @ 10:22:51 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134865804
Och Dyre, wat een domper! Ik duim voor je dat de volgend echo een stuk beter is, met een mooie knipper :*. Het is je zo gegund!
KuikenGuppy
pi_134865937
Dyre :*
S. 2014
J. 2016
pi_134865968
Dyre :*
  maandag 30 december 2013 @ 10:31:22 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134865986
Hier trouwens weer een sticker van de VK gehad vanmorgen :). Heb fijn mijn zorgen kunnen doorspreken, onder meer de zorg dat onze wensen rondom de bevalling niet zouden worden gerespecteerd door hun of door het ziekenhuis.

Vanmiddag moeten we nog weer naar het ziekenhuis, en ik heb aangegeven dat al die groeiecho's en onderzoeken mij alleen maar onzeker en gestressed maken, ipv dat ze positief bijdragen (ik slaap al bijna een week slecht omdat ik steeds lig te piekeren). Ze heeft er dan ook alle begrip voor als ik evt. vervolgonderzoeken zou weigeren. Als de controle in het ziekenhuis OK is vanmiddag, ga ik dat dus gewoon doen :).

We hebben sinds vorige week een gloednieuw ziekenhuis hier, dus ik ben erg benieuwd hoe dat is geworden! En ik hoop vanmiddag gelijk even te kunnen aangeven wat onze wensen (en mijn angsten!) rondom de bevalling zijn. Mocht de bevalling dan toch nog op een bepaald moment medisch worden, dan staat dat iig alvast in hun systeem ;).
KuikenGuppy
pi_134866402
Burdie, goed dat je het gesprek bent aangegaan en je hebt kunnen uitspreken. Je doet het goed :*.

Dyre, knuffel :*. Op zo'n resultaat zit je niet te wachten. Deze zwangerschap heb ik een hele vroege echo gehad (6 weken maximaal, gebaseerd op korte cyclus). Er was wat te zien, maar meten werd niet eens gedaan. (Echo was controle op mola-weefsel). Volgende echo 2 weken later, max 8 weken. Bij de meting kwamen ze uit op 7w1d. Vond ik niet geruststellend, ook al was er een knipper (tweede miskraam was er eerst ook een knipper en termijn volgens verwachting). Uiteindelijk bij termijnecho toch een paar dagen 'gewonnen', maar niet zoveel als ik op basis van m'n cyclus had verwacht; nog 4 dagen verschil.

Goed dat je met de vk hebt kunnen praten. Geruststellen gaat niet, zeker niet met al een miskraamervaring. De eerste periode is zo onzeker :*.
  maandag 30 december 2013 @ 11:11:23 #258
390026 Aisly
A flower a day..
pi_134867030
Jullie gaan snel!! Dus niet op iedereen en alles kunnen reageren, want veeel!! :@

Enfermera: Aisly ben je nu lekker vrij? Enf, met kerst was ik inderdaad lekker vrij, en vrijdags maar een half dagje ivm de intake van de kraamhulp.
Dus weer helemaal bijgekomen :)

Veel voorbij zien komen over shoppen, lieve kleertjes, lakentjes, kamertjes O+ O+

Jompels voor de knippers van GM *O* en Marel *O*

Nikki balen van je suikertest, hopelijk gaat/is zowel de test zelf als de uitslag goed!

Momo een proefdruk van het kaartje besteld, is dat een van je laatste "to do's" tijdens je verlof?

Interessant om alles te lezen over bevalplannen, ruggenprikken, ervaringen, mogelijke gevolgen, etc etc
Daar moet ik me ook nog in gaan verdiepen...over een paar weken denk... steekt kop in het zand

Burdie, jeej voor een goede uitslag van de testen! Hopelijk vanmiddag nog meer goed nieuws

Mooie foto's Butterflower, ik zit ook nog heel erg te twijfelen of ik nog een 3d echo wil. Zit nu op 26 wkn dus als ik nog wil moet ik opschieten denk

Even een *O* voor de wissels en de laatste werkdag van NZ!

Dyre wat klote, hopelijk volgende week een mooie groei te zien! :*

Hier gaat verder alles wel redelijk, morgen alweer 26 weken :D
Afgelopen vrijdag de intake van de kraamhulp gehad, ze heeft ongeveer 1,5 uur bij ons gezeten dus veel informatie gekregen! Verder gaf ze aan dat ze sowieso de eerste week de kleine op onze kamer willen hebben. Dus of we daar een wiegje of de kinderwagenbak neer willen zetten. Uhh eigenlijk is daar geen plaats voor, maar omdat ze dat echt echt echt graag willen doen (zoals ze zei) binnenkort maar eens kijken of we de bak niet ergens neer kunnen zetten.
Is het standaard om de eerste week de kleine op je slaapkamer te hebben? Nog niet helemaal thuis in dat soort dingen :N
  maandag 30 december 2013 @ 11:15:21 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134867160
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:11 schreef Aisly het volgende:
Verder gaf ze aan dat ze sowieso de eerste week de kleine op onze kamer willen hebben. Dus of we daar een wiegje of de kinderwagenbak neer willen zetten. Uhh eigenlijk is daar geen plaats voor, maar omdat ze dat echt echt echt graag willen doen (zoals ze zei) binnenkort maar eens kijken of we de bak niet ergens neer kunnen zetten.
Is het standaard om de eerste week de kleine op je slaapkamer te hebben? Nog niet helemaal thuis in dat soort dingen :N
Dat bepaal je toch lekker zelf joh :D.
Als jullie dat niet willen of als er geen plek voor is, dan schikken zij zich maar hoor :P.
De voorkeur is er vaak (en hier komt baby de eerste tijd ook lekker bij ons op de kamer), omdat je dan als nieuwbakken ouders het snelst leert om de signalen van je kindje te herkennen, maar ik zou het niet alleen maar doen omdat dat zonodig moet van de kraamzorg :').
KuikenGuppy
pi_134867163
Dyre, ik hoop ook op een goede echo!
Mijn eerste echo bleek ineens ook minder ver te zijn dan ik zelf had berekend, zagen we alleen een -lege- vruchtzak. Drie weken later zagen we een hartje knipperen. En vreemd genoeg kwam de termijnecho wél weer overeen met het aantal weken dat ik zwanger zou zijn volgens mijn eigen berekening. Vooral die eerste weken moet je volgens mij echt een slag om de arm houden, dus hopelijk pakt het bij jou ook zo uit! :*
pi_134867183
En weet je al zeker dat je diegene krijgt die ook de intake heeft gedaan? Wel vroeg zeg! Mijn intake is pas tijdens mijn verlof :o
  maandag 30 december 2013 @ 11:18:06 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134867214
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:16 schreef Dot. het volgende:
En weet je al zeker dat je diegene krijgt die ook de intake heeft gedaan? Wel vroeg zeg! Mijn intake is pas tijdens mijn verlof :o
Ik had de intake ook al zo vroeg, ligt helemaal aan je kraamzorgorganisatie. De intake was hier met een regio-coordinator, die dus zelf geen kraamverzorgster is. Wie je kraam wordt, wordt pas bepaald tijdens/vlak na je bevalling (net wie er dan beschikbaar is en past bij jouw situatie).
KuikenGuppy
pi_134867237
Aisly hier sliep ons eerste kindje vanaf dag 1 in haar eigen bedje op haar eigen kamertje. De eerste drie dagen heb ik continu de babyfoon bij me gehad en ik reageerde op ieder geluidje. Gevolg was dat ik totaal geen rust kreeg.

Voor mijn eigen gemoedsrust komt ons volgende kindje dan ook de eerste twee weken bij ons op de kamer. Ik weet alleen niet of het er qua rust voor mezelf dan beter op wordt maar we zullen zien.

Eigenlijk zou ik mini graag langer bij ons op de kamer willen hebben. Maar na die eerste twee weken moet manlief weer aan het werk. En dan gaat de wekker dus al om 4.45

Hoe doen andere mama's dat? Is jullie ervaring dat kindjes daaraan wennen of hebben jullie het geluk dat de wekker niet zo vroeg gaat?
pi_134867290
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik had de intake ook al zo vroeg, ligt helemaal aan je kraamzorgorganisatie. De intake was hier met een regio-coordinator, die dus zelf geen kraamverzorgster is. Wie je kraam wordt, wordt pas bepaald tijdens/vlak na je bevalling (net wie er dan beschikbaar is en past bij jouw situatie).
Ja, daarom vind ik het ook wat vreemd dat de intake-persoon 'persoonlijke' wensen doorgeeft van de kraam, terwijl nog niet helemaal niet duidelijk is wie dat is.
  maandag 30 december 2013 @ 11:20:58 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134867298
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:20 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, daarom vind ik het ook wat vreemd dat de intake-persoon 'persoonlijke' wensen doorgeeft van de kraam, terwijl nog niet helemaal niet duidelijk is wie dat is.
Ik neem aan dat er met "ze willen" bedoeld wordt dat het kraamzorgbureau dat graag zo wil ;)
KuikenGuppy
pi_134867345
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Aisly hier sliep ons eerste kindje vanaf dag 1 in haar eigen bedje op haar eigen kamertje. De eerste drie dagen heb ik continu de babyfoon bij me gehad en ik reageerde op ieder geluidje. Gevolg was dat ik totaal geen rust kreeg.

Voor mijn eigen gemoedsrust komt ons volgende kindje dan ook de eerste twee weken bij ons op de kamer. Ik weet alleen niet of het er qua rust voor mezelf dan beter op wordt maar we zullen zien.

Eigenlijk zou ik mini graag langer bij ons op de kamer willen hebben. Maar na die eerste twee weken moet manlief weer aan het werk. En dan gaat de wekker dus al om 4.45

Hoe doen andere mama's dat? Is jullie ervaring dat kindjes daaraan wennen of hebben jullie het geluk dat de wekker niet zo vroeg gaat?
Ik las ergens dat je juist beter slaapt als je baby naast je ligt als verse moeder, omdat je dan veel meer meegaat in het slaapritme van je baby waardoor je beter uitrust. Als je elke keer vanuit een diepere slaap wakker moet worden als je je baby hoort op een andere kamer schijn je vermoeider te zijn dan wanneer je gewoon licht mee slaapt met je baby.
  maandag 30 december 2013 @ 11:22:56 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134867365
quote:

Ik ben natuurlijk nog geen mama, maar merk wel dat baby reageert op de wekker van mijn man. Hij/zij wordt dan wakker (net als ik), beweegt een beetje en ik heb het idee dat 'ie daarna weer gewoon rustig in slaap valt (net als ik :+). Volgens mij is baby dus al aan de wekker gewend als 'ie geboren wordt.
(Vanmorgen werden we trouwens wakker met de wekkerradio ipv de gewone wekker, van schrik kreeg baby de hik :') ).
KuikenGuppy
pi_134867494
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er met "ze willen" bedoeld wordt dat het kraamzorgbureau dat graag zo wil ;)
Begreep ik :P Maar misschien denkt de kraam er zelf wel anders over :)

Maar dan nog vind ik het eigenlijk een beslissing van de ouders. Ik ken genoeg ouders die de baby echt gewoon op een andere kamer wilde hebben...
pi_134868273
quote:

Hier tukt ze gewoon door de wekker heen, en we hebben nog wel zo'n wake-up light. Ze is er dus zeker al aan gewend!
Home is where the O+ is...
  maandag 30 december 2013 @ 11:55:07 #270
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_134868376
Dyre dat is niet fijn om te horen ;( Ik ga heel hard duimen dat het gewoon nog te vroeg was en je volgende week een mooi kloppend hartje te zien krijgt!

Hier was de echo heel duidelijk...

100% zeker een jongetje O+ Hij was lekker druk aan het trappelen, duimen en gapen. Zo grappig dat ik van al die activiteit daar binnen nog niks merk. Na een kwartiertje was meneer het trouwens zat en kroop hij helemaal in elkaar om de echoscopist te pesten :D Maar we hebben toch alles mooi kunnen bekijken en vond het zelf absoluut tof om het in 3D te zien :Y
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 30 december 2013 @ 11:56:02 #271
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_134868409
Hier gaat de kleine in zijn/haar eigen bedje. Mede ivm ruimtegebrek en ik kan echt niet lekker slapen met een kleintje naast me. Die ademen niet altijd even regelmatig en dat hoor ik veel te goed...

Dyre hoop dat de volgende echo goed is.:*

Mooi Chanty! Wat duidelijk!

Hier vanmorgen weer naar de vk geweest en weer goedgekeurd. Nu over 4 weken weer, tussendoor nog de 20 weken echo. Gaat toch wel snel... (alweer 17 weken nu).
pi_134868497
Gaaf Chan! En gewoon een jochie! O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134868500
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:56 schreef Hobbesje het volgende:
Hier gaat de kleine in zijn/haar eigen bedje. Mede ivm ruimtegebrek en ik kan echt niet lekker slapen met een kleintje naast me. Die ademen niet altijd even regelmatig en dat hoor ik veel te goed...
Juist dat samenslapen helpt dat verbeteren ;)
pi_134868536
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:22 schreef Dot. het volgende:

Ik las ergens dat je juist beter slaapt als je baby naast je ligt als verse moeder, omdat je dan veel meer meegaat in het slaapritme van je baby waardoor je beter uitrust. Als je elke keer vanuit een diepere slaap wakker moet worden als je je baby hoort op een andere kamer schijn je vermoeider te zijn dan wanneer je gewoon licht mee slaapt met je baby.
Klopt!
pi_134868564
Poes: mooie maxi cosi! Die confetti ziet er idd super leuk uit!

KP toch een wiegje fijn! Bij ons komt er een bedje in de kamer te staan maar nu twijfel ik of dit niet te laag zal zijn.. Ahja moeten we dan nog even zien..

Dyre die onzekerheid toch altijd he.. Ik liep ook opeens 5 dagen achter op mijn eigen berekening hoor en hier is alles goed gekomen. Maar idd het is 50/50.. Ik duim voor jullie! :*

Chanty mooie foto's! En leuk een jongen! Wij willen ook nog een pretecho laten doen maar we wachten nog een beetje.. Terwijl het eigenlijk zoveel niet kost maarja, W wilt nog even wachten..

Hier niets te melden.. Me rustig houden om dan morgen oudejaar te kunnen vieren met vrienden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')