abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134748770
Beste allen

Op 1-1-2012 ben ik begonnen met werken en daarvoor was ik student.
Nu wil ik graag gaan middelen over de voorgaande 2 jaar.

Weet iemand of ik dan ook weer de aftrekposten van 2010 en 2011 mag opvoeren?
(afschrijving studiekosten, naar het werk met het ov, etc.)

Als ik deze link volg wordt er niets over aftrekposten gesproken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 27 december 2013 @ 16:03:19 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_134748908
Middelling heeft niets met aftrekposten te maken.

Tip: http://www.belastinghelden.nl/

[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoDelft op 27-12-2013 16:41:16 ]
censuur :O
pi_134749343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Middelling heeft niest met aftrekposten te maken.

Tip: http://www.belastinghelden.nl/
Dank, wel apart dat er verschil is in uitkomsten tussen jouw site en die van berekenhet.nl
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_134750203
Middelen doe je met het belastbaar inkomen uit werk en woning (box 1). Dit is dus ná alle afrekposten.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_134750759
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:31 schreef MyTiredFeet het volgende:
Middelen doe je met het belastbaar inkomen uit werk en woning (box 1). Dit is dus ná alle afrekposten.
Ok, ben nu voor mijn ouders bezig.
Moet ik hun inkomens optellen of niet?
Ze ontvangen aparte aanslagen.
pi_134750793
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ok, ben nu voor mijn ouders bezig.
Moet ik hun inkomens optellen of niet?
Ze ontvangen aparte aanslagen.
Nee. Per persoon.
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_134750869
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:45 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Nee. Per persoon.
Ok en ik moet niet het verzamelinkomen pakken maar:
belastbaar inkomen uit werk en woning" (box 1)

De belastingdienst maakt dat wel met het jaar moeilijker vindbaar.
pi_134750957
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ok en ik moet niet het verzamelinkomen pakken maar:
belastbaar inkomen uit werk en woning" (box 1)

De belastingdienst maakt dat wel met het jaar moeilijker vindbaar.
Enkel het belastbaar inkomen uit werk en woning (box 1). Niet het verzamelinkomen daarin zit (mogelijk) ook het belastbaar inkomen uit aanmerkelijk belang (box 2) en/of het belastbaar inkomen uit sparen en beleggen (box 3) verwerkt.

Dit staat allemaal op de achterkant van de definitieve aanslag inkomstenbelasting van het betreffende jaar.
pi_134866366
http://www.belastingdiens(...)teruggaaf_berekenen/

Hier al gekeken? stap voor stap uitgelegd hoe de berekening werkt.
gevonden door te zoeken op middeling, dus zo moeilijk was het niet eens.
pi_134866429
Je moet alle definitieve aanslagen hebben van de jaren dat je wilt middelen. Die van 2011 wordt krap. die van 2012 is er nog niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134866829
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 10:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je moet alle definitieve aanslagen hebben van de jaren dat je wilt middelen. Die van 2011 wordt krap. die van 2012 is er nog niet.
Dat hoeft niet het geval te zijn. De BD is begonnen met het erg snel opleggen van definitieve aanslagen.

Ik heb bijvoorbeeld mijn definitieve aanslag 2012 al enkele maanden binnen.
pi_134866866
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:04 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat hoeft niet het geval te zijn. De BD is begonnen met het erg snel opleggen van definitieve aanslagen.

Ik heb bijvoorbeeld mijn definitieve aanslag 2012 al enkele maanden binnen.
ok, ik heb ze beiden nog niet.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134867884
Je kan ook even bellen met de belastingtelefoon en de duplicaten aanvragen van de definitieve aanslag over de jaren dat je wilt middelen. Ik kreeg ze toen binnen een paar werkdagen thuis :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_134870473
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ok, ik heb ze beiden nog niet.
Uit berekening blijkt dat middelen over 2013 toch het gunstigste is. Dus ik moet toch wachten.
pi_134876001
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 12:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Uit berekening blijkt dat middelen over 2013 toch het gunstigste is. Dus ik moet toch wachten.
Dat zal dan nog wel even duren.

Heb mijn 2011 ook nog niet binnen, ondanks een briefje 1.5maand geleden dat ik hem wil hebben. Ivm middelen.

Vergeet trouwens ook niet het drempelbedrag mee te nemen. Volgens mij 545 euro (uit mijn hoofd).
pi_134881809
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 12:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je begrijpt dat middelen over een tijdvak van 3 aaneengesloten jaren dient te gebeuren?
pi_134884810
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:07 schreef infinity88 het volgende:

[..]

Je begrijpt dat middelen over een tijdvak van 3 aaneengesloten jaren dient te gebeuren?
Ja Ja, ik had in 2011 een inkomen van nog geen ¤200.
pi_134885599
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 18:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja Ja, ik had in 2011 een inkomen van nog geen ¤200.
Wow...
De klaagbaak is een machine.
pi_134890982
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 18:26 schreef Multivitamine het volgende:

[..]

Wow...
Ja dat was een duur jaar voor de spaarrekening. Geen studiefinanciering meer en geen werk door afstuderen.
pi_136904166
Iemand ervaring hoelang het duurt voordat je reactie/geld krijgt?
:]
pi_136912815
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:20 schreef wootahH het volgende:
Iemand ervaring hoelang het duurt voordat je reactie/geld krijgt?
WGR / Belastinggeld voor het oprapen

Dit topic gaat over middelen.

Binnen een paar weken krijg je reactie.
pi_136914059
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:31 schreef MyTiredFeet het volgende:
Belastbaar inkomen uit werk en woning is precies wat het zegt. Uit werk en woning, dus zonder rekening te houden met andere aftrekposten.
Loon + uitkeringen verminderd met aftrek eigen woning dus.
A mind with a heart of it's own
pi_136916105
quote:
4s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:16 schreef DrMarten het volgende:
Belastbaar inkomen uit werk en woning is precies wat het zegt. Uit werk en woning, dus zonder rekening te houden met andere aftrekposten.
Nee.

Uw inkomen uit werk en woning bestaat uit uw inkomsten verminderd met uw aftrekposten.
pi_136916255
@MyTiredFeet:
Goede correctie. Overigens wordt bij het middelen een verlies (negatief inkomen) niet meegenomen in de middelingsreling. Het inkomen in een jaasr met negatief inkomen wordt op ¤ 0 gesteld.
pi_136925820
quote:
4s.gif Op woensdag 19 februari 2014 23:16 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Jawel, het is incl aftrekposten. Daarom kreeg ik weinig terug, omdat ik toen ik veel ging verdienen ook wat aftrekposten had.... :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')