Beetje zo goed als Thulani dus.quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:37 schreef Stiggie het volgende:
Voor degene die weinig beelden van hem kennen. Hier kan je zien hoe goed hij was
Oké.quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:47 schreef DaveDave09 het volgende:
Kaartjes besteld voor ajax-fey precies in het midden 1e ring![]()
Hopelijk komen hun fans ook mee zodat het een beetje vol zit
Nicequote:Op zaterdag 28 december 2013 23:47 schreef DaveDave09 het volgende:
Kaartjes besteld voor ajax-fey precies in het midden 1e ring![]()
Huh? Als Feyenoord-fans niet meemogen gaat het uitvak gewoon in de verkoop voor Ajax-fans.quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:47 schreef DaveDave09 het volgende:
http://www.ajax.nl/Ticket(...)noord-KNVB-Beker.htmquote:Op zondag 29 december 2013 12:45 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
NiceWaar gekocht? En wat kosten ze?
Dit ja, vol zit het sowieso. Ik hoop alleen wel op een uitvak met uitfans. Is toch een stuk mooier voor de sfeer.quote:Op zondag 29 december 2013 13:34 schreef Silenus het volgende:
[..]
Huh? Als Feyenoord-fans niet meemogen gaat het uitvak gewoon in de verkoop voor Ajax-fans.
Zeker op een avondwedstrijd. 12.30u blijft altijd redelijk suf natuurlijk. Maar die play-offs toen tegen Feyenoord waren geniaal. Eerst twee keer verloren in de competitie en toen tikkie takkie bam 3-0 naar huis gestuurd.quote:Op zondag 29 december 2013 14:05 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Dit ja, vol zit het sowieso. Ik hoop alleen wel op een uitvak met uitfans. Is toch een stuk mooier voor de sfeer.
Dat komt ook door die debiele play offs. Ben blij dat we daar vanaf zijn. Nu alleen nog die van de EL afschaffen, maar gelukkig hebben wij daar niet zo'n last van.quote:Op zondag 29 december 2013 14:07 schreef Silenus het volgende:
[..]
Zeker op een avondwedstrijd. 12.30u blijft altijd redelijk suf natuurlijk. Maar die play-offs toen tegen Feyenoord waren geniaal. Eerst twee keer verloren in de competitie en toen tikkie takkie bam 3-0 naar huis gestuurd.
Stonden ze dan met hun dvd met die nutteloze overwinningen.![]()
Mooie avond. Al was het toen overigens aan beide kanten niet uitverkocht, voor zover ik me kan herinneren.
Wat was dat goud inderdaad! Dat was echt KJH. Ook tegen Nac toen met die omhaal. Geweldig!quote:Op zondag 29 december 2013 14:07 schreef Silenus het volgende:
[..]
Zeker op een avondwedstrijd. 12.30u blijft altijd redelijk suf natuurlijk. Maar die play-offs toen tegen Feyenoord waren geniaal. Eerst twee keer verloren in de competitie en toen tikkie takkie bam 3-0 naar huis gestuurd.
Stonden ze dan met hun dvd met die nutteloze overwinningen.![]()
Mooie avond. Al was het toen overigens aan beide kanten niet uitverkocht, voor zover ik me kan herinneren.
Deze dan.quote:Op zondag 29 december 2013 16:19 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wat was dat goud inderdaad! Dat was echt KJH. Ook tegen Nac toen met die omhaal. Geweldig!
Ik zat toen in de Arena. Iedereen werd helemaal gekquote:
Ik ook, mooi was datquote:Op zondag 29 december 2013 16:33 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik zat toen in de Arena. Iedereen werd helemaal gek
Paar keer meegemaakt dat de Arena compleet ontplofte.quote:
Die bedoelde ik. Was dus geen Nac...quote:
Al die mensen die toen al naar huis waren.quote:
Ik vind dat altijd zo heerlijk. Net als Denswil tegen Milan, Vertonghen tegen Feyenoord (1-1), maar ook Janssen tegen AZ.quote:Op zondag 29 december 2013 16:36 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Paar keer meegemaakt dat de Arena compleet ontplofte.
Ook zo'n mooie![]()
quote:
Ajax contracteert jeugdspeler Walian
Ajax heeft jeugdspeler Ezra Walian gecontracteerd. De spits werd op 22 oktober 1997 geboren in Amsterdam. Walian speelt sinds vorig seizoen in de jeugdopleiding van Ajax, daarvoor kwam hij uit voor AZ. Het contract van de B-junior kent een looptijd van drie jaar, tot en met 30 juni 2017.
Het betreft het eerste contract voor deze jeugdinternational.
Sinds Kluivert is er geen enkele spits doorgebroken uit de jeugdopleiding. Of mis ik iemand?quote:Op maandag 30 december 2013 13:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mooi! kan er over een paar jaar misschien eindelijk weer eens een spits doorbreken.
Siem de Jong?quote:Op maandag 30 december 2013 13:17 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Sinds Kluivert is er geen enkele spits doorgebroken uit de jeugdopleiding. Of mis ik iemand?
quote:
Is geen pure spits.quote:
Laten we voor het gemak vergeten dat hij een linksbackje isquote:
WhateverWhatever heeft er kijk op.quote:Op maandag 30 december 2013 13:23 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Laten we voor het gemak vergeten dat hij een linksbackje is
quote:Op maandag 30 december 2013 13:23 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Laten we voor het gemak vergeten dat hij een linksbackje is
vooral gelijk happen jongens...quote:Op maandag 30 december 2013 13:25 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
WhateverWhatever heeft er kijk op.
geen Afrikanen meerquote:Op maandag 30 december 2013 02:42 schreef Adames het volgende:
Hupperts opent deur naar Ajax
Guus Hupperts is voorlopig niet van plan om bij te tekenen bij Roda JC. De vleugelaanvaller, die dit seizoen indruk maakt bij de wisselvallige Limburgers, heeft de onderhandelingen met Roda stopgezet. Frank de Boer die Hupperts 'een van de beste rechtsbuitens van Nederland' genoemd noemde, gaf vorige week toe dat hij in beeld is bij Ajax. 'Er is al enige tijd interesse voor Guus', zegt technisch directeur Leon Vlemmings van Roda in Dagblad de Limburger. 'Die is gegroeid nadat De Boer onlangs verklaarde dat ook Ajax Guus op zijn lijstje heeft staan. Als een club als Ajax zo'n uitspraak doet, zie je dat andere clubs zich meteen roeren.'
Ajax strijdt met Chelsea om Zuid-Afrikaan
Volgens The Mirror heeft Ajax een oogje op de Zuid-Afrikaan Ayanda Patosi. De 21-jarige vleugelspits van het Belgische Lokeren, die zowel links als rechts uit de voeten kan, zou twee miljoen euro moeten kosten. Ook Chelsea zou voor Patosi in de markt zijn. Ajax zoekt de komende transferperiode nog een vleugelspits. Aanvaller Ola John (Benfica) staat overigens bovenaan het lijstje van Frank de Boer.
Drie miljoen voor vleugelspeler
Jean Kouassi, een aanvaller van Hajduk Split, staat nadrukkelijk in de belangstelling van Ajax. De Kroatische krant Slobodna Dalmacija meldt dat de Ivoriaanse vleugelspits ongeveer drie miljoen euro moet kosten. In Kroatië zijn al verschillende scouts van Ajax op bezoek geweest om de Afrikaan te beoordelen.
Als het een speler van het niveau Finidi George, Nwankwo Kanu of Hatem Trabelsi is mag hij gewoon komen.quote:
Serero, Benni McCarthyquote:Op maandag 30 december 2013 13:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als het een speler van het niveau Finidi George, Nwankwo Kanu of Hatem Trabelsi is mag hij gewoon komen.
Zolang ze het niveau van Thuli hebben moeten ze zo snel mogelijk worden aangetrokken.quote:Op maandag 30 december 2013 13:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als het een speler van het niveau Finidi George, Nwankwo Kanu of Hatem Trabelsi is mag hij gewoon komen.
Contract voor het leven allesquote:Op maandag 30 december 2013 14:46 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Zolang ze het niveau van Thuli hebben moeten ze zo snel mogelijk worden aangetrokken.
Minimale afkoopsom van 250 miljoen euroquote:
Als hij echt een Ajax hart zou hebben dan zou dat natuurlijk prachtig zijn. Die vent kan binnen de kortste keren tientallen miljoenen in het buitenland verdienen.quote:
Bij sommige posts zijn jullie gewoon te dom om het te begrijpen, bij andere kan het idd een troll zijn.quote:Op maandag 30 december 2013 15:58 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat vragen wij ons ook wel eens af bij jouw posts.
Het ligt dus aan ons?quote:Op maandag 30 december 2013 16:01 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bij sommige posts zijn jullie gewoon te dom om het te begrijpen, bij andere kan het idd een troll zijn.
Je bent gewoon een debiel.quote:Op maandag 30 december 2013 16:15 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Altijd dat gehaat op mij van jou.
Ook jij verraad mij dus..quote:Op maandag 30 december 2013 17:30 schreef Adames het volgende:
Smoofie heeft een napoleoncomplex, wees dus niet al te hard voor hem
Vind t wel meevallen eigenlijkquote:Op maandag 30 december 2013 18:46 schreef Spinosaurus het volgende:
Ruim 30.000 kaarten verkocht voor Ajax - Feyenoord.Gaat hard zo.
http://www.ajax.nl/Ajax-N(...)Ajax-Feyenoord-3.htm
Nu je het zegt, de prijzen vallen mee, Klassieker met een ''alles of niets'' labeltje eraan. Had eigenlijk al uitverkocht moeten zijn, hoeveel leden heeft de SVA? 90.000?quote:Op maandag 30 december 2013 19:52 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Vind t wel meevallen eigenlijk
Zou ik niet durven zeggen, maar iedereen met ook een CC kan nu kopen, dat zijn er nog een stuk meer.quote:Op maandag 30 december 2013 19:55 schreef Spinosaurus het volgende:
[..]
Nu je het zegt, de prijzen vallen mee, Klassieker met een ''alles of niets'' labeltje eraan. Had eigenlijk al uitverkocht moeten zijn, hoeveel leden heeft de SVA? 90.000?
quote:“Genk hield zijn woord niet”
Treasure Beach/Kingston - Leon Bailey is amper 16 en heeft nog geen bal geraakt in de Jupiler League, maar toch heeft het Jamaicaanse supertalent zijn sporen nagelaten in het Belgische voetbal. KRC Genk stuurde zware verwijten naar Standard, Roland Duchâtelet noemde Dirk Degraen een leugenaar, de G5 is opgeblazen, Genk stuurde onlangs zijn kat naar het officiële diner op Sclessin. De vete draait al lang niet meer om Bailey, maar wij gingen op Jamaica zijn versie van het verhaal optekenen. "Politiek, politiek, voetbal is alleen maar politiek", heeft hij inmiddels begrepen.
Het is een mistig verhaal dat aan elkaar hangt met halve waarheden en hele leugens, ongeacht aan welke kant je gaat luisteren. Als je vader/voogd Craig Butler moet geloven, is hij een wilde weldoener die een goed betaalde job liet vallen om straatjongens via het voetbal uit de gevangenis te houden. Als je KRC Genk moet geloven, is hij een trainer die met Leon Bailey het grote lot getrokken heeft en daar nu zoveel mogelijk geld uit wil persen. Zoals gewoonlijk zal de waarheid ergens tussenin liggen.
We ontmoeten Leon Bailey voor het eerst op het winterkamp in Treasure Beach. Een vriendelijke, welopgevoede jongen, behoorlijk volwassen voor zijn zestien jaar. Maar als ik word voorgesteld als een journalist "van die krant", schieten Baileys ogen plots vuur. Die krant, dat is Het Belang van Limburg, het dagblad waarin Gunter Jacob van KRC Genk in oktober vertelde hoe de club in de illegaliteit was verzeild door Bailey binnen te nemen. Dat vuur in Baileys ogen zien we later nog één keer terug, wanneer de naam Gunter Jacob (de sportief directeur van Genk) valt.
Bailey is voor de feestdagen terug in eigen land en traint weer met de Phoenix All Stars Academy. In Treasure Beach, een verborgen schat aan de minder ontgonnen zuidkust van Jamaica, heeft de voetbalschool van Craig Butler hoog bezoek. De trainingen worden geleid door de Nederlander Andries Ulderink, een coach en scout van Ajax. Twee weken eerder was ex-international Bryan Roy hier om dezelfde reden. Welke reden? Om de Academy te steunen en de Phoenixspelers beter te maken, zegt Butler. Om Bailey te trainen, zegt Ulderink.
De nieuwe Messi
In heel het schimmige verhaal staat één ding als een paal boven water: Leon Bailey is goed, heel erg goed. Of hij echt de nieuwe Messi is, moet nog blijken, maar 2 miljoen euro blijkt niet te gek voor zo'n belofte. Vriend en vijand moeten het Butler nageven: als coach van Bailey heeft hij goed werk afgeleverd. Bailey toont me een filmpje van toen hij acht was. "Kijk, ik kon de bal geen vier keer omhooghouden. Nu hou ik pas op als je me vraagt te stoppen. Dat heb ik bij Phoenix geleerd."
Na het avondeten kruipen de jongste voetballers hun bed in. Op de achtergrond slaan de golven op de rotsen, op het terras speelt Leon Bailey domino met Kyle Butler. Het was Kyle die aan de wieg van de Phoenix Academy stond, vertelt vader Craig Butler het begin van Phoenix.
Craig Butler: "Kyle zei me op een dag dat hij de nieuwe Ronaldinho wou worden en ik besloot hem te helpen. De jeugdopleiding in Jamaica is niet goed genoeg om zo'n droom waar te maken, want ze trainen eigenlijk maar drie maanden per jaar. Dat is te weinig om gelijke tred te houden met de Europeanen, die elf maanden trainen. Ik ben profvoetballer geweest in Jamaica en Florida en besloot Kyle en Leon zelf te gaan trainen. Eerst kwamen hun klasgenootjes aansluiten, later ook de kinderen van de naburige getto's. Zo is de groep altijd maar groter geworden. Op een gegeven moment woonden veertien kinderen in mijn huis. Kinderen uit de getto's die geen andere thuis hadden. Hun vader zat in de gevangenis of was doodgeschoten, hun moeder weg of gestorven. Ik wist niet hoe ik ervoor moest zorgen, maar ik kon ze ook niet aan hun lot overlaten. Ik ben voogd van acht jongens, waarvan er enkele intussen meerderjarig zijn."
Miss Jamaica
Phoenix werd zo een beetje een sociaal project met naast de thuisbasis in Kingston twee satellieten in Montego Bay en Treasure Beach. In dertien jaar hebben zo'n 500 jongens tussen 6 en 25 jaar meegetraind.
Butler: "Ze komen van overal en iedereen is welkom. Maar ze moeten het hart hebben. Ik moet leerzucht en passie zien en ze moeten altijd 75 procent halen op hun rapport. Uiteraard zullen ze niet allemaal profvoetballer worden en daarom hameren we ook op de rest van hun opvoeding. Mijn zus Laura, die de Miss Jamaica-verkiezing organiseert, leert ze spreken in het openbaar en een goeie eerste indruk na te laten. Wie geen profvoetballer wordt, kan dan bijvoorbeeld college lopen in Amerika. Maar niemand blijft achter. Phoenix is een manier om de kinderen van de straat en uit de problemen te houden, om ze een positief doel in hun leven te geven. In Jamaica is dat niet gemakkelijk, want er zijn heel veel kinderen zonder vader. Phoenix biedt ze een avenue om iets van zichzelf te maken. Neem Travis. Nu is hij een grote jongen. Hij heeft een goede school afgemaakt en hij is mijn rechterhand: hij leidt af en toe een training en haalt de jongens thuis op met onze bus. Zonder Phoenix was hij zoals zijn kameraden geëindigd: in een cel of dood."
Travis Blagrove bevestigt: "Deze kinderen hangen voor een stuk van mij af. Phoenix leert ze niet alleen voetballen. Het zorgt er ook voor dat ze geen overvaller worden. Zonder Phoenix was dat misschien mijn lot geweest."
Het meest sprekend is de dwerg die tussen de bende meeloopt. Butler: "Hij komt altijd terug en de jongens hebben hem graag. Hij hoort erbij. Hij kan iets met een voetbal, maar hij zal nooit prof worden. Maar we kunnen er misschien wel een goede jeugdcoach van maken."
Drie dagen later zoeken we Phoenix opnieuw op, nu in de thuisbasis in de hoofdstad Kingston. De gewone spelertjes hebben tijdens de kerstvakantie vrijaf, maar de betere elementen trainen op een droog veld dat ter beschikking wordt gesteld door de nationale watermaatschappij. Op één helft staat het gras te lang en grazen drie koeien. In vogelvlucht is het maar een kilometer naar de Usain Bolt track, waar 's werelds snelste man zijn spurtjes trekt.
Op het voetbalveld moeten de aanvallers tegen de verdedigers spelen, maar gekleurde hesjes zijn er niet. Het ene team trekt gewoon zijn shirt uit en speelt in ontbloot bovenlijf. Naakte, bezwete, gespierde, gitzwarte mannenlijven, in België zou er (vrouw)volk langs de lijnen staan, maar hier staat niemand te kijken.
Op andere voetbalveldjes zie je jongens blootsvoets voetballen, of met gewone sportschoenen, maar bij Phoenix loopt iedereen op noppen. De groteren hebben hun eigen shoes, de kleineren nemen elke training een paar uit een grote zak, en geven ze achteraf door aan de volgende.
Butler: "Op de een of de andere manier slagen we er altijd in ballen, schoenen en shirts te vinden. Daar vecht ik voor. Niemand moet betalen voor zijn opleiding. Maar als het achteraf tot een transfer komt, gaat de transfersom wel naar mij. Dat is de deal. Ze komen hier als ze pakweg tien zijn, hun ouders gaan akkoord en wij zorgen voor hun ontwikkeling. Tien jaar later hopen we op een return voor de investering. We zien het op lange termijn."
200 keer pompen
De training is behoorlijk zwaar. "Veel zwaarder dan in Genk", bevestigt Leon Bailey. "Maar het was daar leuker, omdat de tegenstand van een hoger niveau was."
"Een training met Ajax of Genk is voor onze jongens stuff for sissies", grijnst Butler. "Als ze hier naast het doel schieten, moeten ze tien keer pompen. Als het schot echt hoog over gaat, wordt het twintig. Dikwijls discussiëren we al lachend of een misser tien of twintig waard is. Maar je mist al gauw twintig keer op een training. Spelenderwijze zijn ze dus 200 keer aan het pompen, zonder het te beseffen. Hun spieren komen er niet vanzelf. Maar ze pompen zonder mopperen, omdat ze opgegroeid zijn met mij. Van al deze jongens ga ik naar het oudercontact, naar hun verjaardagen, naar begrafenissen in hun familie. Ik ben hun vriend, hun vader. We vormen één familie. En al hun ouders horen bij Phoenix. Dat is de enige manier om te overleven in Jamaica."
Leon Bailey: "De mentaliteit van de Jamaicanen is niet altijd zo fraai, maar het Phoenix-project is helemaal anders. Wij zijn vastberaden om beter te worden. Niet alleen als voetballer, maar ook als mens."
Ajax Amsterdam
Na Nieuwjaar keert Bailey terug naar Ajax. De Amsterdamse club is bereid om een samenwerking op te zetten met de Phoenix Academy. Genk deed dat niet, en daar liep de samenwerking spaak. Bailey: "Ons doel was altijd om deuren te openen voor de Phoenix Academy. De betere spelers moeten een kans krijgen. Genk beloofde Phoenix te helpen, maar kwam die belofte niet na. Het wou mij in een gastgezin plaatsen en ons gezin uiteen trekken, maar dat wil ik niet. We zijn al zo lang samen. Waarom dan splitsen? Ooit moeten we uiteen, dat besef ik wel. Maar nu niet. Ik ben nog maar zestien."
De bruggen zijn helemaal opgeblazen sinds het interview met Gunter Jacob in onze krant. Bailey: "Twee dagen voor het verhaal in de krant verscheen stuurde hij me een sms. Ik heb dat bericht nog altijd. Toen ik daarna het artikel zag, kon ik het niet geloven. Ik wou hem gaan vragen waarom hij zoveel leugens vertelde. Ik ben niet geweest en nu hoeft het ook niet meer. Genk zei dat Craig ons alleen had achtergelaten en dat de club voor ons moest zorgen, ons eten moest kopen en zo. Dat was niet waar. Travis was bij ons, hij was toen 19 jaar oud. We waren nooit alleen, er was altijd een meerderjarige bij. Weet je, Craig had zijn eigen business en een goed leven. Hij heeft dat allemaal opgegeven om te investeren in de toekomst en in ons. Hij heeft deze kritiek niet verdiend."
quote:Ajax komt Bailey trainen in Jamaica
Ajax stuurde in de maand december twee keer een coach naar Jamaica om de Phoenix groep te trainen. Andries Ulderink, gewezen trainer van De Graafschap en Go Ahead Eagles: "Denkt Ajax hier tien nieuwe Messi’s te ontdekken? Nee, dat is te veel gevraagd in een land met amper 3 miljoen inwoners. Maar Leon Bailey is wel héél belangrijk voor ons. Drie weken geleden was Bryan Roy hier, net als ik om Leon te trainen. Leon is écht heel goed, en hij is écht heel snel. Maar dat zijn ze hier allemaal. In België of Nederland kom je af en toe eens een echte snelle speler tegen. Hier hebben ze dat allemaal. Volgens mij komt dat door hun achtergrond. Ze gaan allemaal te voet naar school en de opleiding speelt een grote rol. Waarom zijn de Jamaicanen dominant in het spurten, en waarom levert Rusland zo’n goeie tennissers af? Omdat ze trainingsintensiteit opgelegd krijgen die bij ons niet meer aanvaard wordt."
De manier van werken van Craig Butler is al eens als mensenhandel omschreven. Ulderink is het daar niet mee eens: "Als je hier de sloppenwijken ziet en als je weet dat in Kingston elke dag twee moorden gebeuren, dan besef je dat die mensen geen vooruitzichten hebben in het leven. Als je dan kinderen aan een toekomst wil helpen via het voetbal, is dat dan verkeerd? Dat vind ik geen mensenhandel."
quote:Genk ontkent elke belofte aan steun voor de Phoenix All Stars Academy
KRC Genk blijft bij zijn versie over de scheiding met de Jamaicaanse testspelers. Algemeen directeur Dirk Degraen en sportief directeur Gunter Jacob: "Wij hebben op een gegeven moment die hele familie hier gekregen met een geloofwaardige en juiste uitleg. Craig Butler had een legale verblijfsvergunning in Oostenrijk. Naarmate de tijd vorderde, stelden wij vast dat daar talentvolle jongeren bij zaten, maar ook dat het legaal-zijn in het gedrang kwam omdat zijn verblijfsvergunning kwam te vervallen. Nadat hij vier maanden wegbleef, waren ook de visa van zijn spelers verlopen. We hebben geprobeerd die situatie te regelen, maar dat is niet gelukt. Op het einde mochten de jongens hier zelfs geen wedstrijden meer spelen."
Ook over de rol van Standard blijft Genk bij zijn eerdere verklaring: "Roland Duchâtelet heeft Leon Bailey hier weggelokt met de belofte een miljoen euro in de Academy te pompen, terwijl het eigenlijk ook alleen maar in Bailey geďnteresseerd was. Wij hebben dat altijd rechtuit gezegd. We hebben alleen ooit laten vallen dat we als alles in orde was wel eens in Jamaica wilden gaan kijken. Wij hebben meer dan onze beloftes nagekomen."
quote:Craig Butler zat vijf weken vast
Terwijl de Jamaicaanse voetballers bij KRC Genk vertoefden, zat Craig Butler vorig jaar vijf weken opgesloten in de Verenigde Staten. Dat bevestigde de Amerikaanse immigratiedienst gisteren aan onze redactie.
KRC Genk hekelde in oktober in onze krant al dat Craig Butler zich in de zomer van 2012 vier maanden niet liet zien, terwijl zijn voetballers in Genk vertoefden. Butler verklaarde nadat hij tijdens een zakenreis in Mexico overvallen, ontvoerd en beroofd was.
Uit een verklaring van het Bureau of Immigration and Custom Enforcement (ICE) blijkt nu dat hij vijf weken vast zat in San Diego. De grenscontrole pakte hem op nabij het Californische Tecate. Van 14 juli tot 23 augustus werd hij in de Otay Detention Facility gehouden, om dan naar Jamaica gedeporteerd te worden op 31 augustus 2012.
De dienst preciseert dat de instelling geen gevangenis of strafinstelling is, maar een gesloten asielcentrum met op de site zelf een immigratierechtbank. Mensen zitten er niet wegens criminele feiten, maar om administratie redenen, in afwachting van een uitspraak. Ze zitten ook niet achter tralies, wel achter gesloten deuren.
Butler houdt vol dat hij in Mexico overvallen is, dat hij zonder papieren de grens kon bereiken en dat hij daar vastgehouden werd tot zijn identiteit geverifieerd was.
Ah oké, wist niet dat 403 t/m 408 nog niet in de verkoop zijn. Hopelijk een vol uitvak met feyenoordsupporters.quote:Op maandag 30 december 2013 19:59 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Zou ik niet durven zeggen, maar iedereen met ook een CC kan nu kopen, dat zijn er nog een stuk meer.
Aan de andere kant, alleen vak 403 t/m 408 zijn nog te koop. De rest is uitverkocht. Neem hierbij nog de beperkt zich plaatsen die nog niet verkocht worden.
En vak 416 en 417 (1600 plaatsen, uitvak) zijn natuurlijk nog niet in de verkoop.
Die zijn pas kort in de verkoop geloof ik.quote:Op maandag 30 december 2013 20:03 schreef Spinosaurus het volgende:
[..]
Ah oké, wist niet dat 403 t/m 408 nog niet in de verkoop zijn. Hopelijk een vol uitvak met feyenoordsupporters.
Het is toch te hopen dat Hupperts niet echt naar Ajax komt. Vroeger bleven dit soort techniekloze dravertjes tot hun 27e bij een middenmotor om vervolgens eventueel een klein stapje omhoog te doen. Nou worden ze meteen weer met Ajax in verband gebracht.quote:Op maandag 30 december 2013 02:42 schreef Adames het volgende:
Hupperts opent deur naar Ajax
Guus Hupperts is voorlopig niet van plan om bij te tekenen bij Roda JC. De vleugelaanvaller, die dit seizoen indruk maakt bij de wisselvallige Limburgers, heeft de onderhandelingen met Roda stopgezet. Frank de Boer die Hupperts 'een van de beste rechtsbuitens van Nederland' genoemd noemde, gaf vorige week toe dat hij in beeld is bij Ajax. 'Er is al enige tijd interesse voor Guus', zegt technisch directeur Leon Vlemmings van Roda in Dagblad de Limburger. 'Die is gegroeid nadat De Boer onlangs verklaarde dat ook Ajax Guus op zijn lijstje heeft staan. Als een club als Ajax zo'n uitspraak doet, zie je dat andere clubs zich meteen roeren.'
Ajax strijdt met Chelsea om Zuid-Afrikaan
Volgens The Mirror heeft Ajax een oogje op de Zuid-Afrikaan Ayanda Patosi. De 21-jarige vleugelspits van het Belgische Lokeren, die zowel links als rechts uit de voeten kan, zou twee miljoen euro moeten kosten. Ook Chelsea zou voor Patosi in de markt zijn. Ajax zoekt de komende transferperiode nog een vleugelspits. Aanvaller Ola John (Benfica) staat overigens bovenaan het lijstje van Frank de Boer.
Drie miljoen voor vleugelspeler
Jean Kouassi, een aanvaller van Hajduk Split, staat nadrukkelijk in de belangstelling van Ajax. De Kroatische krant Slobodna Dalmacija meldt dat de Ivoriaanse vleugelspits ongeveer drie miljoen euro moet kosten. In Kroatië zijn al verschillende scouts van Ajax op bezoek geweest om de Afrikaan te beoordelen.
Ajax kan er ook niets aan doen dat spelers als Bojan het nog slechter doen.quote:Op maandag 30 december 2013 23:00 schreef Zanger_Rinus het volgende:
[..]
Het is toch te hopen dat Hupperts niet echt naar Ajax komt. Vroeger bleven dit soort techniekloze dravertjes tot hun 27e bij een middenmotor om vervolgens eventueel een klein stapje omhoog te doen. Nou worden ze meteen weer met Ajax in verband gebracht.
Maar Bojan is dan ook geen rechtsbuiten, die moet eens een paar wedstrijden lang spits spelen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 00:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax kan er ook niets aan doen dat spelers als Bojan het nog slechter doen.
En te veel geld uitgeven aan een rechtsbuiten kan ook niet.
Bojan is gehaald als rechtsbuiten destijds, maar ook als spits presteert hij niet. Bojan kan zelfs niet eens een bal aannemen of een pass over 20 meter geven. Hij kiest altijd voor de meest ingewikkelde oplossing, alsof hij denkt dat hij Messi is, terwijl hij technisch niet veel meer is dan een Jupiler League speler.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:14 schreef Zanger_Rinus het volgende:
[..]
Maar Bojan is dan ook geen rechtsbuiten, die moet eens een paar wedstrijden lang spits spelen.
Ik zou toch eens proberen die Cuenca te kopen(!). Hij was de hele tijd geblesseerd vorig jaar, waardoor ie niet veel kon laten zien, maar hij liet af en toe echt goeie dingen zien.
Maar Bojan heeft nog nooit als rechtsbuiten gespeeld buiten dit seizoen Ajax. Bojan verdedigt niet mee omdat het een luie valse spits is, á la Messi. Voorzetten kan hij niet en op de rechterkant heeft ie geen passeeracties, waardoor het telkens tikkie breed is. Hij kan fantastisch meevoetballen voor een spits, is technisch potentiële wereldtop en kan doelpunten maken. Het zou een perfecte valse spits zijn voor Ajax en Sigi en Hoesen komen gewoon veel tekort als Ajax spits.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Bojan is gehaald als rechtsbuiten destijds, maar ook als spits presteert hij niet. Bojan kan zelfs niet eens een bal aannemen of een pass over 20 meter geven. Hij kiest altijd voor de meest ingewikkelde oplossing, alsof hij denkt dat hij Messi is, terwijl hij technisch niet veel meer is dan een Jupiler League speler.
Cuenca is ook niet zoveel, vorig seizoen viel hij ook dramatisch door de mand.
Siem de Jong zie ik ook het liefst in de spits. Dat bullshit argument dat Sigi niet genoeg voorzetten krijgt ben ik ook klaar mee. Hij mist 100% kansen en voegt geen moer toe aan het Ajax spel. En Hoesen moet de bal minstens 4 keer controleren voor hij er iets mee kan.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:28 schreef Artillerieschaap het volgende:
Bojan heeft bij minimale vlagen laten zien dat hij er heel wat van kan.
Cuenca is alleen maar geblesseerd geweest, voor, tijdens en na zijn tijd bij Ajax. Veel te groot risico die jongen.
Hupperts heeft bij lange na niet het niveau van Ajax.
Gewoon Schone op rechts laten staan. De Jong en Hoesen is genoeg voor de spitspositie. Sigthorsson ben ik klaar mee.
Middenveld met Blind, Serero en Klaassen stáát. Moet je afblijven. Voor de Jong gaat een plekje gezocht worden. Hij heeft in het verleden aangetoond in de punt te kunnen spelen. Naar mening van velen hier - ik deel die - beter dan op het middenveld zelfs. 1 + 1 = 2 wat mij betreft. Met Fischer en Schone en de zijkanten heb je je aanvallende deel rond.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:31 schreef Zanger_Rinus het volgende:
[..]
Siem de Jong zie ik ook het liefst in de spits. Dat bullshit argument dat Sigi niet genoeg voorzetten krijgt ben ik ook klaar mee. Hij mist 100% kansen en voegt geen moer toe aan het Ajax spel. En Hoesen moet de bal minstens 4 keer controleren voor hij er iets mee kan.
Riedewald ziet er prima uit so far.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:36 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Middenveld met Blind, Serero en Klaassen stáát. Moet je afblijven. Voor de Jong gaat een plekje gezocht worden. Hij heeft in het verleden aangetoond in de punt te kunnen spelen. Naar mening van velen hier - ik deel die - beter dan op het middenveld zelfs. 1 + 1 = 2 wat mij betreft. Met Fischer en Schone en de zijkanten heb je je aanvallende deel rond.
Meest zorgwekkende positie is linksback.
Frank gebruikte Blind, Boilesen, Duarte, Ligeon en Riedewald als linksback.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:57 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Riedewald ziet er prima uit so far.
Boilesen is toch rond februari weer fit? Speel je nog 2 wedstrijden met Riedewald en daarna weer Je Boilesen
Dan zou ik Duarte en Klaassen zeker omdraaien van positie. Ik vind trouwens dat Serero het goed genoeg doet op dit moment om basisspeler te blijven.quote:Op dinsdag 31 december 2013 02:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Cil
v Rhijn Veltman Moisander Boilesen
Duarte Blind Klaassen
Schone de Jong Bojan.
Waarvan Boilesen 1,5 wedstrijd speelt en weer geblesseerd raakt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:57 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Riedewald ziet er prima uit so far.
Boilesen is toch rond februari weer fit? Speel je nog 2 wedstrijden met Riedewald en daarna weer Je Boilesen
Dit keer werd hij er gewoon uitgeschopt, is toch wat anders dan de vorige blessurequote:Op dinsdag 31 december 2013 09:40 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Waarvan Boilesen 1,5 wedstrijd speelt en weer geblesseerd raakt.
Die heeft zich wat mij betreft ook prima herpakt. Begon leuk, had toen even een wat mindere fase met een beetje frivool spel waarbij hij continu dom balverlies leed, maar speelt inmiddels echt weer solide.quote:Op dinsdag 31 december 2013 05:50 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Dan zou ik Duarte en Klaassen zeker omdraaien van positie. Ik vind trouwens dat Serero het goed genoeg doet op dit moment om basisspeler te blijven.
Hij deed het niet slechtquote:Op dinsdag 31 december 2013 10:26 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoe kan je überhaupt vinden dat Riedewald het goed doet als we hem alleen in de aanval hebben gezien tegen die enge Roda JC-kneusjes en even hebben zien verdedigen tegen FC Bal op het dak?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Z'n debuut was fantastisch!quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:02 schreef Stiggie het volgende:
Maar zn debuut was magisch.![]()
Zegt wel wat maar tegelijkertijd ook niets
Niks mis mee, er moeten imo alleen spelers gehaald worden die beter zijn op een positie dan eenvan deze 11. Voorin hebben we eigenlijk genoeg spelers die uit de jeugd komen als alternatief, dus als je dan iemand haalt moet die wel wat toevoegen, en dat is een hupperts dus niet. En als die niet te vinden zijn, gewoon niks halen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 02:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Cil
v Rhijn Veltman Moisander Boilesen
Duarte Blind Klaassen
Schone de Jong Bojan.
Wie uit de jeugd zijn er dan al klaar voor?quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:29 schreef danos het volgende:
[..]
Niks mis mee, er moeten imo alleen spelers gehaald worden die beter zijn op een positie dan eenvan deze 11. Voorin hebben we eigenlijk genoeg spelers die uit de jeugd komen als alternatief, dus als je dan iemand haalt moet die wel wat toevoegen, en dat is een hupperts dus niet. En als die niet te vinden zijn, gewoon niks halen.
Mhaw.. beetje ervaring is ook niet verkeerd.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:29 schreef danos het volgende:
[..]
Niks mis mee, er moeten imo alleen spelers gehaald worden die beter zijn op een positie dan eenvan deze 11. Voorin hebben we eigenlijk genoeg spelers die uit de jeugd komen als alternatief, dus als je dan iemand haalt moet die wel wat toevoegen, en dat is een hupperts dus niet. En als die niet te vinden zijn, gewoon niks halen.
Dat saaie ervaringsgelulquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:36 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Mhaw.. beetje ervaring is ook niet verkeerd.
Dat zegt hij toch niet, ervaring is ok maar als die speler alleen dat heeft schiet je er weinig mee opquote:Op dinsdag 31 december 2013 11:42 schreef w00h00 het volgende:
Ja gewoon alleen maar jochies van 19 jaar dan kom 't vast goed. In Italië lachen ze je uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |