abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134739555
Hai :)
Ik woon sinds een jaar in m'n eerste appartement O+ maar aan de slaapkamerkant zit een binnenplaatsje dat helemaal omringd wordt door gebouwen. En elke ochtend om zeven uur wordt een van de onderliggende winkels voorzien van de verse etenswaren. Ik dacht in het begin dat ik wel aan het geluid van enorme karren zou wennen, maar het geluid van die ratelende apparaten en wiebelige wieltjes wordt aan alle kanten weerkaatst en galmt zo m'n slaapkamer binnen. En aangezien ik er niet zes dagen in de week om zeven uur uit hoef, vroeg ik me af of geluidswerende rolluiken misschien een optie zijn? Zijn er hier misschien mensen die ergens in het centrum wonen of bij een vliegveld :D die er ervaring mee hebben?

Nu zijn ze hier beneden bezig met een nieuwe winkel die binnenkort open zal gaan, waren ze 's ochtends om half zes begonnen -O- Volgens mij deden ze wel zo zachtjes mogelijk, ik hoor ook nooit mensen praten, maar die wieltjes en die rekken en karren, mijn god. En 's nachts wordt er ook nog iets bezorgd, dan hoor je een auto stoppen, motor blijft aan, portier open, portier dicht, bezorging in metalen kluis pleuren, metalen kluis valt dicht, bezorger stapt weer in, pleur portier dicht en gassen maar. Soms om elf uur 's avonds, prima. Maar soms om half twee 's nachts -O- Nu is daar wel vaker wat van gezegd door m'n onderburen want die hebben er ook last van, maar dan gaat het even goed en dan vervallen ze weer in oude gewoontes.

Maar goed, hoeveel decibel zou zo'n rolluik tegenhouden en hoeveel soorten zijn er? Ik heb al meerdere soorten oordoppen geprobeerd maar die zijn leuk als je moeite hebt met in slaap komen, niet met in slaap blijven. Meestal draai ik me om en slaap ik verder, maar op sommige dagen (zaterdag ;( ) zijn ze een kwartier bezig en komen ze na een half uur terug.
Tap tap tap
pi_134739668
Oordopjes in doen, zo'n rolluikje gaat niet helpen bij zulke geluiden.
rikker de flikker
pi_134739763
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:26 schreef rikkerdeflikker het volgende:
Oordopjes in doen, zo'n rolluikje gaat niet helpen bij zulke geluiden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:20 schreef CherryLips het volgende:
.... Ik heb al meerdere soorten oordoppen geprobeerd maar die zijn leuk als je moeite hebt met in slaap komen, niet met in slaap blijven. ..
pi_134739820
Zie het als je wekker en ga er om 7u uit, waarom zou je langer op bed willen blijven liggen?
rikker de flikker
pi_134739821
http://www.isoglas.nl/geluidsisolatie/ Dit kwam ik tegen met even googlen ;) misschien is dat iets? ik heb niet zo heel ver gelezen op de website (geen tijd moet zo weg) maar lees het eens door zou ik zeggen ;)
  vrijdag 27 december 2013 @ 11:35:31 #6
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_134739876
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_134739902
Worry is a misuse of imagination
pi_134739920
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:33 schreef rikkerdeflikker het volgende:
Zie het als je wekker en ga er om 7u uit, waarom zou je langer op bed willen blijven liggen?
Dat doe ik ook vaak. Dan zet ik m'n wekker om kwart voor zeven (en dan slaap ik wel door de wekker heen :') ) maar als je er eigenlijk pas om acht uur uit hoeft en op zaterdag wil uitslapen, wil ik dat ook eens gewoon kunnen.
Tap tap tap
pi_134739948
Er zelf gaan wonen, en dan pas gaan klagen over de herrie :')
5 Ferrari's op videoband!
pi_134740109
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:38 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Er zelf gaan wonen, en dan pas gaan klagen over de herrie :')
Ja, als ik het wist, had ik het niet gekocht. Dat wist de makelaar ook, misschien dat ie daarom heeft gelogen. Maar het staat nergens op papier dus ik kon er weinig aan doen toen ik er eenmaal woonde. En ik dacht ook echt dat ik erdoorheen zou slapen op een gegeven moment, dat het wel zou wennen.
Tap tap tap
  vrijdag 27 december 2013 @ 11:52:26 #11
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_134740301
Twee keer dubbel glas met een tussenruimte van een cm of 10a20.. en dan zoveel mogelijk gescheiden van elkaar, dus niet tegen hetzelfde kozijn aan gemonteerd..
Dat zorgt voor een stilstaande luchtlaag en houd meer herrie tegen (in geluidsstudio's zie je vaak 3 lagen dubbelglas achter elkaar..

Maar zuiver stil krijg je het nooit..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_134740380
Alles went op een gegeven moment. En dat rijmt...

Rolluiken helpen zeker wel wat, net als goede isolatie en dubbel glas (en dikke gordijnen en oordoppen). Echt vervelend wordt het in de zomer als je eigenlijk je ramen open wilt hebben.

Is het een optie om aan de andere kant te gaan slapen?
pi_134740473
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:52 schreef Snowballed het volgende:
Twee keer dubbel glas met een tussenruimte van een cm of 10a20.. en dan zoveel mogelijk gescheiden van elkaar, dus niet tegen hetzelfde kozijn aan gemonteerd..
Dat zorgt voor een stilstaande luchtlaag en houd meer herrie tegen (in geluidsstudio's zie je vaak 3 lagen dubbelglas achter elkaar..

Maar zuiver stil krijg je het nooit..
Het hoeft ook niet zuiver stil, ik slaap verder door wekkers, telefoons, mensen, orgels, de kerk, kapotte wasmachines, het luchtalarm en blaffende honden heen. Het is denk ik meer dan het geluid uit het niets komt en ineens heel hard en schel is. Als dat schelle gedempt kan worden, hoop ik dat het al beter is.

Dat glas dat wordt lastig denk ik, dan moet ik de VvE inschakelen en goedkeuring vragen, dat kan wel even duren geloof ik. Ze zijn hier nogal streng met dat soort aanpassingen vanwege het 'design' :{
Tap tap tap
pi_134740565
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:55 schreef Queller het volgende:
Alles went op een gegeven moment. En dat rijmt...

Rolluiken helpen zeker wel wat, net als goede isolatie en dubbel glas (en dikke gordijnen en oordoppen). Echt vervelend wordt het in de zomer als je eigenlijk je ramen open wilt hebben.

Is het een optie om aan de andere kant te gaan slapen?
Aan de andere kant zit de woonkamer, ik ben weleens toen ik niet lekker was op de bank gaan liggen onder m'n dekbed. Aan die kant loopt winkelend publiek, mensen op terrasjes, maar daar zit iets van driedubbel glas. Maar om elke nacht op de bank te gaan slapen...
Maar ja, ik slaap dus altijd met het raam dicht, ook 's zomers -O-
Tap tap tap
  vrijdag 27 december 2013 @ 12:02:05 #15
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_134740595
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet zuiver stil, ik slaap verder door wekkers, telefoons, mensen, orgels, de kerk, kapotte wasmachines, het luchtalarm en blaffende honden heen. Het is denk ik meer dan het geluid uit het niets komt en ineens heel hard en schel is. Als dat schelle gedempt kan worden, hoop ik dat het al beter is.

Dat glas dat wordt lastig denk ik, dan moet ik de VvE inschakelen en goedkeuring vragen, dat kan wel even duren geloof ik. Ze zijn hier nogal streng met dat soort aanpassingen vanwege het 'design' :{
En een rolluik mag je wel plaatsen..??

Als dat glas aan de binnenzijde gemonteerd word, zie je er niets van aan de buitenkant..
En btw het is toch een koopwoning..? Zolang je geen aanpassingen aan de bestaande constructie doet, heeft de vve daar niets mee nodig..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_134759568
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zover ik weet word dat voorzet kozijn aan de binnenkant geplaatst, dus daar heeft geen invloed op het exterieur
pi_134760520
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, als ik het wist, had ik het niet gekocht. Dat wist de makelaar ook, misschien dat ie daarom heeft gelogen. Maar het staat nergens op papier dus ik kon er weinig aan doen toen ik er eenmaal woonde. En ik dacht ook echt dat ik erdoorheen zou slapen op een gegeven moment, dat het wel zou wennen.
Hoelang woon je er dus precies? Ik woon bv mijn hele leven al onder de vliegtuigen en hoor ze nooit. Half jaar aan een weg gewoond. Na twee weken sliep deze jongen door.

Edit: Drukke weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')