Ik heb er eens even met mijn pas verworven Seiko.quote:Op zondag 5 januari 2014 10:37 schreef Woelwater het volgende:
Kan je wel een duur Zwitsers mechanisch ding om je pols hangen, maar hoe laat het exact is blijft altijd een gok.
Inderdaad, datum veranderen, ook al zoietsquote:Op maandag 6 januari 2014 09:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik heb er eens even met mijn pas verworven Seiko.
Geen superdure klok (allesbehalve) met zijn $185 retail price, maar de automaat is toch vrij nauwkeurig.
Afgaand op de "juiste" tijd van mijn weerstation (radio controlled quartz) wijkt de Seiko maar 1 seconde per dag af. Dat houdt in dat je ongeveer 1x per 2 maanden een minuut afwijkt. En aangezien je gemiddeld toch 1x per 2 maanden de datum moet veranderen is dat dus nauwelijks een issue
het zou in principe niet hoeven als je hebt aangegeven dat het om een gerepareerd product gaatquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:21 schreef Moe_Szyslak het volgende:
[..]
Ga daar maar wel van uit. Had ik ook met gerepareerde oordoppen. Moest alsnog inklarings afpersing ed betalen
De oude nou date is idd niet zon populaire klok in Azie. Die moet je daar zeker voor onder de 3000 kunnen vinden.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:43 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Hou op. Onze hotelkamer lijkt wel een pakhuisWe komen elk jaar speciaal voor de nieuwjaarsuitverkoop hierheen.
Mijn zwager idem. Al heeft 'ie nog wat andere merken liggen uit de tijd voor 'ie uitsluitend Rolex en Tudor kocht. Heb 'm wel even ziek gemaakt; hij vertelde laatst een mazzeltje te hebben gehad met een 14060 voor mn zusje. Mooi ding. Kwam 'm hier toevallig ook tegen voor omgerekend 2450 euro en da's een stuk minder dan hij ervoor betaald heeft. Heb ik ook over staan twijfelen, maar dat kon helaas echt even niet.
Ik ben benieuwd, maar ik verwacht gewoon dat je het terug gaat krijgen. Blijkbaar moeten ze er gewoon zeker van zijn dat het hetzelfde object betreft welke weer uitgevoerd wordt. Maar iets met een serienummer moet niet zo moeilijk zijn om te onderzoeken.quote:Op maandag 6 januari 2014 06:28 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Heb vandaag bericht van de verkoper ontvangen:
[..]
Zo maar eens even contact opnemen met Postnl hoe ik dat verder ga regelen, zou natuurlijk raar zijn als hij in Japan ook weer invoerkosten moet gaan betalen.
Heb hem net weg gebracht.. Had nog gebeld naar postnl en de douane, en volgens hun was een uitdraai van het mailcontact + verzendbewijs voldoende. Heb op de pak/douanebon aangegeven dat het om een retourzending gaat. Alles zit in de doos, mailcontact van aankoop tot retouraanvraag, foto's van defect en invoice van levering met bonnr.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:33 schreef Fisherman het volgende:
Ik ben benieuwd, maar ik verwacht gewoon dat je het terug gaat krijgen. Blijkbaar moeten ze er gewoon zeker van zijn dat het hetzelfde object betreft welke weer uitgevoerd wordt. Maar iets met een serienummer moet niet zo moeilijk zijn om te onderzoeken.
quote:Dear Sir,
after the holiday season, we started working this morning, only. You shall receive an confirmation email as soon as we have seen your payment.
The watch is currently out of stock and is supposed to come back in approx. 2 weeks. As soon as the package leaves our house, you’ll get an email with tracking number.
Viele Grüße,
Steinhart Watches GmbH
Leuk klokje. Uitgerust met het beste eta caliber wat er gemaakt is.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:36 schreef rapelsen het volgende:
Weet iemand waar de "March Lab AM3" verkocht wordt? (Liefst in Nederland)
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Thanks, ik had eerst een fijnere gekocht, maar die sloot niet aan bij het robuuste karakter van die duiker (die heb ik nu te koop in V&A). Die met grotere linkjes eergisteren ontvangen uit de UK, ben er erg blij mee!quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:11 schreef IntensiveGary het volgende:
Mooi! Ik hou van die mesh banden.
Hoewel ik geen fan ben (behaarde armen dus niet prettig) van die banden, vind ik je nieuwe band perfect staan!quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:36 schreef Skv het volgende:
[..]
Thanks, ik had eerst een fijnere gekocht, maar die sloot niet aan bij het robuuste karakter van die duiker (die heb ik nu te koop in V&A). Die met grotere linkjes eergisteren ontvangen uit de UK, ben er erg blij mee!
Dit was die andere overigens:
[ afbeelding ]
brrr, nee ik houd niet van mesh of milanese banden. Ook niet van die beads of rice banden vind ik echt verschrikkelijk. Vaak hoe fijner de band hoe minder mooi ik ze vind. Enige uitzondering vind ik eigenlijk de jubilee band.quote:
Mooi!quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:14 schreef Maikuuul het volgende:
Was weer eens tijd voor iets nieuws
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee man, dat is fantastisch. Hele dag onder je adem schelden omdat je onvrijwillig geëpileerd wordt.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:07 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Hoewel ik geen fan ben (behaarde armen dus niet prettig) van die banden, vind ik je nieuwe band perfect staan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:35 schreef Quir het volgende:
[..]
Nee man, dat is fantastisch. Hele dag onder je adem schelden omdat je onvrijwillig geëpileerd wordt.Ik heb de originele RVS er ook direct afgehaald. Schraal ding. Heb de rubber duikband er ook bij, maar die vind ik niet mooi. Hij zit nu overigens op mijn nieuwe Phoenix Admiralty Grey, de strap die al 30 jaar wordt geproduceerd voor het Britse ministerie van defensie. Zeer behoorlijke kwaliteit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar die mesh vind ik toch mooier staan. Gelukkig bijna geen haar op mijn armen.Pfoe, wat een enorm ding..quote:Waarom draag je 'm op links als je de kroon ook links hebt zitten?
[ Bericht 18% gewijzigd door Skv op 10-01-2014 20:45:23 ]Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
Mooie strap!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:20 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik heb de originele RVS er ook direct afgehaald. Schraal ding. Heb de rubber duikband er ook bij, maar die vind ik niet mooi. Hij zit nu overigens op mijn nieuwe Phoenix Admiralty Grey, de strap die al 30 jaar wordt geproduceerd voor het Britse ministerie van defensie. Zeer behoorlijke kwaliteit.
[ afbeelding ]
Maar die mesh vind ik toch mooier staan. Gelukkig bijna geen haar op mijn armen.
[..]
Pfoe, wat een enorm ding.. Waarom draag je 'm op links als je de kroon ook links hebt zitten?
Hmm, ik zou het juist andersom doen. Als je links draagt en met rechts de tijd bijstelt dan heb je constant je hand over het glas en zie je niet wat je doetquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:49 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Mooie strap!
En op het 2e: waarschijnlijk omdat hij anders continu in je hand steekt.
Iedereen wil toch een echte Detomaso voor amper 50e???quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:55 schreef Skv het volgende:
Wat de neuk hebben ze allemaal op watch2day staan? Merken zonder historie met een "lekkere XL-kast" (lees 48mm+ zonder kroon) en een 'degelijk quartz uurwerk'. En dan van 500E voor 80 ofzo. Wie is er zo stom om daar nou in te trappen?
Vandaag Seiko, voor de rest vaak overpriced of overdreven "van" prijzen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:55 schreef Skv het volgende:
Wat de neuk hebben ze allemaal op watch2day staan? Merken zonder historie met een "lekkere XL-kast" (lees 48mm+ zonder kroon) en een 'degelijk quartz uurwerk'. En dan van 500E voor 80 ofzo. Wie is er zo stom om daar nou in te trappen?
quote:
In mijn optiek moet je al armen als onderstaande hebben wil je weg komen met zon klok(is 55mm)quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]![]()
Ik zal je eerlijk zeggen, ik vind die grootte echt heel erg gaaf, maar de klok zelf is echt spuug- en spuuglelijk.
-niemand-quote:Op zaterdag 11 januari 2014 09:49 schreef -niemand- het volgende:
mijn vostok is vandaag op de post gegaan.
iemand een idee wanneer ik hem in huis heb?
en de inklaringskosten moet ik gewoon aan de postbode betalen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
Normaliter moet je dan idd het bedrag aan de DHL bezorger betalen. Let maar op dat je voldoende cash in huis hebt. Ik ging er namelijk vanuit dat ik wel kon pinnen.. Niet dusquote:Op zaterdag 11 januari 2014 09:49 schreef -niemand- het volgende:
mijn vostok is vandaag op de post gegaan.
iemand een idee wanneer ik hem in huis heb?
en de inklaringskosten moet ik gewoon aan de postbode betalen?
Werkt niet op mineraalglas, maar op acryl werkt het geweldig. Gebruik het zo nu en dan op mijn Vostoks.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:34 schreef keesos het volgende:
Zojuist eens een tube 'polywatch' besteld, eens testen op m'n jaren 90 seiko werkhorloge. De reviews zijn redelijk postief in ieder geval.
Misschien dat de foto wel een beetje vertekend, als ik het zo bekijk. Want hij is echt niet zo heel groot, ik denk 47mm exclusief zonder kroon. Maar de foto is een beetje uit een aparte hoek genomen van heel dichtbij. Verder heb ik niet echt een heel dikke pols ofzo, dus dat valt ook reuze mee.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:58 schreef drx86 het volgende:
[..]
Mijn god... Wat is de diamater van dat ding en wat is je polsomtrek als ik vragen mag?
Niet zo heel groot en 47mm gaat niet echt samen. 47mm is toch echt formaat wandklok wat mij betreft.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:03 schreef Buffell het volgende:
[..]
Misschien dat de foto wel een beetje vertekend, als ik het zo bekijk. Want hij is echt niet zo heel groot, ik denk 47mm exclusief zonder kroon. Maar de foto is een beetje uit een aparte hoek genomen van heel dichtbij. Verder heb ik niet echt een heel dikke pols ofzo, dus dat valt ook reuze mee.
Ik vind de Nighthawk die ik wil hebben (42mm) al aan de grote kant. Veel groter kan niet eens op mijn pols, en ik heb dan geen brede armen, maar ook niet abnormaal dun oid.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:03 schreef Buffell het volgende:
[..]
Misschien dat de foto wel een beetje vertekend, als ik het zo bekijk. Want hij is echt niet zo heel groot, ik denk 47mm exclusief zonder kroon. Maar de foto is een beetje uit een aparte hoek genomen van heel dichtbij. Verder heb ik niet echt een heel dikke pols ofzo, dus dat valt ook reuze mee.
Ja, er zit wel echt nog een kast onder. Ik snap ook wel als mensen het niet zo mooi vinden, over smaak valt te twisten hequote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:27 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik vind de Nighthawk die ik wil hebben (42mm) al aan de grote kant. Veel groter kan niet eens op mijn pols, en ik heb dan geen brede armen, maar ook niet abnormaal dun oid.
Horloge is ook enorm dik volgens mij.
Mijn dude zegt hoi!quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:17 schreef -niemand- het volgende:
ik heb het bandje voor mijn vostok ook al uitgekozen, gaat zeer waarschijnlijk deze worden.
[ afbeelding ]
misschien nog een zwarte of groene voor erbij, maar ik wil eerst het horloge binnen hebben voor ik een bandje ga bestellen.
hmm, jouwe is dus meer bruin dan oranje... even over nadenken dus.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:45 schreef Skv het volgende:
[..]
Mijn dude zegt hoi!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je bewust gekozen voor de ronde case ipv de Ministry? Ik vind de ronde persoonlijk wat klein dragen. Amphibias
Ik snap die oranje kleur op de plaat van het klokje op jouw foto ook niet. Het is meer licht-cognacbruin dan oranje.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:47 schreef -niemand- het volgende:
[..]
hmm, jouwe is dus meer bruin dan oranje... even over nadenken dus.
maar goed dat ik het bandje nog niet besteld heb.
en ik heb inderdaad bewust gekozen voor een ronde, vind de ministry kast gewoon niet zo mooi.
en ik heb ook vrij kleine polsen. dus dat komt ook goed uit
hmm, misschien zit er kleurverschil tussen de bouwjaren ofzo?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:03 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik snap die oranje kleur op de plaat van het klokje op jouw foto ook niet. Het is meer licht-cognacbruin dan oranje.Ben benieuwd naar je foto's!
[ afbeelding ]
(voor de kleur)
Waar heb je besteld? Meranom.com of Zenitar (Ebay)? Mijn ervaring is ongeveer een week of 2 tot 3.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:05 schreef -niemand- het volgende:
[..]
hmm, misschien zit er kleurverschil tussen de bouwjaren ofzo?![]()
maargoed, nu eerst wachten tot hij binnen is. hij is vandaag pas verzonden![]()
hoe lang heb jij moeten wachten?
Zenitar, bij meranom was niks op voorraad.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Waar heb je besteld? Meranom.com of Zenitar (Ebay)? Mijn ervaring is ongeveer een week of 2 tot 3.
Dus ik kan een brief verwachten waar ik de waarde moet aangeven, geweldigquote:
Ik neem aan dat de verzender de waarde heeft aangegeven op het pakje. En je hebt toch ook iets besteld van boven de 25E? Volgens mij hebben we het er in dit topic al uitgebreid over gehad dat je importkosten moet betalen..quote:Op zondag 12 januari 2014 04:25 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Dus ik kan een brief verwachten waar ik de waarde moet aangeven, geweldig![]()
Op de vorige pagina staat nog een post van mij waarbij ik aangeef dat mensen op moeten letten dat dat cash bij aflevering betaald moet worden, anders krijg je je pakketje niet mee. Vanaf 25 euro is dat meen ik een vast bedrag wat erbij komt voor inklaren en dan nog een percentage over de waarde van het pakket wat daarbij komt.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de verzender de waarde heeft aangegeven op het pakje. En je hebt toch ook iets besteld van boven de 25E? Volgens mij hebben we het er in dit topic al uitgebreid over gehad dat je importkosten moet betalen..
Klopt haha. Nog aanraders voor horloges onder een pak?quote:Op zondag 12 januari 2014 10:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de verzender de waarde heeft aangegeven op het pakje. En je hebt toch ook iets besteld van boven de 25E? Volgens mij hebben we het er in dit topic al uitgebreid over gehad dat je importkosten moet betalen..
Dat mag gewoon van alles zijn wat van metaal is. Zelf doe ik dan eentje om met een stalen kast, en voor normaal gewoon de horloges met rubber strap of leer.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:34 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Klopt haha. Nog aanraders voor horloges onder een pak?
dus black steel is gewoon goedquote:Op zondag 12 januari 2014 13:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat mag gewoon van alles zijn wat van metaal is. Zelf doe ik dan eentje om met een stalen kast, en voor normaal gewoon de horloges met rubber strap of leer.
Hele fraaie Patekquote:Op zondag 12 januari 2014 12:03 schreef x3ro het volgende:
En omdat gewoon mooi, nog een Patek Ref. 130 Chrono met een zelfde type strap
[ afbeelding ]
Blijkt ook nog een van de meer betaalbare chrono's van PP te zijnquote:
Is inderdaad een van de sites waar je veel kennis van kunt opdoen.quote:Op zondag 12 januari 2014 15:08 schreef x3ro het volgende:
[..]
Blijkt ook nog een van de meer betaalbare chrono's van PP te zijn
http://www.hodinkee.com/b(...)ble-vintage-pat.html
Die website staat sowieso vol met leuk leesvoer, dus wel een aanrader voor de liefhebber.
Nomos.quote:Op zondag 12 januari 2014 12:34 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Leer is prima, horloge zelf moet ook niet te fancy zijn qua grootte en functies.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:51 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Een beetje extreem voor mijn studentenbudget ja
Dus leren band?
Junghans?quote:Op zondag 12 januari 2014 12:34 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Zijn geschiedenis kennende mag het maximaal 60E kosten.quote:
Is 2e hands een optie?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:51 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Een beetje extreem voor mijn studentenbudget ja
Dus leren band?
Ik heb mijn Parnis via eBay gekocht, heb hem nog niet binnen, maar wat je zegt: duurste was 150$ en de meeste liggen rond de 80-120$.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:52 schreef LordLynx het volgende:
Kan iemand mij een goeie site aanbevelen waar je Parnis/Marina Militare horloges voor een nette prijs kan krijgen? Meeste sites die ik vind zijn ze allemaal vanaf een 150 dollar terwijl ze dacht ik toch veel goedkoper kunnen?
Manbushijie.com, ze zijn goedkoper als je je hebt geregistreerd! Of sparen voor een Paneraiquote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:52 schreef LordLynx het volgende:
Kan iemand mij een goeie site aanbevelen waar je Parnis/Marina Militare horloges voor een nette prijs kan krijgen? Meeste sites die ik vind zijn ze allemaal vanaf een 150 dollar terwijl ze dacht ik toch veel goedkoper kunnen?
Ik zou zoals Skv aangeeft dus mooi verder sparen, of voor zo'n bedrag een echte Fossil kopen in plaats van zo'n 'hommage'. In mijn optiek is zo'n hommage even erg als het kopen van een full-on neppert op de markt van Al-Maghrib.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:52 schreef LordLynx het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |