abonnement Unibet Coolblue
pi_135702870
Ik zoek een film;

Een science Fiction film, de film begint met een scene waarin, ik geloof, een zwarte man, in een ronde cockpit zit en de rest van het schip 'draait' als het ware hier omheen. Het is een hele oude film, waarschijnlijk op of onder het jaar 2000.
Tevens is er een scene waarin een gedeelte van een groot ruimteschip volgroeid is met planten ed.

Heel vaag allemaal maar veel meer dan dit weet ik ook helaas niet meer. Hopelijk weet iemand het!
  maandag 20 januari 2014 @ 00:32:03 #52
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_135705005
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:31 schreef MrGuma het volgende:
Ik zoek een film;

Een science Fiction film, de film begint met een scene waarin, ik geloof, een zwarte man, in een ronde cockpit zit en de rest van het schip 'draait' als het ware hier omheen. Het is een hele oude film, waarschijnlijk op of onder het jaar 2000.
Tevens is er een scene waarin een gedeelte van een groot ruimteschip volgroeid is met planten ed.

Heel vaag allemaal maar veel meer dan dit weet ik ook helaas niet meer. Hopelijk weet iemand het!
2000 is niet oud..

Wat betreft films over ruimteschepen/ruimte stations met planten er in...
Sunshine
Outland
Silent Running
The Light Is Leaving Us All
pi_135707761
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:32 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

2000 is niet oud..
ligt eraan hou oud je bent :P tis alweer 14 jaar geleden.
Kan alleen op Event Horizon komen maar weet niet zeker of daar planten in voorkwamen.
Wie dit leest is hek.
  maandag 20 januari 2014 @ 07:00:16 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135707821
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † maandag 20 januari 2014 @ 11:43:24 #55
21636 Feestkabouter
pi_135712550
sjezus wat slecht!!

nou ja, het zal in die tijd wel heel wat geweest zijn......
  maandag 20 januari 2014 @ 13:45:53 #56
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_135716466
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:43 schreef Feestkabouter het volgende:
sjezus wat slecht!!

nou ja, het zal in die tijd wel heel wat geweest zijn......
Slecht niet imho.. Stuk realistischer zelfs dan de doorsnee scifi van nu :)
Goeie film. Wel erg hippie.
The Light Is Leaving Us All
  maandag 20 januari 2014 @ 13:57:18 #57
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_135716873
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 06:45 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

ligt eraan hou oud je bent :P tis alweer 14 jaar geleden.
Kan alleen op Event Horizon komen maar weet niet zeker of daar planten in voorkwamen.
nope. Da's overigens meer Hellraiser in space.
The Light Is Leaving Us All
pi_135724309
Is het zo'n generatie schip die al jaren onderweg is ?
Waar aliens (nee niet die uit aliens) in het schip zin binnengedrongen ?
Supersnelle gasten met weet ik wat voor wapens.

Een groepje probeert te overleven zeg maar.

Maar probeer meer info te bedenken, want wat je geeft is wel erg weinig.
pi_135770376
Ik ben ook op zoek naar een sf achtige film.

Ik weet dat ik hem jaren terug een aantal keren op tv heb gezien.
(Waarschijnlijk jaren 80)
Het is volgens mij een Australische film.
Dingen die ik me herinner ;
Een meisje/jonge vrouw beland in 1 of ander dorpje.
Intussen is er 'ergens' een soort strijd gaande om een stad of (in de toekomst ?)
De slechteriken proberen volgens mij iets met tijd reizen of zo te doen.
Ik kan mij herinneren dat de stad beschermd wordt door een soort krachtveld.
En dat beide partijen (gestrand in Australie van nu ?) in onze tijd terecht komen.
Het meisje/jonge vrouw, heeft volgens mij de beschermde stad gezien en wordt achterna gezeten.
De 'goede partij' is een soort tijd politie achtig of zo.
Er raakt een beetje strijd in onze tijd uit tussen de beide partijen om die stad te kunnen binnendringen (slechteriken en tijdpolitie of wat het ook zijn)
Met de mensen in onze tijd en uiteraard het meisje/jonge vrouw er ergens tussen in.

Volgens mij spelen er ergens een paar van die bekende Aussie acteurs in mee uit de vele series en films uit die tijd.
(een hele grote gok, maar zal me niks verbazen als die grote kale meespeelt die nu nog in veel Aussie spul speelt. (speelt misschien ook in girl from tomorrow? en die serie met dat swatt team ?,
of haal ik nu van alles door elkaar)

Kan me echt specifiek die stad die beschermd moet worden door (volgens mij) soort timepolice met een forcefield erover.

Wie o wie weet meer, mocht je meer willen weten vraag maar misschien schiet er nog iets te binnen.
pi_135775733
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:10 schreef sffan het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een sf achtige film.

Ik weet dat ik hem jaren terug een aantal keren op tv heb gezien.
(Waarschijnlijk jaren 80)
Het is volgens mij een Australische film.
Dingen die ik me herinner ;
Een meisje/jonge vrouw beland in 1 of ander dorpje.
Intussen is er 'ergens' een soort strijd gaande om een stad of (in de toekomst ?)
De slechteriken proberen volgens mij iets met tijd reizen of zo te doen.
Ik kan mij herinneren dat de stad beschermd wordt door een soort krachtveld.
En dat beide partijen (gestrand in Australie van nu ?) in onze tijd terecht komen.
Het meisje/jonge vrouw, heeft volgens mij de beschermde stad gezien en wordt achterna gezeten.
De 'goede partij' is een soort tijd politie achtig of zo.
Er raakt een beetje strijd in onze tijd uit tussen de beide partijen om die stad te kunnen binnendringen (slechteriken en tijdpolitie of wat het ook zijn)
Met de mensen in onze tijd en uiteraard het meisje/jonge vrouw er ergens tussen in.

Volgens mij spelen er ergens een paar van die bekende Aussie acteurs in mee uit de vele series en films uit die tijd.
(een hele grote gok, maar zal me niks verbazen als die grote kale meespeelt die nu nog in veel Aussie spul speelt. (speelt misschien ook in girl from tomorrow? en die serie met dat swatt team ?,
of haal ik nu van alles door elkaar)

Kan me echt specifiek die stad die beschermd moet worden door (volgens mij) soort timepolice met een forcefield erover.

Wie o wie weet meer, mocht je meer willen weten vraag maar misschien schiet er nog iets te binnen.
Klinkt enigzins bekend. Kwamen er ook niet van zo'n soort vliegmachines in voor?
I am happy
pi_135776196
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:10 schreef sffan het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een sf achtige film.

Ik weet dat ik hem jaren terug een aantal keren op tv heb gezien.
(Waarschijnlijk jaren 80)
Het is volgens mij een Australische film.
Dingen die ik me herinner ;
Een meisje/jonge vrouw beland in 1 of ander dorpje.
Intussen is er 'ergens' een soort strijd gaande om een stad of (in de toekomst ?)
De slechteriken proberen volgens mij iets met tijd reizen of zo te doen.
Ik kan mij herinneren dat de stad beschermd wordt door een soort krachtveld.
En dat beide partijen (gestrand in Australie van nu ?) in onze tijd terecht komen.
Het meisje/jonge vrouw, heeft volgens mij de beschermde stad gezien en wordt achterna gezeten.
De 'goede partij' is een soort tijd politie achtig of zo.
Er raakt een beetje strijd in onze tijd uit tussen de beide partijen om die stad te kunnen binnendringen (slechteriken en tijdpolitie of wat het ook zijn)
Met de mensen in onze tijd en uiteraard het meisje/jonge vrouw er ergens tussen in.

Volgens mij spelen er ergens een paar van die bekende Aussie acteurs in mee uit de vele series en films uit die tijd.
(een hele grote gok, maar zal me niks verbazen als die grote kale meespeelt die nu nog in veel Aussie spul speelt. (speelt misschien ook in girl from tomorrow? en die serie met dat swatt team ?,
of haal ik nu van alles door elkaar)

Kan me echt specifiek die stad die beschermd moet worden door (volgens mij) soort timepolice met een forcefield erover.

Wie o wie weet meer, mocht je meer willen weten vraag maar misschien schiet er nog iets te binnen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:52 schreef Lord Katundro het volgende:

[..]

Klinkt enigzins bekend. Kwamen er ook niet van zo'n soort vliegmachines in voor?
Longshot: The Time Machine wellicht?

The Time Machine (2002) - IMDb

Echt te lang geleden dat ik hem gezien heb dus weet nog maar weinig details. Guy Pearce is een Australiėr.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_135776390
Nee, het is zeker niet The Time Machine! (Toevallig van de week nog gezien ;) )
I am happy
pi_135777145
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:10 schreef sffan het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een sf achtige film.


Deze wellicht? The Time Guardian (1987) - IMDb
?
pi_135779656
Oei.

Nu twijfel ik heel erg.
Kwa verhaal niet helemaal, al zou het heel goed mogelijk zijn.

Maar kan me er in ieder geval geen Carrie Fisher in voorstellen/herinneren.
(Dean Stockwell waarschijnlijk ook niet.)

Nu ik het bedenk, de titel zou wel zoiets kunnen zijn.
:?
pi_135780861
Ik heb wat stukjes kunnen bekijken van die titel.
Het is niet hoe ik het me herinner.

Maar er zaten toch wel wat stukjes bij, waarvan ik denk, toch wel !
Voor ik hem helemaal gezien heb zou ik zo goed als kunnen zeggen dat het hem wel is !

Bedankt voor de snelle reactie.
Mocht het hem toch niet blijken te zijn dan horen jullie het wel.
;)
pi_135901203
Mijn broertje wil graag een film zien maar niet meer hoe hij heet, ik weet er niet zoveel van maar probeer het toch; Het gaat over een ongeluk in een tunnel, en daarna proberen mensen te ontsnappen, maar dat mislukt nogal.

Iemand een idee?
Zo lekker gewoon gebleven.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:15:48 #67
370431 drakin
vurig typje
pi_135901495
Daylight
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_135901727
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:15 schreef drakin het volgende:
Daylight
Danku!
Zo lekker gewoon gebleven.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 22:26:53 #69
416235 bobfoc
Heeft er fokking veel zin in!!
pi_135911951
quote:
Eindelijk de tijd ervoor gevonden. Kwam me wel bekend voor maar is hem helaas niet. :{
Deze ruimte is te huur voor advertentiedoeleinden
pi_135914953
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:26 schreef bobfoc het volgende:

[..]

Eindelijk de tijd ervoor gevonden. Kwam me wel bekend voor maar is hem helaas niet. :{
Ik denk
Tayna tretey planety (1981) - IMDb
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:34:55 #71
416235 bobfoc
Heeft er fokking veel zin in!!
pi_135931492
Deze ruimte is te huur voor advertentiedoeleinden
pi_136085649
Ik ben op zoek naar een film, vermoedelijk uit de jaren '80, over twee kinderen (rond de 8 jaar) die in de toekomst in een laboratorium elk in een plastic luchtbel leven, waarschijnlijk omdat ze allebei nog vruchtbaar zijn. Beide kinderen zijn kaal geschoren. Ze worden verliefd op elkaar en besluiten te ontsnappen. En zwaarmoedige film die destijds veel indruk op me maakte.
Volgens mij bestaat de titel uit de namen van de twee kinderen. Geen idee in welke taal de film is, dat zou best nog wel een oostbloktaal kunnen zijn.
pi_136092817
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:31 schreef MrGuma het volgende:
Ik zoek een film;

Een science Fiction film, de film begint met een scene waarin, ik geloof, een zwarte man, in een ronde cockpit zit en de rest van het schip 'draait' als het ware hier omheen. Het is een hele oude film, waarschijnlijk op of onder het jaar 2000.
Tevens is er een scene waarin een gedeelte van een groot ruimteschip volgroeid is met planten ed.

Heel vaag allemaal maar veel meer dan dit weet ik ook helaas niet meer. Hopelijk weet iemand het!
Misschien de slechtste gok ooit, maar ik kan het niet laten om Sphere uit 1998 even te roepen.

Is alleen wel onder water ipv in de ruimte....
pi_136100793
Ik ben op zoek naar een film waarvan ik de titel niet meer (helemaal) weet... De titel had iets te maken met een afstand... dus iets als 37 miles, maar dan een ander getal...
Het is een Amerikaanse film die ik een paar jaar geleden heb gezien, die toen volgens mij vrij recent was, dus het niet een hele oude film. Volgens mij valt het onder het genre drama.

Het gaat over een man die allerlei issues heeft en dan gaat liften en mee gaat rijden met (volgens mij) een donkere man. Dan komen ze in gesprek en de man die meelift schrijft de hele tijd dingen op een papiertje. Uiteindelijk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand enig idee? Google helpt mij niet echt verder.
  woensdag 29 januari 2014 @ 18:21:59 #75
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_136103474
quote:
99s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:16 schreef emzor1994 het volgende:
Ik ben op zoek naar een film waarvan ik de titel niet meer (helemaal) weet... De titel had iets te maken met een afstand... dus iets als 37 miles, maar dan een ander getal...
Het is een Amerikaanse film die ik een paar jaar geleden heb gezien, die toen volgens mij vrij recent was, dus het niet een hele oude film. Volgens mij valt het onder het genre drama.

Het gaat over een man die allerlei issues heeft en dan gaat liften en mee gaat rijden met (volgens mij) een donkere man. Dan komen ze in gesprek en de man die meelift schrijft de hele tijd dingen op een papiertje. Uiteindelijk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand enig idee? Google helpt mij niet echt verder.
30 Miles (2004) - IMDb
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')