ok.quote:
Door iemand keihard op de feiten te drukken, bereik je meer mee dan meegaan in hun ziekte, daarbij mogen ze wel wat harder voor dit soort mensen optreden, dwangmatige voeding en therapie, en niet pamperen alsof ze zielig zijn, zo zielig zijn ze niet, ze 'praten' zichzelf die ziekte aan.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:52 schreef Dven het volgende:
11
[..]
Ben je nu echt zo simpel dat je denkt dat iemand met anorexia vatbaar is voor dit soort 'nonsens' ?
Nee.quote:Op donderdag 26 december 2013 18:04 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Door iemand keihard op de feiten te drukken, bereik je meer mee dan meegaan in hun ziekte, daarbij mogen ze wel wat harder voor dit soort mensen optreden, dwangmatige voeding en therapie, en niet pamperen alsof ze zielig zijn, zo zielig zijn ze niet, ze 'praten' zichzelf die ziekte aan.
Als je had geweten hoe behandelingen er uit zien, dan had je ook geweten dat er geen gepamper is. Dan weet je ook dat het geen zichzelf aangesproken ziekte is.quote:Op donderdag 26 december 2013 18:04 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Door iemand keihard op de feiten te drukken, bereik je meer mee dan meegaan in hun ziekte, daarbij mogen ze wel wat harder voor dit soort mensen optreden, dwangmatige voeding en therapie, en niet pamperen alsof ze zielig zijn, zo zielig zijn ze niet, ze 'praten' zichzelf die ziekte aan.
Gewoon lekker oude stijl een slang in de strot douwen en er sondevoeding doorheen laten gieren joh. Komt helemaal goed!quote:Op donderdag 26 december 2013 18:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee.
Dat werkt als iemand zich aanstelt of gewoon chagrijnig is. Niet bij iemand met een persoonlijkheidsstoornis. Met die aanpak van jou, maak je de kans dat een anorexia patiënt er bovenop komt aanzienlijk kleiner. Ik snap je reactie, maar hij komt voort uit totale onwetendheid en werkt bijzonder averechts.
Jij hebt geen flauw idee wat anorexia is...quote:Op donderdag 26 december 2013 18:04 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Wat een kneusje.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:46 schreef Dven het volgende:
Ik wil dat botte zusje van je wel eens snoeihard neuken. Tot haar knokige bekken een kleurrijk geheel van kneuzingen en botbreuken zijn.
Dat zusje tzt? Inderdaadquote:
Ik vind dit een vrij magere opmerking.quote:
Jij klinkt echt bijzonder dom terwijl je het vast niet zo bedoelt. Echt bijzonder domquote:Op donderdag 26 december 2013 17:48 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Moet je dat maar zeggen, dat ze vast heel knap is als de tanden eruit liggen en ze kaal word, word ze vast wel foto model mee, met de wapperende theezakjes die voor borsten moeten doorgaan
Daarom zei ik al, puur onwetendheid. En mensen die niet weten waar ze het over hebben kunnen heel gevaarlijk zijn voor mensen die kampen met een persoonlijkheidsstoornis voor zover anorexia (wel hebben het hier over anorexia nervosa neem ik aan) daar onder valt.quote:Op donderdag 26 december 2013 18:26 schreef vera166 het volgende:
[..]
Jij klinkt echt bijzonder dom terwijl je het vast niet zo bedoelt. Echt bijzonder dom
quote:Op donderdag 26 december 2013 18:04 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ja precies, ook nog PTSS erbij dan. Gotta catch 'em all!quote:Op donderdag 26 december 2013 18:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon lekker oude stijl een slang in de strot douwen en er sondevoeding doorheen laten gieren joh. Komt helemaal goed!
Dit. Anorexia is vaak een uiting van een dieper liggend probleem. Zelf heb ik in mijn directe omgeving ook iemand met anorexia (waar het overigens stukken beter mee gaat dan het zusje van TS) en die werkt ook onder begeleiding aan beter worden. We weten wat het dieper liggende probleem is, we kunnen haar er ook mee helpen. Zelf zit ik ook in het terugvalplan zoals ze dat noemen, als het slechter gaat kunnen wij direct actie ondernemen en haar helpen. Nu is het heel belangrijk dat ze haar vrienden om haar heen heeft en ik merk ook dat ze daar veel aan heeft, maar zonder de kliniek kan ze het op dit moment (helaas) nog even niet.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:52 schreef britneycheers het volgende:
Misschien moet jij je zusje op laten nemen in een gesloten kliniek, ik zie geen andere opties.
Sinds welke leeftijd heeft zij anorexia?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |