Dat zal best wel goedkoper zijn ja, maar ik moet toch ooit gaan beginnen met schadevrije jaren opbouwenquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:47 schreef zazzel het volgende:
Klopt is een oldtimer verzekering. Dus dat is altijd goedkoop om "je er maar 5000 per jaar mee mag rijden" Maar kun je die Swift niet gewoon op de naam van je moeder laten staan? Stuk goedkoper.
Nah LPG was goed te doen, ik rij ongeveer 8500 per jaar. Veel heen en weer tussen Breda en Utrecht. LPG was iets van 1 op 8, benzine weet ik niet precies. Zal ook wel rond de 1 op 8 zijn
Thuis woon?!quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat zal best wel goedkoper zijn ja, maar ik moet toch ooit gaan beginnen met schadevrije jaren opbouwen
Het plan is in principe dat zij die Swift aan mij cadeau doet voor mijn afstuderen, dus als het goed is heb ik dan een "echte" baan, dan valt die 40 euro per maand ineens wel mee. Zeker omdat ik nog thuis woon (hoewel dat waarschijnlijk ook niet al te lang meer duurt als ik een baan heb).
Ziet er nice uit! Alleen rijdt hier in de omgeving de gemiddelde jongere in zo'n auto. Dus zou toch liever voor wat anders gaan.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:03 schreef Kiprollade het volgende:
Ik rij een Citroën Saxo (op m'n vaders naam). Zonder benzine kost het zo'n ¤40-50/maand. En het verbruik is zo'n 1 op 15 (meestal een stuk minder als ik rij). Redelijk aantal pk's voor z'n gewicht, 75pk op zo'n 900kg.
[ afbeelding ]
Inderdaad, wat een gepiel om dat ding ook in te stellen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:18 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Half 8 geloof ik?
edit:
Vond jij die bediening van het multimediasysteem ook zo omslachtig? Ik moest alles echt 5x drukken voor ik weer van radio naar navi was![]()
Yes, politiewagens doen ze altijd zelf. Wel een keer een Golf op moeten halen, lag nog helemaal vol met recherchespul, paar mappen met zaken enzoquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:02 schreef trolley het volgende:
[..]
Voor zover ik weet worden auto's van de politie alleen maar door hunzelf getransporteerd. Volgens mij is ieder ander ook niet bevoegd om een politieauto te rijden. Ik zag er laatst ook 3 staan bij een bedrijf in Zwolle waar ik een auto moest ophalen. Toen dwaalden m'n jongensgedachten ook heel eventjes af inderdaad, en zag ik mezelf al in een politieauto naar Enschede scheuren!![]()
In de zomer door werken doe ik nooit, iets waar ik na elke zomer dan ook weer spijt van heb. Dan kun je echt lekker cashen om de rest van het jaar lekker te kunnen leven.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:02 schreef zazzel het volgende:
Woon nu 2,5 jaar uit huis. Kan ook gewoon alles betalen en leen geen cent bij DUO. Scheelt dat mijn ouders mijn hoofdsponsor zijn qua collegegeld etc. Maar mijn inkomsten qua bijbaan zijn ±450 euro per maand. En leg meestal in de zomer een dikke spaarrekening aan. Dus zo kom ik mijn toch wel iets te "dure" maanden wel door.
Haha, wij gaan er ook overheen. Die van ons is afgesteld op 40.000km per jaar, maar we doen 45/50k per jaar. En dat terwijl m'n pa maar 1x in de week naar z'n werk gaat, en dat niet eens altijdquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:06 schreef zazzel het volgende:
[..]
En aangezien ik de lease Volvo van m'n pa inmiddels al bijna op z'n jaarlijkse kilometers heb gejaagd, kan ik daar ook geen uitstapjes meer mee maken.
Haha m'n vader heeft dus het zelfde, wat resulteert dat we max 15.000 mogen rijden.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:19 schreef S-RS het volgende:
[..]
In de zomer door werken doe ik nooit, iets waar ik na elke zomer dan ook weer spijt van heb. Dan kun je echt lekker cashen om de rest van het jaar lekker te kunnen leven.
Ga vaak 2 keer op vakantie, 1x met vrienden en een keer met m'n ouders om te wielrennen. Dus geen tijd om te werken
[..]
Haha, wij gaan er ook overheen. Die van ons is afgesteld op 40.000km per jaar, maar we doen 45/50k per jaar. En dat terwijl m'n pa maar 1x in de week naar z'n werk gaat, en dat niet eens altijd
Ik ram echt 20k per jaar weg in dat ding ofzo
LM heeft daar wel invloed op. Meer kilometers per jaar = lagere restwaarde bij einde contract. Dus gaat de prijs per maand ophoog.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Zal wel per werkgever verschillen inderdaad. Ik heb eigenlijk geen flauw idee of de LM daar ook invloed op heeft, ik denk het eerlijk gezegd niet. Uiteindelijk moet toch de werkgever elke maand de leasetermijn overmaken
Wij hebben trouwens ook een 14%-auto, maar dan op benzine
Gehehe, die is veel van huis dus?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:23 schreef MuurStraat het volgende:
Jaloers op jullieDe leasebak van ons pap staat in China
Oeff, dat is wel zuur zeg.. Ik snap het eigenlijk wel een beetje, wat wij nu doen is normaal gesproken eigenlijk veel te gek. Maar 15.000km prive is wel net zo'n kantelpuntje dat het net iets te weinig kan zijn, zeker als je hem ook mee neemt op vakantie e.d.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:22 schreef zazzel het volgende:
[..]
Haha m'n vader heeft dus het zelfde, wat resulteert dat we max 15.000 mogen rijden.Zit nu al op 9000 sinds eind September..
![]()
Ik maak met school elk jaar een super vette reis, dus in de zomer ben ik meestal thuis op een stedentripje of een weekje costa na dan.
Dat klopt ja, maar ik vermoed dat zo'n kilometerregel voor de brandstof gewoon een regel van de werkgever is. Die moet natuurlijk ook rekening houden met verbruik, wegenbelasting, nieuwprijs enzo (want ik vermoed dat de prijs per maand niet alleen op kilometrage maar ook op dat soort dingen is gebaseerd) en die zal het niet leuk vinden om extra te betalen omdat jij zo graag op diesel wilt rijden terwijl je maar 15k per jaar doet (of wel, bij jouw paquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:37 schreef zazzel het volgende:
[..]
LM heeft daar wel invloed op. Meer kilometers per jaar = lagere restwaarde bij einde contract. Dus gaat de prijs per maand ophoog.
Tsja als ze een V40 T2 hadden ipv D2 was het ook goed geweest.
Hehe, mijn pa geeft dan weer niks om prestaties, als ie maar van A naar B komtquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:41 schreef S-RS het volgende:
Wat een 14% bijtellingsschrapers hierGelukkig geeft m'n pa daar niks om, dus een lekker blok ligt er bij ons wel in, en dat moet ook wel. Helaas boeit de uitvoering hem dan weer geen reet. Als hij lichtmetaal heeft in 16'', een lederen MF-stuur is die tevreden
[..]
Gehehe, die is veel van huis dus?
[..]
Oeff, dat is wel zuur zeg.. Ik snap het eigenlijk wel een beetje, wat wij nu doen is normaal gesproken eigenlijk veel te gek. Maar 15.000km prive is wel net zo'n kantelpuntje dat het net iets te weinig kan zijn, zeker als je hem ook mee neemt op vakantie e.d.
Een weekje costa is inderdaad wel lekker! En daar kun je prima omheen werken. Ik ben vaak 4 of 5 weken weg, afgelopen jaar zelfs 6. Dan kun je er ook geen extra vakantie werk naast nemen voor die paar weken die dan over blijven
Neuh, valt hartstikke meequote:Op vrijdag 27 december 2013 17:45 schreef meneer_valk het volgende:
Ik moet dinsdag bij A. in Almere zijn, nog nooit geweest. Is het inrijden van die parkeergarage echt zo'n ramp?
Wij hebben gelukkig ook wel wat leuke opties erop. Stoelverwarming blijft toch mijn favorietquote:Gelukkig is het bij ons precies andersom, op de velgen na (mocht niet van de baas), is de V40 prima uitgevoerd. En D2 motor is echt wel dikke prima.
Neejoh, gewoon de ingang met die balk erboven nemen. (die door iemand van hier verrot gereden is)quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:45 schreef meneer_valk het volgende:
Ik moet dinsdag bij A. in Almere zijn, nog nooit geweest. Is het inrijden van die parkeergarage echt zo'n ramp?
Tering wat een lang eind, dan kun je al veel auto's schrappen zeg. Vind dat ze de middenconsole altijd veel te dicht naar je benen toe plaatsen. Super irritant, dat zal bij hem alleen maar erger zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:44 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Hehe, mijn pa geeft dan weer niks om prestaties, als ie maar van A naar B komtEnige voorwaarde is dat ie er een beetje fatsoenlijk inpast, want hij is rond de 2 meter en dan vooral lange benen.
Echte kerels slapen nietquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:44 schreef Amoeba het volgende:
Moet trouwens even kijken hoe half 8 voor mij uit gaat pakken. Moet de dag erop namelijk gewoon om half 6 eruit..
Nee, als je een rijbewijs hebt nietquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:45 schreef meneer_valk het volgende:
Ik moet dinsdag bij A. in Almere zijn, nog nooit geweest. Is het inrijden van die parkeergarage echt zo'n ramp?
De instapdieseltjes zijn vaak wel prima! Ga er juist altijd lekker rustig van rijden. Maar m'n pa is nogal verlieft op z'n caravan, met 1600+kg aan de haak is wat extra koppel wel een mustquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:45 schreef zazzel het volgende:
[..]
Gelukkig is het bij ons precies andersom, op de velgen na (mocht niet van de baas), is de V40 prima uitgevoerd. En D2 motor is echt wel dikke prima.
Inderdaad, zelfs een auto als de Isignia was te kleinquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:49 schreef S-RS het volgende:
[..]
Tering wat een lang eind, dan kun je al veel auto's schrappen zeg. Vind dat ze de middenconsole altijd veel te dicht naar je benen toe plaatsen. Super irritant, dat zal bij hem alleen maar erger zijn.
9 van de 10 keer moet je mij niet serieus nemenquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:51 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Vandaag 10 uur gewerkt met 4 uur slaap. Voelt best kut anders.
Wist ik veel dat er een imperiaal op die Caddy van me zatquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:47 schreef zazzel het volgende:
[..]
Neejoh, gewoon de ingang met die balk erboven nemen. (die door iemand van hier verrot gereden is)
En achteraan in de rij aansluiten.
Kleine auto's kunnen soms verbazend groot zijn, en grote auto's juist weer erg klein. Zat die Jetta van jullie niet op een gecombineerd vermogen van 200pk?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Inderdaad, zelfs een auto als de Isignia was te klein![]()
Daarom valt het me best mee dat ie wél in de Jetta past die we nu hebben
Haha boeie, is toch juist lache dat ze daar nog niets aan gedaan hebben. Elke keer als ik daar rij moet ik er aan denkenquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:53 schreef Rubenr3 het volgende:
[..]
Wist ik veel dat er een imperiaal op die Caddy van me zat
Neuh, 170quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:53 schreef S-RS het volgende:
[..]
Kleine auto's kunnen soms verbazend groot zijn, en grote auto's juist weer erg klein. Zat die Jetta van jullie niet op een gecombineerd vermogen van 200pk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahahaha, heb jij dat gedaan joh?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:53 schreef Rubenr3 het volgende:
[..]
Wist ik veel dat er een imperiaal op die Caddy van me zat
Als ze het doen wel jaquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:55 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Neuh, 170
508 Hybrid zit op 200 geloof ik.
Zoveel problemen met die 508 Hybrid ja?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:59 schreef S-RS het volgende:
[..]
Hahahaha, heb jij dat gedaan joh?
[..]
Als ze het doen wel ja
Ja, echt betrouwbaar zijn die dingen niet. Heb al verhalen gehoord dat ze letterlijk in de showroom al kapot gingen, even de nieuwe auto ophalen werd weer terug rijden in de oude autoquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:02 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zoveel problemen met die 508 Hybrid ja?
Lijkt me trouwens dat die halfautomaat een hoop van het vermogen wegneemt, gelukkig zit in die van ons een DSG-bak.
Laatst trouwens nog 's nachts een ritje gereden, ik heb die Jetta tot 220 op de klok gekregenJammer dat dat ding begrensd is (volgens VW op 210), want hij zat toen pas in de 5e versnelling terwijl ie er 7 heeft
Lang geleden joh? Nog eigen risico moeten lappen of was er verder geen schade aan de auto?quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:04 schreef Rubenr3 het volgende:
[..]
Ja, ik schrok me dood toen ik dat geluid van metaal op metaal hoorde
Is al een tijdje terug gebeurt ja, alleen maar schade aan de balk omdat alleen het imperiaal er tegenaan zat. Zelfs geen krasjequote:Op vrijdag 27 december 2013 18:05 schreef S-RS het volgende:
[..]
Lang geleden joh? Nog eigen risico moeten lappen of was er verder geen schade aan de auto?
Dit dus, alles aan m'n pa's 508 is prima, behalve de techniek. Als jullie een keer overwegen een 508 te kopen, neem dan geen xenon. Als zo'n lampje stuk gaat moet er gelijk een nieuwe unit in aangezien de hele unit gasgeladen is vanwege de xenon ofzo. Dat geintje heeft ons (lees: LMquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:05 schreef S-RS het volgende:
[..]
Ja, echt betrouwbaar zijn die dingen niet. Heb al verhalen gehoord dat ze letterlijk in de showroom al kapot gingen, even de nieuwe auto ophalen werd weer terug rijden in de oude auto
Gecompliceerde techniek en Fransen is schijnbaar nog steeds geen denderend succes
Hoe oud ben je? Tot 24 zit je namelijk in een risico categorie en mag je de hoofdprijs betalen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Vet dingZuipt wel veel zeker?
En die verzekering is ook behoorlijk goedkoop dan. Ik ga zeer waarschijnlijk de auto van m'n ma overnemen als zij een nieuwe wil gaan kopen (Suzuki Swift 1.5 uit 2009), dus ik zat ook eens rond te kijken naar verzekering. Goedkoopste die ik zo snel kon vinden was 41 euro per maand(rijbewijs sinds mei 2008 (dus geen beginnend bestuurder meer) en 0 schadevrije jaren, want nooit een eigen auto gehad).
Jij hebt dan zeker een speciale oldtimerverzekering oid? Want ik kan me niet voorstellen dat die schadevrije jaren zó zwaar meetellen.
Haha, dan heb je wel mazzel gehad. Toch zou ik me even het sukkeltje van de week voelenquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:08 schreef Rubenr3 het volgende:
[..]
Is al een tijdje terug gebeurt ja, alleen maar schade aan de balk omdat alleen het imperiaal er tegenaan zat. Zelfs geen krasje
Er staat toevallig een 508 SW op de oprit, en ja, die heeft lelijke halogeen koplampenquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:18 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Dit dus, alles aan m'n pa's 508 is prima, behalve de techniek. Als jullie een keer overwegen een 508 te kopen, neem dan geen xenon. Als zo'n lampje stuk gaat moet er gelijk een nieuwe unit in aangezien de hele unit gasgeladen is vanwege de xenon ofzo. Dat geintje heeft ons (lees: LM) ¤1400 gekost
En dat alles vanwege de LED's die aan 1 kant flikkerden
Ah, was de eerste keer dat ik ervan hoorde. Ik vind het maar een duur grapje.quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:26 schreef S-RS het volgende:
Er staat toevallig een 508 SW op de oprit, en ja, die heeft lelijke halogeen koplampen![]()
En dat de hele unit vervangen moet worden is bij alle merken zo, ook bij Audi en BMW ect. Heeft niets van doen met de Franse slag, maar iets met de manier hoe ledjes werken en op elkaar reageren oid.
De kosten slaan inderdaad helemaal nergens op! Als er bij de achterlichten een ledje kapot is mag de hele boel ook vervangen worden... De constructie van de lampen is helaas niet zo gemaakt dat je ledjes kan vervangen, omdat deze normaal gesproken een langere levensduur hebben dan een auto ooit zal krijgen. Maar toch balen als je net een zwakke te pakken hebt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:29 schreef Kiprollade het volgende:
[..]
Ah, was de eerste keer dat ik ervan hoorde. Ik vind het maar een duur grapje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |